USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:54

New Orleans is super! Alleen moet je er 's avonds niet in je eentje rondlopen. Maar het is een stad met veel geschiedenis, leuke muziek, leuke buurten maar helaas ook veel armoede en nog veel verwoesting van Katrina.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:02

Het klinkt wel heel leuk! Ik heb gelukkig nog een tijdje om te beslissen waar ik allemaal heen wil, ik heb echt geen idee xD

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 06:47

eslixapie schreef:
Disney in Florida staat heel hoog op mijn lijstje

Hihihi, dat is wel een ruim begrip in Orlando! Met alles van Disney ben je daar wel even zoet. :-)
Ik vind zelf Magic Kingdom het leukst, omdat dat het meest Disney aanvoelt. Disney Studios, Animal Kingdom en Epcot zijn prachtig, maar komen meer op me over als pretparken aangekleed met Disney figuren. Niet minder de moeite waard, maar voor de echte Disney experience kan je het best naar Magic Kingdom (en alleen voor dat park heb je eigenlijk al minstens twee dagen nodig, zeker als je op de foto wil met allerlei figuren).

En dan zijn er dus dingen als een waterpark, meerdere thema minigolfbanen etc. Dat laatste vond ik ook super, vooral de Fantasia minigolf (alle holes gebaseerd op stukjes uit de Disney tekenfilm Fantasia), maar dat is echt iets voor de rustigere uurtjes in de avond.

Zou graag weer eens teruggaan om o.a. Discovery Cove (van Disney's concurrent) opnieuw te doen, heeeeeerlijk je je een dagje in een tropisch paradijs wanen (met de dolfijnen zwemmen zou ik dan overslaan, maar voor 1 keer is dat wel een kick).

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:26

Ik weet dat Disney daar heel groot is, maar ik heb me er nog niet zo in verdiept. Thanks in ieder geval! Ik ga me er binnenkort eens wat meer in verdiepen.
Er is nog zoveel meer in Amerika dat ik zou willen doen, dus ik denk dat ik na mijn jaar in Amerika ga sparen om nog een keer te gaan (:

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:50

Haha, als je eenmaal een keer in Amerika bent geweest, wil je elk jaar weer terug :D .
Er is zoveel te zien daar!! Ik ben zelf niet in Disneyworld geweest, wel naar de Universal Studio's en Seaworld. Vond het allebei geweldig :D .
Oja, en op international drive kun je ook leuk minigolfen!

Wij hebben nu geboekt voor een week New York in Juni *\o/* .
Dat stond al heel lang op mijn lijstje :D .

We hebben nu een rechtstreekse vlucht Dusseldorf - New York JFK (ik woon in Limburg dus is voor mij dichtbij) 6 nachten in een 3 sterren hotel 15 minuten van Times Square voor 840pp inclusief alles.
Echt geen geld!! Des te meer geld over voor te shoppen :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:52

Iemand trouwens nog goeie tips voor New York?
We willen natuurlijk de hoofdattracties zien en fietsen huren in Central Park, maar wat kunnen jullie nog meer aanraden wat zeker de moeite waard is?
Er is zoveel te zien en te doen dat je door de bomen het bos niet meer ziet :+ , en we hebben maar 6 dagen waarvan we 1 dag naar een grote mall in New Jersey gaan, dus in principe 5 dagen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:25

Ik ga over 3 weken naar New York voor 5 dagen. :D

Eventjes een opsomming wat we allemaal gaan doen: Helicoptervlucht, Phantom of the Opera, Gospeltour in Harlem incl. kerkdienst bijwonen (lijkt me zo tof, zo'n sisteract idee krijg ik ervan), naar de Brooklyn Nets en de obvious dingen, Top of the rock, Ground Zero, Empire State Building, Central park (schaatsen), National museum of history ennnn de rest ben ik even kwijt. Veel in ieder geval. Ohja, en een tattoo laten zetten bij hopelijk NY ink. :+:

Ik ben voor een rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol -> Newark en 4 nachten in een 4 sterren hotel 780 pp kwijt. :D
Laatst bijgewerkt door TessaVB op 29-01-13 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:26

Leuk!! Voor echte insider tips moet je denk ik bij MacavityL zijn.

Wat ik wel kan aanraden is een City Pass. Het scheelt wat dollars op de normale entreeprijs en je hoeft niet in de rij te staan om ergens binnen te komen omdat je met een City Pass meteen door kan lopen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:28

Ik neem geen City Pass, daar doen we geloof ik te weinig voor. We gaan ook niet naar het vrijheidsbeeld, daar komen we toch overheen met de helicopter :D

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:32

MontyRulezz schreef:
Haha, als je eenmaal een keer in Amerika bent geweest, wil je elk jaar weer terug :D .
Er is zoveel te zien daar!! Ik ben zelf niet in Disneyworld geweest, wel naar de Universal Studio's en Seaworld. Vond het allebei geweldig :D .
Oja, en op international drive kun je ook leuk minigolfen!

Wij hebben nu geboekt voor een week New York in Juni *\o/* .
Dat stond al heel lang op mijn lijstje :D .

We hebben nu een rechtstreekse vlucht Dusseldorf - New York JFK (ik woon in Limburg dus is voor mij dichtbij) 6 nachten in een 3 sterren hotel 15 minuten van Times Square voor 840pp inclusief alles.
Echt geen geld!! Des te meer geld over voor te shoppen :D

Oooh ik wil ook naar New York!
Ik ben al druk aan het zoeken en dergelijke naar goedkope vluchten en ho(s)tels!

Ik heb er pas 1 gexzien West Side YCMA
Is iemand hier bekend mee? Ik hoef geen glitter en glamour hotel, ik ben immers in NY om de stad te zien en niet het hotel :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:49

Ik zit in het Vanderbilt YMCA, vlakbij de VN en Grand Central. Een kwartiertje a 20 minuutjes lopen en je staat zo op Times Square. Ik ga voor de 4e keer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:53

MontyRulezz schreef:
Iemand trouwens nog goeie tips voor New York?
We willen natuurlijk de hoofdattracties zien en fietsen huren in Central Park, maar wat kunnen jullie nog meer aanraden wat zeker de moeite waard is?
Er is zoveel te zien en te doen dat je door de bomen het bos niet meer ziet :+ , en we hebben maar 6 dagen waarvan we 1 dag naar een grote mall in New Jersey gaan, dus in principe 5 dagen.

American Museum of Natural History, VN, Museum of Jewish Heritage. En vooral niet vergeten om Times Square in het donker te checken! En natuurlijk Ground Zero is een aanrader.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:05

Ik zit in het Washington Jefferson hotel. Tussen Times Square en Central Park in. :) Nog 19 dagen :):)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:09

Dames hebben jullie tips voor mij qua wijken in San Francisco waar je wel/niet moet zijn? Ons hotel zit in SoMo maar nu lees ik veel recente opmerkingen op tripadvisor over de ongure types vooral savonds. Daar zit ik niet op te wachten dus ik zoek iets wat beter is. Klopt het dat Fishermans Warf, Nob Hill en Union Square wat dat betreft beter is?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:18

Ik zal het eens aan mijn tante vragen die heeft daar in de buurt gewoond.

kan wel een paar dagen duren voor ik antwoord heb hoor.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:30

Wij hebben definitief geboekt. Van 7 t/m 15 september *\o/*

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:38

Charles schreef:
Dames hebben jullie tips voor mij qua wijken in San Francisco waar je wel/niet moet zijn? Ons hotel zit in SoMo maar nu lees ik veel recente opmerkingen op tripadvisor over de ongure types vooral savonds. Daar zit ik niet op te wachten dus ik zoek iets wat beter is. Klopt het dat Fishermans Warf, Nob Hill en Union Square wat dat betreft beter is?

Union Square is centrum shopping district, prima buurt. Ik heb er op kruipafstand in een hostel gezeten, geen enkel probleem. Nob Hill is daar ook in de buurt, een wat duurdere wijk.
Bedoel je SoMa, South of Market? Ken ik verder niet zo goed, maar Union Square omgeving lijkt me veiliger, simpelweg omdat het een shopping buurt is, dus altijd wel volk op straat.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:44

South of Market is idd een wat ongure buurt. Veel zwervers, plas- en wietlucht, het was net Amsterdam :D Ik voelde mij daar erg onveilig...

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:56

Ja sorry SoMa :+ Thanks dames! Dan ga ik mijn hotel daar annuleren :+

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:32

Wiehoe, ik heb nog een ander hostel gezien Bowery's Whitehouse Hotel of NY..
Iemand hier ervaring mee :oo
Nu nog een ticket zoeken :D!

Ik wil het liefst in mei / begin juni..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 06:09

Ben vanavond naar een ijshockey wedstrijd geweest - super leuk!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 09:27

Leuk dat je dat nog ff gedaan hebt MCVL! En gefeliciteerd!

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:50

@MacavityL ; Wat gaaf! Enne gefeliciteerd :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:24

Gefeliciteerd!!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:03

eslixapie schreef:
Bedankt voor de tip Yasmine! Die ga ik zeker onthouden :)
@Nadir: Ik vind alles leuk. Disney in Florida staat heel hoog op mijn lijstje, en paardrijden ook. Verder weet ik het nog niet zo goed. Ik hou van lekker zonnen op het strand, maar ga ook graag uit en hou ook van dingen bekijken enzo.

Zijn er in omringende staten nog leuke dingen te zien/doen?

Omdat je lang naar Amerika gaat, zou ik je aanraden het boekje Zuidoost-USA van Lannoo te kopen en in te lezen. Je ziet dan precies wat er allemaal te doen is per staat en je kan misschien wat jou interesseert verwezenlijken.
Indien je naar de pretparken gaat, adviseer ik je een emmer geld mee te nemen. Het huren van een auto (indien in Nederland geregeld ) is niet duur. Zorg dat je een creditcard hebt, i.V.M borg en verzekering. Ik denk dat je Cumberland Island in Georgia wel mooi vind. Daar moet je wel door een veerboot heengebracht worden, maar het is daar ongerept natuur. Op de foto in het reisboekje staat de afbeelding van een paard, dus ik veronderstel dat er zelfs paarden loslopen. Zelf ben ik naar natuurparken geweest, plantage met hun mooie huizen en heb voor een groot deel op de Blue Ridge Parkway gereden.(Geen stoplichten, veel bezichtigingspunten en schitterend mooi. USA is een land van contrasten. Miami is druk, vol winkels, onoverzichtelijk. Lees ook even wat de verkeersregels zijn, de politie is niet zo vriendelijk als je een overtreding maakt. Schrik niet als een vrachtauto je in volle vaart inhaalt van rechts. Daar is over het algemeen de regel KEEP YOUR LANE en niet; houd rechts. Sinds kort kan je weer rechtsstreeks naar Florida vliegen (Orlando) en dat raad ik je ten sterkste aan. Veel plezier in USA