Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:29

minouesmee schreef:
Zeeuwsemeid schreef:
Weet iemand trouwens wat er gebeurd als je je vlucht mist dankzij deze toestanden op Schiphol? Moet je dan alsnog gaan bijbetalen voor een omboeking?

Ik hoorde vanmiddag op de radio dat het je eigen verantwoordelijkheid is om op tijd te komen dus extra kosten die erbij komen kijken als je je vlucht mist zijn voor jezelf. Beetje krom.

Dit hoorde ik net op de tv ook. Ze vergelijken het met in de file staan en je afspraak missen. Eigen verantwoording dus. Maar begreep ook dat er sommige vliegmaatschappijen wel proberen je te helpen, ze zijn het niet verplicht.

Amber_

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:36

Schiphol app! Thnx...
Ik vond al niks op de site :+

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:40

Maar als je niet eerder je koffers af kunt geven dan kan je er toch naar mijn idee niks aan doen als je daarna uren te lang in de rij staat bij de douane? :o

Wij vliegen 17 juni eind van de middag. Voor het eerst op vakantie in 3 jaar en dan heb je dit :+ .

Kinderen gaan voor het eerst mee.. ik bereid ze maar vast voor op lange rijen a la Efteling in de hoop dat ze zich goed houden :=

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:43

Amber_ schreef:
Schiphol app! Thnx...
Ik vond al niks op de site :+

Maar de Schiphol app geeft geen info over de huidige wachttijd….

Ik vind het wat dubbel, qua omboeken Ed.
Ik wil er met alle liefde 3 of 4 uur van tevoren zijn, ik háát stress en haasten enzo, maar als ik mijn koffer niet eerder dan 2.5 uur van tevoren kwijt kan, vind ik een wachtrij van 5 uur niet meer mijn probleem…

Ik vloog vrijdag met Aerlingus en was expres vroeg weggegaan, zodat ik mijn koffer kon afgeven toen de balie nog open was van de vorige vlucht. Er zit nl alleen van 2.5 tot 0.5 uur voor een vlucht iemand bij de Aerlingus balie. Ik was dus 4.5 uur van tevoren op Schiphol, maar de (uiterst vriendelijke) dames bij de balie mochten onder geen enkel beding mijn koffer al inchecken…..
dus heb ik 2 uur voor de douane gewacht, en stond een kwartier voordat ik m’n koffer in kon checken weer bij de incheckbalie.
Gelukkig viel het bij mij wel mee, 50 minuten en ik was erdoor maar ik was echt wel heel pissig geweest als ik hierdoor dus m’n vlucht had gemist… Dat is nl niet meer “in de file staan” maar expres m’n band lek steken als ik al vroeger weg ben gegaan om file te vermijden…

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:52

Amber_ schreef:
Is er een site, pagina waar je kan zien wat de verwachte drukte een bepaalde dag (/tijdstip) is? :)

App van schiphol. Vluchtnummer invoeren en dan geven ze het aan

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:13

MissJeanny, daar ben ik het echt helemaal mee eens hoor. Als die incheck niet eerder open is kun je er weinig aan doen ..

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 03:44

Het was goed te doen nu.
Kwart over 2 reden we parkeerterrein op en kwart over 3 waren we door security heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 06:11

MissJeanny schreef:
Maar als je niet eerder je koffers af kunt geven dan kan je er toch naar mijn idee niks aan doen als je daarna uren te lang in de rij staat bij de douane? :o

Wij vliegen 17 juni eind van de middag. Voor het eerst op vakantie in 3 jaar en dan heb je dit :+ .

Kinderen gaan voor het eerst mee.. ik bereid ze maar vast voor op lange rijen a la Efteling in de hoop dat ze zich goed houden :=
Spelletje/tablet mee en komt goed. :D Zoals ik zei waren dit soort wachttijden niet heel vreemd toen ik jong was (wat klink ik ineens oud, hahaha _O- ), maar ik speelde dan gewoon op m’n Gameboy of las een boek of tijdschrift. Als de mogelijkheid er was, bleven m’n zusje en ik buiten de rij en sloten we aan bij m’n ouders als ze langskwamen. Ik doe het nog steeds af en toe als ik op een luchthaven ben waar de techniek nog niet zo ver is en de rijen lang, een boek lezen en met een half oog in de gaten houden wanneer ik een paar stappen naar voren moet zetten. :))

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 07:12

Ik vlieg 17 juni s’avonds, wel binnen europa met KLM, ben benieuwd. -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:25

Ik hou mijn hart vast voor zaterdag 4 juni.
Dan gaat mijn zoon voor het eerst met vrienden op vakantie met het vliegtuig.
Zeker als je nu ook nog eens de nieuwsberichten leest dat mogelijk (als er voor 1 juni geen overeenstemming komt voor een betere cao) het personeel op advies van de FNV gaan staken.

Want als die gaan staken en je kan daardoor je vlucht niet halen? Hoe zit het dan? Ook eigen probleem?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:29

Mijn man gaat zo naar het vliegveld... ik zal laten weten hoe het gegaan is :')
Het is dat het voor zijn werk is, en de race... anders was hij niet gegaan zei hij gister nog :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:31

kiki1976 schreef:
Ik hou mijn hart vast voor zaterdag 4 juni.
Dan gaat mijn zoon voor het eerst met vrienden op vakantie met het vliegtuig.
Zeker als je nu ook nog eens de nieuwsberichten leest dat mogelijk (als er voor 1 juni geen overeenstemming komt voor een betere cao) het personeel op advies van de FNV gaan staken.

Want als die gaan staken en je kan daardoor je vlucht niet halen? Hoe zit het dan? Ook eigen probleem?

Als je geluk hebt krijg je je tickets vergoed maar je hotel enzo niet.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:07

Wij vliegen morgenochtend om 8 uur. We willen rond 3 uur op Schiphol staan. In de hoop dat we op tijd zijn.
Heb ondertussen de Schiphol app gedownload n.a.v. tips in dit topic.
Als ik het zo lees is het in de nacht rustiger dan overdag. Laten we dat vooral maar hopen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:28

Wij vliegen vandaag terug en moeten een half uur later vertrekken vanwege de drukte. Dus ook terug zijn er problemen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:32

Ja terug is ook lastig. Vliegtuigen vertrekken te laat van Schiphol, dus ze zijn ook weer te laat met de terugvlucht.

Het is niet eerlijk dat de passagier extra kosten krijgt door de enorme chaos met security. Vliegtuig maatschappij en kunnen deze ellende claimen bij Schiphol. Dan doet de overheid ook weer wat miljoenen pompen in Schiphol en dan hebben we er uiteindelijk allemaal aan meebetaalt. }:)

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:49

Maar wie vliegt er dan nog? Er zijn grote klimaatproblemen, dus als het niet anders kan dan vliegen, dan is dat zo. Maar verder? Het is echt niet "normaal" dat we dat allemaal maar doen lijkt mij in deze huidige tijd. Je kunt niet meer alles kopen/consumeren wat je wilt. Ik vind dat helemaal niet raar. Een flinke stap terug is wat de mensheid moet doen om nog een bewoonbare planeet over te houden .

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:57

Bijna iedereen in dit topic vliegt dus ik denk niet dat dit de juiste plek is voor die discussie. Wellicht een eigen topic of misschien is die er al ?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:00

josien_m_ schreef:
Maar wie vliegt er dan nog? Er zijn grote klimaatproblemen, dus als het niet anders kan dan vliegen, dan is dat zo. Maar verder? Het is echt niet "normaal" dat we dat allemaal maar doen lijkt mij in deze huidige tijd. Je kunt niet meer alles kopen/consumeren wat je wilt. Ik vind dat helemaal niet raar. Een flinke stap terug is wat de mensheid moet doen om nog een bewoonbare planeet over te houden .

Ik zou een ander topic kiezen :')

En daarbij, sommige mensen vliegen ook voor hun werk.
Ik zou gewoon geen kinderen nemen... beste wat je kan doen voor de "planeet". Maar ook daar is een ander topic voor :+

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:01

josien_m_ schreef:

Mensen blijven ook maar kinderen krijgen, wat veel slechter voor de planeet is. Snap niet zo goed wat je hiermee wilt in dit topic..

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:02

Ik vind het allemaal een beetje krom. Wij willen graag minimaal vijf uur van tevoren aanwezig zijn voor onze vlucht naar Amerika, maar de incheckbalie gaat pas drie uur van tevoren open.
Maakt dus niet uit hoeveel extra tijd je wilt nemen, je bent volledig afhankelijk van de tijd waarop zij de incheckbalie open gooien. Als dat pas drie uur van tevoren is heb je maar drie uur om je vlucht te halen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:02

Ik hoef geen siscussie, maar misschien is even een momentje van bezinning wel op zijn plaats.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:03

josien_m_ schreef:

Ik vlieg nog! *\o/* Omdat ik zo egoïstisch ben dat ik wil genieten van het korte leven dat ik heb en meer van de wereld wil zien. Aan Schiphol te zien zijn er meer.. :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:20

josien_m_ schreef:
Ik hoef geen siscussie, maar misschien is even een momentje van bezinning wel op zijn plaats.

Het is een discussieforum, dus dat is een vrij logisch effect.
Daarbij:
Bezinning kan je niet afdwingen, dat moet uit intrinsieke motivatie komen... dus je vliegloze mening droppen in een vliegtopic is verspeelde moeite. Voelt een beetje als ongevraagde geloofsovertuigers aan de deur.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:29

DemDeempel schreef:
Ik vind het allemaal een beetje krom. Wij willen graag minimaal vijf uur van tevoren aanwezig zijn voor onze vlucht naar Amerika, maar de incheckbalie gaat pas drie uur van tevoren open.
Maakt dus niet uit hoeveel extra tijd je wilt nemen, je bent volledig afhankelijk van de tijd waarop zij de incheckbalie open gooien. Als dat pas drie uur van tevoren is heb je maar drie uur om je vlucht te halen.

Die van ons zou ook pas 3 uur vantevoren opengaan, maar toen we er 4 uur vantevoren kwamen waren ze al mensen aan het inchecken. Ik zou gewoon lekker vroeg gaan, want je weet maar nooit. Wij hadden zo'n 1,5 uur in de rij gestaan bij security en dat was volgens de mensen daar nog best snel momenteel.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:29

Ik ga dit topic even volgen. We vliegen 30 juni naar Los Angeles, ben erg benieuwd hoe het tegen die tijd is.