Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:20

Meest bijzondere was mijn eerste keer vliegen... Vliegtuig moest weer terug naar schiphol omdat de staart de grond had geraakt met opstijgen en de motor niet in orde was. 1,5 uur later toch weer met t zelfde vliegtuig naar Turkije gevlogen :') toen was iedereen wel flink onder de indruk...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 10:41

Winged schreef:
Esmee_98 schreef:
Ook nog een leuke :Y)
We vlogen vanaf Schiphol, ik zat naast een vriendin. We gingen taxiën naar die ene baan die heel ver weg is (20 minuten rijden ofzo). Halverwege stopte het vliegtuig. Zij dacht blijkbaar dat we al bij de startbaan waren aangekomen. Vliegtuig rijd weer verder, vriendin: "Normaal rijd 'ie toch veel sneller als hij gaat opstijgen?"
We waren nog aan het taxiën :') :o?

Polderbaan! Lekker 20 minuten crossen met een vliegtuig -O-

Wat was er aan de hand?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:44

HorseyDude schreef:
Wat was er aan de hand?

Polderbaan is standaard 20 minuten taxiën :)
(Vanaf gate naar startplaats)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:30

Winged schreef:
HorseyDude schreef:
Wat was er aan de hand?

Duurde een half uur voordat we uiteindelijk in de lucht zaten :+ :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:06

Esmee_98 schreef:
Winged schreef:

Duurde een half uur voordat we uiteindelijk in de lucht zaten :+ :')

Nou, dan mag je wel een boekje meenemen eer dat je de opstijging mee mag maken! :')

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:07

Huh, wij zijn afgelopen jaar geland op de Polderbaan en hebben vervolgens maar 10 minuten getaxied ofzo, of ik was zodanig moe dat ik niet gemerkt heb dat het veel langer was haha :')

Hier helaas nog geen interessante verhalen, ben wel een keer mijn koffer kwijtgeraakt, daar sta je dan in Turkije met niets anders dan je simpele handbagage -O-
Dit jaar prop ik dus zoveel mogelijk in de handbagage, weet je zeker dat het aankomt :Y)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:09

Daantje_1996 schreef:
Huh, wij zijn afgelopen jaar geland op de Polderbaan en hebben vervolgens maar 10 minuten getaxied ofzo, of ik was zodanig moe dat ik niet gemerkt heb dat het veel langer was haha :')

Hier helaas nog geen interessante verhalen, ben wel een keer mijn koffer kwijtgeraakt, daar sta je dan in Turkije met niets anders dan je simpele handbagage -O-
Dit jaar prop ik dus zoveel mogelijk in de handbagage, weet je zeker dat het aankomt :Y)

Onze piloot had er blijkbaar niet zo'n haast mee :')

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:16

Ik zat onlangs (op de vlucht heen, ben nu op vakantie *\o/* ) achter een kleuter, een Frans meisje. Mijn zus was naast me aan het tekenen en we waren aan het lachen enzo naar het meisje. Na een tijdje begon ze tegen ons van alles te vertellen over haar vakantie en haar familie, en leenden we kleurpotloden en papier aan elkaar uit en maakte ze tekeningen voor ons. Zo schattig <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:24

Ik had in Spanje gewerkt 7 maanden en nam een straathond mee naar huis. Bij de balie gaven ze aan geen bench te hebben, ik had er wel 1 besteld. Na lang lopen wachten enz ik naar de balie, zegt de meneer een balie er naast hun zijn weg hoor ze gaan zo de lucht in. Ik heel boos, nou dacht ik dus niet. Hond had al pilletje gehad om rustig te worden dus die liep te zwalken. Ik kon wel mee naat Holland en mijn hond zou dan een paar dagen later komen. Nou dacht ik dus niet, ik ging naar huis als die hond ook mee mocht. Ik belde mijn ouders en zei ik kom niet naar huis want de hond kan niet mee ik hoor net dat ik woensdag pas kom.

Komt er eindelijk iemand aan gelopen en die zegt, we hebben een fout gemaakt bij hoge uit zondering mag de hond mee in de cabine als u maar zegt dat het een oude hond is. Ik in de cabine hond naast me (8 maanden oud). Nou ze deden echt alles voor me, mevrouw als u naar het toilet moet dan passen we even op de hond. Vraagt er een passagier, is zeker al een oudje die hond. Ja zei ik al 12, ja dat zie je wel hoor. Hij heeft grijze haren op zijn snuit. Hebben ze snel mijn ouders gebeld, u dochter met de hond komen om 12 uur aan op Schiphol. Dus hun hup er uit en weggereden, kom ik bij de douane en die vragen waar die hond vandaan komt. Ik was moe boos enz dus ik zei heel droog, uit het vliegtuig. Ja dat begrijpen wij ook wel maar waar is de kist? Die heb ik niet, huh dat moet. Nee die heb ik niet, nogmaals waar komt die hond vandaan? Uit het vliegtuig, werd die me daar toch boos. Dus ik zei ik heb geen kist hij zat naast me in het vliegtuig.

Nou dat moest ik maar eens goed uit leggen allemaal.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:46

Ik denk wel dat mijn allerlaatste vlucht wel mijn leukste vlucht ooit was. Een vriendin en ik vlogen ruim een week geleden, tijdens die enorm spannende WK wedstrijd Nederland - Mexico, vanuit Italie terug naar Schiphol, met een vliegtuig met 80% Nederlanders. Bij de gate in Italie hadden we met alle Nederlanders (gekleed in Oranje uiteraard :D ) naar de radio geluisterd en meegekregen dat het 1-0 voor Mexico was. Iedereen ging dus als een beetje verdrietig het vliegtuig in.

Helaas op EU-vluchten kan je geen voetbal kijken of luisteren. Gelukkig was daar de geweldige piloot, die alles live mee kreeg en het regelrecht door gaf aan ons. :D "Dames en heren, hier spreekt jullie piloot" - gevolgd door doodse(!!) stilte in de cabine. - "Jullie mogen juichen jongens, want het is 1-1!!!"
Het hele vliegtuig (zelfs het personeel) werd helemaal gek; allemaal geschreeuw, gejuich, gelach en er werd gezongen. Heerlijk haha! Echt een super leuke sfeer!! :D

Nou en toen kwam uiteraard de 2-1 voor Nederland en was iedereen helemaal niet meer te houden. :+

Ik vond het echt een hele bijzondere vlucht en de leukste ooit haha <3 :D

OneAndOnlyx

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:51

Toen ik in het vliegtuig naar Turkije toe op mijn opa's schoot in slaap viel.(Ik was toen rond de 4 dacht ik). Zulke goede herinneringen!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:05

Haha Eline prachtig verhaal, ik zie het helemaal voor me, vliegtuig zwalkend door de lucht met een oranje polonaise erdoor heen ;)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:54

Toen ik met een studiereis richting het vliegtuig liep om van Costa Rica naar Houston te vliegen, liep ik met mijn docent. Ik was toen 17, hij ergens in de 50. Er stonden drugshonden met begeleiders en iets van een supervisor. Vraagt die supervisor aan mijn docent en mij: "honeymoon?" Eeeeehhh :+ zegt mijn docent nog heel droog: "ha! I wish!" :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:43

Wat overigens érg gaaf is (en dan niet in het vliegtuig maar er onder)...
Het strand op St. Maarten bij het vliegveld.
Als er een grote boeing landt ga je nog net niet op de grond liggen, zo dichtbij :D
En maar zwaaien naar de piloten :')

Afbeelding

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:48

Ik snap dat eigenlijk niet zo goed. Waarom ze een landingsbaan en dus de vluchtroute zo dicht over het strand laten lopen. Was er dan geen andere optie? Dit lijkt me doooodeng zo.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:04

Is maar een klein strandje hoor ;)
En het is geweldig (en eng) haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:13

Het eiland is verder nogal klein, dus geen andere optie :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:59

Ik kan me nog herinneren dat ik daar landde..en mensen in de zee zag liggen op zo'n bizar korte afstand..het landen gaat echter zo snel, dat je geen tijd hebt om op te letten zowat.
Voor degene die daar staan, moet het helemaal bizar zijn en als je het niet weet, dan denk je dat er iets goed mis is..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:12

2004,

ik ging drie maanden rondreizen in Indonesië en Maleisië.
Het vliegtuig maakt snelheid, verlaat de startbaan in zijn baan omhoog
en mijn stoel vliegt met een rotgang achterover, wat mij een trap in mijn rug oplevert van mijn achterbuurman.

stoel bleek defect, kon niet vastgezet worden.. maar welke taal ik ook probeerde, ik kreeg het niet uitgelegd aan mijn achterbuurman die mij vervolgens vrolijk bleef trappen bij iedere keer dat mijn stoel wat kieperde..

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:16

Natasja91 schreef:
Toen ik met een studiereis richting het vliegtuig liep om van Costa Rica naar Houston te vliegen, liep ik met mijn docent. Ik was toen 17, hij ergens in de 50. Er stonden drugshonden met begeleiders en iets van een supervisor. Vraagt die supervisor aan mijn docent en mij: "honeymoon?" Eeeeehhh :+ zegt mijn docent nog heel droog: "ha! I wish!" :')

Hahaha, geweldig :')

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:27

Dat we in de lucht best dichtbij een vliegtuig tegen kwamen en pas door hadden hoe mega hard zo dingen eigenlijk wel niet gaat.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:45

Toen ik terug naar huis ging van een jaar Mexico hadden wij een piloot die zijn allerlaatste vlucht deed, na 40 jaar service in die maatschappij :D Was wel leuk :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:47

lianne484 schreef:
Dat we in de lucht best dichtbij een vliegtuig tegen kwamen en pas door hadden hoe mega hard zo dingen eigenlijk wel niet gaat.

Jup dat zag ik ook in mijn allereerste vlucht, maar het was niet de bedoeling dat dat andere vliegtuig zo dichtbijkwam

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:59

Ik vlieg helemaal niet graag en vind dus niets leuk tijdens een vlucht.

Wel een dieptepunt meegemaakt.
Een oude turkse man in een rolstoel vloog ook mee.
Ik had hem op de luchthaven al gezien, hij zag er opvallend slecht uit. Toch mocht hij meevliegen, onbegrijpelijk.
Tijdens de vlucht is die man overleden. Er is nog voor zijn leven gevochten door 2 passagiers en de stewards. Maar helaas. Het was en bleef muisstil tijdens die vlucht, iedereen was ervan onder de indruk. In keulen, tijdens een ongeplande tussenlanding, is het lijk van boord gehaald. Dat was een naar einde van de vakantie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:57

Jeetje Boras, dat is ook vervelend. Ik heb wel meegemaakt dat iemand voor mijn neus flauw viel. Schrik je je eigen ook een hoedje