Koeweit: oliestaatje in de woestijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 10:53

Merci! :D
Voorlopig denk ik Istanbul-Bursa-Ankara en misschien ook Konya. Het enige lastige is wel dat het Ramadan is, dus ik weet niet of dat juist een heel goed moment is om Konya te bezoeken of een heel slecht :P

Furrow

Re: Koeweit: oliestaatje in de woestijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:28

Hey Ts, hoe gaat het ondertussen?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:33

Oh das inderdaad niet zo heel veel 2 euro.. daar deed ik het inderdaad wel voor als ik in Koeweit zat. := ik dacht dat het veel duurder was

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 21:48

Furrow schreef:
Hey Ts, hoe gaat het ondertussen?

Laatste week inmiddels. Mixed feelings: ik wil niet weg, maar het is verstandiger om even een paar maanden naar huis te gaan. Ramadan begint morgen, dus dat gaat wel even wennen zijn. Restaurants etc. zijn verplicht gesloten, en eten en drinken in het openbaar kan leiden tot een celstraf en een hoge boete. Mijn eerste keer Ramadan in de Islamitische wereld, ik ben heel benieuwd. Iedereen heeft aangepaste werktijden, dus vrienden zijn lekker vroeg klaar, dus extra veel tijd om leuke dingen te doen :D

Nog wat fotootjes dan:

Afbeelding
Oranje kijken met de Koeweitse Oranje fanclub

Afbeelding
Traditioneel borduurwerk

Afbeelding
De Koptische kerk van Koeweit (groooooooooooooot gebouw!)

Afbeelding
Meer Oranje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:52

Ramadan lijkt me enorm wennen :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:08

Een heuse oranje-gekte tot in Koeweit zeg ! :D Geweldig !
Zijn er ook Belgie-fans daar ? :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 06:22

Pandora2 schreef:
Een heuse oranje-gekte tot in Koeweit zeg ! :D Geweldig !
Zijn er ook Belgie-fans daar ? :+

Vast wel :j Dit zijn voornamelijk Koeweiti's, die een bijzondere band met NL hebben: sommigen doen zaken met Nederland, anderen komen er graag voor vakantie, weer anderen hebben er een tijdje gewoond, en natuurlijk zijn er ook die al decennia het Nederlandse voetbal volgen. België heeft wat dat betreft een iets minder rijke historie vrees ik, maar er zullen ook wel een paar Koeweiti's België een warm hart toedragen. Ik heb in ieder geval al een aantal vrienden heel lovend over België horen spreken, en al voor de start van het WK hoorde ik van meerdere vrienden dat België nog wel eens heel ver zou kunnen komen :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:48

:o :o Hopelijk krijgen ze gelijk ! Finale Belgie-Nederland...dat zou pas wat worden ! :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:12

Inmiddels ben ik thuis en heb ik een post-Koeweit dip. Ik mis de zon, het strand, het ongedwongen maar drukke leven, mijn vriendjes en vriendinnetjes.. en vooral mijn ex -O-

Om het af te sluiten nog een paar laatste plaatjes:

Afbeelding
Je verveelt je en je wilt wat: indoor minigolf

Afbeelding
Schaatsen met 45 graden buiten :D

Afbeelding
Afscheidscadeautje van de liefste collegas

Afbeelding
Uitzicht op Istanbul

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:23

Je bent nu weer in Nederland begrijp ik?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:28

Back home.

Succes met acclimatiseren.
Ik vind het een superleuk verslag geworden.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:33

Ladybird schreef:
Je bent nu weer in Nederland begrijp ik?

Ja -O-

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:34

:(:)

Moest vandaag nog aan je denken, ik was de National Geographic aan het lezen waar een stuk in stond over de 'verloren geschiedenis' in Saoudi Arabië. Precies wat je in dit topic zelf aangaf: qua cultuur is er vrijwel niets.

Het moet een grote stap zijn om weer thuis te zijn.

Probeer er toch even van te genieten (terwijl je een baan zoekt in de Golf ;) )

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 11:57

NoeskaMoos schreef:
Moest vandaag nog aan je denken, ik was de National Geographic aan het lezen waar een stuk in stond over de 'verloren geschiedenis' in Saoudi Arabië. Precies wat je in dit topic zelf aangaf: qua cultuur is er vrijwel niets.

Interessant onderwerp. 'Geen cultuur' is een groot woord. Wat ik bedoel is dat er vrij weinig grote historische overblijfselen zijn. Het is geen Oman, waar je struikelt over de forten bijvoorbeeld. Koeweit's bloeitijd is nu, voor de olie was het een van de armste gebieden ter wereld. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er hiervoor niets was. Koeweit leefde vroeger bijvoorbeeld van de handel en de parelvisserij. Of er een echte 'Koeweitse' cultuur bestaat is een lastige vraag. Er is een tribale bedouinencultuur, maar deze representeert zeker niet alle Koeweitis. Daarnaast is Koeweit vandaag de dag zo'n mix van culturen dat het lastig is om te spreken van een 'Koeweitse' cultuur. Maar als ik ooit gezegd heb dat Koeweit geen cultuur heeft, dan wil ik dat hierbij graag nuanceren :P

Nu ben ik wel benieuwd.. de verloren geschiedenis van Saudi-Arabie? Waar ging dat precies over? :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:07

Spijtig dat je terug thuis bent!
Maar wel super bedankt voor al de leuke updates!
*\o/*

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:31

Geen cultuur is meer wat ik er in korte versie van maak hoor, dat heb je waarschijnlijk niet gezegd ;)

Het artikel is deel van een groter project waarbij de schrijver 'Out of Eden' gaat; een tocht loopt via routes zoals de mens ooit Afrika verlaten heeft. En daarbij opschrijft wat hij tegenkomt in een context dat mensen reizigers zijn. Ik vind het best wel een leuk idee en ook best interessant. Hij houdt ook een blog bij geloof ik maar die volg ik niet. Dit artikel was onderdeel van zijn 2e etappe.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 17:37

Klinkt interessant, Saudi-Arabië is nog net weer een beetje minder toegankelijk dan Koeweit. Een van mijn collega's had er een tijdje gezeten, maar als vrouw zijnde is het toch wel beperkend. Wat dat betreft kun je beter in Koeweit zitten, kun je ten minste nog eens de auto pakken als je ergens naar toe wil :P