[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:52

Gerbenfroh schreef:
Ja, ach, wij redden het wel. Volgend jaar samenwonen en dan blijf ik voorlopig wel even thuis Haha!

NOG TWEEE WEKEN!! Nagelbijten / Gniffelen

Aha en ik dacht in je profiel te lezen dat je volgend jaar na je stage juist helemaal ging reizen
omdat het je grootste hobby was. Neem het er maar van nu je jong bent, huisje boompje beestje kan altijd nog hoor als je daar aan toe bent. Heel veel plezier !

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:53

Jee, is dat ng niet voorbij dan, die storm?

het was hier weer lekker zonnig.

heb vandaag eindelijk mijn scooter op kunenn halen. Kreeg nog en aai over mijn bo van de monteur en excuses dat het zo lang duurde. Krijg nu de tankdop weer open, maar hij kan dus niet op slot. Het is nog de oude tankdop, het wachten is op ene neiuwe. Gat in de bocht naar de uitlaat is gemaakt. Totaal met de binnen en buitenband van mijn fiets kwam het op 36 euro...

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:54

Lusitana schreef:
Jee, is dat ng niet voorbij dan, die storm?

het was hier weer lekker zonnig.

heb vandaag eindelijk mijn scooter op kunenn halen. Kreeg nog en aai over mijn bo van de monteur en excuses dat het zo lang duurde. Krijg nu de tankdop weer open, maar hij kan dus niet op slot. Het is nog de oude tankdop, het wachten is op ene neiuwe. Gat in de bocht naar de uitlaat is gemaakt. Totaal met de binnen en buitenband van mijn fiets kwam het op 36 euro...

Das niet zo duur Lachen Bij ons op het station is banden plakken, al 10 euro Nagelbijten / Gniffelen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:03

Lusitana schreef:
Leuk!

Ik lees mijn post zo terug en ik hoop niet dat ik al te wijsneuzerig overkom. Ik heb wel verstand van paarden enzo, maar op ander gebied be ik weer heel onnozel, hoor.

Nou je komt helemaal niet wijsneuzerig over hoor ! Juist fijn, zeker voor mij dat er mensen zijn met zoveel ervaring en die het ook zo vertellen dat je denkt ja dat klinkt logisch dat ik daar zelf nooit over nagedacht heb. Ik wilde vroeger altijd met een boer trouwen maar die boer niet met zo'n stadse tut als ik natuurlijk. Alhoewel later wel en stuk of drie maar die vond ik dan weer niet leuk genoeg.

Dat van die beer ! Hahaha, dat had mij nou ook kunnen gebeuren, nog steeds misschien...
Ik ben juist zo'n andere, heb als kind veel gereden en weet een beetje maar eigenlijk helemaal niks over paarden. Ik leer het nu pas. Ik ben juist blij dat er mensen als jij zijn die ook gewoon de moeite nemen om wat uit te leggen.

Ik heb trouwens vandaag voor het eerst gescootert in de storm door het land heuvels en bos. Alvast wat verkennen voor als ik straks op mn rodeopaard er doorheen moet. Hihaaa.
Maar viel alles mee het rijden en geen "enge" dingen onderweg.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:09

O en trouwens hier roepen ze tegen mijn paard BRRR als hij moet stoppen en hij spreekt alleen nederlands dus bij hoo stopt hij maar bij BRRR denkt hij waar hebben ze het over.???

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:09

Hahaha. Ja, hier zeggen ze ook wel eens "PRRR", vreemd hè?
Meestal fluiten ze een bepaald toontje. Ze gebruiken zo weinig stemhulp! Ik weet nog dat ik voor het eerst gewoon op zijn hollands "BRAAF" zei tegen een manègepaard. Ze draaide de oren naar achteren en haar hoofd wat, zo van "Kwam dat van mijn rug?" Ze leerde al snel dat het beloning was, maar in het begin vond ze het maar vreemd hoor, een stem op haar rug. Clown

Je moet hier trouwens geen schrikachtig paard hebben, er ligt zoveel rotzooi langs de wegen, zelf op verlaten bergpaden kom je ineens oude koelkasten enzo tegen. Gelukkig zijn Portugeze paarden een soort van nature bomproef.

Ik weet nog dat ik met Princesa ging rijden. Die was ik aan het inrijden en er zat nauwelijks een stuur (of rem) op (ik reed daarom met een halster me teugels onder het hoofdstel). Sandra ging mee op een van haar paarden. Komen we op een bergpad een grote vrachtwagen tegen waar hout op geladen werd met een kraan. Ongeveer anderhalve meter ruimte ernaast en dan een afgrond. Sandra:"Laat mij maar voor" Maar haar paard verzette geen stap. Dus ik dacht: "ik probeer het gewoon" en ja hoor, daar ging ze, dapper portugeesje van drie turven hoog. Sandra in een deuk. Zij was juist mee "voor de zekerheid" en om voor te gaan waar nodig! Nu moest zo´n driejaige aan haar paard laten zien dat het niet eng was Haha!

Ik heb ook wel met Florita gereden dat ik dacht "een ander paard zou daar toch wel van schrikken", maar het deed haar niks.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:36

Ik heb daar een gedeelte van gelezen in dat topic over Ricardo, ben nog steeds opl blz. 65. Als het goed is is mijn paard ook redelijk bomproef het is alleen dat hij me aan het uitproberen was en daarom zogenaamd alles eng vind. En natuurlijk voor het eerst een nieuwe eigenaresse en een heel andere omgeving..
Ik praat constant met hem omdat zn eigenaresse hiervoor dat ook deed. Hij doet bijna alles op stem ook omdat hij voor de kar loopt denk ik. Aandrijven doe ik weinig klikken met mn tong is genoeg, als ik zeg stap, draf of galop doet hij dat. Zelfs als hij los loopt. Als ik zeg terug gaat hij terug en als ik zeg opzij draait hij opzij. En als ik roep Sam kom maar, dan komt hij als een hondje aanlopen. Als ik gewoon zijn naam zeg wat hij ook doet hij kijkt gelijk naar me wat er is al staat hij te eten.

Hier heb ik echt geen plastic of loszittend hout of ook maar iets bewegends gezien onderweg. Ja in de verte stak een Fazant over maar dat interesseert hem niet, honden ook niet hoe hard ze ook blaffen. Alles wordt hier heel goed onderhouden en opgeruimd. Dat valt ook iedereengelijk op als ze hier komen. Omgevallen bomen of gevallen takken met die storm zijn binnen een paar uur weg ook in het bos en heel afgelegen. Echt super.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:46

Wat een leuk paard, zo braaf!

Ja, bomen en taen ruimen ze wel, maar het probleem hier is dat mensen denken dat als het ut hun oog verdwenen is, dat het meteen maar niet meer bestaat. Ze gooien iets dus maar weg waar ze het zelf niet meer zien. Ze gooien ook veel in stroompjes en rivieren, want "dan gaat het wel naar zee" nou meestal niet en dan nog. Dan spoelt het dus weer gewoon op het strand aan. We hebben hier geloof ik de smerigste stranden. De Mondego is zo vervuild dat de vissen doodgaan en die mond dus ook gewoon uit in de zee, die dus ook gewoon vervuild raakt. Oja en er gaan nog steeds zee schildpadden dood omdat ze plastic voor zeewier aanzien. Het is in en in triest zoals ze hier met het milieu omgaan. Gelukkig komt er langzaam veranderig in omdat de jeugd gesensibiliseerd wordt. ze gaan jaarlijks bomen planten enzo.

Maar goed dan krijg je weer zo´n leuke Lisboa-Dakar ralley en wort er heel wat extra uitluitgassen op ons landje losgelaten. Ook niet erg gunstig.
Zag trouwens in een etaappe nog wel mooie paarden (ze gingen dwars door het landgoed waar die liepen).

naturehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:14

Lusitana schreef:
Waar in Ierland gaan jullie vestigen? En wie is "we"?

Mijn vriend en ik. In zuid-Ierland

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:54

Kust of binnenland? Ben errug nieuwsgierig. Heb wat met Ierland. Eindig er misschien ooit nog als het wat wordt met Neb, want die is bang dat hij het Portugees nooit zal leren en ik wil echt niet naar Amerika, dus denken we aan een engelssprekend land en Ierland heeft me altijd getrokken. Alleen is het klimaat misschie minder geschikt voor me. Dan is Zuid Engeland of de kanaal eilanden beter.

Maar goed, wordt het wat met een Portugees, dan blijft het bij misschien een keer daar op vakantie.

Hier wonen trouwens een antal Ieren die van de westkust komen

naturehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:51

Omgeving Cork. Redelijk aan de kust.
Ik zie er erg naar uit. Helaas is het klimaat inderdaad een beetje Nederlands en in de zomer minder warm, maar goed je krijgt er wel veel voor terug en het is een land met minder regeltjes als in Nederland. Dat vind ik ook wel fijn.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:09

naturehorse schreef:
Omgeving Cork. Redelijk aan de kust.
Ik zie er erg naar uit. Helaas is het klimaat inderdaad een beetje Nederlands en in de zomer minder warm, maar goed je krijgt er wel veel voor terug en het is een land met minder regeltjes als in Nederland. Dat vind ik ook wel fijn.

En wat gaan jullie daar doen ? Of waarom gaan jullie daar naartoe ? En het paard gaat dat mee of blijft dat hier....

naturehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:26

Helaas moet ik het paard verkopen.
Mijn vriend heeft geen europees paspoort alhoewel hij aardig ingeburgerd is in Europa, hij heeft veel gereisd en heeft studies gevolgd in verschillende landen. Hij is er nooit langer dan 5 jaar in 1 land gebleven. We gaan naar Ierland omdat de situatie voor ons makkelijker wordt daar. Omdat ik in verwachting ben, willen we voor een goede toekomst zorgen. Op werkgebied heeft hij hier meer mogelijkheden en voor mij zie ik het ook wel zitten omdat ik graag verder wil met de paarden.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:23

Aha op zoek naar een betere toekomst ! Ik denk dat dat voor veel emigranten geld. Gezondheid, geld en toekomst. Jammer van je paard dat hij niet mee kan.......
Maar heel leuk een kindje op komst ! Heeft iemand van jullie twee daar ook al een bron van inkomsten geregeld ? Een baan dus bedoel ik ?

naturehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:27

ja, zijn we mee bezig. mijn vriend zal eerst een cursus volgen om goed in te burgeren in het accountant wereldje in ierland. Hij heeft daarna baangarantie en ik kan aan het werk in een callcenter voor tijdelijk;er is vraag naar nederlanders, dit is een korte tijd, zo kan ik het engels beter leren en verder mij wat inburgeren in Ierland. Gewoon lekker rustig aan doen verder wat betreft mij en de baby. Er zijn mensen genoeg die ons daar willen helpen en daar boffen we mee.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:53

Ik vlieg vanacht naar Barcelona voor een weekje, naar mn broer toe! Die zit daar nu 2 maanden, ik dacht laat ik er eens een kijkje nemen haha. ik heb er heel veel zin in! T is helaas maar een weekje, omdat ik ook met school zit natuurlijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:04

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:08

Lusitana schreef:
Mijn paardje is eindelijk bekapt.
viewtopic.php?f=53&t=711766&p=21892365#p21892365

Ik heb het gezien de foto's en de video ! O wat zal jij weer een plezier hebben als je weer rustig aan kunt gaan rijden! En wat ziet het er mooi en knus uit met die schaapjes op de achtergrond. Is dat een boomgaard ? He jammer dat die hoefsmid geen lekker ding is, ik proefde alweer een romantisch verhaal......maar gelukkig dat hij eindelijk is geweest.. Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:13

naturehorse schreef:
ja, zijn we mee bezig. mijn vriend zal eerst een cursus volgen om goed in te burgeren in het accountant wereldje in ierland. Hij heeft daarna baangarantie en ik kan aan het werk in een callcenter voor tijdelijk;er is vraag naar nederlanders, dit is een korte tijd, zo kan ik het engels beter leren en verder mij wat inburgeren in Ierland. Gewoon lekker rustig aan doen verder wat betreft mij en de baby. Er zijn mensen genoeg die ons daar willen helpen en daar boffen we mee.

Nou klinkt heel goed die vooruitzichten. Hoe minder onzekerheden hoe beter met een kleintje op
komst ! Ik heb een keer voor een softwarebedrijf Ieren en Schotten moeten bellen. Nou als ze niet meewerken kom je er met je beste engels niet meer uit ! Waren wel heel leuke gesprekjes, mn baas schoot er allen niets mee op, maar lag ook dubbel..... Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:34

Perrokai schreef:

Ik heb het gezien de foto's en de video ! O wat zal jij weer een plezier hebben als je weer rustig aan kunt gaan rijden! En wat ziet het er mooi en knus uit met die schaapjes op de achtergrond. Is dat een boomgaard ? He jammer dat die hoefsmid geen lekker ding is, ik proefde alweer een romantisch verhaal......maar gelukkig dat hij eindelijk is geweest.. Haha!

Ze werd bekapt in de wei waar dus olijfbomen staan. Er staat haast geen gras, maar ze kunnen er de benen strekken.
Ik heb vandaag gereden.
Afbeelding
Op- en af stijgen viel niet mee (wegens hoge achterboom van Portugese zadel) en ik had het idee dat ik niks voor me had. Ze is heel fijntjes. Alles was te groot. Ze zwom nog in het bosrttuig op zijn strakst. Staartriem moest op zijn kortst, xairel (jasbeschermer)ook, singel op de bovenste gaatjes en het hoofdstel was zelfs op z´n kleinst te groot. Hoofdstel geleend van de mensen van de stal.

Ik ben van het weitje af een zandpad naar beneden gegaan en vervolgens via de weg weer terug naar stal. Heel klein rondje, maar genoeg voor de eerste keer.
Net als de meeste Portugese paarden, wil ze geen druk op het bit. Wel zo prettig.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:54

Het lijkt meer op mos i.p.v. gras onder die olijfbomen maar het ziet er leuk uit heerlijk herkenbaar van Spanje...
Leuk dat je al gereden hebt, ze ziet er ook heel lief uit. Haar hoofd oogt niet klein trouwens maar dat alles niet past dat komt vast nog wel. Ze moet tenslotte nog wat bijkomen zo te zien...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:34

Er zit wel veel mos tussen, hoor, en het gras is superkort afgegraasd door de schapen, dus dat zie je haast niet meer. Er zijn stukken met meer gras en minder mos en stukken met meer mos en minder gras...

Haar hoofd is wel in verhouding, maar lang niet zo groot als dat van een Lusitano, dat natuurlijk ook heel breed is...

Mijn laatste paard had een heeeel groot hoofd en lijf (die woog makkelijk 600 kilo), dus Branca (schat zo´n 400 kilo) lijkt voor mij extra klein.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:26

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:22

Hij gaat inderdaad wel HAAAAARD, maar mooi hoor!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:24

Typisch Portugees. Aquaductje....
Afbeelding