Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:49

Nou ik heb vandaag 4 landen gezien in 20 uur, maar ik ben weer terug van een heerlijke week Sharm el Sheikh. Niks aan de hand daar, zelfs naar Dahab geweest met een goede vriend van ons, hij is taxichauffeur en doet van die tripjes (Sharm Life Tours).

Ben van Nederland met de auto naar Dusseldorf gegaan, van Dusseldorf naar Istanbul en van Istanbul naar Sharm (en omgekeerd weer terug).

Schijnt een bom te zijn afgegaan 100 km verderop, niks van meegekregen.
Als er in Parijs een bom afgaat gaan de mensen in Nederland ook niet allemaal over de rooie toch?

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:20

jahoor met de taxi was je er zo!

we zijn niet alleen in badplaatsen geweest, als je door de stad enzo rijd zie je ook al mega veel

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:26

GO Doanique!
Ik was er ook deze week, was fantastisch.
Ook alleen over straat zoals altijd, ook savonds en er is echt helemaal niks aan de hand.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:28

Negatief reisadvies is toch alweer ingetrokken?!

Dat er nu niets is, wil niet zeggen dat er nooit onrust is geweest.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:33

Ik was er van de zomer, toen er negatief reisadvies is uitgegaan, er was niks. Eind december was ik er, niks. Februari in Caïro, ook niks.. Zo wordt sharm gewoon kapotgemaakt. het is er zooo rustig

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:35

jaa klopt, maar richting hurghada was het sowieso rustiger. meer aan de andere kant van egypte was het gevaarlijk.

En tja, het blijven arabische landen. Heel wat anders dan europese landen:D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:39

Omdat jij er was en er niets is gebeurd, betekend toch niet dat daar dan nooit iets is gebeurd? De beelden en verhalen liegen er niet om.

Mijn vakantie vorig jaar werd niet voor de grap gecanceld 2 dagen voor vertrek, kan je vertellen dat ik met tegenzin een andere vakantie heb geboekt.

Het trekt vanzelf wel weer aan. En daarnaast, genoeg Russen die wel gaan. :')
Laatst bijgewerkt door Rienn op 05-05-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:41

Sharm en Hurgada weet ik niet, maar ik voel me in Cairo toch niet helemaal veilig de laatste tijd... Tijdens de allereerste revolutie ging ik gerust langs Tahrirplein (ja ja, ik weet het, niet slim), maar tegenwoordig vermijd ik de stad een beetje om eerlijk te zijn. Het is zo grimmig geworden...

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:54

Mijn vriend heeft familie in Caïro wonen en idd de sfeer is behoorlijk grimmig incl avondklok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:59

Rienn schreef:
Omdat jij er was en er niets is gebeurd, betekend toch niet dat daar dan nooit iets is gebeurd? De beelden en verhalen liegen er niet om.

Mijn vakantie vorig jaar werd niet voor de grap gecanceld 2 dagen voor vertrek, kan je vertellen dat ik met tegenzin een andere vakantie heb geboekt.

Het trekt vanzelf wel weer aan. En daarnaast, genoeg Russen die wel gaan. :')

Ik zeg nu niet dat er nooit iets is gebeurd hoor, maar er stond een Egyptische meneer de televisie te filmen waar live beelden te zien waren van dat Tahirplein en rellen e.d.
Hij draaide zich om en filmde uit het raam: niks aan de hand. Hij woonde aan dat plein, was gewoon in scene gezet...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:10

euh, avondklok? nu? nee joh...

Dat van het in scene gezet in 2011 klopt, ik woonde hier toen ook , en dat was niet terecht. Ik weet niet hoe het nieuws nu in NL is over Egypte, maar gezellig is het in Cairo niet...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:15

Je hoort er nu nauwelijks iets over, ik 'volg' het nieuws uit Egypte wel.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:33

Oud collega van mij die was een paar weken geleden ook op tahrir, die vond het niet onveilig voelen.. Denk dat het ook wel per dag verschilt misschien?

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:56

kehdra schreef:
euh, avondklok? nu? nee joh...

Dat van het in scene gezet in 2011 klopt, ik woonde hier toen ook , en dat was niet terecht. Ik weet niet hoe het nieuws nu in NL is over Egypte, maar gezellig is het in Cairo niet...

Volgens mijn schoonvader toch echt wel.
Hij was er in februari geloof ik.
Hij moest zich om de zoveel straten identificeren zodat ie s'avonds naar het vliegveld kon gaan.
Hij is zelf Egyptisch

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:58

Februari en het is nu mei, zal in de tussentijd wel het een en ander veranderd zijn.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:59

We praten allemaal over het verleden en niet over nu

Je kunt prima naar Egypte gaan maar zou de grote steden een beetje mijden vooral als vrouw zijnde.
Laatst bijgewerkt door Roosje_ op 05-05-14 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:02

Nou volgens mij wat ik er van hoor is het inderdaad niet zo gezellig daar en kan beveiliging voor westerlingen geen kwaad. om over verkrachtingen nog maar te zwijgen.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:13

je kan er prima op vakantie. Ook al is het er nu weer wat rustiger er werd bij ons wel afgeraden om excursies naar cairo en andere grote steden te doen.

Ik zeg nu ook helemaal niet dat er niks aan de hand is daar, maar je kan er op dit moment prima heen

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:09

Oh misschien was in Februari was er een avondklok voor even dan, ik heb er niks van gemerkt, en ben in februari gewoon buiten geweest. Die is dan allang weer opgeheven.

Ik ben een maand terug ook nog op Tahrir geweest. Er staat zoveel millitie dat het er wel veilig moet zijn qua demonstratie ed.
Echter is er wel zo'n beetje elke week een bom ergens ontploft, en de moslim brotherhood vind telkens weer nieuwe plaatsen om de kop op te steken.
Ook is de sfeer er erg grillig. Elke vrijdag is er wel weer iets aan de hand. Vooral nu na de ter dood veroordeelde MB-aanhangers, is het er niet gezelliger op geworden...

Er is inderdaad een vlaag van aanrandingen en verkrachting gaande in Cairo waarvan je ook niet vrolijk wordt... En dat gebeurd echt niet alleen meer door 'bad boys', jongetjes vanaf een jaar of 12, security personeel, en taxi chauffeurs doen er rustig aan mee...

Ik ga Cairo niet meer in zonder een man (het liefst 2) mee in ieder geval...
Voor een vakantie zou ik Cairo niet meer aanraden, terwijl ik dat voorheen wel altijd deed...

Echter heb ik geen idee hoe het er in Sharm en Hurgada aan toe is natuurlijk!
(echter vorige week zijn er in de Sinai weer bommen ontploft in bussen)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:35

Dat bedoel ik, het is met vlagen dat er iets gebeurd, maar zal net gebeuren wanneer jij op vakantie bent. Het is maar net wat je wil natuurlijk.

Wij willen graag naar Dahab, maar echt niet dat je mij in een bus krijgt door de Sinaï.
Wij hebben wel plannen voor Egypte, maar dan El Gouna of Marsa Alam.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:31

achja, ik ga volgend jaar lekker weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:06

Rienn schreef:
Dat bedoel ik, het is met vlagen dat er iets gebeurd, maar zal net gebeuren wanneer jij op vakantie bent. Het is maar net wat je wil natuurlijk.

Wij willen graag naar Dahab, maar echt niet dat je mij in een bus krijgt door de Sinaï.
Wij hebben wel plannen voor Egypte, maar dan El Gouna of Marsa Alam.

Wij zijn vanuit Sharm met de taxi naar Dahab gegaan. 1 Roadblock, hoefden niet te identificeren.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:08

Ik ga het niet opzoeken, ik ben nog jong :') kan dus over een paar jaar ook nog gaan.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:44

Rienn schreef:
Ik ga het niet opzoeken, ik ben nog jong :') kan dus over een paar jaar ook nog gaan.

wat ben ik dan wel niet :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:44

Dus dat. :+