Jeetje Stef.. dit is denk ik echt je plekkie is zo te horen. Dat idee had ik van het begin al maar nu al helemaal. Ik vind het echt zo supertof voor je!!
@ Cedriic; klopt Hij staat er gelukkig 10000% achter dat ik hier ben En is zelfs zelf al een beetje aan het rondkijken voor banen / woonruimte voor hem hier in de buurt
Zo nog even snel... Gezien ik een heeeeele drukke week had niet echt veel geupdate, hebben alle stallen geschilderd en alles klaargemaakt voor het zomerseizoen, flinke klus dus
Eergister ook voor het eerst alleen op de renbaan gereden met Josie, wat niet echt een heel groot suc6 was... Mark was aan het kijken en daardoor was ik best gespannen, plus Jose was echt mega sterk en druk doordat er meer snelheidstraining met haar gedaan word de laatste tijd, toen nog mijn cap die ineens voor mijn ogen zakte waardoor ik niks kon zien, en hoppa... Josie ging iets harder dan bedoeld was, dus na 4,5 rondje gestopt ipv 6,5... Maar goed, gelukkig geen preek of iets, alleen dat ik ieeeetsjes te hard ging... Was wel heel cool stiekem, om zoveel kracht onder je te voelen...
Gister voor het eerst naar Buckers (het grote weiland waar we pace-work (heel snel) doen) geweest, was zowel voor mij als voor de jonge paarden de eerste keer, dus flink zenuwachtig! Bart deed het gelukkig super, heerlijk gereden met hem. Minx was minder blij, aantal keer gestopt en steigeren/bokken, het is echt een wijf wat dat betrefd, gewoon haar punt willen maken... Uiteindelijk ging zij gelukkig ook super, en de andere twee waren ook braaf!
Daarna Josie op de trailer gezet om naar een oefenrace te gaan, en ik mocht mee! Super gaaf om haar te zien werken met een jockey, wat een ongelovelijk sterke galop heeft dat paard toch! Plus onderweg aangeboden gekregen om nog 14 maanden hier te blijven, tot volgende zomer, en daarna weer verder te kijken... Moet daar nog wel even heel goed over nadenken, maar klinkt wel heeeeel aantrekkelijk... Mark vind me een enorm goede ruiter, en is super verbaasd dat ik na zo kort hier te zijn al zo enorm veel balans heb op de renbaan in jockey-houding... Altijd leuk om te horen
Daarnaast de driejarigen verhuisd naar ieder een eigen stal, oftewel bovenluiken dicht ivm overheen klimmen, en vooral heel veel hinniken... Ze kunnen elkaar nog wel zien, maar waren de eerste dag flink paniekerig... Gelukkig nu iets rustiger... Morgen gaan we beginnen met longeren! Spannend! Daarnaast morgen en overmorgen als het goed is de hunters rijden... Hopelijk ook springen, zo veel zin in!
Helaas ook minder nieuws deze week, Felix heeft een lichte peesblessure en dus 6 weken vrij.. Wat betekend dat hij dit seizoen niet geraced en dus niet verkocht kan worden... Flinke domper... Wilson redden we hopelijk wel nog dit seizoen, hij is nu namelijk 6 en moet voor hij 7 word geraced zijn anders is hij niks meer waard, oftwel het is nu of nooit.. Gelukkig gaat hij echt met sprongen vooruit, elke dag leert hij zijn lichaam beter gebruiken, en dat door een behandeling bij de chiro.. Waar hij eerst heel snel en kort in zijn achterhand was, en niet eens in de buurt kwam van de voetafdruk van zijn voorbenen, stapt hij er nu ruim overheen en in draf precies in zijn eigen afdruk, zo'n groot verschil!!
Hier trouwens een foto van op de renbaan vorige lente, met Felix links, Carla achteraan en Wilson rechts
Mocht iemand trouwens interesse hebben in paardrijvakanties op maat (ook crosscountry, racing, hunting, dressuur of "gewoon" lekker het bos in) of ponykampen, kan je via PB contact opnemen!
fleurtjeuh
Zit er wel heel serieus over na te denken ja Voel me hier zo op mn plek, Ieren zijn echt te gek, het landschap is prachtig en ik kan hier zo veel leren!!
Heb trouwens nog wel een leuke foto... Het was stralend blauw 5 min. voor deze foto, 2 min. daarna begon het te regenen, en 5 min. daarna was het weer stralend blauw... Maar foto laat wel leuk zien hoe veranderlijk het weer is Stond in het zonnetje met alleen een T-shirtje namelijk, maar ineens kon de dikke trui en winterjas weer aan
Susan88
Geplaatst: 24-03-14 00:15
Klinkt superleuk allemaal! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en je vriend er ook eventueel gaat werken en wonen. Dit jaar zou ik misschien ook naar Ierland gaan met een georganiseerde reis die ook naar een renbaan ging. Ergens ten zuiden van Dublin volgens mij. Die reis is nu vooruitgeschoven naar volgend jaar. Ik heb er nu al zin in. Al die mooie foto's en de verhalen van mijn moeder (is er al een paar keer geweest). Veel plezier! Ik kijk uit naar je volgende update.
Wouw ik heb alles gelezen en het klinkt echt geweldig! Wat een prachtig verhaal ik geniet van elke update en blijf het topic dan ook zeker volgen!
Ik ga als het goed is na / tijdens de zomervakantie naar Ierland als au-pair en ik ben nu op zoek naar een familie dus ik weet nog niet waar ik terecht kom.. Spannend! Wel is één van mijn wensen om te blijven paardrijden dus als ik in de buurt zit en er de mogelijkheid is om te komen doe ik dat zeker (stiekem hoop ik dat ik bij een familie met (een) paard(en) terecht kom maar die kans acht ik zeer klein:} )
Klinkt weer geweldig Stef! En nog 14 maanden, dat is nogal een aanbod Denk er goed over na, en als t goed voelt, doen! Paardrijvakantie klinkt leuk, ga eens overleggen met vriendinnetje
ArGieVai
Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-14 08:54
Thnx guys
Gaaf Ilonka! Geloof dat er op yardandgroom.com ook wat au pair posities staan die ook paarden hebben, misschien interessant voor jou? Voor de rest schijnt het dat bijna iedereen die een stukje land heeft (wat heel veel mensen zijn hier) wel een paardje er op heeft lopen, bijna iedereen die op het platteland woont kan ook wel rijden, dus moeten genoeg mogelijkheden zijn om te blijven rijden Ridingschools zitten hier ook overal, dus komt vast goed!
edit; Isel, je kan ook even op de website kijken, alles is volledig inclussief (eten, drinken, kan je pakken zoveel je wilt, 2x per dag rijden, uitjes etc.) www.crossogue-equestrian.ie
Ik vind het voornamelijk nogal wat voor haar vriend. Word die dan maar geacht zomaar even zijn leven achter te laten, naar een nieuw land te gaan en zich daar aan te gaan passen? Dat zijn dingen die je niet zomaar even doet.
Daar heb ik het indd met hem over gehad Amanda, ik wil absoluut niet dat hij hierheen komt voor mij, daar was ik eerst ook echt enorm bang voor dat dat zo zou zijn, maar ook al zou het bijv. nu uit gaan, wilt hij alsnog naar Ierland verhuizen. Hebben het er ook over gehad dat als hij besluit wel hierheen te komen als ik blijf, hij dan hier voor zichzelf is en dus zijn eigen leven moet opbouwen, willen niet gelijk samen gaan wonen oid. Ben alsnog wel redelijk bang dat hij het voor mij doet moet ik zeggen, en zoals ik zeg, dat wil ik echt niet. Heb zelf mijn dromen opgegeven voor mijn ex een aantal jaar geleden (had een baan aangeboden gekregen bij een olympisch dressuurruiter in Amerika), en ben er nu wel achter dat je je dromen moet volgen, voor mij is dat dit, ik ben dolgelukkig hier, en ik wil ook dat hij zijn dromen volgt en niet alles laat vallen voor mij. Daarin is het zijn keus of dat Ierland is of Nederland. We zijn allebei bereid elkaar los te laten voor elkaars dromen, om het zo maar te zeggen...
Pandora2
Geplaatst: 27-03-14 20:41
Weer even alles bijgelezen Wat blijf ik toch smullen van jouw avontuur ! Helemaal top dat ze je aanbieden om 14 maanden langer te blijven ! Als ik alles zo lees en de foto's zie, denk ik al dat ik je antwoord wel weet...
Ik had nog een klein vraagje...ben namelijk heel nieuwsgierig naar het dagelijkse rantsoen van de racers...en aangezien jij aan de bron zit...
In de middag krijgen ze alleen als ze op de renbaan zijn geweest 1 schep Red Mills horse cooked mix (of als ze te dik zijn 1 schep haver)
In de avond verschilt het per paard, de renpaarden die al vol in training staan krijgen 1 schep oat balancer van red mills (ivm calcium/fosfor verhouding), 1 of 2 scheppen haver, 1 schep lucerne en 1 schep bietenpulp. Op zaterdag komt daar nog een schep zemelen bij. Moet zeggen dat de schep die ze gebruiken wel groter is dan de "normale" scheppen in Nederland (die pavo dingen). Het is bij elkaar een emmer vol. Daarnaast krijgen ze nog biotine en een ander supplement met zeewier (immuno-nogiets)
Voor de rest staan ze tussen de 1 en de 5 uur op een land vol gras en krijgen ze een flinke berg hooi waar ze de hele dag mee doen.
Waar ik zelf verbaasd over was was de grote hoeveelheid voer in de avond, maar eigenlijk doen alle paarden daar heel rustig aan mee en tegen de ochtend is het een keertje leeg, dus ze schrokken het niet op