USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:43

Katja schreef:
Neem in ieder geval hele warme kleding mee want het kan bitter koud zijn in januari.

Nog maar tien dagen voor ik vertrek :):)
Inmiddels een aantal dingen in de planning, begin de week in Orlando en ga eerst naar Discovery Cove en de volgende dag naar Seaworld. En ik heb net een Groupon bon gekocht voor het zwemmen met zeekoeien. Vorig jaar ook al een keer gedaan en het was meer dan geweldig om mee te maken.

Ik kom zo het topic binnenvallen via de zoekfunctie, dus heb niet alles teruggelezen.
Zat laatst op hotelkamerveiling te kijken en daar boden ze 10 dagen miami/orlando aan voor toen 200,-
Je reis kwam er dan nog bij.
Echt een super aanbieding.
'T is dat ik net terug ben maar wil zeker nog eens die kant op.

Heb je deze reis zelf geboekt/georganiseerd of heb je het ook via bv hotelkamerveiling gedaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:36

Nadir schreef:
Waar ga je nog meer naar toe, naast Orlando?
Ik ga bij mijn vader buurten die voor een maandje in Inverness zit. Land op zondag in Tampa, rijd dan naar Inverness en de volgende ochtend naar Orlando. In Orlando heb ik één overnachting en dan ga ik weer terug naar Inverness. Er is daar in de buurt niet super veel te doen maar wel genoeg om me te vermaken voor een weekje. Met een beetje lekker weer is een boek en een zwembad natuurlijk al heel wat.

annastasia schreef:
Heb je deze reis zelf geboekt/georganiseerd of heb je het ook via bv hotelkamerveiling gedaan.
Ik boek altijd alles zelf dan heb ik meer mogelijkheden. In dit geval is het maar één overnachting en verder maak ik gebruik van het huis wat mijn vader en zijn vrouw gehuurd hebben. Hotel heb ik via Hotwire en ik betaal iets minder dan €30 voor een nacht, kan nog veel goedkoper maar ik wil wel een klein beetje luxe hebben. Orlando is heel goedkoop buiten het hoogseizoen en grote congressen om.

vuurneon

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:58

Aftellen dus tot je trip,spannend!

Ik vond de everglades een beetje tegenvallen, de gators waren wel leuk natuurlijk maar qua landschap.. Tja, water, riet en gras is mij niet onbekend in Holland haha. Wildlife show was niet mijn ding, arme gators. Elk half uur weer besprongen worden of als kleinere gator de hele tijd worden opgetild alsof ie al een handtas was. Maar goed, de gators in het wild waren natuurlijk wel erg stoer.
Buiten de deur eten is hier wel erg duur, maar goed gezien de lokatie niet zo heel gek. Zitten wel wat leuker geprijsde tentjes tussen natuurlijk. Iemand nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:44

Op Washington Avenue zitten wel wat goedkopere tentjes. Je kan altijd nog naar FIve Guys of Pizza Rustica, dan ben je niet zoveel kwijt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:59

Dat klinkt goed Katja! Even relaxen is ook niet verkeerd! :D

Ik vond de Everglades qua landschap ook niet zo bijzonder hoor vuurneon.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:49

Vanavond tickets geboekt voor The Christmas Spectacular in Radio City! :D We gaan 23 december :D Is toch wel 1 van de dingen op mijn lijstje die ik perse gedaan wil hebben in NY.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:37

Wat gaaf! Echt stoer! Sowieso kerst in ny lijkt mij tof. Staat hoog op mijn wishlist, net als oud en nieuw in Australië haha.

Lovely, bedankt voor de tips! Net even rondje Washington av. Gelopen en wel wat gezien.
Vanavond is het even naar de Mac, heb zin in een snelle hap dichtbij.
Ik kon eindelijk weer naar het strand, wel met badpak aan want mijn buik blijft rood haha. Gelukkig had ik die toch nog meegenomen. Niet sexy, wel erg praktisch! Paarse vlag hing wel uit... Blegh vieze kwallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 02:37

Weer kwallen, dat is echt niet leuk! Je kan ook nog naar Jerry's op Collins en Espanola Way of 13e, ik weet niet meer. Echte Amerikaanse diner zoals je je die voorstelt. Niks ouds of authentieks aan, gewoon een Amerikaanse vreetschuur met sport op tv :D.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 05:03

Haha liep er langs enne ben snel doorgelopen. Die porties zijn onmenselijk haha. Ik ben meer fan van Johnny rockets, ook echt en diner zonder ook maar authentiek te zijn haha. Ach, de pizzeria werd al authentiek Italiaans genoemd. Bedoelen ze vast een ander Italië mee :p de vlaamse frietentent is ook al gezien. maar nog geen friet van piet! Houden zo dacht ik haha
halloween voorbereidingen zijn in volle gang, zo gaaf! Maar helaas is mijn camerageheugen vol... Dus maar even een nieuw kaartje erbij halen! Ben thuis vergeten camera leeg te halen, handig haha
Pfoe, het regent nu flink! Hopelijk is het morgen minder benauwd daardoor.

Vraagje aan de ny gangers, hoelang is het vliegen van Schiphol naar ny?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:16

Amsterdam-New York is ongeveer 8.30 terug kun je er een dik half uur afhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:57

Ik vloog op Londen en terug was het slechts 5 uur en 40 minuten vliegen vanwege de harde westenwind die er stond, tailwind van bijna 300 km/u en op een gegeven moment vlogen we bijna 1200 km/u!! Met mazzel haal je 8 uur dus bij lange na niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:31

vuurneon schreef:
Haha liep er langs enne ben snel doorgelopen. Die porties zijn onmenselijk haha. Ik ben meer fan van Johnny rockets, ook echt en diner zonder ook maar authentiek te zijn haha. Ach, de pizzeria werd al authentiek Italiaans genoemd. Bedoelen ze vast een ander Italië mee :p de vlaamse frietentent is ook al gezien. maar nog geen friet van piet! Houden zo dacht ik haha
halloween voorbereidingen zijn in volle gang, zo gaaf! Maar helaas is mijn camerageheugen vol... Dus maar even een nieuw kaartje erbij halen! Ben thuis vergeten camera leeg te halen, handig haha
Pfoe, het regent nu flink! Hopelijk is het morgen minder benauwd daardoor.

Vraagje aan de ny gangers, hoelang is het vliegen van Schiphol naar ny?

Johnny Rockets heeft dan weer de authentieke trap die te zien was in Scarface :). Ik heb wel vlaamse frietjes gegeten, maar ik vond het wel jammer dat de mayo niet gewoon ook mee geimporteerd was. Dat Amerika is soms zo grappig en je blijft je erover verbazen.

Morgen is het niet minder benauwd hoor, helaas.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:17

Liek_ schreef:
Ik vloog op Londen en terug was het slechts 5 uur en 40 minuten vliegen vanwege de harde westenwind die er stond, tailwind van bijna 300 km/u en op een gegeven moment vlogen we bijna 1200 km/u!! Met mazzel haal je 8 uur dus bij lange na niet :)

Heb ik ook eens gehad, ideaal :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:15

Haha de mayonaise is hier niet te vreten, zuur! Maar dat is bijna in elk land buiten nl zo... Bah. ik ben ook maar aan de ketchup... Ach wel gezonder!
Die trap heb ik gezien, alleen de film niet... Nou, ja iig nietvolledig. Laat ik nou die scène gemist hebben haha

Hmmm naar ny is dus prima te doen! Volgend jaar maar kijken als er een leuke aanbieding voorbij komt, want het lijkt mij een ideale bestemming om even een weekje heen te gaan.

Ik kijk nu naar buiten en zie, als ik even heel moeilijk kijk want zit en steegje tussen in, blauwe lucht! Dus even snel eten en dan naar het strand. Hopelijk is de paarse vlag wel weg...

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:43

Ik eet hier altijd mayo met citroen, ook vrij zuur :P

Ik ga over 2 weekjes al :D Vancouver gaat alleen wss toch niet lukken, maar alleen Seattle is ook leuk :+:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:37

Lees net op het AD dat het al kan sneeuwen in NY.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:40

Washington had al een paar vlokken sneeuw gehad begreep ik. Heel vroeg in het jaar want vorig jaar liepen we daar om deze tijd heerlijk in een polo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:45

Wow, dat is vroeg zeg!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:54

Ja, het sneeuwt hier inderdaad, al blijft het niet echt liggen. Echt gek want aan het begin van de week kon ik nog in kortje mouwtjes naar buiten. :')

Gelukkig heeft mijn paard al een klein beetje wintervacht gekweekt, maar ze staat nu toch met haar winterdeken op stal.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:08

purny schreef:
Lees net op het AD dat het al kan sneeuwen in NY.

Ik zag het net ook op facebook, de overheid heeft mensen gevraagd binnen te blijven als ze niet perse naar buiten hoeven.

En ik zag op twitter dat Kim Kardashian ( :o ja, ik volg haar) ook al tweete dat het echt heel hard sneeuwt daar.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:16

Ik hoorde ook dat ze in NYC een grote sneeuwstorm verwachten. Moet er niet aan denken := Gelukkig sneeuwt het hier niet zoveel.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:31

Mijn ouders zijn net weg uit New York en zitten nu in Washington DC, die hebben echt geen idee wat hun overkomt :+ Als het donderdag maar weer gewoon goed weer is, gezien ze dan naar mij vliegen :P

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:24

Yes, het sneeuw idd in NY en MA en wie weet waar nog meer - zie overal updates voorbij komen :D

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:43

Hé wat grappig, ik dacht enkele dagen geleden nog: wat als het nou sneeuwt zoals vorig jaar en ik vast kom te zitten op de luchthaven.... :=
Nu hoor ik net op het nieuws dat er al vluchten gecanceld zijn door de sneeuw!

Wordt de klok trouwens ook een uur teruggedraaid in de States??

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:46

De tijd gaat daar pas de eerste zondag van november om.