Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:05

ja joel die bedoel ik.
echt zo ontzettend mooi ...
en jij hebt het gewoon in het echt gezien! *jaloers*

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:20

jaaah en ik wil zeker envast nog eens terug gaan
maar dan wel ff sparen zodat ik opnieuw weer rond kan trekken
echt superland daar, kwa natuur mag je het vergelijken met Schotland, maar de bevolking is daar echt super!!, voor iedereen die er met eigen auto heen gaan, de zender 2FM is geweldig, zit op90fm tot 90.2fm

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:48

@Joel, Schotland is inderdaad ook echt geweldig!
Ben ik ook geweest, net zo'n heerlijke rust en ook erg vriendelijke mensen!
Voor alle Ierland-liefhebbers wel een aanrader!

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:53

jaah gedver wat komen de leuke herinneringen toch weer naar boven!! ik hoop dat er geen schotland topic is anders moet ik weer mijn albums gaan scannen hahaha

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 21:38

@ Pava: Leuk! Die foto van die straat in Ierland, héél herkenbaar. En die natuur natuurlijk ook, haha!

Schotland. Ja, dát lijkt me ook een onwijs mooi land. Heb er ook al erg leuke verhalen van gelezen van ruiterreizen.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:54

Inderdaad Joel, moet ik ook weer aan het werk!
Maar dit jaar word ook mooi denk ik, gaan we door Scandinavie trekken.
En noorwegen is trouwens ook geweldig vind ik!

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:38

ooh kijk aan, durf daar ook geen topic over te openen he ook daar heb ik foto's van whahahaha, vrindin van me hier op forum zal blij zijn als ze foto's ziet van Noorwegen, zelf heb ik de 3 landen daarboven gezien, maar me ouders zijn 2 jaar geleden nog naar lapland zelf geweest toen ik nietmeer mee op verlof ging met hun.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:55

Ik ben alleen 2x in Noorwegen geweest, maar dit jaar gaan we rondtrekken, zweden, noorwegen, lapland.
En ik hoop inderdaad ook niet dat ik al die foto's moet gaan scannen en uploaden dan, dat zijn er echt zo ontzettend veel.

Suomi

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:18

@Pava: mooie foto's! Lekker zonnig trouwens! De foto's zijn echt zoals ik me Ierland herinner haha.

Voor de Ierland-liefhebbers: a.s. zondag komt om 22.30 in het programma RTL Travel ook een stuk over (Noord)Ierland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:16

Ik heb zowaar een heel leuk visje aan de haak geslagen die Ierland ook helemaal leuk vind
kennen elkaar net maar zitten nu al soort van hmmm kun jij oktober vrijnemen een weekje dan gaan we samen

zou ik dan eindelijk eens echt gaan *zucht*

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:14

Hé da's leuk nieuws! Ben benieuwd!

Waar zwemmen dat soort visjes?

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:19

Zo'n visje wil ik ook wel, waar kun je die kopen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:30

hihi. ik was ook helemaal verbaasd dat die bestonden

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:35

Dit nieuwtje stond deze week in de krant:

Ierland rijkste land van Europa
- Bron: Volkskrant
Gepubliceerd: zaterdag 15 juli 2006 @ 10:53
Ieren zijn de rijkste inwoners van Europa, zo laat de Bank of Ireland weten na een onderzoek. De gemiddelde Ier had eind 2005 een totaal vermogen van 148.000 euro. Een opmerkelijk resultaat, omdat Ierland lange tijd één van de armste landen van Europa is geweest. De Bank of Ireland meent dat er een ware economische groeiexplosie plaats heeft gevonden, waardoor het vermogen van Ieren (geld, onroerend goed en aandelen) verdrievoudigd is.

Belangrijkste oorzaak van de groei van deze welvaart is volgens het onderzoek het lidmaatschap van de Europese Unie. Buitenlandse investeerders hebben door de interne markt geïnvesteerd in Ierland. Hieronder zitten ook multinationals als Google, omdat er goed Engels gesproken wordt en er belastingvoordelen te halen zijn in het land. Daarbij heeft Ierland altijd veel EU-subsidie ontvangen, om de infrastructuur te verbeteren en hervormingen door te voeren.

Op de vier miljoen inwoners wonen er dertigduizend miljonairs in Ierland. In Nederland wonen 108.000 miljonairs, maar Nederland heeft dan ook vier keer zoveel inwoners. Op wereldniveau zijn alleen Japanners rijker dan de Ieren. Nederland komt daarin niet voor in de top acht.

Geld, geld!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:09

Ohh. Lovers
Ik wil zo graag naar Ierland. Vork
Eerst volgend jaar naar Schotland. En dan naar Ierland.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:46

jesse_rulez schreef:

Ieren zijn de rijkste inwoners van Europa, zo laat de Bank of Ireland weten na een onderzoek. De gemiddelde Ier had eind 2005 een totaal vermogen van 148.000 euro. Een opmerkelijk resultaat, omdat Ierland lange tijd één van de armste landen van Europa is geweest. De Bank of Ireland meent dat er een ware economische groeiexplosie plaats heeft gevonden, waardoor het vermogen van Ieren (geld, onroerend goed en aandelen) verdrievoudigd is.

Belangrijkste oorzaak van de groei van deze welvaart is volgens het onderzoek het lidmaatschap van de Europese Unie. Buitenlandse investeerders hebben door de interne markt geïnvesteerd in Ierland. Hieronder zitten ook multinationals als Google, omdat er goed Engels gesproken wordt en er belastingvoordelen te halen zijn in het land. Daarbij heeft Ierland altijd veel EU-subsidie ontvangen, om de infrastructuur te verbeteren en hervormingen door te voeren.

Op de vier miljoen inwoners wonen er dertigduizend miljonairs in Ierland. In Nederland wonen 108.000 miljonairs, maar Nederland heeft dan ook vier keer zoveel inwoners. Op wereldniveau zijn alleen Japanners rijker dan de Ieren. Nederland komt daarin niet voor in de top acht.

Geld, geld!

Toen ik maandag op werk kwam zat het artikel op m'n computer geplakt! Haha! Nu wisten mijn collega's waarom ik bij Terry blijf, ha ha!

Heel eigenaardig als je je bedenkt dat er ooit zoveel armoede was. Ik denk dat de kloof tussen rijk en arm nog steeds redelijk groot is.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:51

Ik ga deze zomer ook naar Ierland Haha! Maar niet echt voor een ruitervakantie. We gaan morgen weg en komen 3 augustus weer terug. Wij gaan rondtrekken door het hele land Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:28

Wat zijn trouwens de plaatsen waar je echt moet zijn geweest?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:29

abigaillover schreef:
Ik ga deze zomer ook naar Ierland Haha! Maar niet echt voor een ruitervakantie. We gaan morgen weg en komen 3 augustus weer terug. Wij gaan rondtrekken door het hele land Haha!

Wow, dan ben ik ontzettend jaloers op je Haha! ! Heel veel plezier alvast! En: leuke foto's mag je hier gerust plaatsen hoor! Haha!

Tellie schreef:
Wat zijn trouwens de plaatsen waar je echt moet zijn geweest?

Ben er pas één keer geweest, dus ik heb niet zo heel veel van Ierland gezien, maar ik vind Dublin dat je toch echt wel moet hebben gezien! Daar zijn we namelijk doorheen gereden om van het vliegveld de bus naar onze vakantiebestemming te bereiken, maar ik wil er zeker nog eens een weekend heen om Dublin echt goed te bekijken! Verder vond ik Sligo een erg leuk stadje, maar er zijn vast wel leukere plekken dan Sligo om te zien denk ik haha.
Anders moet je dit topic es doorspitten, kom je vast genoeg leuke plekken en foto's tegen!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:39

Ik heb ff voor je wat teruggelezen in dit topic: van de volgende plekken staan hele mooie foto's in dit topic!

* Cliffs of Moher
* Gap of Dunloe
* Giants Causeway
* Belfast
Zelf vond ik Ben Bulben ook altijd erg leuk om te zien!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:33

Galway is een erg leuke stad. Het zuid westen (Cork & Kerry) is ook echt heerlijk om rond te trekken en een beetje te hiken.

Ik heb er zelf 4 jaar gewoond Lachen

Nu ga ik lekker volgende week weer richting Dublin voor een klein weekje.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 10:36

jesse_rulez schreef:

Geld, geld!

Jappaners waren de rijkste dacht ik, gevolgd door de Ieren als ik me niet vergis.
Maar oke, wat moet je met iemand uit Japan, haha. Doe dan maar een goeduitziende Ier Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:38

weet iemand bij welke plaats de king arthur route is? Lachen

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:53

Ik ben zelf ook heel vaak in Ierland geweest (denk wel een keertje op 20 Haha! ) en maakte daar altijd trektochten door de Connemara bij Willie Leahy. En 's winters ben ik een paar keer op zijn boerderij wezen rijden, cross country (springen over heggen en muurtjes). Zijn hier nog meer Ierland-liefhebbers die hem kennen?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:10

Beetje overtrokken nieuwsbericht trouwens. Ik denk dat als je goed naar de bevolking gaat kijken dat dan het gemiddeld aantal multimillionairs per inwoner ook stukken meer is dan in andere landen, wat dan dus ook gelijk het gemiddelde "geld in de bank" bedrag aanpast.

Dublin (en Ierland) is echt heel, heel, heel erg duur om te wonen.