[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 16:43

Vanavond dan maar een Hollandse stamppot op tafel zetten. :+
Blij voor jullie dat hij toch nu al naar huis mag.
Doe het rustig aan!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:06

whaaaaaaaaaaaaa wat een giller. Dat zal echt lekker vullen. Komt natuurlijk om het nu geen etenstijd meer is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:31

Tinka schreef:
De beloofde maaltijd

[ [url=m/dy9h4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Djeez, in het vliegtuig krijg je nog meer en beter :=

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 23:51

Monique1963 schreef:
whaaaaaaaaaaaaa wat een giller. Dat zal echt lekker vullen. Komt natuurlijk om het nu geen etenstijd meer is.

De verpleger had het over een repas, dan verwacht je dit niet. We zijn nog langs de burger King geweest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 00:45

Nouja dat was een interessant voorafje.... hopelijk niet al te veel pijn nu?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:15

Tinka schreef:
Monique1963 schreef:

De verpleger had het over een repas, dan verwacht je dit niet. We zijn nog langs de burger King geweest.

Heet Burger King in Frankrijk ook Burger King? Niet Roi Citoyen? _O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:47

Ik hoop dat Milko gelijk op krukken een beetje kan rondhobbelen en dat de pijn meevalt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:37

Op krukken met een been op ongelijke grond. Dat is een beste klus weet ik uit ervaring.

Maar gelukkig thuis, geen operatie nodig en nu herstellen. Laat hem aub echt de niet belasten aanhouden en niet denken ach dat ene hipje kan wel. :n het is in het belang van herstel dat de niet belasten ook echt niet belasten is. Been there done that. Een keer 12 weken gips van lies tot tenen en niet belasten. Door een mini prut scheurtje in het bot van 1,5 cm op precies de verkeerde plaats in mijn knie. Risico op meer schade bij toch even belasten met mogelijk verstrekkende gevolgen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 12:36

Burger King heet gewoon hetzelfde in Frankrijk, evenals alle andere fast-food restaurants.
Gisteren avond nog langs de apotheek geweest, medicijnen opgehaald en looprek besteld. Rolstoel heeft geen nut hier in de bergen en krukken hadden we dus nog.
Vandaag de rest van de bloedverdunners opgehaald, ze hadden niet zoveel op voorraad. Daarvoor naar de infirmerie gegaan, met de ordonances en carte vitale van Milko. Er was iemand die al vaker bij mij aan huis geweest is voor de vitamine B12 injecties.
Ze had meteen haar collega gebeld, die was al langs geweest toen ik er nog niet was. Bloedprikken en injectie tegen trombose. Daar komt dus gewoon elke dag een verpleegster voor langs, in Nederland moet je dat zelf doen. Ik ben 3 keer geopereerd, toen heb ik dat zelf gedaan. Zou het dus best bij Milko kunnen, morgen maar even overleggen. Heb als dierenarts natuurlijk sowieso al miljoenen injecties gegeven.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:14

Heeft hij gips of een brace,hoe is het met de pijn?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:24

Tinka schreef:
Burger King heet gewoon hetzelfde in Frankrijk, evenals alle andere fast-food restaurants.
Gisteren avond nog langs de apotheek geweest, medicijnen opgehaald en looprek besteld. Rolstoel heeft geen nut hier in de bergen en krukken hadden we dus nog.
Vandaag de rest van de bloedverdunners opgehaald, ze hadden niet zoveel op voorraad. Daarvoor naar de infirmerie gegaan, met de ordonances en carte vitale van Milko. Er was iemand die al vaker bij mij aan huis geweest is voor de vitamine B12 injecties.
Ze had meteen haar collega gebeld, die was al langs geweest toen ik er nog niet was. Bloedprikken en injectie tegen trombose. Daar komt dus gewoon elke dag een verpleegster voor langs, in Nederland moet je dat zelf doen. Ik ben 3 keer geopereerd, toen heb ik dat zelf gedaan. Zou het dus best bij Milko kunnen, morgen maar even overleggen. Heb als dierenarts natuurlijk sowieso al miljoenen injecties gegeven.

Ja dat is in Frankrijk normaal. Je kunt ook kiezen voor fysio thuis of op de praktijk. Scheelt een hoop rijden. Voor alle keren dat ik het nodig had na de ongelukken komen ze thuis prikken tegen phlebite en kreeg ik thuis fysio.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 13:25

Hij hoeft geen fysio. Pijn valt reuze mee. Geen gips, wel een brace.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:33

Nou, gelukkig dan allemaal maar! Veel beterschap.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:39

Het voordeel van de thuiszorg hier. Het gaat zoveel sneller en gemakkelijker met regelen.
Een voordeel als een verpleegkundige komt om te prikken dat er ook meteen een controle is. Als er bv iets dik is of meer pijn doet kunnen ze meteen even kijken of er een arts nodig is. Zeker als het zo makkelijk te regelen is zou dat mijn voorkeur zijn. Heb je er niet nog een taakje bij als het niet hoeft.

Ik prik b12 zelf en fraxiparine ook altijd zelf gedaan. Even geleerd hoe het bij jezelf moet en prikken maar.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:20

Tinka schreef:
Eerst zeiden ze dat de orthopeed pas vanavond laat zou komen. Net was hij er toch en gaat hij de papieren in orde maken, anders had Milko nog een nachtje moeten blijven.
6 weken op krukken, die hebben we al. Van mij nog met mijn heup, als je heel lang krukken nodig krijg je ze van de verzekering, in Nederland dan

De krukken die ze in Frankrijk hebben zijn erg onhandig want de steun voor je onderarm gaat niet om je arm heen. Wij hebben uiteindenlijk krukken uit Nederlands meegenomen toen het eens nodig was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:26

Die half open manchetten toch? Die steunen van geen meter en daarmee zwabber je alle kanten op. Gek genoeg mijn fijnste krukken zijn frans, gekocht in nederland. Tuasne dingen. Met een fijn zacht comfort handvat. https://www.podobrace.nl/shop/product/t ... e5620ac%5D

Hopelijk is de eerste dag een beetje ok verlopen voor zover dat kan :knuffel:

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:15

Lukt het met de verzorging van Milko en paarden,zal wel druk voor je zijn.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 19:51

Ze zeiden in het ziekenhuis al dat ze die krukken die wij hebben, niet in Frankrijk hebben. Ik vind ze prima en Milko ook.
De paarden staan weer eens bovenop de berg en weigeren te komen. Hopelijk morgen meer geluk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:52

Zal allemaal wel goed zijn dan als ze niet komen, toch...? Tenminste, als je kan zien dat alles nog op 4 benen rondloopt enzo ;) Of vind je het fijner om ze toch even dichtbij te hebben?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 19:54

Ik hoop het, ze stonden in ieder geval nog overeind. Zou ze liever wel even dichterbij hebben gezien ivm. Wonden ed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:31

Zijn ze niet gevoelig voor even rammelen met brokjes of een plastic zak met appels...? Of staan ze zo ver weg dat ze dat niet horen? Je zou denken dat als ze het vermoeden hebben dat je iets heel lekkers hebt, ze wel even de moeite nemen om naar beneden te komen...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 11:42

Nee, het zijn echt monsters, we zien dat ze ons gehoord en gezein hebben, soms doen ze een paar stappen en komen ze toch niet. Kan rammelen tot ik een ons weeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:57

Wat een eikels joh! Je zou toch denken dat er minstens eentje tussen zit die voor een lievelingshapje wel komt.... en dat de rest dan mee gaat.

Na de kleintjes misschien een soort schapenhond ofzo, die de paarden even op gaat halen :))

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:17

Wat bijzonder de meeste paarden komen toch graag voor een lekker hapje.
Hoe lang is het lopen naar boven?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 13:19

Het is denk ik 30-40 minuten lopen naar boven. Echt ontzettend steil en vol gaten, hobbels en bramen struiken.