Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:17

joke20 schreef:
Wij gaan zondag 1 juni om 05.00 uur naar Kos vliegen met Arkefly. En verblijven hier

http://www.vx.nl/griekenland/platanista ... .aspx?bo=2

Vrienden van mij hebben daar vorig jaar gezeten, heel mooi en goed hotel. Binnen 10 min. zit je op de fiets in het centrum van Kos-stad!

xClaudiaaL

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:13

Mijn Zakynthos vakantie is met 8 dagen ingekort. Blijkt dat ik precies die week dat we weg zijn, introductiekamp heb van m'n hbo studie. Dus nu 5 dagen daarheen ipv 13 dagen. ;(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:36

Diertjec schreef:
Mijn Zakynthos vakantie is met 8 dagen ingekort. Blijkt dat ik precies die week dat we weg zijn, introductiekamp heb van m'n hbo studie. Dus nu 5 dagen daarheen ipv 13 dagen. ;(

Dat is zonde, kan je niet gewoon verschuiven ipvverkorten?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:37

Nee, ik ga samen met m'n vader, stiefmoeder en stiefzusje. Alles is al geboekt etc. Ik eerder terug was nog de enigste optie.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:56

Wat zonde dat je nu maar zo kort kan! Waar ga je precies heen op Zakynthos?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:05

Ik ga voor het eerst naar Griekenland op vakantie, naar Kos :)
Überhaupt nog nooit op vakantie geweest naar een 'ver' land. Lees verder dan Duitsland en België :p

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:29

x_Jeanine_x schreef:
Ik ga voor het eerst naar Griekenland op vakantie, naar Kos :)
Überhaupt nog nooit op vakantie geweest naar een 'ver' land. Lees verder dan Duitsland en België :p

Dan is Kos een hele leuke bestemming. Niet te groot, heerlijk weer om te zonnen en te zwemmen en je kan er ook nog wat dingen bekijken of doen. Fietsten is leuk/gemakkelijk op Kos en een dagje varen is ook heel leuk om te doen (meestal is dat met een lunch of BBQ en stopt de boot iedere keer, zodat je lekker kan zwemmen in zee.) :) Heel veel plezier, geniet er van!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:42

Ik ga naar Blue Lagoon, all inclusief, samen met mijn vriend, 10 dagen :)
Ik wil zelf inderdaad een dag fietsen en een keer met de boot op pad :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:57

_Mel schreef:
Wat zonde dat je nu maar zo kort kan! Waar ga je precies heen op Zakynthos?

Nogal, baal er zelf ook van.
Volgens mij was het Argassi, ben ik ook al een keer eerder geweest :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:04

x_Jeanine_x schreef:

Bij veel accommodaties op Kos zit de fietshuur erbij. Het is echt het ideale vervoermiddel daar.
Ook leuk op Kos is een Buggy (soort skelter/auto) huren. Daarmee kan je in één dag het hele eiland rond.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:12

He leuk, een Griekenland topic!
Wij gaan volgende week naar Rhodos, even een paar dagen er tussen uit.
Iemand nog tips voor niet te missen uitjes (iets anders dan de 'standaard' zaken zoals de vlindervallei) en restaurantjes? We zitten in de buurt van Lindos en hebben een huurauto, dus geen probleem als het wat meer afgelegen is.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:22

turtlelito schreef:
He leuk, een Griekenland topic!
Wij gaan volgende week naar Rhodos, even een paar dagen er tussen uit.
Iemand nog tips voor niet te missen uitjes (iets anders dan de 'standaard' zaken zoals de vlindervallei) en restaurantjes? We zitten in de buurt van Lindos en hebben een huurauto, dus geen probleem als het wat meer afgelegen is.

Lindos zelf is heel erg leuk. En zelf vond ik het rondrijden op het eiland al prachtig; kaart lezen en zelf je route uitstippelen en zo op mooie plekjes komen; geweldig :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:47

x_Jeanine_x schreef:

Daar ben ik een aantal jaar terug geweest begin mei. Erg mooi hotel! Wij hadden toen een junior suite geboekt, scheelde toen qua kosten niks. Twee ruime banken met salontafel, een platte tv met goed bereik, lekker bed en bad, mooi balkon. Het fijnste vond ik de mogelijkheid tot op de kamer koffie/thee maken, want dan kan je 's ochtends of 's avonds op het terras nog een theetje doen (was toen nog wat frisjes in mei, dus dat was toen nog lekker).
Eten was zeer goed en erg afwisselend. Het leuke was dat je ook fijn buiten kon zitten. Verschillende cocktails waren daar gratis en ze hadden daar een soort ' tap ' systeem bij het zwembad, dus je kon kiezen of daar zelf je drinken te schenken of naar de bar. Het strand daarbij was toentertijd stenen, dus ik zou schoentjes meenemen of daar kopen.

Achter het complex zat toen een mogelijkheid tot auto/fiets/scooter verhuur. Wij zijn een keer met de bus naar het stadje gegaan en zijn terug gaan lopen. Volgens mij duurde dit zo'n 15 a 20 minuten (maar dit kan ik mis hebben). En een of twee dagen hadden we een scooter gehuurd, maar hadden binnen paar uur het hele eiland over gecrosst. :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:50

Wieldop, thanks voor je ervaring. Ik ben zeer benieuwd.
wij hebben adult only gedeelte geboekt. Vind kinderen heel leuk. Maar niet als ze mn nachtrust kunnen versturen. En de prijs was maar 50 euro meer. Vlieg een van de laatste dagen juni erheen. Heb er mega veel zin in.
Schoenen heb ik al van de Primark gekocht van die flut dingen die maar even mee hoeven gaan :)
Koffie en thee maken hebben wij volgens mij ook.

Hebben ze een vast bed? Of twee eenpersoons naast elkaar?

ook via Arke gevlogen? Weet jij of ze moeilijk doen over de maten van de handbagage?? In 40-30-20 is amper een koffer in te vinden. Deze maat staat op de site van arke.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:55

x_Jeanine_x schreef:
ook via Arke gevlogen? Weet jij of ze moeilijk doen over de maten van de handbagage?? In 40-30-20 is amper een koffer in te vinden. Deze maat staat op de site van arke.

Die 40x30x20 geldt alleen als je de bagage echt heel zeker bij je wilt kunnen houden. Je handbagage mag maximaal 55x40x25 zijn om als handbagage mee te kunnen (gratis dus), alleen bij die laatste afmeting wordt hij alsnog in het ruim (of elders in het vliegtuig) vervoerd als de bakken helemaal vol zijn. Die laatste afmeting is gewoon voldoende voor zo'n klein trolleytje.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:13

Jaaaa een Griekenland topic!
Ik ga dit jaar voor het eerst er heen en dan gaan we naar Athene, familie opzoeken, en Naxos waar ik hopelijk m'n Padi zal kunnen halen. :D ik heb er nu al zo veel zin in :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:34

Electra63 schreef:
joke20 schreef:
Wij gaan zondag 1 juni om 05.00 uur naar Kos vliegen met Arkefly. En verblijven hier

http://www.vx.nl/griekenland/platanista ... .aspx?bo=2

Vrienden van mij hebben daar vorig jaar gezeten, heel mooi en goed hotel. Binnen 10 min. zit je op de fiets in het centrum van Kos-stad!

Ja klopt.
Wat wel irritant is mensen lopen op het fietspad en gaan nog net op tijd aan de kant. Of juist niet. Dan kan je bellen wat je wil met de fietsbel.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 00:21

Naast 2 weken Aegina met familie eind juli, ga ik 29 juni nog 8 dagen naar Stalis (Kreta) met een vriendin.

Zijn mensen bekend met dit plaatsje? Het ligt dicht bij chersonissos, maar krijg je hier veel van mee?

We verblijven bij Arkelin Tango.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 01:22

Leeuk een Griekenland topic!
Vorig jaar naar Kreta geweest, we zaten in stalis, in arlekin tango, dewirox, echt een aanrader! We hebben er zo genoten!

Dit jaar gaan we naar Corfu, ben heel benieuwd hoe het daar is! :)
Alle tips en do's en don'ts zijn welkom hihi

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 01:29

_Patriciaa schreef:
Vorig jaar naar Kreta geweest, we zaten in stalis, in arlekin tango, dewirox, echt een aanrader! We hebben er zo genoten!

Arlekin Tango inderdaad, ik zeg het elke keer verkeerd. Fijn om te horen zeg! Wij gaan altijd naar hetzelfde en vind het dan ook een beetje 'eng' om ergens heen te gaan waarvan je nog niet weet hoe het er is. Maar alle andere recensies waren ook meer dan prima.

Hadden jullie iets van een scooter gehuurd? En had je ontbijt daar of heb je zelf gehaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:50

Wat leuk dit topic! :)

Ik ben vanaf mn 6e tot mn 13e ofzo elk jaar naar Griekenland geweest, Karteros op Kreta om precies te zijn. Nu dus al 3 jaar niet meer geweest.
Mijn ouders gingen er al heen voor mijn geboorte en hebben daar erg veel vrienden gemaakt, waar we ook nog steeds contact mee hebben. :)
Is net een soort 2e thuisbasis daar.

Over 3 weken ga ik op examenreis naar Chersonissos, heel veel zin in. :D

Overigens wilde ik aankomende zomer heel graag werken in Ierland, vonden mijn ouders geen fijn idee, nu stelde mijn moeder voor om eventueel in het restaurant van vrienden van ons te werken in Griekenland. Zou erg tof zijn. Maar betwijfel het enorm. :j

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:45

DewiRox schreef:
_Patriciaa schreef:

Arlekin Tango inderdaad, ik zeg het elke keer verkeerd. Fijn om te horen zeg! Wij gaan altijd naar hetzelfde en vind het dan ook een beetje 'eng' om ergens heen te gaan waarvan je nog niet weet hoe het er is. Maar alle andere recensies waren ook meer dan prima.

Hadden jullie iets van een scooter gehuurd? En had je ontbijt daar of heb je zelf gehaald?

Haha had niet eens gelezen dat je het verkeerd had gespeld ;p!
Ja wij hebben zowel scooter als auto gehuurd.. met de scoot kan je heel leuk zowel linksaf als rechtsaf langs de kleinere dorpjes :)
Met de auto kom je dan net wat verder, zie je weer meer..

Ontbijt deden we soms bij het app. Soms zelf halen, net waar we zin in hadden! Was allebei prima!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:16

Ik ga waarschijnlijk naar zakyntos in augustus. Weet nog niet precies waar. Iemand leuke aanraders?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:42

Wat zoek je. Bars en Disco's of Griekse sfeer en taverna's?

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:44

Ik ga ook naar Griekenland, voor de aller eerste keer! *\o/* *\o/*