Fotografie reis naar IJsland, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:55

Ligt er dus een beetje aan wanneer je gaat, het ligt niet zo ver noordelijk als sommige andere landen dus in de zomer gaat hij vaak heel kort onder; maar dan nog is het vaak meer schemer of meer een zonsonderganglucht dan echte nacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:55

Ik doe m'n hyperlapses gewoon zonder apparaatje hoor! gaat prima! :) je kan ook Magic Lantern op je SD kaart zetten en dan kan je vanuit je camera een interval timer aanzetten! :) super handig! hij is er helaas niet voor de 7D ;( anders had ik dat echt geïnstalleerd! zitten meer handige functies op! :j :D

voor een timelapse kan het wel handig zijn maar opzich is zelf klikken ook te doen :j

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:59

Oehh zo'n triggertrap ziet er super handig uit!!

Mijn bankrekening haat dit topic nu al zooo keihard haha!

Ohh ik ga eens naar dat magic lantern kijken! Bestaat hij wel voor de 5d?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:03

Grease schreef:
Ik doe m'n hyperlapses gewoon zonder apparaatje hoor! gaat prima! :) je kan ook Magic Lantern op je SD kaart zetten en dan kan je vanuit je camera een interval timer aanzetten! :) super handig! hij is er helaas niet voor de 7D ;( anders had ik dat echt geïnstalleerd! zitten meer handige functies op! :j :D

voor een timelapse kan het wel handig zijn maar opzich is zelf klikken ook te doen :j

Maar zit je dan echt met je stopwatch erbij te klikken een uur lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:10

voor een hyperlapse heb je niks aan een timer want dan moet je steeds je statief verzetten/verstellen, dus dan heb je geen keus.. voor een timelapse is het wel handig, anders gewoon klikken ja :') (ik doe nooit zo nauwkeurig timen eerlijk gezegd)

bij dat filmpje hierboven is het denk ik wel automatisch gedaan met een geprogrammeerde slider oid. super handig en je hoeft het alleen maar in te stellen en dan lekker aan de koffie :') maar dat zal wel een stuk prijziger zijn!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:16

Belangrijk!

Mail terug van Ode aan IJsland. Ikkopier de mail even, das net zo makkelijk:

Citaat:
Hoi Marit,

Ik heb vandaag overleg gehad met IJslandTours en ik heb eventueel het volgende voor je maar dan moet ik wel op korte termijn namen van deelnemers e.d. hebben. Dit is in verband met de vluchten naar IJsland. Er is nu nog plaats op de vluchten voor een redelijke prijs. Hoe langer we wachten hoe duurder het wordt of de kans dat de vlucht is uitverkocht.

Vertrek op 25 juli (Middagvlucht)
Terug op 2 augustus. (Ochtendvlucht)

Dus 8 nachten, en de laatste dag vliegen we om 7:40 terug naar Amsterdam

We verblijven in Hostels met 3 en 4 persoons kamers met mogelijkheid om zelf te koken, het is wel inclusief ontbijt.

Zoals het er nu uitziet maximaal 7 passagiers ivm de auto die we ter beschikking hebben. Het kan eventueel met 8 passagiers, maar dan zit er wel iemand erg krap.
De paardrijdtour is nog niet inbegrepen, omdat het nog niet zeker was dat jullie dit wilde gaan doen. In het zuiden zul je weinig paarden in het wild tegenkomen maar meestal lopen ze daar achter draad op grote terreinen.

Maaltijden zijn dus niet inbegrepen, maar ik neem aan dat jullie dan ieder geld in een pot stoppen en daarmee boodschappen gaat doen om zelf te koken.
De gids (ik dus) mag dan naar ik aanneem toch aanschuiven om mee te eten. J

Zoals het er nu uitziet is dit mogelijk binnen het budget van € 2000,00 per persoon.

Zoals al gezegd, er is nu nog beschikbaarheid qua vluchten en accommodatie maar dat kan binnen twee weken alweer anders zijn.

Het beste is dus als je binnen een week over de namen van deelnemers beschikt die mee willen. Als men nog niet helemaal zeker is kunnen we voor een periode van maximaal een maand opties nemen op de vluchten, maar dan moeten we het definitief weten.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag, en je mag natuurlijk ook bellen.

Met vriendelijke groet,

Gerry van Roosmalen

Oftewel, willen we dit dan moeten we met een week mensen bij elkaar hebben.

Lastige beslissing, omdat er nog een andere operator een persoonlijke reis aan het samenstellen is, en Loulou een reis bood voor 1900/2000 pp en die goede recensies krijgt..

Edit; ik begin nu wel een beetje te denken dat dit een marketing trucje is. We zitten een heel jaar van te voren en dit is wel een heel sterk ultimatum.. Lijkt mij. Maar goed, daar heb ik geen verstand van.

Ik zit er wel aan te denken even een oproepje te plaatsen op mijn fotografie fb wie er eventuele mee zou willen zodat we een vaste groep gaan krijgen. Vind iedereen dat oké?

Bagheera_206

Re: Fotografie reis naar IJsland, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:26

Ja, ik vind dat ook erg lastig om nu al knoop door te hakken. Ik zou dan graag precies willen weten wat ik er voor krijg. Qua ongeveer de route en welke kiloknallers we bezoeken en welke fotografie dingen de aandacht krijgen. Als het zo midden in de vakantie is zou ik zelf graag de vakantieverlenger in willen zetten voor een buitenrit ergens of om even paar dagen Reykjavik erachter aan te plakken. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:26

Dat neigt idd naar marketing. Als we het dit najaar rond maken kan het vast wel goed komen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:30

Jaaaa dan zouden we er zeker wat achteraan plakken. Ik vind inderdaad dat het weinig informatie is voor de beslissing die hij ons vraagt te maken. Ik wil eerst nog een dagplanning zien, hij kan wel zeggen dat ie iets bedacht heeft maar dan wil ik ook wel zien wat hij bedacht heeft :')

Maar hoe vind jij mijn idee van een oproepje op fb? Want we zullen toch wel een keer moeten beslissen en dan moeten we een groep hebben.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:32

Ja, hoor dat is helemaal prima hoor. :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:46

Ik vind dit inderdaad ook wel erg snel.

Ik zou het zelf ook erg leuk vinden om er nog een paar daagjes Reykjavik achter te plakken! En dat dan gewoon zelf regelen. Beetje de stad fotograferen en gewoon in de stad zelf "genieten" uiteten, (winkelen, sorry Richard hahaha) zo'n dingetjes. Zou misschien wel een leuke afsluiter zijn!

En heeft hij het er ook nog over gehad, voor wanneer we dan moeten betalen?

Oproepje op facebook vind ik trouwens prima! :D Ik zal hem dan ook delen. Wel het liefst leuke mensen die ook een beetje van onze leeftijd zijn :D hihi

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:50

Ohh wat klinkt het ontzettend gaaf! Alleen huil 2000 euro _O-

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:51

Jaa beetje in het straatje idd :D Hij staat op mijn fotografie fb Yvette!

Dagjes Reykjavik is zeker weten leuk, dat doen we dan sowieso :j En mochten er eventueel mensen zijn die dat niet willen of te duur vinden kunnen die altijd eerder naar huis. Dat komt sowieso goed!

Betalen oid heeft hij ookn og niet over gehad. In die mail staat zelfs geen specifiek bedrag. Dus zal er zeker nog even een mail tegenaan gooien dat we op basis hiervan geen beslissing kunnen maken.

xNavatu schreef:
Ohh wat klinkt het ontzettend gaaf! Alleen huil 2000 euro _O-

Haha ja daar moet je niet teveel bij stil staan :D Geld moet rollen }>

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:53

Ja dat weet ik maar ik wil volgend jaar ook al een wereldreis gaan maken dus ik moet een klein beetje opletten :o
En dan vind ik 2000 voor 8 nachten best veel haha :)) Maar ik hou het topic wel even in de gaten, want het lijkt me wel echt ontzettend gaaf!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:55

xNavatu schreef:
Ja dat weet ik maar ik wil volgend jaar ook al een wereldreis gaan maken dus ik moet een klein beetje opletten :o
En dan vind ik 2000 voor 8 nachten best veel haha :)) Maar ik hou het topic wel even in de gaten, want het lijkt me wel echt ontzettend gaaf!

Deze was voor 8 mar we hebben er ook al een voor 10 dagen 2000 euro :D En ik ben nog bezig met organiseren dus wie weet wat er nog langs komt!

Maar met nog een wereldreis is het idd wel pittig := Maar dan heb je wel het beste uit IJsland gehaald :D En een hele gezellige week gehad hopelijk *\o/*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:55

Reykjavík is erg klein, met een middag ben je er wel door heen. Ik verveelde me er na 2 dagen al een beetje :') 'Paar dagen Reykjavík' is imo wel erg enthousiast :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:09

Yvettee schreef:
Ik vind dit inderdaad ook wel erg snel.

Ik zou het zelf ook erg leuk vinden om er nog een paar daagjes Reykjavik achter te plakken! En dat dan gewoon zelf regelen. Beetje de stad fotograferen en gewoon in de stad zelf "genieten" uiteten, (winkelen, sorry Richard hahaha) zo'n dingetjes. Zou misschien wel een leuke afsluiter zijn!

En heeft hij het er ook nog over gehad, voor wanneer we dan moeten betalen?

Oproepje op facebook vind ik trouwens prima! :D Ik zal hem dan ook delen. Wel het liefst leuke mensen die ook een beetje van onze leeftijd zijn :D hihi

Met shoppen is niets mis! Ik moet de 66 North flagstore winkel in Reykjavik nog even overvallen. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 21:14

Fiffill schreef:
Reykjavík is erg klein, met een middag ben je er wel door heen. Ik verveelde me er na 2 dagen al een beetje :') 'Paar dagen Reykjavík' is imo wel erg enthousiast :P

Das wel goed om te weten :+ Ach, misschien kunnen we nog leuk naar zo'n hot tub gedoe stoombad ofzo :D

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:26

Ow haha ik heb van mensen gehoord dat Reykjavík echt zo'n mooie stad is. Maar dat valt dus tegen qua grote enzo :')
Maar zo'n hot tub/stoombad is inderdaad ook wel een leuk idee! :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:27

Daar ben ik in ieder geval ook altijd voor in :))

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:30

Helemaal prima hoor! :)

@Nadine: Volgens mij moet ik dit najaar maar even bij je werk langs gaan. :') Even triggertrapje, statiefje en ND filters scoren. _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:37

Leverage schreef:
Marjoow schreef:
Ik heb ze wel maar nog geen verschil gezien :P
Maar ik heb wel goeiekope van Ebay afgehaald, misschien dat dat uitmaakt.

Kan je aan jou filter draaien? Dan kan je vaak (niet bij alle) de intensiteit aanpassen :)

Ik heb wel een aantal polarisatie filters en merk wel verschil. Met name bij reflecties en kleuren zie ik het verschil erg goed. Daarnaast zie je het ook aan je sluitertijd, die zal toch 1-2 stops langer moeten aangezien het een vrij donker filter is wat je op je lens draait.

Nee kan er niet echt aan draaien. Alleen om hem erop te schroeven :P

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:44

Ik ga er nog heeel erg goed over nadenken! Moet nog een hoop aanschaffen ook ervoor...
Dus het zal niet bij die €2000, blijven maar het zal ook zo'n unieke ervaring zijn.
Die ik voor geen goud zou willen missen.
En wat een leuke groep al die mee gaan, daar zou ik graag deel van uitmaken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:44

Irritant dat ik verschillende maten filters heb... Dan ben ik wss goedkoper uit met zo een universeel Cokin setje met ND2, ND4 en ND6 erbij denk ik. :=

Hmmm... Evengoed nog een dure grap.

Deze zou ik niet graag los willen bestellen. -O-
http://www.cameranu.nl/nl/p392594/b-w-110-nd-grijs-82

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:48

Yvettee schreef:
Ow haha ik heb van mensen gehoord dat Reykjavík echt zo'n mooie stad is. Maar dat valt dus tegen qua grote enzo :')
Maar zo'n hot tub/stoombad is inderdaad ook wel een leuk idee! :D

Mooi hoeft natuurlijk niet zoveel met grootte te maken te hebben :)) maar echt heel mooi vind ik het persoonlijk niet, sowieso zijn de meeste steden/dorpen op IJsland niet zo interessant (op de kerkjes na). Wij zijn hier best verwend qua architectuur. Het is wel een leuk stadje hoor! Uitgaan is er ook erg leuk.
Maar als je ook gaat shoppen ed kun je er natuurlijk wel iets langer voor uittrekken. :)

Qua warme bronnen is de Blue Lagoon bij Reykjavík heel bekend (en heel toeristisch). Dit is overigens een 'neppe' bron, als in dat hij gewoon is aangelegd. Bij het Mývatn zit iets wat vergelijkbaar is maar een stuk rustiger.
Je kan op verschillende plekken in kleinere warme bronnen zwemmen (oa langs de Kjölur route bij Hveravellir).

Wat ook leuk is is walvissen spotten per boot (en/of papegaaiduikers)