Werken in het buitenland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:37

Prachtige foto's loes, gaaf!

Ik vertrek over 2 weken naar Zuid -Afrika, begin het nu toch wel te realiseren dat ik binnenkort eindelijk in de bush bush cheetah's zit te spotten :))

wat vinden jullie fijne sites om te zoeken voor banen in het buitenland? (nog) niets van plan, vind het gewoon leuk om wat rond te kijken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:30

Hier is het ondertussen ook alweer zover! Morgen vlieg ik weer terug naar Nieuw-Zeeland en vanaf maandag de 25ste weer fulltime aan het werk! Vriendlief is vandaag in ons appartementje getrokken! Best spannend, voor het eerst samenwonen. :))

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:36

__Sannne schreef:
Hier is het ondertussen ook alweer zover! Morgen vlieg ik weer terug naar Nieuw-Zeeland en vanaf maandag de 25ste weer fulltime aan het werk! Vriendlief is vandaag in ons appartementje getrokken! Best spannend, voor het eerst samenwonen. :))

Zo jaloers! Waar ga je weer werken? :o

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:01

Ik ga aan het werk bij het hostel waar ik ook stage gelopen heb. :) In Auckland.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 02:54

__Sannne schreef:
Ik ga aan het werk bij het hostel waar ik ook stage gelopen heb. :) In Auckland.

Heb je een leuk hostel? ik zou dat echt never nooit niet kunnen bij een hostel :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:13

__Sannne schreef:

Echt heel gaaf, veel succes! Had jij nou ook een blog of vergis ik me met iemand anders?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:35

Leuk, succes Sanne!

Dit word alweer mijn 3e week in duitsland, paard en ik vermaken ons hier nog prima :)
Ben heel blij met de rustige sfeer op stal, mijn stres kip is opeens veranderd in een rustig paard.

En er zit zelfs een paarden winkel in dit kleine dorpje :')

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:38

Hebben jullie ook gemerkt dat yardandgroom helemaal veranderd is? Ik moet nu 5 pond per week betalen om op vacatures te reageren die wat serieuzer zijn dan de rest. Echt heel erg vervelend!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:54

Heb het ook gemerkt, vind het ook helemaal niet fijn zoeken nu...

Ik heb nu bijna twee weken in Zwitserland erop zitten, nog zes te gaan :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:20

Waikiki schreef:
__Sannne schreef:

Heb je een leuk hostel? ik zou dat echt never nooit niet kunnen bij een hostel :')

Ik heb een ontzettend leuk hostel! Ik sta achter de receptie met een geweldig tof team waar we veel mee op stap gaan etc. Ik hou van de mentaliteit daar. Zolang je je werk maar goed doet/blijft doen, mag je zo'n beetje alles. Vooral door het leuke team voelt het bijna niet als werk :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:21

casperzazoe schreef:
__Sannne schreef:

Echt heel gaaf, veel succes! Had jij nou ook een blog of vergis ik me met iemand anders?

Ja die blog heb ik zo'n twee weken vol gehouden :)) toen was ik er alweer klaar mee :')

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:50

Leuk topic.
Ik meld me aan :).

Ik woon sinds 1,5 jaar in Zambia waar ik vrijwilligerswerk doe voor een NGO.

Ik heb het topic doorgelezen en heb een vraagje aan casperzazoe.
Welke organisatie is het waar je gaat werken?
Er zijn in Zuid-Afrika een aantal zeer goede projecten, maar ook heel veel bedrijven die vrijwilligerswerk aanbieden waar je heel schattig met onder andere leeuwen welpjes mag knuffelen.
Als de welpjes wat groter zijn worden ze ingezet om met toeristen te wandelen en als ze volwassen zijn worden ze gebruikt in de canned hunting industrie.

casperzazoe schreef:
Ik wil me hier ook graag melden! Ik ga eind Juli naar Zuid- Afrika om in het Kruger park te vrijwilligen op een research & conservation project van de Roofdieren / katachtigen. Daarna nog door naar de kust om walvissen en witte haaien te spotten. ik maak als vrouwke van 19 mijn grootste levensdroom al werkelijkheid :o hoewel deze reis nog niet zo wilt is als de meeste van jullie, staat backpacken, reizen en emigeren bij mij hoog op de lijst!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:33

WHOOPY schreef:
Leuk topic.
Ik meld me aan :).

Ik woon sinds 1,5 jaar in Zambia waar ik vrijwilligerswerk doe voor een NGO.

Ik heb het topic doorgelezen en heb een vraagje aan casperzazoe.
Welke organisatie is het waar je gaat werken?
Er zijn in Zuid-Afrika een aantal zeer goede projecten, maar ook heel veel bedrijven die vrijwilligerswerk aanbieden waar je heel schattig met onder andere leeuwen welpjes mag knuffelen.
Als de welpjes wat groter zijn worden ze ingezet om met toeristen te wandelen en als ze volwassen zijn worden ze gebruikt in de canned hunting industrie.

casperzazoe schreef:
Ik wil me hier ook graag melden! Ik ga eind Juli naar Zuid- Afrika om in het Kruger park te vrijwilligen op een research & conservation project van de Roofdieren / katachtigen. Daarna nog door naar de kust om walvissen en witte haaien te spotten. ik maak als vrouwke van 19 mijn grootste levensdroom al werkelijkheid :o hoewel deze reis nog niet zo wilt is als de meeste van jullie, staat backpacken, reizen en emigeren bij mij hoog op de lijst!

Ik ben erg goed op de hoogte van de knuffelfarms en canned hunting! Heb daarom gekozen voor een project waar er geen dieren op locatie zitten zegmaar, niets in gevangenschap, niets wat in aanraking komt met de mens, geen "orphange". Ik zit op een hele mooie accomodatie waarvan we elke dag naar de Greater Kruger area rijden en we onderzoek gaan doen naar de grote roofdieren. Met geluk raak ik een paar keer een leeuw aan, als ze worden verdoofd om een nieuwe halsband om te doen maar anders ook alleen maar kijken. Ik ga trouwens met TravelUnique, echt een aanrader heel aardig persoon!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:39

Hier ook iemand die al meer dan 3 jaar van huis is. Meerendeel gewoon reizen, maar ik heb ook gewerkt in Australie, Denemarken en Schotland.
Momenteel werkzaam in IJsland als tourguide op ijslandse paarden.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 01:02

Babeth schreef:
Hier ook iemand die al meer dan 3 jaar van huis is. Meerendeel gewoon reizen, maar ik heb ook gewerkt in Australie, Denemarken en Schotland.
Momenteel werkzaam in IJsland als tourguide op ijslandse paarden.

Wauw al 3 jaar! Gewoon interesse hoor, heb je dan bijvoorbeeld wel een opleiding afgerond? En wat is je keuze om zoveel te reizen?
Ik zit nu alweer 4 maanden in Canada en blijf waarschijnlijk tot januari maar soms fantaseer ik er ook over om gewoon de hele wereld over te gaan vandaar mijn nieuwsgierigheid!

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:36

Klinkt goed casperzazoe! Waar in het greater kruger park is het?
Op zich niks mis met orphanages (woon zelf op een olifanten orphanage) als het maar goed gebeurt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:55

WHOOPY schreef:
Klinkt goed casperzazoe! Waar in het greater kruger park is het?
Op zich niks mis met orphanages (woon zelf op een olifanten orphanage) als het maar goed gebeurt.

Ik verblijf in Hoedspruit, in het zuid westen geloof ik. Gaan ook wel eens naar Klaserie, ken je dat toevallig?

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:50

Hoedspruit <3

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:12

Update! Ben sinds zaterdag in Hoedspruit, love it! Iemand hier dat ook op African Dream horse toch? Ga ik van t weekend een rondje mee maken :)
We werken op 2 reservaten, eentje met luipaarden rhinos en hyenas (en de standaard dingen zoals giraffe imapalas gnoes Enzo) en op t andere park, Klaserie, heb je olifanten, Leeuwen, hyenas en wilde honden. We zijn momenteel vooral bezig met sporen zoeken en camtraps zetten met de luipaarden! En IDkits maken van de Leeuwen, olifanten en neushoorn.
Dus, zooooo Cool en nog 2,5week to go

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:17

Jammer dat je nog maar 2,5 week hoeft, ik zou denk ik nooit meer weg gaan met al die dieren daar haha!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:59

Grappig dat je ook bij Klaserie werkt! Zag toevallig vandaag op Facebook dat een oud klasgenootje daar in de lodge gaat werken.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:47

Ja ik zat precies een jaar geleden bij ADHS. Super leuk dat je er heen gaat, hopelijk kom je wat leuks tegen onderweg!

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:18

Ik ga ook naar ZA, in september naar Peas On Earth. Ik zit nu even op de site van ADHS te kijken en die internships klinken ook leuk, maar ik kan nergens op die site prijzen vinden van iets. Weet jij dat toevallig Ilona?

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:50

NoorW schreef:
Ik ga ook naar ZA, in september naar Peas On Earth. Ik zit nu even op de site van ADHS te kijken en die internships klinken ook leuk, maar ik kan nergens op die site prijzen vinden van iets. Weet jij dat toevallig Ilona?

Ik zal je even een pb sturen vanavond! :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:06

Hallo Dames! Ik ben op zoek voor oktober/november voor werk. Ik vlieg vanuit Curacao, dus het liefst hier in de buurt. (zuid amerika, noord amerika, alle eilanden) Iemand een tip? Ik heb twee maanden tussen twee banen in, dus ik wil graag ergens naar toe reizen :)