Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:28

Ik heb nog nooit zo makkelijk gereden als in Canada. <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:54

Dat is fijn om te horen. :)
Ik heb nog een beetje de schrik van de Highlands in Schotland geloof ik. Al dat gejakker en gejaag icm met achteraf een te lichte auto. :')

Maar goed, Canada zal een lang termijn iets worden. Maar dan kan ik ondertussen wel lekker mee genieten van al jullie verhalen en de andere online verhalen.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:55

Leuk topic!
Ik mag in mei 2026 weer naar Canada voor werk en wil dit graag combineren met een vakantie.
2 Jaar geleden in maart de Rockies bezocht, ontzettend gaaf en indrukwekkend, nog veel sneeuw gehad en totaal niet druk, alle meren bevroren. Lijkt me een leuke bestemming om in mei/juni nogmaals te bezoeken, maar mocht iemand aanraders hebben voor een ander gebied ook erg welkom. Er zijn vast nog veel andere plekken te zien in Canada.

De wegen in Canada zijn mij prima bevallen, ruim opgezet en goed onderhouden. Ideaal!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:29

Ik vond de wegen slechter dan in België :+
Snelweg is prima hoor, maar binnendoor… Canadezen zeggen ook altijd ‘we hebben winter en we hebben wegwerkzaamheden’. In de zomer zijn ze altijd overal met de weg bezig

Potholes gooien ze ook gewoon dicht met de schep vanuit een rijdende auto tussen het verkeer door. Het asfalt vliegt je om de oren en blijft aan de auto plakken, want het is warm

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:12

Zo zie je maar het verschil in seizoen dat veel invloed heeft op de ervaring. Misschien ook afhankelijk van de regio. Mijn ervaring is in de winter regio Calgary, Banff, Jasper, Edmonton.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 11:42

Kabayo schreef:
Ik vond de wegen slechter dan in België :+
Snelweg is prima hoor, maar binnendoor… Canadezen zeggen ook altijd ‘we hebben winter en we hebben wegwerkzaamheden’. In de zomer zijn ze altijd overal met de weg bezig

Potholes gooien ze ook gewoon dicht met de schep vanuit een rijdende auto tussen het verkeer door. Het asfalt vliegt je om de oren en blijft aan de auto plakken, want het is warm

Dit is ook mijn ervaring in de Maritimes. Vooral New Brunswick is erg. De wegen zijn breed en niet erg bochtig, in die zin makkelijk om op te rijden. Maar de kwaliteit van het wegdek is echt bagger :x Mijn vader is daar nu bijna twintig jaar vrachtwagenchauffeur en klaagt daar al over zolang hij daar woont. Ze geven de winter de schuld, maar ik ben in Lapland geweest en daar waren de wegen in perfecte conditie. Ze kunnen het gewoon niet. Zelfs nieuw asfalt is niet recht :')

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:49

Niks mis met de wegen in Ontario. Binnendoor zijn er zeer brede grindwegen maar zelfs die worden perfect onderhouden in mijn beleving. Wel beroerd als je er aan woont (stuiven) Ik heb het over de herfst.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 16:19

Hmm.. ja, ik vond de onverharde wegen vaak beter van kwaliteit. Is ook makkelijker en goedkoper om te onderhouden. Totdat het flink heeft geregend. Dan is het zelfs met een 4-wheel drive tricky :') althans op PEI en midden Alberta in de lente/zomer.
De asfaltwegen daarentegen...
Van wat ik heb begrepen (mijn vader heeft een tijdje gereden voor zo'n bedrijf) nemen ze niet echt de tijd om een goede fundering te leggen. Ze bouwen in een paar maanden een hele nieuwe weg. Hier in Nederland duurt dat véél langer. Het gevolg is dat de weg vanaf het begin al niet helemaal waterpas is en snel verzakt + vorstschade. En dan heb je een niet-horizontale weg met potholes. Ter reparatie gooien ze er een paar scheppen asfalt in waardoor het een hobbel wordt ipv een gat :P Ik vind de wegwerkzaamheden er daar vaak een beetje ehm.. amateuristisch eruit zien :')