Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:52

Rocamor, wat zuur inderdaad zeg... ik schiet nu sowieso op verschillende kaartjes die ik op verschillende plekken bewaar. Maar moet inderdaad nog eens een externe harde schijf aanschaffen... als iemand tips heeft welke fijn is?

MarijeR, ik ben dol op natuurfotografie, maar ben er nu al achter dat primitief leven niet zo mijn ding is.. :') schiet bij elk insect al in paniek dus wordt 'm denk ik niet. :D

casperzazoe, die heb ik onderweg naar Chapmans Peak gemaakt! Volgens mij heette die weg Victoria's Road.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:56

Vandaag eerste dag in het Kruger! Zitten 20 minuten van Phalaborwa gate vandaan dus echt gunstig. :) wildlife viel een beetje tegen, maar we waren in Addo ontzettend verwend met elke 40-50 meter een dier op of naast de weg. :') had gehoopt leeuwen of luipaarden te spotten maar die lagen natuurlijk heerlijk ergens in de bush te slapen aangezien het 37 graden was. :D

Maar alsnog een aantal zeer mooie dieren gezien. Kleine samenvatting van onbewerkte foto's:

Afbeelding

Morgen gaan we naar Letaba waar we 2 nachtjes blijven! Willen graag een eveningdrive gaan doen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:39

Wauw wat gaaf ik hoef nog maar 1 maand te wachtrn :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 14:43

xLoki schreef:
Rocamor, wat zuur inderdaad zeg... ik schiet nu sowieso op verschillende kaartjes die ik op verschillende plekken bewaar. Maar moet inderdaad nog eens een externe harde schijf aanschaffen... als iemand tips heeft welke fijn is?

Heel slim!! Wij zijn toen in Kaapstad beroofd op dag 3. Had er niet aan moeten denken dat het aan het einde van mijn reis was geweest met al mijn foto's op 1 kaartje.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:28

Dat klinkt als een geweldige reis Marije, lijkt me wel wat.
Ik heb alleen nog geen idee waar ik tegen die tijd ga zijn, met al het reizen is mijn leven zo onvoorspelbaar!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:06

manzano schreef:
xLoki schreef:

Heel slim!! Wij zijn toen in Kaapstad beroofd op dag 3. Had er niet aan moeten denken dat het aan het einde van mijn reis was geweest met al mijn foto's op 1 kaartje.

Ik had inderdaad ook meerdere kaarten. Maar ja, zelfs de spreading in huis (kaarten - harde schijf, computer) hielp niet echt helaas.

De aller-allermooiste foto's had ik nog op een cd-rom staan, dat scheelt dan weer. Maar dat waren er iets van 100 van de ruim 4000 geloof ik

Goede reden om een keer terug te gaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 18:09

Ik bedoelde op vakantie zelf meerdere kaarten....
In huis heeft het weinig zin bij een inbraak. Daarom heb ik een back-up staan op een ander adres. Ook voor bijv. brandrisico etc.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:11

Dat snapte ik, ik heb ook eigenlijk altijd meerdere kaartjes mee.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:26

Hey!

Ik heb vandaag eeeeindelijk mn vliegtickets naar ZA geboekt, ga 5 weken stage lopen bij African Dream Horse Safari in Hoedspruit. *\o/*

Ik heb even een vraagje aan jullie:
Ik vlieg naar Johannesburg en kom daar aan rond 11 uur s'avonds, maar wordt de volgende ochtend pas opgehaald om 6 uur.

Zijn er mensen met ervaringen s'nachts bij Jo'burg? Ik vind de 5 uur namelijk het boeken van een hotel, taxi etc niet waard.. Ik zag wel dat je op t vliegveld een soort Lounges hebt waar je kan relaxen tijdens t wachten en ook s'nachts.

Iemand ervaringen? Thankss :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:30

Nog iemand naar ADHS, leuk! *\o/*

Opgehaald om 6 uur.. Je vliegt niet door naar Hoedspruit dus? Neem je die bus transfer? Mijn vlucht sloot destijds keurig aan, maar daar zal wel verschil in zitten wat betreft maatschappijen enzo, dus dat is dan misschien geen optie.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:44

Sokje_6 schreef:
Nog iemand naar ADHS, leuk! *\o/*

Opgehaald om 6 uur.. Je vliegt niet door naar Hoedspruit dus? Neem je die bus transfer? Mijn vlucht sloot destijds keurig aan, maar daar zal wel verschil in zitten wat betreft maatschappijen enzo, dus dat is dan misschien geen optie.

Ja! Haha, jij bent er al geweest dus?

Ik ben inderdaad van plan om de shuttle te nemen, gezien er s'nachts geen vlucht is naar Hoedspruit en de shuttle eerder vertrekt dan een vliegtuig (dan zou ik nog zo'n 4 uur extra moeten wachten).

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:33

Slim :j Meerdere studenten doen dat zo met de shuttle en daar hoorde ik altijd wel prima verhalen over. Behalve dan dat het wat warm is :P
Of er op Joburg lounges etc. zijn kan ik me niet echt meer herinneren. Voelde me er niet onveilig in ieder geval, als dat helpt. :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:41

Bedankt voor je reactie :D

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:52

De airport van Joburg is niet echt veel... Zeker als je niet achter de douane zit. Ik weet verder niet of er hotels op de luchthaven zijn, anders zou ik dat overwegen. Onveilig is het niet op de luchthaven.
Mocht je toch voor een hotel gaan, naast de luchthaven zit shoe lace backpackers lodge (ofzoiets), waar je heel goedkoop kunt overnachten. En t zit ook nog eens naast de airport. Je kunt er bijv met een uber heen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:09

Mawrr schreef:
De airport van Joburg is niet echt veel... Zeker als je niet achter de douane zit. Ik weet verder niet of er hotels op de luchthaven zijn, anders zou ik dat overwegen. Onveilig is het niet op de luchthaven.
Mocht je toch voor een hotel gaan, naast de luchthaven zit shoe lace backpackers lodge (ofzoiets), waar je heel goedkoop kunt overnachten. En t zit ook nog eens naast de airport. Je kunt er bijv met een uber heen.

Bedankt! Ik heb inderdaad even gekeken naar hotels omdat ik veel op internet las dat het niet een heel goed idee was om op het vliegveld te blijven.
Er zijn gelukkig veel BnB's of hotels die en niet te duur zijn en shuttle service van en naar vliegveld aanbieden dus ik denk dat ik dat ga doen! :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 22:15

Zit de aflevering van die serie op Npo 2 terug te kijken. Leuk!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:32

Mag ik mij hier ook melden? Ik ga in september met een groepsreis mee naar Zuid Afrika, Swaziland en Lesotho. Ben nog nooit in Afrika geweest dus heb er erg veel zin in!
Ben nu op zoek naar een geschikte koffer, camera en volgende maand ook even een afspraak maken om mijn entingen te halen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:42

Ik ben weer thuis. ;(

Maar wat heb ik het geweldig gehad zeg...
WAT een prachtig land!!! Ik wil absoluut een keer terug. Misschien wel 2 keer. Misschien wel 100 keer. :D Zit oprecht te bedenken op wat voor manier ik over een poosje voor langere tijd erheen wil gaan.

Hierbij de eerste platen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas wel laatste dag in het Kruger ziek geworden, waarschijnlijk door de malariapillen. Giga maagpijn en misselijkheid, zo erge pijn dat ik er van flauwviel op het vliegveld. :=
Maar gelukkig gaat het nu weer een stuk beter.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:46

^ Klotepillen zijn het ook... ik weiger nog te slikken.
Maar wat een prachtige fotos!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:49

Mawrr schreef:
^ Klotepillen zijn het ook... ik weiger nog te slikken.
Maar wat een prachtige fotos!

Ja ik kan sowieso slecht tegen medicatie (heb vrijwel altijd bijwerkingen -O-), maarja malaria is ook niet bepaald relaxed om te krijgen. :') En aan het aantal muggenbulten op mijn benen te zien, ben ik toch semi-blij dat ik die pillen had. _O-
Dankjewel! Ben er zo blij mee <3

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:11

Wij zijn een aantal jaar geleden inderdaad ook gestopt met die pillen slikken. Zuid Afrika is sowieso low risk, dus wij gaan gewoon lekker in de weer met smeerspul en sprays om de mozzies weg te houden. :))

Wat een ontzettend gave foto's! Vooral het portret en de zebra, echt heel vet! :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:24

Prachtige foto's en wat is het GROEN!

Vorig jaar kreeg ik voor het eerst in al die jaren last van de (goedkopere) lariam. Toen nog snel voor vertrek kunnen switchen naar malarone.
I.v.m andere gezondheidsproblemen kan ik het risico op malaria niet nemen dus naar kruger slik ik altijd pillen.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:25

Ja wij ook. Klamboes, deet en elektrische muggenmepper. Heb het ook zo voor een week Mozambique gedaan.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:33

:j Die pillen zijn niet tof! Ik zat er een half jaar dus ik zag het écht niet zitten om zo lang die pillen te slikken. Heb superveel muggenbulten gehad, maar ik zat redelijk buiten het malaria-seizoen en bij locals, dus zodra je je niet lekker voelt moet je dan direct naar de dokter voor een test, meteen de eerste dag. De eigenaar van mijn verblijf had het al 7 keer gehad :+

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:35

Ik slik malarone.
Bekendste bijwerking is overgeven/diarree, maar ik had puur last van de maagpijn, werd daar echt niet goed van. Eten en drinken was daarom ook lastig, alles wat mijn maag moest verwerken deed zeer.
Had trouwens ook hele vreemde dromen ervan, niet hallicunaties, maar wel echt bijzonder vreemd. :') (dat je wakker wordt en denkt 'hoe kan ik dit in godsnaam hebben verzonnen', en dan vervolgens die nacht nog 5 van die dromen krijgen)