Bedankt voor je heldere uiteenzetting! Ik ben het met je opties eens. Voor nu neig ik nog wel het meest naar mijn plan voortzetten om naar Bergen te fietsen. Misschien eigenwijs, maar dit is wel het deel waar ik het meest naar uitkeek, ondanks de zwaarte. Maar ik kan me goed voorstellen dat de storm gevolgen heeft voor de route, dus ik ga morgen even goed alle nieuwssites afstruinen om dit te inventariseren. Het scheelt wel dat ik niet over Hardangervidda ga, maar er bovenlangs, via Geilo en Vossevangen. Maar goed, dat geeft geen garanties natuurlijk. Mijn route bevat geen tunnels, ik pak 2x een stuk met een trein om gebied zonder wegen en alleen tunnels te overbruggen.
Mocht ik morgen ergens het idee krijgen dat het te ingewikkeld gaat worden om in Bergen te komen, dan ga ik het natuurlijk niet doen, maar nu kan ik me daar nog niet bij neerleggen, dat heeft even de tijd nodig.
De Zweedse westkust lijkt me ook prachtig, maar ik heb van meerdere fietsers gehoord dat het door de wind en het toerisme (drukte op de weg en (vooral - ahum - Duitsers) automobilisten die niet zo vriendelijk zijn) daar echt niet zo fijn fietsen is en ik ben bang dat iedereen zo’n beetje de komende weken huiswaarts gaat langs die kust. Dus eerlijk gezegd weet ik nog niet of dat alternatieve plan me nu blij maakt. Misschien valt het allemaal wel mee en is deze gedachtegang gewoon onderdeel van het niet kunnen loslaten van Bergen.

Het idee om een ander keer terug te komen naar Noorwegen om te fietsen heeft ook tijd nodig. Het zal absoluut niet mijn laatste keer in Noorwegen zijn. Maar als ik voel wat ik heb afgelegd om hier te komen, de ontlading en alle emoties die erbij kwamen kijken toen ik Oslo had bereikt, dat laat je niet even los met een ‘oké, volgende keer beter!’.

Rationeel weet ik dat het helemaal geen ramp is als het nu niet lukt, maar emotioneel is me dat nog een aantal bruggen te ver, op dit moment.
Voor nu:
- hier blijven tot woensdagochtend.
- inventariseren hoe de route en weersverwachting ervoor staat.
- alternatieven bedenken voor als het niet gaat lukken om in Bergen te komen.
Maar nu eerst, even relaxen en alle emoties en stress er laten voor wat het is en hopelijk een goede nachtrust hebben.