.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:34

berdien85 schreef:
Ik ben op zoek naar tips wat betreft Kenia. Ons idee is om aan de kust te zitten en ter plekke excursies te boeken. Wij hebben hier in Gambia hele goede ervaringen mee..

Masai Mara, Hells Gate, park bij Nairobi (de stad zelf vond ik niet zo heel veel aan -O- )

Naivasha hoorde ik veel goede verhalen over, maar vond ik zelf erg tegenvallen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:45

Oké, bedankt voor de tips! Daar kan ik wat mee :)

@verootjoo het moet inderdaad wel te bereiken zijn vanaf de kust. Maar een meerdaagse safari is uiteraard geen probleem. Enig idee waar je ook te paard op safari kunt gaan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:03

Dacht ik al, maar vanaf de kust is lang niet al het moois te bereiken met de auto.

Wel Tsavo en amboseli. Amboseli vind ik zelf geweldig! Je kan daar ook de Kilimanjaro zien. Is een van de mooiste parken.
In Naivasha kan je paardrijden. Naivasha is wel mooi maar niet van nature een echt wildlife park. Alle dieren zijn daar uitgezet voor de film out of africa die daar opgenomen is.
En in naivasha heb je savonds en snachts idioot veel muggen aangezien ze daar een muggensoort hebben uitgezet om de malariamug te bestrijden. Malaria krijg je daar niet maar die muggen bleken zo dominant dat er nu veel te veel zijn en je savonds amper met elkaar kan praten omdat je niet boven het geluid van de muggen uitkomt :+
Maar als je een accommodatie binnen hebt is dat geen probleem.
Het is daar wel heel mooi vanaf het water!

Je kan evt wat binnenlandse vluchten nemen en dan bv naar masai mara, ook een van de mooiste parken. Daar kun je de trek van de dieren zien over de rivier als je in de juiste tijd bent. Enorm gaaf!

Verder is nog mooi; lake nakuru, aberdare, mount kenya park, mount Meru, Nairobi nationaal park is ook heel mooi en evt te combineren met het baby olifantjes weeshuis.

Maar als je aan de auto gekluisterd bent wordt het wel heel veel rijden. Ik zou voor de binnenlandse vluchten gaan.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 05-02-18 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:05

Geen idee nog. Er borrelen diverse ideeen van simpel frankrijk/duitsland en omliggende landen in met camper bus of tent en motor. Of amerika/canada/dubai of iets in azie of iets totaal anders. :') kortom kan nog alle kanten op hihi

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:08

Voor Kenia zou ik het ook erg zonde vinden om aan de kust te blijven!
Ik ga in 2019 en vlieg vanaf Nairobi eerst naar Amboseli National Park voor een paar dagen, daarna een paar dagen Lake Nakuru National Park, 2 dagen Lake Naivasha met boottochten en daarna de Masai Mara.
Vlak daarna zit ik nog een week in de Mara en heb kunnen regelen dat ik tussendoor niet terug ga maar in de Mara blijf. Lekker in een tent, een paar meter van de rivier <3
Ik ga in juli/aug het begin van de Mara river crossings.
En vanaf de Mara dan weer terug vliegen op Nairobi.
Alles per auto kost mij veel te veel dagen die ik liever in een NP doorbreng.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:16

verootjoo schreef:
Verder is nog mooi; lake nakuru, aberdare, mount kenya park, mount Meru, Nairobi nationaal park is ook heel mooi en evt te combineren met het baby olifantjes weeshuis.

Dat is idd heel erg leuk! Wel heel triest hoor die verhalen. Er zit ook toch een giraffe opvang in de buurt van Nairobi? Ik kan me het niet helemaal meer herinneren.

Wij zijn ook nog naar Kibera geweest, de grootste sloppenwijk van Nairobi en misschien wel van Afrika. We sponsoren twee basisschoolkinderen, was heel indrukwekkend. :j

Mara is fantastisch! Wij zijn zelf met een chauffeur gegaan, duurt wat langer, maar je bent vrij om te gaan waar je wilt. Het was zo vreselijk rustig daar. Alleen de mieren liepen over het buffet :') Wij zaten ook aan de rivier in zo’n vaste tent.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:30

Leuk topic
Iemand nog een tip wij willen de eerste 2 weken van oktober weg naar een warm land all inclusief budget tot 1200 pp
Geen turkije of mexico zijn we de afgelopen 2 jaar geweest

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:44

Kosje4 schreef:
Leuk topic
Iemand nog een tip wij willen de eerste 2 weken van oktober weg naar een warm land all inclusief budget tot 1200 pp
Geen turkije of mexico zijn we de afgelopen 2 jaar geweest

Portugal? Zuid/westkust? zo'n 100 km. onder Lissabon, daar wonen wij.
In oktober heb je nog hele aangename temperaturen, kan gemakkelijk nog zo'n 30 graden zijn.
Je hebt wel een huurauto nodig, maar in het naseizoen betaal je daar nog maar heel weinig voor.
En deze omgeving is heel goedkoop ook qua uit eten gaan en zo....
Het is hier echt schitterend mooi! Je hebt een prachtige kustlijn met heerlijk rustige en schone stranden.

Idee?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:26

Gambia, Kaapverdië of de Dominicaanse republiek?

Kosje4

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:04

Dankje klinkt zeker leuk

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:13

JumpingRider schreef:
Wij willen dit jaar weer een roadtrip in de USA gaan doen! Vorig jaar hebben we het bekende rondje van San Francisco - Las Vegas - Los Angeles met alle national Parks gedaan. Dit jaar willen we naar Yellowstone/Grand Teton/Denver. We moeten alleen de reis nog plannen/boeken. Dus alle tips zijn welkom!

Graag wat meer info! Hebben jullie de afstanden met een huurauto afgelegd?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:17

Over 3 weken ga ik naar Agadir, Marokko.
Binnen 5 weken naar Ischgl, wintersport.

In het najaar zijn we er nog niet aan uit, dit staat op het lijstje:
- Westkust van Amerika (LA, San Francisco, Las vegas + nationale parken)
- combinatie van Bonaire (om mijn duiklicentie te halen) + Suriname
- Zuid Afrika
- Kenia

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:30

We gaan een weekje naar Frankrijk met mijn familie, een weekje naar Oostenrijk en dan naar de Formule 1 race daar en in het najaar nog een midweekje Center Parcs. Met 2 kleine kinderen doen we nog maar even geen hele verre reizen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:41

Nou Formule 1 vind ik een super trip hoor!! :))
Wij hebben vorig jaar Melbourne gedaan, maar nu we verhuisd zijn, zit dat er dit jaar niet in helaas. De reisafstand is verdubbeld; twee volle dagen rijden ipv een :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:50

Barramundi schreef:
Nou Formule 1 vind ik een super trip hoor!! :))
Wij hebben vorig jaar Melbourne gedaan, maar nu we verhuisd zijn, zit dat er dit jaar niet in helaas. De reisafstand is verdubbeld; twee volle dagen rijden ipv een :=

Oh gaaf, ik ga dit jaar naar de gp van Melbourne :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:08

Ah tof Melbourne. Het is idd nogal een afstand als je er 2 dagen voor moet rijden. Het is de bedoeling dat ons zoontje ook mee gaat naar de formule 1, hij is dan bijna 4, dus het ligt eraan of hij dan mee wil, misschien doen we alleen de kwalificatie, want dat is wat korter als zo'n hele race. En dan gaan mijn vriend, mijn vader en ik zondag wel en blijven de kids bij mijn moeder op de camping.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:42

Esmee_98 schreef:
Oh gaaf, ik ga dit jaar naar de gp van Melbourne :D

Whoa!! Gaaf zeg!! Beetje jaloers nu!!! Hebben jullie grandstand ofzo of niet? Zo niet, op de heuvel aan de achterkant vh circuit is super gezellig! Zaten vorig jaar veel Hollanders en Max stapte daar tijdens de parade ook even uit de auto enzo. Wees wel op tijd en neem stoeltjes mee. Ik was tenminste erg blij dat ik niet heel de dag op een kleedje in het gras hoefde zitten.

@Rockwitch: ja voor zon ukkie is het een hele zit dan. Kun je op de camping dan wel via tv volgen ofzo?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:38

Grandstand idd :) De vele Nederlanders probeer ik juist een beetje te vermijden, als ik daar mee wil zitten kan ik net zo goed naar Spa gaan :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:45

Ah ja OK. Spa is voor ons een wereldreis (letterlijk :') ). Wij vonden het wel gezellig weer eens wat Nederlands te horen maar wij horen het niet zo vaak. Grandstand is wel gaaf zeg!! Dat kon er bij ons net niet af :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:45

Haha, Melbourne is voor mij dan weer een wereldreis en Spa is bij wijze van om de hoek :D Ik ben dan "toch al" bij familie in Perth, dus dan is het best te doen :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:07

Vrienden van me wonen aan de GP van Melbourne en die ontvluchten de stad juist. Ze verhuren hun appartement dus als je nog iets zoekt.... :D

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:26

Ik ga dit jaar met mijn vriend naar Bali voor 12 dagen.
Het wordt onze 2e vakantie samen. Helaas nog 6 maanden wachten tot we weg kunnen, ik zit helaas met mijn werk gebonden aan drie weken vast vrij in het hoogseizoen
Ik heb me alleen een beetje vergist in hoe lang het vliegen is XD

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:47

Esmee_98 schreef:
Haha, Melbourne is voor mij dan weer een wereldreis en Spa is bij wijze van om de hoek :D Ik ben dan "toch al" bij familie in Perth, dus dan is het best te doen :j

Gaaf! WA is leuk!! Hoe lang ben je daar, tijd om wat van de omgeving te zien ook?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:57

Sakura789 schreef:
verootjoo schreef:

Dat is idd heel erg leuk! Wel heel triest hoor die verhalen. Er zit ook toch een giraffe opvang in de buurt van Nairobi? Ik kan me het niet helemaal meer herinneren.

Wij zijn ook nog naar Kibera geweest, de grootste sloppenwijk van Nairobi en misschien wel van Afrika. We sponsoren twee basisschoolkinderen, was heel indrukwekkend. :j

Mara is fantastisch! Wij zijn zelf met een chauffeur gegaan, duurt wat langer, maar je bent vrij om te gaan waar je wilt. Het was zo vreselijk rustig daar. Alleen de mieren liepen over het buffet :') Wij zaten ook aan de rivier in zo’n vaste tent.

Echt super leuk om jullie ervaringen te lezen!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:59

verootjoo schreef:
Dacht ik al, maar vanaf de kust is lang niet al het moois te bereiken met de auto.

Wel Tsavo en amboseli. Amboseli vind ik zelf geweldig! Je kan daar ook de Kilimanjaro zien. Is een van de mooiste parken.
In Naivasha kan je paardrijden. Naivasha is wel mooi maar niet van nature een echt wildlife park. Alle dieren zijn daar uitgezet voor de film out of africa die daar opgenomen is.
En in naivasha heb je savonds en snachts idioot veel muggen aangezien ze daar een muggensoort hebben uitgezet om de malariamug te bestrijden. Malaria krijg je daar niet maar die muggen bleken zo dominant dat er nu veel te veel zijn en je savonds amper met elkaar kan praten omdat je niet boven het geluid van de muggen uitkomt :+
Maar als je een accommodatie binnen hebt is dat geen probleem.
Het is daar wel heel mooi vanaf het water!

Je kan evt wat binnenlandse vluchten nemen en dan bv naar masai mara, ook een van de mooiste parken. Daar kun je de trek van de dieren zien over de rivier als je in de juiste tijd bent. Enorm gaaf!

Maar als je aan de auto gekluisterd bent wordt het wel heel veel rijden. Ik zou voor de binnenlandse vluchten gaan.

Dankje! Ik zal eens kijken wat we kunnen doen. En anders gaan we nog een keer :)