En nog steeds wordt genegeerd dat TS prima met haar kinder op reis kan en mag. Maar niet tijdens schooltijd. Ze kunnen ook 2 weken naast een olifant lopen ipv 4, en dan hoeven ze geen school te missen. En dat school echt wel heel belangrijk is voor ontwikkeling van een kind.
Groep 1 en 2 leert onder andere grove en fijne motoriek, sociaal werken in een groepssetting, etc. Dat is echt wel uitgedacht, geloof het of niet. Je kan er zelfs op blijven zitten, en dat gebeurd ook met enige regelmaat.
En dat te veel leerlingen in een groep. Tja, dat heeft oa weer met de tekorten te maken en bezuinigingen van de overheid. En in 1 van mijn eerste posts had ik al aangekaart hoe dit soort gedrag daar juist tegen werkt. Maar goed, ik kan wel alles uit leggen, zoals ik ook in al mijn reacties heb proberen te doen. Maar dan krijg ik vervolgens reacties als:
Dorine92 schreef:Wat heeft "jezelf belangrijker vinden dan de rest" hier nou weer mee te maken? Echt ik snap echt helemaal niks van de gedachtengang van "sommige mensen" (waaronder jij)

De rest doet er helemaal niet toe, alleen die denken gewoon niet verder dan hun neus lang is en strompelen met de kudde mee: "Ja stom he, die regels?" -"Ja, maarja, regels zijn regels en die moeten we accepteren"
En over dat kulargument.. de mentaliteit die bij mijn uitspraak "misschien ben je dan wel dood" hoort, levert wel een leven bomvol mooie ervaringen op. Jammer voor jou dat je het anders ziet, ik geniet er lekker van. En ja, bankrekening is inderdaad niet zo heel vol. Want inderdaad, waarom zou ik doodgaan met heel veel geld. Beter lekker van genieten. En dat genieten is precies wat de TS van plan is zo te horen
Die dus of gewoon niet lezen, of gewoon elke uitleg die niet in hun voordeel is wegschrijven als onzin. Want zelfs met alle uitleg kan er niet gesnapt worden waarom het wel met elkaar te maken heeft, waarom mensen iets denken, en dat het niet ok vinden van de wetten breken voor wat
extra vakantietijd je blijkbaar een schaap maakt. Niet mee eens zijn snap ik, een hele uitleg krijgen en vervolgens roepen "ach men gaat toch enkel met de kude mee" is wat anders. Maar tuurlijk, iedereen die tegen is kijkt gewoon niet verder dan hun neus lang is, niet degene die vind dat wetten niet moeten gelden voor hun en ze breken uit protest helemaal prima is. En niet de problemen van zulke denkwijzes in kunnen zien, want er wordt niet verder gekeken dan enkel 9 daagjes school en niet naar het gedrag of wat als iedereen zo handelt in het algemeen.
Oh en @Dorine, mensen met een yolo-levenstijl komen meestal vroeger of later enorm in de problemen omdat ze niet aan de toekomst hebben gedacht. Maar goed, ik ben blij dat ik een spaarrekening heb voor als er wat is en dat ik hopelijk volgend jaar een huis kan kopen in het westen ondanks dat ik in armoede ben opgegroeid omdat ik aan mijn toekomst heb gewerkt ipv enkel in het nu te leven, waar iedereen die ik van toen ken die een yolo-levenstijl hadden nu nog in armoede leven en vooral zichzelf heel zielig vinden om vervolgens slechte keuzes te maken om zich nu ff goed te voelen en in hetzelfde schuitje te blijven hangen. En ook hier doel ik niet om iemand specifiek, of dat het voor iedereen zo loopt. Maar het is een feit dat yolo-levenstijl meestal vroeg of laat problemen brengt als je toch niet snel dood gaat (wat de meeste mensen dus niet doen)...
Ik ben wel klaar met de discussie. Ik wens TS veel geluk met de leerplichtambtenaar.