Griekenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:39

Fitzroy schreef:
Dan hoef je niet naar Parga en kun je beter direct de Zagoria intrekken ;) Wij zijn er overigens wel geweest vanuit Parga met een huurauto :))
Nee, Parga is niet mijn plek. Sivota, dat wat noordelijker ligt, is naar mijn mening veel leuker.

Wij hebben dat ook vanuit Parga gedaan. Destijds. Dat is ook alweer een jr of 15 geleden. Toen was het toeristisch, is het nu nog meer toeristisch geworden?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:51

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:58

Hoi allemaal!
Ik heb even een vraagje aan jullie.
Deze zomervakantie (juli) wil ik met 2 vriendinnen een weekje op vakantie naar Griekenland.
We weten alleen nog niet welk eiland!
Onze wensen:

- Cultuur/natuur (oftewel: er moet iets te beleven zijn qua uitstapjes)
- Een avondje stappen (dus niet in the middle of nowhere) PS: maar ook geen Chersonissos :')
- Niet afhankelijk hoeven zijn van auto (we zijn alle drie 20 dus mogen nog geen auto huren)
- Budget-friendly (max 380,- pp inclusief vlucht)

We zagen al Rhodos, Ixia. Is dat wat volgens jullie? :)

DewiRox

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:08

Oeh krap budget Caro, helemaal voor het hoogseizoen! Rhodos is daar best geschikt voor lijkt mij ;). Wat jullie trouwens zouden kunnen doen is een scooter huren, wellicht voor 1 of 2 dagen om wat verder het eiland over te kunnen?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:19

Toevoeging: vertrekdatum moet 15/16/17 juli zijn ivm mijn werk.

Zeker een krap budget.. Heb 2 vriendinnen die van geld over de balk smijten houden en die daarom nu zo goed als blut zijn. :+ :')
Scooter huren had ik nog niet aan gedacht, slim inderdaad!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:22

Het is hier prima vertoeven op Kreta. {:} Gaan morgen een buitenritje maken. Mijn paps en schoonzusje zo ver gekregen dat ze mee gaan. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:42

Bagheera_206 schreef:
Het is hier prima vertoeven op Kreta. {:} Gaan morgen een buitenritje maken. Mijn paps en schoonzusje zo ver gekregen dat ze mee gaan. :D

Ksssssst weg jij!!!!

Het is hier 8 graden en in Friesland hadden ze sneeuw.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:56

{:}

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:46

Lekker Richard!
Hier spontaan een weekje Zakynthos geboekt. Woensdag ga ik al ;). Ik hoop dat het weer mee gaat zitten, dat zal er nog wel een beetje om hangen zo vroeg in het seizoen denk ik..

Ik ben daar eerst 2 dagen alleen voordat mijn ouders ook komen. Zij hadden al eerder geboekt en ik ga nu naar een appartement paar 100m verderop.

We zitten in Agios Sostis. Iemand hier die nog goede tips hebben wat we echt moeten doen/waar we moeten eten?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:22

Het weer is momenteel heerlijk. Wij hebben het al erg druk, maar veel is nog dicht.

Zeker naar de mooie baaien aan de westkust gaan. Uitzicht bij Bochali. Boottochtje door bluecaves in het noorden!

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:17

Ik en mijn vriend gaan zondag naar Rhodos. Heel erg veel zin, het wordt onze eerste keer naar dit eiland. Ik schrok wel even toen ik de weersvoorspelling zag zeg! Alleen maar regen volgende week, terwijl we lekker een zonvakantie wilden :(:)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 16:17

Eerst zien, dan geloven. Ik hoop het niet voor jullie maar ja, begin mei is nu eenmaal onzeker qua weer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:30

Na zoeken en zoeken eindelijk weer wat gevonden.
Ik ga elk jaar samen met mijn moeder op vakantie. En we hebben best wat eisen, dus het is niet altijd makkelijk.
Maar ik heb net geboekt we gaan van 23 sept t/m 3 okt naar Kreta. Naar Sissi. Een kleinschalig 5 sterren hotel. Heerlijk. Nog 147 dagen zei sunweb net. Eerst nog even van de Nederlandse zomer genieten.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:04

Wij zaten in Malia. Sissi is net iets verder dan Malia vanaf het vliegveld. Wij hebben buitenrit gedaan bij Velani (Avdou). :) Hebben relaxed stapritje gedaan, want paps en schoonzusje gingen ook mee. :D

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:51

Hoi hoi,
Ik hoop dat iemand me kan helpen .
Heeft er iemand ervaring met aghios sostis of Argassi op Zakynthos?
Ik las dat er bijna geen strand is. Zijn er dan wel grote stranden in de buurt . En hoe zijn deze plaatsen zelf ? Een beetje levendig?

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:03

_Liez schreef:
Hoi hoi,
Ik las dat er bijna geen strand is. Zijn er dan wel grote stranden in de buurt . En hoe zijn deze plaatsen zelf ? Een beetje levendig?

Ik kom zelf al jaren in Argassi, ben er al zo'n 8 keer geweest. Argassi zelf is niet zo heel groot maar ik vind het wel gezellig. Er zijn genoeg leuke restaurantjes te vinden. Er is inderdaad bijna geen strand maar een kwartier verderop liggen wel leuke strandjes waaronder Porto Zorro (Azurro). Ook Banana Beach ligt een kwartiertje van Argassi af (iets verder dan Porto Zorro).

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:02

littletash schreef:
_Liez schreef:
Hoi hoi,

Ik kom zelf al jaren in Argassi, ben er al zo'n 8 keer geweest. Argassi zelf is niet zo heel groot maar ik vind het wel gezellig. Er zijn genoeg leuke restaurantjes te vinden. Er is inderdaad bijna geen strand maar een kwartier verderop liggen wel leuke strandjes waaronder Porto Zorro (Azurro). Ook Banana Beach ligt een kwartiertje van Argassi af (iets verder dan Porto Zorro).

Aah dankjewel! Een scooter huren willen we sowieso , dus met een scooter zijn die strandjes makkelijk bereikbaar? Of lopends ook?

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:33

littletash schreef:
_Liez schreef:

Aah dankjewel! Een scooter huren willen we sowieso , dus met een scooter zijn die strandjes makkelijk bereikbaar? Of lopends ook?

Ik zou inderdaad wel een scooter huren. Lopend is het net te ver en ook kan je op de weg die daar naartoe loopt niet echt veilig lopen. Sowieso is een scooter ideaal op Zakynthos. Het is echt een heerlijk eiland om rond te touren.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:54

_Liez schreef:
Hoi hoi,

Ik vlieg morgenochtend naar Agios Sostis, dus ik kan je straks alles vertellen over de stranden! :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:09

Vanuit Agios Sostis is Laganas ook prima te belopen. Zeker wat meer richting Kalamaki heb je mooie stranden :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:19

Nou, onze koffers zijn al zo goed als ingepakt!
Over 2 weken is het weer zover: Corfu! *\o/* :D
Alles dit keer los geboekt, omdat we wisten dat Sunweb niet meer onze bestemming had en wat blijkt na de boekingen? Corendon heeft het 'overgenomen'. :')
Maar dat mag de pret niet drukken en het maakt eigenlijk niets uit: we hebben nu alleen een huurauto om een paar dagen over het eiland heen te crossen, dus dat is een pluspunt!
Wie gaan er binnenkort ook?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:32

Lekker hoor! Je bent er in ieder geval wel op tijd bij met pakken, ik doe vaak een dag van te voren, dan wel niet dezelfde dag haha. Ik ben net 3 weekjes terug en over 2 maandjes ga ik weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:34

Iemand al in Petra ( Lesbos) geweest, dit jaar?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 21:19

Als je het in relatie tot de vluchtelingen vraagt, er is op de eilanden geen vluchteling of zwemvest meer te bekennen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:54

Ik meld me ook weer even...

met een vraag:

Onverwacht gaan we toch even een week met vakantie; vertrekdatum moet 11 juli zijn en ik ben me weer aan het verdiepen in Griekenland.
Vorig jaar zijn we naar Zakynthos geweest en in 2014 naar Corfu.
Naar Corfu wil ik eventueel wel terug, ik bekijk ook andere opties

dusss, wie heeft er tips; vertrek 11 juli, 8 dagen
bij voorkeur niet te massaal, wel vrijwel direct aan het strand...

:Y)