USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:17

Discovery Cove in Orlando vind ik een goede aanrader of op Duck Key bij dat resort zit volgens mij ook één (wel duurder dan DC). Miami SeaAquarium vond ik niets vooral hoe er met Lolita wordt omgegaan. Ik heb ook met dolfijnen gezwommen op Key Largo en dat vond ik ook zeer slecht, klein bassin.

Als je naar DC gaat krijg je ontbijt en lunch erbij, kan je de gehele dag van de faciliteiten gebruik maken als in strand en leuke baden met diverse (zee)dieren. En je krijgt een 14 dagen pas van SeaWorld erbij. Wat ook leuk is, is een Beluga Interaction Program in SeaWorld (zie mijn blog)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 21:26

Nou ja, ik roep natuurlijk ook maar wat. Ik zeg ook niet dat je die afstand op 1 dag moet overbruggen. ;) Ik vraag me gewoon af hoe je daar anders veel wil doen zonder auto.

Andere optie is gewoon veel vanuit SF te ondernemen. Daar is het in de zomer goed te doen, soms zelfs wat frisjes. En er is toch een hoop te doen en te zien... :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:33

Hmm gaan we eventjes in researchen want we wilden eigenlijk niet naar Orlando..
Maar als je naar de verhouding kijkt 195 dollar voor half uurtje in key west en voor 100 dollar extra krijg je dat pretpark en seaworld er ook nog bij dat is wel het overwegen waard..

(En uiteraard de hele dag een ervaring i.p.v. slechts een uur).

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:55

Ugh, ik ben op de terugreis naar België
Van Pensacola naar Houston, van Houston naar Chicago en aangezien het hier een ferme sneeuwstorm is zitten we hier vast. Ze hadden ons al geboekt om woensdag te vertrekken, nu na een 2 uur aan de service te staan kunnen we gelukkig morgen weg := jeetje wat een weertje..
Er was zelfs iemand die pas vrijdag kon vertrekken := stel je voor :=
Nu @hotel die we gelukkig gratis geboekt kregen!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:57

Discovery Cove is zeker de moeite waard! Behalve het dolfijnen gedeelte kan je ook heel mooi snorkelen met van die gigantische roggen en allerlei tropische vissen. Oh en natuurlijk de roggen voeren ... het zijn net stofzuigers, echt een raar gevoel haha. Ook nog een mooie foliere met tropische vogels. Echt een mooi park en je kan dan ook gratis naar SeaWorld. Het is al een lange tijd geleden dat ik er geweest ben, maar ik kan me niet voorstellen dat het nu minder gaaf is.

Edit: Duval Inn B&B in Key West was toen wij er waren een van de goedkoopste opties en bovendien erg leuk, op top locatie en met een klein zwembad.

Balen xTitanic! Of ben je stiekem wel blij met een extra dagje Amerika? Jammer dat het zo vies weer is want nu durf je waarschijnlijk amper je hotel uit. :+ Ik duim voor je dat je morgen wel gewoon kan vertrekken!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:08

We willen nog een keer terug naar Crystal River en nu ik dit allemaal lees gaat er denk ik ook een tripje Orlando aan vast. We zijn niet van de pretparken, maar Discovery Cove klinkt wel supermooi! En Seaworld wil ik ook wel een keer bezoeken.

xtitanic, duimen dat jullie morgen weer verder kunnen. Om deze reden "vast zitten" lijkt mij niks.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:34

Mijn vriendin zat ook al vast in Amerika. Arme meid wilde na 4,5 maand wel weer naar huis en ging vanuit Mexico terug (4 vluchten). Na twee vluchten kon ze vanuit Memphis niet meer verder en moest ook twee dagen wachten, helemaal alleen. Blij dat we daar in de buurt gestudeerd hebben en ze Memphis een beetje kent. Vanmorgen is ze gelukkig weer thuis gekomen :).

Ik zit de kijken voor tickets naar Miami voor augustus, nu begrijp ik dat het hoogseizoen is maar de tickets kosten nu over de 1000 euro. Iemand van jullie enig idee wat een goede tijd is om te boeken?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:03

Minder lang van te voren :P Ik heb ook in augustus gevlogen en had 3 dagen van te voren geboekt (ivm mn visum) en ik heb 500-600 betaald. 2 weken daarvoor kostte de vluchten 400 - 500 dus ik zou gewoon blijven checken hoeveel het kost en op een mooi moment boeken haha

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:05

Iedereen boekt nu zomervakantie, dus dat de vliegtickets rond de 1000euro zijn vind ik wel logisch (ieder jaar hetzelfde). Je moet gewoon elke keer kijk op de skyscanner app, ticketspy in de gaten houden en de deals van paperflies bekijken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:07

Wow, dat is inderdaad flink aan de prijs. Je hebt nog ruim de tijd dus ik zou gewoon regelmatig checken en wanneer je een mooie deal ziet gelijk boeken.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:32

Voor de mensen die binnenkort richting Florida gaan en SeaWorld gaan bezoeken: de One Ocean show met de orca's wordt tot en met april niet opgevoerd in verband met verbouwingen van het Shamu Stadium. Persoonlijk hoop ik dat de bassins groter worden, maar ik heb nog niets van de trainers mogen vernemen.

Ter vervanging van de one oceanshow kun je, op de plaats waar normaal gesproken dine with shamu worden gehouden, een trainingsessie van de orca's meekrijgen. Hier zie je dus de interactie tussen de orca en de trainer, hoe een dier wordt getraind en is er gelegenheid tot vragen stellen. De dine with shamu area is een zeer kleine ruimte dicht op het pool bij de underwater viewing en dus dicht op de orca's.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:03

Als ze dan toch gaan verbouwen, laat het ze dan ook goed doen met grotere bassins :j Als dit mogelijk is qua ruimte.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:10

Die basins lijken me echt gruwelijk :\

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:35

Ah dat gaat mn moeder jammer vinden, die wilde het super graag zien en komt net over 2 weken :+

Wauw.. het is hier gewoon kouder dan in NL vandaag O_O

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:49

Die kleinere "show" over het trainen is juist super interessant, ik heb hem zelf al gezien icm dine with shamu. Natuurlijk niet te vergelijken met de One Ocean show, maar het leert je wel hoe er wordt getraind met de dieren en alles eromheen. En je komt dichterbij de orca's dan tijdens de One Ocean show

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:08

Ik hou gewoon niet zo van dat soort dingen, zie ze liever in het wild onder water :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:12

Dat is een heel andere discussie die in andere topics veelal is besproken, ik geef het enkel ter kennisgeving hier door.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:16

Oh, sorry.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:20

Douraque schreef:
Die kleinere "show" over het trainen is juist super interessant, ik heb hem zelf al gezien icm dine with shame. Natuurlijk niet te vergelijken met de One Ocean show, maar het leert je wel hoe er wordt getraind met de dieren en alles eromheen. En je komt dichterbij de orca's dan tijdens de One Ocean show

Zal het doorgeven :D Ga zelf niet mee haha

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:21

KLM heeft werelddeal weken op het moment trouwens. Zitten wel nette aanbiedingen bij als je graag met KLM/rechtstreeks vliegt.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:33

Krijg net een aanbieding via paperflies: new york 494 en miami 555. Welke periode zou ik niet weten.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:17

Oh ga het gelijk even checken. :D
Kwam net een site tegen waar je een beurs kunt krijgen als je een master buiten NL gaat doen, nu spookte dat sowieso al rond in m'n hoofd maar nu helemaal.. :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:26

Grappig dat je in Cleveland hebt gewoond, bekende van me verhuist deze maand naar Cleveland voor in ieder geval een paar jaar!
Studeren in t buitenland, altijd doen als je de kans krijgt :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:39

Oh dat is toevallig! :D Mississippi ook?
Saai stadje is het eigenlijk maar hoor haha, maar met de juiste mensen kun je er een fantastische tijd hebben!

Ja ik ben net drie weken terug van ruim 4 maanden studeren in Amerika, dat was een uitwisselingsproject. Een volledige studie daar is toch net wat anders, maar de tijd zal het leren :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:48

Oh dan is t toch minder toevallig, zij gaan naar Cleveland, Ohio. wist niet dat er 2 Clevelands waren, sorry!