Wintersport 2015- 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:13

AnneJ1995 schreef:
Alexandra__ schreef:
Gaan er meer mensen in de kerstvakantie naar winterberg? Ik ben bang dat dat hetzelfde wordt als de foto op de vorige pagina :')

Ja ik! Ben ik ook bang voor. Hoewel als je op de webcams kijkt, het toch wel wit is.
Deze weer staat ook veel sneeuwval op het weerbericht.. Dus fingers crossed!

Heb je een link naar die webcam? Op 11 van de 12 op sneeuwhoogte.nl ligt bijna niks. Groen met hier en daar een witte vlek

Anoniem

Re: Wintersport 2015- 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:52

Zijn er hier nog meer mensen die naar Filzmoos gaan of er weleens zijn geweest?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:00

AnneJ1995 schreef:
Ja ik! Ben ik ook bang voor. Hoewel als je op de webcams kijkt, het toch wel wit is.
Deze weer staat ook veel sneeuwval op het weerbericht.. Dus fingers crossed!

Heb je een link naar die webcam? Op 11 van de 12 op http://sneeuwhoogte.nl ligt bijna niks. Groen met hier en daar een witte vlek[/quote]

Oh daar keek ik 2 weken geleden! Maar dan is t ondertussen gesmolten haha!
Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:54

Die webcam is nu of 2 weken geleden?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:11

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:55

Vorig jaar mijn eerste jaar gehad in Königsleiten, heerlijke week gehad!
Laatste week van januari gaan we naar Westendorf, heeft iemand ervaring met die plek? :D (Dit wordt voor mij het allereerste jaar echt op de ski's.)

Zie allemaal leuke 'pakken' voorbij komen, ik heb zelf een knalroze broek en een wit met roze geblokte jas van Subscribe.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:24

Alexandra__ schreef:
Die webcam is nu of 2 weken geleden?

De webcamfoto is 2 weken geleden!
Heb er daarna niet weer op gekeken.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:28

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:11

Flachau ligt nu op de berg 50cm en in het dal niets, hopen dat dat voor 9 januari nog een beetje bij trekt. :=

Heb gisteren mijn laatste skiles hier in NL gehad, heb nu echt zin in januari! :):)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:20

AnneJ1995 schreef:
miccamaaike schreef:
Als t licht is hier even kijken: http://www.skiliftkarussell.de/aktuell/webcams.html
Maar volgens mij is t vrij groen.

Toch jammer zeg, dat verschil nu! Hopelijk wordt het voor de kerst nog even flink koud en gaat het sneeuwen !

en die 1e webcam waar wel sneeuw ligt is oud beeld... wel echt jammer ja. Hoop voor degenen die naar winterberg gaan dat er nog flink wat valt! Maar ja is wel beetje t risico van winterberg. Daar ligt doorgaans ook niet heel vroeg in t jaar al sneeuw.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:04

Wintersport! *\o/*
Wij gaan dit jaar naar Oz en Oisans, een dorp in hetzelfde gebied als Alpe D'Huez. Helaas met een groep die een stuk minder groot is als gepland, er waren een aantal mensen die het nodig vonden om zwanger te raken en niet meer mee te gaan...
Vorig jaar zaten we in Val Thorens, jaar daarvoor in Belle Plagne en daarvoor in Alpe d'Huez zelf. Daarvoor hebben we twee keer een lang weekend Winterberg / Willingen gedaan, en nog iets langer geleden mijn eerste wintersport ervaring in Köningsleiten.

Afgelopen jaar heb ik in de uitverkoop mijn nieuwe liefde op de kop getikt:
Afbeelding
En voor de vakantie de helm waar ik nog steeds dol op ben:
Afbeelding

Van al jullie sneeuwfoto's word ik al weer helemaal blij :) En ben de afgelopen dagen aan het zoeken naar de beste/goedkoopste materiaal verhuurder, en telkens even op de webcams aan het kijken... Heb er echt weer zin in! :o
Moet wel nog ff geduld hebben, we gaan pas 5 maart. -O-

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:09

Meld zich hier ook.

Vriend is een fanatieke snowboarder. Schoonfamilie allemaal skiërs .
Dus ja ik moest er ook aan geloven. Dus skilessen hier. Vriend is ook mee op skiles gegaan zodat we samen kunnen gaan skiën.
Vorig jaar voor het eerst mee geweest naar Saalbach.
Dit jaar gaan we naar Stümm.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:20

Gave jas! Ik ben fan van Oneill

Hier nog maar 1,5 week!
Vandaag ging het weer sneeuwen maar volgende week is het weer zonnig...
Hoop dat net de nacht als wij aankomen er even nog een dik pak valt.
Er ligt nu 105 cm op de berg

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:24

Gaan liever t grootste gedeelte met t vliegtuig lucifertje, een stuk binnen t land zelf is prima maar de nachttrein is eigenlijk een no-go. Skithalys zou evt nog wel een optie zijn. Elke dag met de bus hou ik ook niet zo van marjoow, stap liever zo de piste op of in ieder geval de lift dichtbij.
Aardig veeleisend dus maar we hebben dan ook al heel wat mooie gebieden gehad dus de lat ligt ook hoog. Zijn nu naar bijv lech aan t kijken, nog een keer tignes is evt ook een optie. Ben bang dat vooral de accommodatie t probleem gaat worden, appartement voor 5 is vaak lastig.

Mooie jas Indy!
Ging er vanuit dat we dit jaar niet zouden gaan dus heb op nog een enkele webcam gekeken haha. Ik heb een donker groene jas met een knalroze broek :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:33

Dank jullie wel! Ik zag die jas voor t eerst en ik was :wow: DIE! Toen nog heel lang getwijfeld en uiteindelijk voor een acceptabele prijs gevonden, dus toen was ik erg blij :o

Appartementen voor 5 is inderdaad lastig, hebben wij dit jaar ook ondervonden. Om een of andere reden kom je dan weer in het segment huisjes waar ze mensen op de bank indelen, en na dat 1 jaar gedaan te hebben, nooit weer! Het toppunt dat ik dit jaar vond was een appartement met 2 mensen op de bank, 2 slaapplaatsen in cabine/op de gang, en 2 in een aparte kamer, welke alleen via een buitentrap bereikbaar was >;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:19

Gave jas IM9! Ik ben ook gek op oneill al laat de kwaliteit wat te wensen over maar ze hebben echt leuke jassen.

Die mensen die zo nodig zwanger moeten worden daar word ik ook een beetje moe van. Wij hebben zelfs vrienden die zich blijkbaar te goed voelden voor de Europese bergjes en die zijn naar Canada vertrokken (gelukkig komen ze ook weer terug maar daarna vrees ik opnieuw voor het hele baby-verhaal). En mijn beste vriendin wilde zo graag onder de vakantie uitkomen dat ze maar haar arm heeft gebroken :') De groep dunt hier met de tijd dus ook wat uit maar het is nog steeds erg gezellig.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:55

Hier is de groep ook al terug van 8 naar 5 vanwege zwangere dames en andere medische zaken.. Maar gelukkig is de groep er niet minder gezellig om geworden, ik ben alleen wel de enige dame die over is gebleven :+ Maar over 1,5 week gaan we al! Er ligt nog niet veel sneeuw in Ischgl, maar de helft van het gebied is al open en de sneeuwkanonnen staan bijna dagelijks aan. Moet vast goed komen dus.

Gisteren heel decadent ook nog onze tweede wintersport geboekt dit jaar, in de voorjaarsvakantie vlieg ik met vriendlief naar Zweden (Åre) om te kijken hoe het skiën daar is. Ik ben heel benieuwd!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:06

Trouwens:
Voor iedereen die naar Oostenrijk gaat dit jaar hou rekening op de terugweg met flinke files bij de grens vanwege de controles die Duitsland doet.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:16

Alleen op de terug weg? Ik dacht ook heen wel. Wij rijden vaak vrijdags na het inleveren van de spullen door naar huis. Hebben we zaterdags genoeg tijd om thuis de beesten weer te verzorgen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:17

Daantjuh88 schreef:
Alleen op de terug weg? Ik dacht ook heen wel. Wij rijden vaak vrijdags na het inleveren van de spullen door naar huis. Hebben we zaterdags genoeg tijd om thuis de beesten weer te verzorgen.

Op de heenweg kan er wel file staan maar niet vanwege grenscontroles (asielzoekers). Van Oostenrijk naar Duitsland staan al maanden dagelijks files van enkele uren bij de grenscontrole.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:21

Lijstje!! Ik ben dol op lijstjes :D

Lucifertje - 05 feb tm 14 feb - Saalbach - per trein
Lucifertje - 11 mrt tm 20 mrt - Gerlos - per bus met radio 538 :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:21

CrazyCat schreef:
Trouwens:
Voor iedereen die naar Oostenrijk gaat dit jaar hou rekening op de terugweg met flinke files bij de grens vanwege de controles die Duitsland doet.

Daarom ook besloten om vooral niet met de auto te gaan :+ Staan altijd files in de vakantie tijd.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:52

Citaat:

Suprice_Iris - 30 Jan tm 6 feb - Hinterglemm - auto

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:53

Citaat:

Marjoow - 06 Feb tm 13 Feb - Abtenau - ouders met de auto, mijn vriend en ik met de trein :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:53

Suprice_Iris schreef:
Citaat:

Doubtless - 23 dec tm 28 dec - Obertaurn - auto
Marjoow - 06 Feb tm 13 Feb - Abtenau - ouders met de auto, mijn vriend en ik met de trein

Heb 'm ff op datum gezet :Y)