Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:33

Veel plezier Gonny!
En Jolien dat klinkt heel goed!!

Nog 32 nachtjes *\o/* begint toch wel redelijk op te schieten nu :D

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:09

miccamaaike schreef:
Dus met paardrijden doe je een cap op en met skien ga je met weet ik veel hoeveel km per uur naar beneden zonder iets op je hoofd? die logica vind ik echt heel ver te zoeken...

Je hebt helemaal gelijk!
Mijn zus doet het wel hoor maar tgoh is het gewoonte ofzo ik weet het niet.. Ik heb nooit anders geweten..
We gaan normaal ook met pasen skiën, dan is het gewoon niet te doen qua warmte..
En ik ga nu ook niet meer af de piste of in een snowpark.
Tkan natuurlijk op een gewone piste gebeuren maar dan moet je al heel raar vallen denk ik ?
Ik vind het gewoon irritant, zelfs mijn muts zet ik elke keer af in de lift omdat ik die dan irritant vind ^^

miccamaaike

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:12

Ach ja, blijft eigen keuze he!
Ik heb geen hekel aan iets op mn hoofd, dat scheelt.
Vriendin van me wordt ook helemaal kriegel van dingen op haar hoofd, die krijgt t er gewoon benauwd van. Dus die skied ook zonder.
Ik wilde er eerst ook echt niet aan, vond t groooote onzin, maar inmiddels vind ik t wel prima :)

Over precies een maand naar de sneeuw! :D :D

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:29

Jep ik heb ook iets tegen hoeden, petten,.. alles op mn hoofd :+
Onzin vind ik het niet =)
Bij paardrijden vind ik het gewoon toch meer nodig ofzo haha lekker onlogisch.
Maar binnen een paar jaar is het waarschijnlijk overal verplicht op de piste dus heb ik geen keuze meer..
Dus nu nog even genieten van de wind door mn haren!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:33

Hier nog maar 3 weken! Kan echt niet wachten, heb er zoveel zin in. Binnenkort ook eten enz inslaan, tassen inpakken, dan begint de pret al. Nadeel is dat we dit jaar maar met 1 auto gaan en de dakkoffer meemoeten nemen. Zodra je boven de 120 rijd gaat dat touw dat pap eromheen beunt trillen als een gek en dat maakt veel herrie.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:50

Gaat soms zo suizen he met zo'n koffer... van zo'n touw hebben we meestal geen last (zit er overigens wel omheen)
Wij moeten nog maar eens gaan bedenken hoe we daar heen rijden. Zijn met z'n 6en, zo'n onhandig getal!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:02

:):) :):) STOKED!!! :):) :):)
Afbeelding
Check die lijnen ook daarboven in de poeder hmmm <3

Hihi ik hou van dingen op m'n hoofd O:)
Zomers loop ik 9 vd 10 keer met een pet op, in de winter is m'n muts vastgegroeid aan m'n hoofd :Y) Heb m'n helmpje wel op, maar als die afgaat met eten enz. dan gaat m'n muts weer op, ook met uitgaan.
Maar ook al had ik er een hekel aan..ik zou het risico zonder helm niet meer nemen :n zeker als je al een keer zo ontzettend hard bent gevallen (kan ook op de piste)

Ga ook het cameraatje maar bestellen :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:08

miccamaaike schreef:
Gaat soms zo suizen he met zo'n koffer... van zo'n touw hebben we meestal geen last (zit er overigens wel omheen)
Wij moeten nog maar eens gaan bedenken hoe we daar heen rijden. Zijn met z'n 6en, zo'n onhandig getal!

Wij hebben nog zo'n ouderwetse koffer, we zijn toen voor zo'n rond model weggeweest, maar daar past vaak minder in. Vorig jaar gingen we ook met ons 6e. Ik bij mijn ouders in de auto, een deel van de bank plat, zodat daar alle skies en board in paste. En de beetle daar zaten er 3 in plus een aantal tassen.

Waaah ziet er nice uit Diel_Zor!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:37

Gelukkig paste bij ons alles in de auto, alleen af en toe schoof het nogal bij die haarspeldbochten, maar dat nam ik voor lief :P

Ziet er zeker nice uit Diel!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:56

we passen overigens prima met z'n 6en in de auto, alleen blijft er dan zo weinig bagageruimte over! Mn ouders hebben zo'n 7zitter, maar ja je hebt dus de bagageruimte wel nodig.. dus moet de toyota yaris ook maar weer mee naar boven.

Wij hebben ook nog een oudje qua skikoffer, zo'n lange rechthoekige. Maar ach doet het nog altijd prima :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:37

Tsja je kan zelf wel een rustige skiër zijn en vinden dat je geen helm nodig hebt, totdat je een keer van achter aan wordt geskied.. Nee ik blijf erg blij met de mijne en zet m graag op en zo vreselijk lelijk ziet t er nou ook weer niet uit ;)

Wij gaan ook met z'n 6en, vriendlief en ik gaan op de heenweg met de trein en broertje & vriend van hem op de terugweg. Dakkoffer bij ons ook aanwezig, maar die maakt pas geluid/extra brandstofverbruik als je boven de 110/120 zit dus dat valt wel mee :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:43

Ja maar je rijd meestal wel iets harder toch, dus dan heb je er wel last van lijkt me. Of je moet de hele weg in de file staan :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:47

Ja dat wel, maar t is niet zo dat je dr gek van wordt :P Je hoort m, maar meer ook niet, hij is pas een jaar oud dus heel gestroomlijnd en dat soort onzin haha
Oh en we doen er ook geen touw om heen, waarom zou je dat doen?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:50

ik heb wel eens een deksel in de middenberm van de snelweg zien liggen..... en heb me toen afgevraagd wat er met de inhoud gebeurd is. Waren het alleen ski"s of lag de vuile was er misschien in??? ;-)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:53

Heb ook wel eens een hele skikoffer op de linkerbaan van de snelweg zien liggen (bel je 0900-tuig, zeggen ze: oja dat is al gemeld. Dus....). Je mag toch ook niet sneller dan 130 met zo'n doos op het dak?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:54

WillemYntJee schreef:
Ja dat wel, maar t is niet zo dat je dr gek van wordt :P Je hoort m, maar meer ook niet, hij is pas een jaar oud dus heel gestroomlijnd en dat soort onzin haha
Oh en we doen er ook geen touw om heen, waarom zou je dat doen?

Voor de zekerheid, wij hebben nog een ouder model. Hij is heilig want hij heeft mijn oma opgevangen toen ze van de trap viel. Daardoor zit er wel een deukje in, dus voor de zekerheid even een touwtje erom heen, zodat hij zeker weten goed dicht blijft zitten.

Volgens mij mag je niet harder met zo'n ding idd, maar ik geloof niet dat men daar erg op let. Hier iig niet altijd.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:56

Wij rijden, vooral in Duitsland, als het even kan, goed door. Nu hebben we geen audi of bmw met flink vermogen, maar bergafwaarts gaat het dan toch lekker, haha :P

Wij maakten dit jaar steeds hele flauwe grappen over skiboxen icm ausfahrt..

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:56

Dan was het bij jullie met recht een oma-doos :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:53

Haha die grapjes kende ik nog niet Anneert :+

Mag je maar 130 met zo'n ding? Daar hebben wij ons echt nog nooit aangehouden...
Wij hebben ook een vrij oude en zit ook altijd iets omheen, zo'n aansnoerband. Ook voor de zekerheid denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:52

Zo. Vandaag was het zwaar! Er was vannacht sneeuw gevallen dus de pistes waren zo goed als ongeprept. Dat was echt zwaar. We namen 2 rode maar die waren donkerrood en toen we die hadden gedaan was ik echt kapot! Wel gaaf maar net ff te zwaar voor het mooie.

Verder ben ik blij dat ik een helm draag. Vanmiddag was ik moe waardoor ik niet oplette. Toen dook ik heel onbenullig head first een donkerrode piste af van bovenaan en gleed ik 40 meter door. Gelukkig ging het goed en kon ik op tijd draaien anders had ik gaan vliegen met die hobbels.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:34

Naja ik val gemiddeld 1 keer per vakantie en ook zelf nog nooit iets ergs gezien..
Voor er iets met je hoofd gebeurd moet je toch echt op een rotsblok vallen of iemand over je hoofd skiën?
Haha nu hoop ik dat er niets gebeurt deze vakantie :+

En van auto, wij hebben een ford mondeo en die heeft een reusachtige koffer dus geen doos nodig!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:19

Hihi iedereen moet proppen in de auto als ik het hier zo lees :+ := en old-timers-dakkoffers :Y)

Jolien klinkt alsof je het prima naar je zin hebt :D Vermoeiend geloof ik graag maar hoe tof <3

Carowl, ijsplaten op de piste zijn toch ook bést heel erg hard en iemand die met je ski's tegen je hoofd aan skiet gebeurt toch vaker dan je denkt...
maar uiteraard hoop ik ook niet dat er iets gebeurd en dat je ook zonder helmpje weer veilig beneden komt :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:44

Ook sneeuw kan heel hard zijn. Vooral als je (met snowboarden) met je neus naar de berg staat en je klapt achterover.. Je maakt dan zo'n enorme smakkerd, zelfs mét helm heb je dan hoofdpijn, moet er niet aan denken wat je hebt als je géen helm op hebt.
Vind het zo verschrikkelijk naïef als je geen helm opdoet. Wat is het nou voor moeite? Je hebt er helemaal geen last van!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:43

Heb je je jas al?
Lizz schreef:
Fee_ schreef:
Ja, ze hadden die jas wel maar mn maat niet, maar ik weet mn maat nu gewoon, want heb m in een andere kleur gepast dus kan m nu in de goede kleur bestellen.

Camera duurt drie tot vier weken, dus hoop dat ie optijd is! :))

Weet niet of je hem al besteld hebt. Hier hebben ze hem ook, super zaak. Ik koop vaak mijn wintersport producten hier.
(maar dan niet online, ik ga naar de winkel)
http://www.voorwinden.nl/detail/89997/b ... dames-jack

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:25

Fee_ schreef:
Ook sneeuw kan heel hard zijn. Vooral als je (met snowboarden) met je neus naar de berg staat en je klapt achterover.. Je maakt dan zo'n enorme smakkerd, zelfs mét helm heb je dan hoofdpijn, moet er niet aan denken wat je hebt als je géen helm op hebt.
Vind het zo verschrikkelijk naïef als je geen helm opdoet. Wat is het nou voor moeite? Je hebt er helemaal geen last van!

Precies mijn idee.