Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 20:02

Zoiets dacht ik ook. Maar het is duidelijk een paardenhalster en niet afgesteld op maatje veulen maar meer het Joris groothoofd maatje van mijn oude tinker. }:0

Kwa haren zitten er dezelfde kleur haren op die ik ook van de haam heb afgepeuterd een vos/bruin roan kleurtje. <3

Maf idee dat die haren misschien wel ruim meer dan 60 jaar oud zijn

Afbeelding

pmarena

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 07:17

Zo lekker dan met die stekels, als een gefrustreerd dier bij je wil drinken.... :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 09:05

Dat zal de bedoeling ook zijn. Een venijnige mep en dan laten ze het de volgende keer misschien wel

Ochtend wandeling. Ik was wat vroeg waardoor de bakker op de terug weg was. Pure chocolade dit keer mee op verzoek mjam

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn huis is toch net zichtbaar van boven

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 09:56

O ja even overlegt met de isolatie mensen. Behang wordt helaas afgeraden omdat ik er niet continue ben. Het risico is dan te groot bij lagere temperaturen en meer vocht in de lucht dat behang toch los gaat laten of wordt aangetast. Een soort verf/latex kan wel en is prijstechnisch ook het voordeligst. Ik hoor daar de prijs nog van. Maar dat kan pas als het cement is gedaan maar voor de tegels. :')

Vandaag gaan ze gaatjes en schroeven dichten, de hoeken en vensterbank afwerken en alle randjes fatsoeneren. Daar hebben ze mogelijk 1,5 dag voor nodig :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:16

Pauze, het wordt strakker en strakker. Dit is nog maar een eerste soort van lijmlaag.
Ze nemen vanmiddag verwarming mee omdat er teveel vocht in de kamer blijft. Het beton is kennelijk nog niet lekker uitgedroogd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 16:20

Mijn klussen voor vandaag zitten er weer op.

Maaien klaar en onder een struik een enorme bult zooi tegengekomen

En bij de schuur muur is het zo ver dat groente bakken en een schattig tuinkasje geplaatst kunnen worden. Een vooruit geschoven verjaardag kadootje van gv en een overbuurman daar daar ligt hij al.jaren in doos te wachten op in elkaar zetten

En de groentebakken worden ibc vaten in tweeën. Afval op het werk van gv nuttig bruikbaar voor mij.

En pfff alweer wat tranen ik ben een emotionele doos zeg. Maar de woonkamer wordt zo strak :oo

Mijn achteruitzicht hield siesta <3

Afbeelding

Afbeelding
De meuk van onder de struiken hierboven

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 17:08

Net te laat :') , met 45 minuten kan aanpassen nog wel. De fotos waren geupload bij 45 minuten

De isolatie mannen zijn weg. Alles moet drogen nu eerst

Afbeelding
Afbeelding

Verplichte keukenrust nu. Goed stoken en de deur open. Dan maar hier aan beginnen.

Een mini bloks plantenpotje

Afbeelding

O ja vanmiddag nog samen met de overbuurman een heining hersteld. De buren vanwie de paarden zijn waren helaas niet thuis. Em de jongste bruine heeft staan klooien met de prikpaaltjes waardoor een deel eraf was en op de grond lag. Het rotzakje was er al twee keer bijna overheen gestapt. :=

Dan maar even als vanouds de boel herstellen terwijl de stroom erop staat. De overbuurman zei dat gaat niet. Jawel jaren lange ervaring, twee stokjes voor hem, twee voor mij en dan met de mikado en japanse eetstokjes methode de draden weer aan de paaltjes gefrummeld. Dan een paar slagen zodat de draad weer strak staat en hop de grond weer in. :))

Het voelde wel even fijn zoiets te moeten doen. Die draak van een oude tinker was een meester in het lospeuteren van draden en steekpaaltjes. Ik kon hem rustig achter een stroomloos draadje zetten maar soms had hij zijn buien en moest het los omdat hij twee meter verderop wilde proeven hoe het gras smaakte }:0

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:30

Wat is het mooi geworden!

Je buren met de paarden zullen ook blij zijn met die reparatie, je weet maar nooit wat er had kunnen gebeuren

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 20:26

Ik ben er ook heel blij mee en het is niet eens klaar nog. Dit schijnt nog een tussen fase te zijn.

Voor mijn zonsondergang wandeling toch maar gaan wandelen ondanks het moeten stoken, flink wat hout op de kachel en het mooie weer en de mooie zon tegemoed gewandeld. een tussenstop gemaakt bij vers verhuisde nederlanders, die wonen nu definitief hier ipv 25 km verderop. Wat telefoonnummers uitgewisseld voor het geval dat. Zij kochten het huis net voor mij en zijn net soort van klaar met de verbouwing,

En met de laatste zonnestralen naar beneden gewandeld. Nu pootjes hoog en wat tv kijken

Alleen wel sneu er lag een net aangereden marter op de weg ;( :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 16:07

Vandaag vooral zoet bezig met dingen in elkaar zetten en huishoudelijke taken.

De isolatie mannen kunnen nu niet verder denk ik
Vanmorgen laag geen idee hoeveel aangebracht in de woonkamer en keuken heeft twe voorbereide wanden die primer laag hebben.

Ze waren vroeg voor de pauze weg om materiaal te halen voor de pauze sluiting. Ze waren terug namen wat spul mee.voelden aan de wanden en zoef weer weg. :')

Het bankje hoort aan de andere kant van de voortuin maar bij gebrek aan tuin spul (staat achter mijn meubels waar ik niet bijkom) dan maar even hier. De kussens kunnen onder de zitting

Afbeelding

Plant ding is voor mijn kokosbakjes groentezaadjes

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 10:35

Kan iemand me de logica vertellen waarom je dit zou willen bedekken met geschilderd hout?

Afbeelding

Het is nu na 15 minuten met een oude afwasborstel al schoon. Metaal voorzien van hitte bestendige kachelcoating en het is hardstikke mooi en nee ik heb geen snor dat is ruim180 jaar oude roet. Ik speel voor roetveeg piet nu _O- <:)

Snel even haren wassen ik had dit niet verwacht maar wat komt er moois onder vandaan met een beetje handmatig schoonmaak werk niet meer tijd omdat ze door moeten.

Wow wat mooi en nee niet mijn hoofd

Afbeelding

Ik ben weer schoon, de muur ook. Zover is het nu. Een heel mooie schoorsteen in goede conditie ook nog

Afbeelding

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:14

Bijzonder! Hoe bevalt het om er nu wat langere tijd te zijn :) ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 11:22

Vermoeiend. Ik kom niet tot rust en veel overleg en ik mis gv wel uiteraard en mijn oude fikje maar verder wel ok. Het is nu ook geen huis maar een bouwproject. Al dat overleg is wel goed voor mijn frans :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 12:38

De kachel brandt weer. De mannen kunnen niet verder omdat alles nog te vochtig is in keuken en woonkamer. Stoken ventileren èn afwachten. Ik heb vanmiddag dus vrij.

Maandag ochtend staan ze weer vroeg voor de deur. Dan wordt de keuken voorzien van isolatie behang aan de oostmuur.. die is nu strak. Dan krijgt de metaalplaat een nieuwe coating en de woonkamer zijn laatste laagje ook.

Dan komt de electricien maandag of dinsdag en dan verderop in de week de vloer

De achterwand bij de kachel is een kwestie van schoonmaken of laten zandstralen. Ik ga wel voor de hand variant staalborstel masker en geduld als ik niet hoef te stoken. Dan buitenmuur verf is me geadviseerd. Daarmee kan ik hem een mooie laag geven als ik dat zou willen nog. Voor nu even niks daarmee

Ik denk dat ik op pad ga. Boodschappen doen en dan ergens een nachtje gaan staan en rusten en morgen of overmorgen weer terug.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:03

Goed plan!
Wat een werk is er weer verzet.
Is het ook zo zonnig daar?
Geniet ervan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 13:08

Zonnig voorjaar weer wel frisjes vannacht vorst gehad. Er was voor zondag regen voorspeld maar dat is weer weg. Er is zondag wel.carnaval.overal geloof ik. Maar ook de sterfdag van mijn mama. Vandaag haar verjaardag. Geen zin in feesten en ook dat jaar de start van veel ellende en narigheid. Een beladen periode

Boodschappen is 20 km verderop dan kan ik dat beter combineren met even wat anders n morgen vroeg geen wekker ivm de bakker

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:59

In ieder geval even een weekendje geen afspraken dus...? Dat is wel fijn. Maandag dan weer fris er tegenaan hopelijk +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 18:26

Helemaal niks dit weekend. Behalve de bakker eventueel in de ochtend.

Mijn avond eten, en deel lunch denk ik ook :Y) Geen goedkoper hap maar kakelvers bereid.
Afbeelding

Toe kan ik kiezen. Appeltaart, citroentaart, choco toetje of koffie toetje, alles melk en soya vrij. :))

En ik heb nog een paar brabanders met camper geholpen. De camperplaats had weer eens storing met betalen kennelijk en ze wisten niet hoe ze moesten bellen. Iets met geen frans spreken en zo. :+ Ik heb het maar voor ze opgelost :P was wel komisch. De man stond echt hulpeloos naar het apparaat te staren (nu heeft deze vaker kuren dus ik weet waar ik het nood nummer kan vinden ook :') ) dus ik bellen.

Komt zijn vrouw aanlopen. Zeg Sjaak wat ben je aan het praten met die franse mevrouw _O- proest, ik heb even inwendig erg gegrinnikt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:37

Sterkte gewenst op deze dagen van gedenken van je moeder; voor jou en je vader. :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:02

Wauw wat zijn ze lekker opgeschoten en jij ook! En heerlijk genieten van de Sushi!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 13:32

De sushi was heerlijk. Het koffie toetje gisteravond ook En de appeltaart smaakte best vanmorgen,

Ik heb vanmorgen nog wat dingen gedaan, twee staalborstels en extra mondmaskers gekocht voor de keukenmuur, en er is een kentekenplaat besteld voor de motor, verrassing nade overschrijving, we kregen bericht van de verzekering dat de kentekenplaat gewijzigd was, alleen wij en de garage wisten van niks. Zij ook niet -O- daar moest ik dus vanmorgen nog achteraan.

Om mezelf te beschermen ben ik nu niet thuis. Ik merk dat ik teveel loop te denken en verdriet te hebben. En om dat te ontvluchten wil ik fysiek mezelf bezig houden, slecht plan nu met de vermoeidheid en mijn pijnlijke lijf, :n dan maar zorgen dat ik elders slaap zodat ik echt niks kan doen. Beter voor mijn lichaam, iets minder voor mijn hoofd, maar het moet wel.

Gewoon stom om afgelopen nacht op een bekende plek te slapen waar ik voorheen altijd met oude dame lekker een stukje ging wandelen. ;( En nu heb ik maar alleen wat rondgescharreld.

Ik ben nu een weer een eindje verder op pauze aan het houden en alvast eten aan het koken. zo even gaan kijken waar ik heenwil dan. Mijn oorspronkelijke bestemming gaat niet door dan maar ietsje zuidelijker blijven slapen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 16:55

De plaatjes op internet, :)

Afbeelding

Afbeelding

De werkelijkheid :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oftewel ik heb even aan een gemeentemens gevraagd of ik hier veilig kon overnachten. Ja hoor. De toiletten gebruik ik maar even niet, er is ook geen water trouwens. En de chemisch toilet leging lijkt een kliko in de grond met wel een heel mooie kraan.

De plek ligt wel mooi maar eehh ietwat afgelegen en oogt nogal verlaten. Terwijl trapje op ik in het dorp ben.

Als er iemand nog een huisje zoekt met uitzicht op de Saone. Er staat er hier een te koop en leeg klaar voor opknappen :)) mooie trappen wel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Saone

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:41

karuna schreef:
De plaatjes op internet, :)

[ [url=m/vmaQ9h.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CUMz8A.png]Afbeelding[/url] ]

De werkelijkheid :')

[ [url=m/wSa6mr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CGwV2z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/E2Tp8F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hwGE7G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oftewel ik heb even aan een gemeentemens gevraagd of ik hier veilig kon overnachten. Ja hoor. De toiletten gebruik ik maar even niet, er is ook geen water trouwens. En de chemisch toilet leging lijkt een kliko in de grond met wel een heel mooie kraan.

De plek ligt wel mooi maar eehh ietwat afgelegen en oogt nogal verlaten. Terwijl trapje op ik in het dorp ben.

Als er iemand nog een huisje zoekt met uitzicht op de Saone. Er staat er hier een te koop en leeg klaar voor opknappen :)) mooie trappen wel

[ [url=m/BSMtrb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lCebdS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5kwcID.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IWUTkR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kdxmb5.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Saone

[ [url=m/KddPpT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje troosteloos vind ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 17:55

Ja nogal -O- alles oogt alsof het net als het huis lang geleden is verlaten al :(:) alleen is er maar heel weinig aan staplekken in de regio

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 18:09

tis ook nog winter dan lijkt alles al gauw aftands en verlaten