Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 22:07

Egypte is wel nice om te snorkelen! Niet gekozen voor een snorkelmasker?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:10

Earth schreef:
Egypte is wel nice om te snorkelen! Niet gekozen voor een snorkelmasker?

Nee klopt. Ik heb die mee gehad naar Griekenland en Turkije, maar het is niet mijn masker helaas. Ik 'duik' graag wat dieper onderwater en met een masker lukt dat mij niet prettig.
Daarnaast heb ik verschillende duikbrevetten en 3 snorkel diploma's, ben opgegroeid met een losse bril met snorkelpijpje :D

Manlief neemt wel z'n masker mee. (Zusje heeft die van mij geleend voor Curaçao en nog niet terug gekregen bedenk ik mij net }> :+ )

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 10:51

Ja voor het duiken is het niet fijn. Ik zou dat wel willen maar dan zeggen mijn trommelvliezen biem :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:37

Duiken met zo'n easybreath kan ook niet en met snorkelen ga ik vaak al dieper dan iemand anders :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:43

Earth: ik slaap zelden op het vliegtuig (hoogstens eens een half of heel uurtje) maar ik vind dat ook niet erg. Meestal rij ik ook nog een flink stuk na het vliegen. Maar dan ben ik ook wel gelijk mee in het nieuwe ritme als er uurverschil is.

Edit: mss beginnen met het natuurlijk middel melatonine om mee in te slapen?

Al de rest vind ik zelf te zwaar voor een plezier vlucht.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:51

Gisteren terug gekomen uit Turkije. Het hotel was aardig vol maar die mensen blijven ook alleen maar in het hotel geloof ik. We zijn met de auto het binnenland in gegaan. Het is prachtig daar en wat zijn de Turkse mensen aardig. All inclusief gedaan voor het eerst. Niet echt mijn ding geloof ik. We hadden gunstige vliegtijden dus met de trein naar Schiphol. Tja, sta je dan gisteren. Normaal gaan we altijd met de auto. Geen huurauto te krijgen, hotels raakte vol en zag ik ook niet echt zitten, liften was nog een optie vanaf de P of de vertrekhal maar daar toch een taxi kunnen regelen die uit Brabant kwam en anders toch leeg terug ging.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:53

Ik ben ook geen mens voor all inclusive. Wij gaan binnenkort weg en op 27 dagen zullen er wel 20 verschillende overnachtingeplaatsen zijn ongeveer.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:36

Het liefste reis ik op de bonnefooi. Gewoon ter plekke een slaapplaats zoeken. Op die manier ook door Noorwegen getrokken. S morgens niet weten waar je s avonds slaapt. Prima. Nu even voor dit gekozen omdat ik bij boeken nog niet wist hoe mijn conditie zou zijn na chemo en operaties.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 13:49

x_Jeanine_x schreef:
Duiken met zo'n easybreath kan ook niet en met snorkelen ga ik vaak al dieper dan iemand anders :D

Ja ik bedoel ook dieper duiken tijdens het snorkelen :P :+ Ik kan dus al bijna niet een meter onder water met mn oren, dan worden ze echt heel boos :') Zo jammer want ik vind het duiken echt heel tof, omdat ik de onderwaterwereld echt fascinerend vind <3
Ik hoop zo dat ik iets van een haai ga zien, het liefst de walvishaai, maar dat is dan wel een uitdaging want die zitten meestal wel wat verder van de kust.
Vanmorgen moest ik naar de tandarts en ik vind dat niet meer zo leuk, dus ik voelde me echt alles behalve ontspannen. Toen ben ik ook maar gaan dagdromen over de vakantie :') Toen werd ik wel weer relaxed _O-

En wij zijn ook niet van het all in, uit eten is juist een onderdeel van onze vakantie. :D Gezien mijn gezondheid heb ik de laatste jaren wel gekozen voor een hotel met restaurant, dat als ik moe ben, we gewoon daar kunnen eten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:04

Earth schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Ja ik bedoel ook dieper duiken tijdens het snorkelen :P :+ Ik kan dus al bijna niet een meter onder water met mn oren, dan worden ze echt heel boos :') Zo jammer want ik vind het duiken echt heel tof, omdat ik de onderwaterwereld echt fascinerend vind <3
Ik hoop zo dat ik iets van een haai ga zien, het liefst de walvishaai, maar dat is dan wel een uitdaging want die zitten meestal wel wat verder van de kust.
Vanmorgen moest ik naar de tandarts en ik vind dat niet meer zo leuk, dus ik voelde me echt alles behalve ontspannen. Toen ben ik ook maar gaan dagdromen over de vakantie :') Toen werd ik wel weer relaxed _O-

En wij zijn ook niet van het all in, uit eten is juist een onderdeel van onze vakantie. :D Gezien mijn gezondheid heb ik de laatste jaren wel gekozen voor een hotel met restaurant, dat als ik moe ben, we gewoon daar kunnen eten.

Dat is wel heel vervelend zulke oren.
Vriendinnen van mij zeggen altijd dat ik een vis ben :+

Wij kiezen wel voor all-in, manlief houd er niet van om elke keer iets op te "moeten zoeken" Dus sluiten altijd een compromis 8-) Soms iets gunstiger voor de een dan voor de ander. Meestal als we een excursie gaan doen of een stadje bezoeken eten en drinken wij altijd wel lokaal :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:15

Er is al even niks geplaats maar hoe is het met de vakantie plannen? Hier zijn nu de volgende ideeën:

In augustus of het najaar roadtrippen in noord/west Spanje zo'n beetje Cantabrie, Asturias en galicie. Iemand daar misschien tips voor? We willen de tolwegen in Frankrijk vermijden dus er wordt ook een keer gestopt in Frankrijk. Ik heb wat campings genoteerd maar het idee is om gewoon te gaan rijden en te kijken welke van de campings in de buurt is.

In de winter willen we een weekje midden Portugal of midden Italië dan wel vliegen en een weekje.

Daarna twijfel ik nog tussen in september maar Canada / Washington of Colorado/Utah of in November naar la reunion

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:31

Ik ga nog van links naar rechts. In principe heb ik nog coronatickets voor Santorini en zou ik dat combineren met Naxos. Maar ik lees overal dat het daar erg druk is dus ik ben er nog niet uit en zit ook weer naar andere Griekse eilanden te kijken.

Ook kijk ik naar singlereizen in de winter, maar daar nog niets leuks kunnen vinden. En ik wil ook nog mijn bucketlist Maleisië/Borneo afstrepen. Daar heb ik ook wel leuke reizen van gezien, maar nog niets geboekt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:36

Maleisië /Borneo staat ook nog steeds op mijn lijst

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:15

Net terug van twee weken Noorwegen. Was mijn vierde keer, de eerste keer met mijn huidige partner. Voor het eerst geen rondreis kunnen doen maar in plaats daarvan hadden we twee huisjes. 1 aan het fjord en 1 boven op een berg. Ik was namelijk nog maar net klaar met mijn behandeling tegen borstkanker maar dit was een reis die ik zo graag wou maken. Gelukkig was mijn conditie goed genoeg om toch een paar mooie bergtochten te kunnen wandelen. Wat is het toch een mooi land met geweldige mensen. Dit was onze derde reis in het afgelopen jaar dus voorlopig moet ik weer even hier op teren ben ik bang.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 12:15

Onze trip was fantastisch <3 Vooral Koh Tao was echt prachtig, we hebben meerdere keren haaien gezien wat dus kon vanwege covid. Minder toeristen in het water dus de haaien keren terug naar de kust. Was echt heel bijzonder <3 Wel was nog heel veel dicht, dat was echt heel jammer en deed wel af aan de sfeer van het eiland. Maar ik kan me voorstellen dat dit op veel plekken zo is.

Moonsparkle ik kan je niet helpen met de locaties, behalve dat ik met La Reunion meteen denk aan dat je daar op veel plaatsen niet in de zee mag zwemmen vanwege de haaien := Of het is wel toegestaan maar wel een groot risico. Het staat bekend om het eiland met de meeste haaiaanvallen ter wereld :=

Fitzroy, wij zijn fan van Corfu, omdat het zo groen is met mooie stranden. Vooral de noordwest kant vinden we mooi.

Ik ben ondertussen bezig met een reis voor en met mijn schoonouders voor volgend jaar naar Toscane. Mijn schoonmoeder wil daar graag heen, maar mijn schoonvader vindt het allemaal veel gedoe :+ Dus is ons kado aan hen dat wij alles voor ze regelen. Dus ik ben nu al een soort powerpoint aan het maken van mooie plekken te bezoeken, mooie villa's die we kunnen boeken etc. Erg leuk :D

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:41

Ik wil jullie plankunsten! Word enorm enthousiast van al jullie plannen, mooie foto’s en verhalen maar ik ben er zelf zoooo slecht in.

Wij zijn vorig jaar een weekje naar Rhodos stad geweest, heerlijk strandjes hoppen en het eiland een beetje verkennen.

Nu willen we half augustus 10 dagen weg ongeveer (hebben 2 weken vakantie) maar we komen er maar niet uit hoe, wat en waar. We willen graag lekker weer, tussen de 25 en 30 graden een beetje. Met het liefst zandstrand en een mooie omgeving om eens met een auto of scooter te gaan touren. Een stadje of dorpje dichtbij is gewenst met het oog op lekker even savonds wandelen en een hapje eten. We willen geen verplichting als in we “moeten” nu op die en die tour maar het relaxde van op de dag of de dag ervoor besluiten wat we willen.

Nu ben ik buiten vorig jaar verder nog nooit op vakantie geweest en merk dat ik zo veel heen en weer slinger tussen wat en waar ik heen wil dat ik er enorm onrustig van wordt of ik wel goeie keuzes maak… |o

Ik hoop hier nog wat inspiratie en tips op te doen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:43

Voor degene die met partner reizen: hebben jullie dit ook? Mijn partner en ook mijn ex man doen niet aan vakantievoorpret. Oké, hij kiest vaak de locatie uit en soms wel of soms niet het hotel. Wat betreft uitstapjes of iets verdiepen in het land of de omgeving, krijg ik echt nul respons. Hij heeft echt geen idee wat hij wil zien of heen wil. Ik stimuleer het wel. Hij vind het wel best want hij weet dat ik de mooie plekjes wel weet maar soms krijg ik gemopper dat de afstand van rijden of het lopen ter plekke hem toch tegen viel. Bij vriendinnen hoor ik vaak dat ze hetzelfde ervaren. Ben benieuwd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:45

Napie schreef:
Voor degene die met partner reizen: hebben jullie dit ook? Mijn partner en ook mijn ex man doen niet aan vakantievoorpret. Oké, hij kiest vaak de locatie uit en soms wel of soms niet het hotel. Wat betreft uitstapjes of iets verdiepen in het land of de omgeving, krijg ik echt nul respons. Hij heeft echt geen idee wat hij wil zien of heen wil. Ik stimuleer het wel. Hij vind het wel best want hij weet dat ik de mooie plekjes wel weet maar soms krijg ik gemopper dat de afstand van rijden of het lopen ter plekke hem toch tegen viel. Bij vriendinnen hoor ik vaak dat ze hetzelfde ervaren. Ben benieuwd

Ik vind het prima dat mijn man en ik dit niet zo delen zolang ik maar af en toe mijn voorpret bij hem kwijt mag. Ik laat met YouTube een bestemming zien en dan als hem het ook wat lijkt kan ik het leuke werk gaan doen, haha

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 12:47

Yltje, ik ben dol op vakanties boeken, dus ik wil je wel helpen hoor. Houd er wel rekening mee dat zo'n 90% van de hotels in Augustus al volgeboekt is op de wereld :')
Stuur me anders even een pb, dan help ik je verder :D

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:54

Ik ga nog steeds in Oktober een week naar de UK alleen heb ik de datum en mijn reisgenoot gewisseld

In eerste instantie zou mijn zus mee gaan maar door privé toestanden mag ze van mij thuis blijven.

Dus mijn beste vriend gaat mee omdat ik anders alleen zou gaan want ik had immers al geboekt.
Mijn beste vriend en mijn zoon vonden het niet verstandig dat ik alleen ga vanwege mijn ziekte.

Maar die vriend kreeg de week niet vrij van zijn baas dus moest ik een week naar voren schuiven.
Helaas werd het hotel wat ik al geboekt had te duur voor een week dus moest ik op zoek naar wat anders.

We gaan nu naar een vakantiepark in een stacaravan wat net zoveel kost als het hotel die ik eerst had geboekt.
Maar op het bungalowpark hebben we veel faciliteiten incl zwembad dus mij hoor je niet klagen.

We gaan wel een dag eerder rijden en hebben we in Duinkerken vlak bij de haven/boot een hotelkamer geboekt.

Omdat het voor mij heel vermoeiend is om lange stukken te rijden en voor die €38 dan gewoon mijn nachtrust krijg.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:23

Super leuk om al jullie (nieuwe) plannen te lezen! Ik vind het zelf ook altijd heel erg leuk om vakanties en activiteiten te zoeken, de leukste voorpret :D

Voor dit jaar heb ik nog 2 vakanties om naar uit te kijken! Over 2,5 maand gaan we naar Dubai voor een weekje en begin december ga ik nog alleen met de hond een midweekje naar Limburg.

Nog wel steeds aan het nagenieten van de afgelopen drie vakanties. Vooral IJsland was echt super tof, wat een prachtig land en wat een rust!!

Nu stiekem al voor volgend jaar aan het plannen hihi..
Wil in mei/juni een rondreis doen door oost Canada en een stukje USA. Ga wel van te voren een route maken aangezien ik alleen ga en ik het zelf ook fijner vind om de hotels al geregeld te hebben. :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 13:25

Leuk dat je naar Usa ook gaat Roosjenat, houd er wel rekening mee dat in mid Amerika het in die tijd tornadoseizoen is :P Tenzij je daar juist iets van mee wil krijgen :')
En ik ben oprecht benieuwd wat je in Dubai gaat doen. Dat trekt mij zo niet, maar misschien mis ik wat er te doen valt hoor :P

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:33

Earth schreef:
Leuk dat je naar Usa ook gaat Roosjenat, houd er wel rekening mee dat in mid Amerika het in die tijd tornadoseizoen is :P Tenzij je daar juist iets van mee wil krijgen :')
En ik ben oprecht benieuwd wat je in Dubai gaat doen. Dat trekt mij zo niet, maar misschien mis ik wat er te doen valt hoor :P

Thanks voor de tip! Inderdaad een puntje om rekening mee te houden.

Wat we gaan doen in Dubai? Goede vraag geen idee :Y) De bedoeling is om gewoon lekker een weekje te gaan relaxen. Mijn ouders zijn er al een paar keer geweest en wilde nog heel graag eens met mij heen. *D

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:03

Napie schreef:

Dat heb ik hier dus ook.. allemaal al dingetjes zoeken om naar toe te gaan, opzoek naar leuke restaurantjes en dat soort dingen en ook tips opzoeken van andere en mijn partner.. tjah? alsof hij niet op vakantie wil ofzo? Hij heeft zo iets van we kijken daar wel en dan denk ik nee, kijk nu alvast en kijk ook vooral recensies hoe dat iets was. Wees een beetje voorbereid. :+

Iemand trouwens tips met je oren met vliegen? Ik heb 1 keer gevlogen en krijg vanwege de druk echt pijn aan mijn oren. Gapen, kauwgom kauwen heeft toen echt geen succes gehad en oren klaren kreeg ik zo'n oorpijn dat ik vloekend in het vliegtuig heb gezeten. :o

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 14:07

Napie schreef:

Dat lijkt me niet zo wat, mijn man is er wel van. Maar ik zoek dan de meeste dingen uit, en hij zegt dan ja of nee :P daarna gaan we samen kijken naar leuke dingen, maar zelf verdiept hij zich er ook wel in. Hij vind het altijd leuk om de taal te leren dus bereid zich daarmee wat voor en kijkt altijd voor een paar dingen wat hij wil doen.
Dan heb ik wel een perfecte man he? Dat is ie ook <3 :')
Hij schreeuwde dit jaar wel een paar keer dat ie volgende vakantie naar Schotland wil, want hij vond het veel te warm :') Hij zweette zich ook helemaal het schompus _O- dus dat was niet zo gek, maar inmiddels is hij wel bijgedraaid en vindt hij Azië nog steeds heel leuk.