Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:58

Ik heb het gevraagd en ze is omgezet van een 457 (die voor 4 jaar) naar een 187 visum. Dus daar zou je dan de voorwaarden voor kunnen opzoeken. :j

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:03

SpikkelFire schreef:
Ik heb het gevraagd en ze is omgezet van een 457 (die voor 4 jaar) naar een 187 visum. Dus daar zou je dan de voorwaarden voor kunnen opzoeken. :j

Heb het net even opgezocht, maar ik voldoe niet aan die voorwaarden. En daarbij zit ik in de verkeerde regio voor dat visum! Toch bedankt :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:14

Ah das jammer! Ik zie inderdaad dat het voor bepaalde gebieden is.

Geen dank :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:19

Heb jij nu trouwens een feestje of ben je gewoon laat op :')

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:12

Wauw dames wat een gezelligheid hihi moest een hoop pagina´s bijlezen :D

@ Gowlan ik las iets dat dat jij ook contact in Denemarken had? :D Ben wel erg benieuwd met welk bedrijf.
(uit nieuwschierigheid :o ..)

Ik heb inmiddels verschillende mails gestuurd naar een stal in Denemarken en mijn vader en ik gaan in juni een dagje 'even' heen en weer om kennis te maken. Maar 'the job is yours' werd me gemaild :D Dus ben stiekem ontzettend blij..
Tot ik een uurtje geleden hun nieuwe advertentie las met bijna dubbele salasis, + paard, het overige was bij mij ook inbegrepen, dus heb ze vriendelijk gemaild of ik daar ook aan voldeed.
Voelde ineens een vertrouwensbreuk opkomen.. :(

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:20

Wow dat is genaaid! Ben benieuwd wat ze terug sturen..

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 21:10

Gowlan schreef:
J_Onne schreef:
Ja, ik baal zo erg dat ik de vorige keer niet op gewoon toeristenvisum ben gegaan!

Ik zou 200 dollar per week gaan verdienen, en daarbij een woning en auto tot mijn beschikking hebben. En als er paarden verkocht worden krijg ik 10% van de verkoopprijs.
Dit laatste kan natuurlijk wel leuk oplopen, hoewel ze ook weer niet zo veel paarden hebben. Maar 200 dollar per week vind ik niet zo heel veel..

Maken ze uitzonderingen met working holiday visa's? De vorige keer ben ik 2,5 maand in Australie geweest, heb geen rekening geopend, veel geld uitgegeven en 'niks' verdiend. Zou ik daar voor kunnen pleiten? :P

Wauw dat is flink balen! Ik denk persoonlijk dat ze geen uitzonderingen gaan maken. :(

En India geeft groen licht!
Ik kan mijn VISA nu regelen en een vlucht uitzoeken, woehoeeee!
De bedoeling is dat ik 2/3 maandjes paardjes ga rijden en ga helpen. Daarna kan ik kiezen of ik blijf of dat ik ga reizen! :D
Nu even kijken wat er voor ponylief te regelen valt en het visum regelen.
Verder kijk ik hoe lang het ongeveer duurt voor ik mijn visum heb en dan oriënteer ik vast op tickets!

Super gaaf zeg! :D

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 21:11

Cindeeh schreef:
Alles is goed geregeld en ik ga dit weekend richting Polen samen met mijn vriend, maken er gelijk een uitje van.

En als alles goed gaat, ben ik 1 juli daar anderhalve maand te vinden. {:} {:}

Leuk! :D
Doe je goed!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 21:12

Cindeeh schreef:
Goed nu zijn we op het punt aangekomen. Wat moet ik allemaal regeln? Dit is de eerste keer dus ik heb geen idee.

Visa etc is geen probleem want ik blijf binnen de eu haha.

Busreis moet geregeld worden.

Ik ga vh weekend vragen stellen over huisvesting etc. Qua kleding wassen. Zakgeld bedrag. Allee dingen die erbij komen. Noem het maar op.

Maar dan wat nog meer? Waar mort ik nog meer over nadenken? Mn zorgverzekering zal ik maar 1x in die tijd hoeven betalen. En dat gaat automatisch dus komt goed.

Ik ben zo happy dst ik niet meer weet waar ik aan moet denken. Haha.

Haha ik ken het, zo zit ik ook steeds te denken!
Moet ook nog van alles regelen enzo, gelukkig heb ik al een hoop opgeschreven zodat ik het niet vergeet!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 21:14

Love1992 schreef:

@ Gowlan ik las iets dat dat jij ook contact in Denemarken had? :D Ben wel erg benieuwd met welk bedrijf.

Ik heb inmiddels verschillende mails gestuurd naar een stal in Denemarken en mijn vader en ik gaan in juni een dagje 'even' heen en weer om kennis te maken. Maar 'the job is yours' werd me gemaild :D Dus ben stiekem ontzettend blij..
Tot ik een uurtje geleden hun nieuwe advertentie las met bijna dubbele salasis, + paard, het overige was bij mij ook inbegrepen, dus heb ze vriendelijk gemaild of ik daar ook aan voldeed.

Dat is inderdaad wel een beetje apart ja :=

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:59

Love1992 schreef:

Oehh dat voelt vies ja..
Uhm ik had contact met dhr. Thodsen, als tourguide in regio Nordjylland.
Eerst krijg je volle interesse en uiteindelijk hoor je niks meer, is mijn ervaring tot op heden.
Ik ga toch twijfelen of het wel 100% betrouwbaar is als het niet gewaardeerd word dat je langs komt om kennis te maken..

Ik ben trouwens nog steeds bezig met mijn visum, het lijkt bijna een rampenplan.
Eerst kon je gewoon zomaar een 6 maanden visum krijgen, nu is de kans 50/50..
Nou ga mijn best doen, ben benieuwd. :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 02:09

Waikiki schreef:
Heb jij nu trouwens een feestje of ben je gewoon laat op :')

Pubnight. :D

Wel balen trouwens van die advertentie, ik zou me ook een beetje genaaid voelen. :') Was het voor dezelfde functie of een andere?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:51

Mijn tickets zijn in optie gezet en heb daarvan een reisschema meegekregen. (Het ziet er wel simpel uit..)
Als ik dit inlever bij de ambassade voor mijn visum dan moet dat toch voldoende zijn om in ieder geval daarop te bepalen wat voor visum ik krijg? Iemand daar ervaring mee? :)

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:38

Normaal reageerd bedrijf dezelfde avond nog terug nu nog steeds niet ontvangen... Begin stiekem de hoop een beetje te verliezen. Maar wacht nog wat dagen af. :)
@Spikkelfire, het was voor dezelfde functie ze hebben het alleen iets anders of eigenlijk beter verwoord als destijds. Maar via de mails was ik er wel achter gekomen hihi
@gowlan wat super dat ze simpel is hihi altijd handig.. Ik heb er geen ervaring mee maar wel succes !! :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:27

Spruitjee schreef:
Kim_Evendi schreef:
@ spruitjee: Ik wil ook heeeeel graag op stage naar NZ, maar dat duurt nog een jaar of 3 geloof ik >;)
Mag ik vragen wat voor opleiding je doet? En wat voor werk zou je willen doen na je opleiding?

Ik doe Diergezondheidszorg op het van Hall-Larenstein in Leeuwarden. Ik zou graag de jongveeopfok en/of de fokkerij in willen. Bijvoorbeeld als opfokmanager in het buitenland of bij CRV/KI samen etc om daar met de fokkerij te werken. Wat voor opleiding doe jij dan? :)

Oh klinkt ook al een leuke opleiding :j
Ik ga in september beginnen aan de opleiding Bos en natuurbeheer aan de uni in Wageningen.
Heb me eigenlijk altijd al een beetje internationaal willen oriënteren, dus als ik met m'n studie naar het buitenland kan (eerst voor stage, en wie weet permanent) is dat helemaal mooi meegenomen.

Mijn god, over precies 2 weken zit ik al in Estland, en ik moet nog zo veel doen!!
Nog 3 examens maken (en leren := ), m'n paardjes nog opzoeken in Duitsland, al m'n spullen inpakken/opzoeken, nog naar Wageningen om m'n huurcontract voor een kamer te tekenen, regelen dat ik m'n diploma thuis gestuurd krijg en dat m'n boeken worden ingeleverd en alles. Oh en natuurlijk mijn reis nog eens goed uitstippelen en m'n vliegticket opzoeken :):)
En m'n volgtopics op bokt weer eens bijhouden, lol ik ga maar weer gauw verder :evaw:

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:44

Nog 10 dagen voor ik vertrek... ik heb net een lijst gemaakt met 'to do' en een lijst met 'inpakken'. Dan kan ik alles zo afstrepen :')

Leuk Kim, we vertrekken ongeveer tegelijk dus. :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:45

Ik vertrek ook zo ongeveer dan (2 juni) en like always nog geen flikker gepland.. :')

Vorig jaar met Canada precies zo, 1 dag van te voren mijn verzekering geregeld..

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 20:00

Annash schreef:
Nog 10 dagen voor ik vertrek... ik heb net een lijst gemaakt met 'to do' en een lijst met 'inpakken'. Dan kan ik alles zo afstrepen :')

Leuk Kim, we vertrekken ongeveer tegelijk dus. :D

Heel handig!

Ik heb nog 10 weken :=
hahaah

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 20:00

ZusJacobs schreef:
Ik vertrek ook zo ongeveer dan (2 juni) en like always nog geen flikker gepland.. :')

Vorig jaar met Canada precies zo, 1 dag van te voren mijn verzekering geregeld..

Hahaha misschien niet zo handig! :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:01

Oh, 10 weken van te voren wist ik niet eens dat ik zou gaan... :P

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 20:01

Ik moet ook nog wat kleine dingetjes regelen voor ik vertrek maarja dat duurt nog een week of 10
dus ik heb gelukkig nog even.

Ik ga maar 5 weken dus hoef opzich niet al te veel te regelen!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 20:02

Annash schreef:
Oh, 10 weken van te voren wist ik niet eens dat ik zou gaan... :P

Haha!
Tja ik kwam wat tegen wat me ontzettend leuk leek alleen hadden ze me pas later nodig.
Nouja prima! Was gelukkig allemaal te regelen op mijn werk ook dus wel mazzel!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:04

Wij gaan morgenochtend rijden! *\o/*
NU de laatste dingen pakken.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:06

Cindeeh schreef:
Wij gaan morgenochtend rijden! *\o/*
NU de laatste dingen pakken.

Vragenlijstje gemaakt?

Heel veel plezier op dit tripje en hopelijk bevalt het! Dan kun je er met een gerust hart heen!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 20:07