Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:24

op het vliegveld kan je zo in een taxi-meter stappen, vaste prijs dus geen gedoe. hoeveel precies weet ik niet maar voor 10 euro ben je echt een heel end :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 01:49

CalvinenGino schreef:
Zo het Nasa Vegas hotel is geboekt.
Heb gezien dat r een station in de buurt is, Het Khlong Tan Station.
Kan alleen niet vinden of er ook een rechtstreekse trein/metro van het vliegveld naar dit station gaat?
Iemand ervaring/sugesties?

Je zal het even moeten nazoeken maar volgens mij zit je hotel op nog geen 50 meter afstand van airport-raillink station Ramkhamhaeng (volgens agoda).

Vergeet een taxi (wat je, indien de chauffeur ermee instemt om de meter aan te doen wat niet zo snel meer zal gebeuren tegenwoordig, al snel 250-450 baht zal kosten). De airport raillink kost je maximaal 45 baht per persoon (naar jouw station zal het rond de 30 baht zijn) en de treinen vertrekken vanaf het station onder het vliegveld. Let alleen wel op dat je de city line pakt want de express lijn is velen malen duurder en stopt niet waar jij eruit wilt.

Vergeet niet een blik te werpen op de files op de snelweg op het moment dat je er langs raast en je bedenkt hoeveel tijd je bespaard en je je realiseerd dat de tolwegen je al meer zouden kosten dan dat je nu in totaal kwijt bent. ;)

CalvinenGino

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:54

ga ik naar die even kijken, thanks :)

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:41

[/quote]
Je zal het even moeten nazoeken maar volgens mij zit je hotel op nog geen 50 meter afstand van airport-raillink station Ramkhamhaeng (volgens agoda). [/quote]

Klopt idd, je moet één keer overstappen vanaf het vliegveld volgens mij, maar is allemaal vrij makkelijk te vinden! :j

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:46

Als je met twee of meer personen bent is de taxi eigenlijk het beste alternatief. Gemiddeld kost het mij 150 baht (nog geen 3,5 euro) om naar mijn buurt in centraal Bangkok te rijden.
Kijk in de taxi naar de meter vooraan, naast de bestuurder. Die moet gewoon aanstaan. Wat enzine zegt, klopt wat mij (en de rest van mijn kennissen en vrienden hier) betreft helemaal niet. Ik heb nog nooit problemen gehad met een taxichauffeur over meter.

Wat het Nasa Vega hotel betreft, daar hoor ik soms wat negatieve dingen over maar ben er zelf nog nooit geweest dus ik kan daar verder geen opinie over geven. Je hoeft wel niet overstappen, de airport link stopt er zeer dicht bij.

En wat de protesten betreft, ik heb er zelf in meegelopen en het was echt een zeer positieve en vrolijke ervaring, waar je eigenlijk alleen maar achter kunt staan. Het is ook zeer vredelievend en rustig allemaal, je merkt er voor de rest in Bangkok niets van.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:03

Super om te horen! Ik heb van de week mijn ticket geboekt naar Thailand! Eind maart kom ik aan!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 04:03

moeshie schreef:
Als je met twee of meer personen bent is de taxi eigenlijk het beste alternatief. Gemiddeld kost het mij 150 baht (nog geen 3,5 euro) om naar mijn buurt in centraal Bangkok te rijden.
Kijk in de taxi naar de meter vooraan, naast de bestuurder. Die moet gewoon aanstaan. Wat enzine zegt, klopt wat mij (en de rest van mijn kennissen en vrienden hier) betreft helemaal niet. Ik heb nog nooit problemen gehad met een taxichauffeur over meter.

Bijna alle taxis gebruiken gewoon de meter als je ze normaal van straat plukt. Enige uitzondering in BKK is het vliegveld. Zelfs als je Thai spreekt zal het niet zo makkelijk gaan als in andere plaatsen in Bangkok.

Maar mocht je toch een taxi vinden die zonder problemen de meter gebruikt dan is de airport raillink nog steeds de beste keuze:

Taxi: kosten voor de rit (19km): 129 baht
Toeslag voor vertrek van vliegveld: 50 baht
-> 179 baht minimum (de meeste taxis nemen een tolweg om tijd te besparen en die kosten moet je ook betalen, dus tel daar gerust nog iets van 50 baht bij op)

Airport raillink: maximum van 45 baht per persoon (het is minder omdat je niet tot het eindstation gaat)
-> 45 baht pp

Dus zelfs als je met 4 mensen bent is het waarschijnlijk nog steeds slimmer om de airport raillink te nemen (probeer maar eens 4 mensen met bagage in een normale taxi te proppen). Je hebt geen files, je hebt geen onderhandelingen, je weet precies hoe lang je rit gaat duren, en er kunnen geen nare verassingen zijn.

Btw: geen overstap nodig naar Ramkhamhaeng station

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:48

fijn na een lange vlucht nog op zoek naar de goeie trein :+ , zal mijjn voorkeur niet wezen

heeft het hotel geen ophaal service ????

om het geld hoef je het niet te laten, doe duur, reken er 300 bath voor dat is wel rond de 7 euro :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:33

sassefras schreef:
fijn na een lange vlucht nog op zoek naar de goeie trein :+ , zal mijjn voorkeur niet wezen

Je moet de airport raillink zien als een metro en het vliegveld is het begin-station. Er is dus maar 1 perron voor de express service en 1 station voor de normale service.
Het station zelf ligt onder het vliegveld en overal staan bordjes hoe je er moet komen.

Als je de taxi-stand kan vinden dan kan je de juiste trein ook vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 03:00

Duidelijke weergave waar je heen moet:
Afbeelding

De kosten voor je kaartje: 30 baht per persoon:
Afbeelding

Gezellig zonder problemen naar je station:
Afbeelding

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:56

Nog 2 weken :)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:54

ja wij ook vliegen de 12e heerlijk!!!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:23

Wij de 11e om 22:00
Leuk connie!

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:01

Ik ben juist terug van gisteren. Phuket was de moeite ze

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:49

_Zeppelin schreef:
Zoekt iemand misschien nog een reismaatje voor de zomervakantie 2014? :)

Ik misschien. :Y)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:21

Ik zit op dit moment op Kho chang

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:25

chill :)
Wij nog 1 week en 1 dag :)
Hoe is Kho Chang?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:26

Heel erg gaaf!
Ik ben het strand overigens nog niet af geweest hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 03:04

connie64 schreef:
ja wij ook vliegen de 12e heerlijk!!!

Vervelend nieuws: heel Bangkok ligt plat op de 13e.
Het kan dus wel eens moeilijk worden ergens te komen.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 06:46

Ik stel eigenlijk aan iedereen voor die dit weekend aankomt, om onmiddellijk door te reizen naar de volgende
bestemming. Bangkok zul je absoluut niet kunnen bezoeken, het wordt een gigantisch protest. De grote verkeerspunten worden geblokkeerd, enkel de skystrein rijdt nog wel, maar die zal overvol zitten. Dus, wie kan, ga onmiddellijk vanuit de luchthaven door!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:44

Ik las het in de krant een paar dagen geleden... Pfff, ja wij komende de 12e aan.. Hebben voor 3 dagen geboekt bij een hotel, maar we komen pas 's avonds aan, dus we kunnen niet meteen doortrekken.
Lekker dan hoor! :n wij kennen wel iemand die in Thailand woont, die ons wel door kan sturen.

Maar denk je dat de treinen naar chiang mai ook niet rijden dan?
Dan gaan we ipv de 15 daarna wel ee dag of twee eerder.
In de hoop dat we op de terugweg bangkok kunnen zien..

Denk je dat er ook niks van markten en zo zijn?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:35

ik zou ff gaan kijken voor een ticket richting ( nou maakt niet uit natuurlijk ) gelijk doorvliegen en bangkok maar vergeten

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:17

tja wij zouden 3 dagen verblijven in bangkok,geen idee wat ik nu moet doen?
Aan de andere kant de benenwagen?
Er valt genoeg te zien toch?

Calvinengino wij komen ook de maandag aan en blijven voor 3 dagen,woensdagavond de nachttrein.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:06

Wij hebben eigenljjk ook op woendag de nachttrein (wij komen zondag aan)

Maar ik ga het hotel eens mailen wat ze voor ons kunnen doen, anders nemen we maandagavond de nachttrein, misschien dat hun tickets voor ons kunnen regelen, en ons kunnen halen vh vliegveld en kunnen brengen nr de trein..
Maar lang blijven gaan we niet doen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:26

is gelijk doorvliegen naar chiang mai dan niet de beste optie ????

met een beetje mazzel stap je zo weer in voor een binnenlandse vlucht