Disneyland Parijs deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sas_

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:24

Aah ook niet in de Buzz Lightyear Laserblast geweest? Die hoort voor mij ook wel in het rijtje wat je gezien moet hebben als je in Disney bent :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:31

Tower of Terror vond ik niet zo heftig.
Buzz Lightyear was toevallig net kapot toen wij erin wilden. Dat was wel heel jammer hoorde ik achteraf.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:21

Buzz is wel grappig :j wij zijn er ook 3x in geweest toen :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:30

_SteR_ schreef:
Ik durfde niet in Tower of Terror, zusje en haar vriend zijn wel geweest, maar ik zag het niet zitten, haha.
Zelfde geldt voor Rock 'n Roller Coaster, ik vond die Indiana Jones al eng, die gaat ook over de kop en dat vond ik goed genoeg :+

Mijn zus vond de ToT echt TERROR!! Gaat ze niet meer in volgende keer. Ik daarentegen kan niet wachten :D.
Super dat je het zo leuk hebt gehad en ook nog lekker weer :j.
Ongeveer de helft van de tips heb ik al gezien, pffft er is echt veel bij gebouwd in een paar jaar tijd :oo.
Overigens, mijn zus zei dat er nog veel 'under construction' was, was dat bij jou ook zo?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:31

Scum schreef:
Tower of Terror vond ik niet zo heftig.
Buzz Lightyear was toevallig net kapot toen wij erin wilden. Dat was wel heel jammer hoorde ik achteraf.

Is idd niet zo heftig nee. Qua val..
Maar omdat je de ritverloop (of nou ja... meeste mensen :+) niet kent weet je niet wanneer je daalt en valt en dat maakt het toch wel toch wel spannend.
Helaas weet ik nu precies wanneer ik zak en daal }:0 . Tijd voor een ander ritverloop :Y)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:34

Ik ben er maar 1x in geweest (de rest van het gezelschap wilde niet nog een keer :+ ) maar ik wist op een gegeven moment echt niet meer of we nu naar boven of beneden gingen :=

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:05

ToT is helemaal geweldig. Het is best heftig, maar het gaf mij geen onveilig gevoel waardoor hij gewoon heel leuk is om te doen. Zeker met alles erom heen.

Ben benieuwd naar de foto's.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:09

oef.. dit topic is zo slecht voor me... := ik hoop echt dit jaar (rond sept.) nog een mooie aanbieding te scoren :)

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:01

Sorriso schreef:
_SteR_ schreef:
Ik durfde niet in Tower of Terror, zusje en haar vriend zijn wel geweest, maar ik zag het niet zitten, haha.
Zelfde geldt voor Rock 'n Roller Coaster, ik vond die Indiana Jones al eng, die gaat ook over de kop en dat vond ik goed genoeg :+

Mijn zus vond de ToT echt TERROR!! Gaat ze niet meer in volgende keer. Ik daarentegen kan niet wachten :D.
Ongeveer de helft van de tips heb ik al gezien, pffft er is echt veel bij gebouwd in een paar jaar tijd :oo.
Overigens, mijn zus zei dat er nog veel 'under construction' was, was dat bij jou ook zo?

Uhm, op de site van Disneyland Parijs stond dat de Space Mountain dicht zou zijn wegens onderhoud, maar deze bleek gewoon open! Ben ik overigens niet in geweest, hoorde dat 'ie 3x keer over de kop gaat, dus niets voor mij :+
In het andere park was er wel een attractie dicht, iets met Tours ofzo.
Voor de rest waren er geen attracties dicht. Wel een paar nieuwe attracties, die gaan eind van deze zomer open, er komt een gedeelte ToyStory in het Walt Disney park.

Buzz Lightyear niet gedaan inderdaad, er stond om half 11 al een wachtrij van anderhalf uur! De volgende keer dan maar.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:16

In die indoor achtbanen vind ik het veel minder opvallend als je over de kop ga, dat is buiten veel enger.
Space Mountain is wel heel mooi hoor, maar ik heb alleen Mission 1 ooit gedaan. De laatste keer dat ik er was heb ik alleen ToT gedaan, verder geen thrills. Houdt mijn vriend helemaal niet van en ik vind het erg ongezellig en veeeeel minder leuk om dan alleen te doen. Ik heb het dus maar overgeslagen.

Alleen ToT moest ik proberen natuurlijk en hij was geweldig.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:36

Ik zou best nog wel een keertje willen :P

Vond ToT wel erg gaaf, alleen ik zat er toen helemaal alleen erin..
En die 2 vriendinnen van me wouden niet want de een was niet lekker [al die 3-4 dagen niet] en die andere was er bang voor.. en ze waren zelfs ouder dan me! _O-

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:39

Loesje88 schreef:
oef.. dit topic is zo slecht voor me... := ik hoop echt dit jaar (rond sept.) nog een mooie aanbieding te scoren :)

Ik krijg iedere keer de kriebels van dit topic *D, echt te gek.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:41

_SteR_ schreef:
Sorriso schreef:

Uhm, op de site van Disneyland Parijs stond dat de Space Mountain dicht zou zijn wegens onderhoud, maar deze bleek gewoon open! Ben ik overigens niet in geweest, hoorde dat 'ie 3x keer over de kop gaat, dus niets voor mij :+
In het andere park was er wel een attractie dicht, iets met Tours ofzo.
Voor de rest waren er geen attracties dicht. Wel een paar nieuwe attracties, die gaan eind van deze zomer open, er komt een gedeelte ToyStory in het Walt Disney park.

Buzz Lightyear niet gedaan inderdaad, er stond om half 11 al een wachtrij van anderhalf uur! De volgende keer dan maar.

Space Mountain is zooooo vet :D.
Ik hoop maar dat hij volgende week nog steeds open is dan!
Ja nieuwe attracties had ze het inderdaad ook over. Balen, eind van de zomer pas, dan hebben die Fransen ook nog vakantie natuurlijk...

Maar goed, zo te horen van jullie verhalen zal er sowieso heeeel veel nieuws voor mij te zien zijn!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:52

Dan moet je helaas weer heen om het nieuwe toystory gedeelte te ontdekken. Dat is toch jammer ;)

Er komt steeds wat nieuws bij, dus er blijft wat te ontdekken.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:10

Laatste keer voor mij is alweer 8 jaar geleden. Zo vaak ga ik helaas niet :(.
Maar zou wel een goede smoes zijn ja :=.
Eerst maar eens kijken wat mijn vriend ervan vindt, die is er nog niet eerder geweest!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:19

Dat is even spannend natuurlijk. Gelukkig vond mijn vriend het erg leuk en wilde nog wel een keertje heen. Maar hij vond de Efteling ook al erg leuk, dat was wel beetje een graadmeter.

Maar ik wil niet te vaak hoor. We zijn in november 2009 geweest en ik wil dit jaar zeker niet. Het moet een beetje "fris" blijven. Dat heb ik met de Efteling ook.
Ander heb ik het op een gegeven moment wel gezien.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:36

Efteling is voor ons pak 'm beet een kwartiertje rijden, dus daar komen we vaak wel 2x per jaar. Vindt mijn vriend ook hardstikke leuk.
Maar de Efteling is toch anders dan Disney vind ik, de Efteling heeft een bepaalde sfeer die geen enkel pretpark heeft kunnen evenaren tot nu toe, mijn inziens.
Vind je niet?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:17

Nou, weet ik niet, ze hebben beide iets speciaals. Ik zou je niet kunnen vertellen welk park ik leuker vind. En eigenlijk vind ik ze niet met elkaar te vergelijken, maar wat ze wel met elkaar gemeen hebben is dat het een pretpark plus is. En dan heb ik het over de aankleding, thematisering en details etc.

Mijn vriend houdt totaal niet van achtbanen en andere thrills, een park als Walibi World vindt hij dus niets. Maar zowel de Efteling en Disneyland is veel meer dan dat. Plus dat ze allebei veel attracties hebben die totaal niet eng zijn.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:21

Nee vergelijkbaar zijn ze zeker niet. Maar dat stukje sfeer wat de Efteling wel heeft heb ik bij Disney nog niet kunnen proeven.
Zou ze buiten dat nog niet dúrven vergelijken ;).

Disney is natuurlijk een stuk groter en ga je niet zomaar een dagje naartoe. Scheelt ook weer. Walibi ga ik alleen naar toe met Fright Nights. Ik vind de achtbanen echt geweldig, kan me niet gek genoeg, maar ik vind dat je een rondje Walibi snel gedaan hebt.

En de attracties bij Disney zijn inderdaad meer toegankelijk. Ook 'kinderattracties' kunnen voor ons leuk zijn, dat vind ik wel erg knap gedaan. Bij Walibi heb je dan zo'n 'kinderhoek' die ergens weggestopt zit...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:35

Wat oppervlakte betreft is Disneyland niet groter denk ik. Ze hebben wel meer attracties en meer shows en optochten e.d.

In 2008 ben ik na een aantal jaren weer eens in de Efteling geweest, maar wij hebben eigenlijk niet alles kunnen doen in 1 dag. En het was niet druk, en we hebben de thrills ook nog overgeslagen, behalve de Vliegende Hollander.

Als je er vaker komt, kan ik me voorstellen dat het wel makkelijk lukt in een dag. De keren dat ik in Walibi ben geweest, was dat we ook op Lowlands waren. Op de eerste dag (vrijdag) begint het pas om 15.00 uur, dus zijn we een paar keer even naar Walibi geweest. Dan heb je het ook wel weer gezien ja.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:46

Space Mountain zijn die inversies zo simpel. De 1e keer dat ik erin zat had ik echt zoiets van huh? gingen we over de kop?
'jaaa wel 3 keer... ' 'uhm okee, jij zegt het :+', was met iemand die er toen al eerder geweest was.
Mijn 1e keer SM was echt crap, wat een rot rit. De mensen waar ik mee waren vonden dat ook. Nu ging ik weer met 1 van de 2 en die zei nu ook 'goh lijkt wel alsof ie nu beter is'. Nja attractie met effecten, dus kan heel goed.

Zo is Rock 'n Roller Coaster ook stik saai zonder muziek en licht :P. Dezelfde baan staat namelijk in Walibi World (Xpress, oude Superman the ride). Alleen heeft Rock een apart uitstap station. Xpress rijd met 2 treinen en Rock heeft er geloof ik 5 :P.

Efteling ben ik zoo op uitgekeken. Ga daar echt alleen nog maar heen vanwege de leuke mensen die ook een abonnement hebben :+. Alle mensen waar ik mee naar Disney was laatst ken ik van de Efteling. Van alle parken vind ik Disneyland (het resort dan) toch het allerleukst.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:06

oooo ik hou van de Tower of Terror <3
En hahaha eigenlijk is de Space Mountain helemaal niet zo bijzonder :') ik vond dat ene rock en roll ding gaver en 'enger' zegmaar.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:21

_Marjon_ schreef:
Efteling ben ik zoo op uitgekeken. Ga daar echt alleen nog maar heen vanwege de leuke mensen die ook een abonnement hebben :+. Alle mensen waar ik mee naar Disney was laatst ken ik van de Efteling. Van alle parken vind ik Disneyland (het resort dan) toch het allerleukst.

Daar ben ik dus ook bang voor als ik bijvoorbeeld de Efteling, maar ook Disneyland "te" vaak zou bezoeken. Op dat Disneyforum zie ik het toch ook regelmatig. Sommigen komen er ook zo vaak dat alle onvolkomenheden worden gespot en op een gegeven moment gaat het tegenstaan.

Volgens mij wordt je na verloop van tijd ook niet meer "geprikkeld".

Daarom ga ik ook niet te vaak.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:40

ToT zijn wij toen niet ingeweest... hadden allebei zoiets van laat maar zitten :=

Space mountain deden wij om half 9... ook geen goede combinatie na een ontbijtje :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:36

*kom even binnenvallen*

Ik ben op zoek op het internet hoeveel een jaarabbo kost voor disney parijs.
Kan het helaas niet vinden. Iemand enig idee hier??