@dielzor heb jij ervaring met de skischolen in mayrhofen of het huren van gidsen die de eerste twee dagen met je het gebied door kunnen en ook wat les kunnen geven?
DieL_Zor
Geplaatst: 16-10-12 19:43
Sneeuw sneeuw sneeuw Heb zaterdagavond ook nog even in het beetje sneeuw gelegen wat er nog over was van de railbattle
Daar kan ik je helaas niet mee helpen tenerife, sorry! Wij zijn er zelf op uit getrokken. Maar er zijn sowieso zat vestigingen in het dorp zelf waar je lessen kunt boeken en volgens mij ook wel gidsen voor tochten Kan me in ieder geval niet voorstellen dat je geen gids kunt boeken aangezien je er ook wel heel goed kunt freeriden.
Ik zou zo graag eens met m'n broertje op skivakantie gaan (8 dagen dan ong.), we hebben beide 1 keer een week eerder geskied (met school toen nog), een weeklang elke dag skileraar erbij. Maar mensen die evt. met ons mee gaan dan zal het voornamelijk de eerste keer zijn, ofwel echte beginnersgroep dan!
Nu wil ik mij graag orienteren hoeveel dit dan zou gaan kosten p.p. en ook wat leuke (goedkope en voor beginners goed te doen) skigebieden zijn, waar we dus zeker de 1e 2 dagen minimaal een hele dag een skileraar bij ons hebben.
Maar heb dus werkelijk waar geen idee waar te beginnen....
Heeft er iemand ervaring met de Molltaler Gletscher ?? Daar gaan we dus met school heen in Januari.. Iemand ervaring mee!? Zitten in het dorp Obervellach..
Iemand een idee waar je kleine ski's kan kopen ? ( Berg ski's ) Moeten namelijk lange ski's huren van school maar geen idee of ik dat nog kan na het een jaar of 7 niet gedaan te hebben
Citroen.. snowblades? Of echt kleine ski's? Persoonlijk zou ik liever voor gewone ski's gaan dan kleine ski's. Kleine ski's lijken miss makkelijker, maar ze zijn veel zwaarder. Snowblades zijn licht en heel wendbaar, ook iets waar je mee om moet kunnen gaan. Daarmee kun je niet zoals in de ski-klasjes een bochtje maken, even rechtuit en weer een bochtje. Met snowblades is het makkelijk om de punten naar beneden te wijzen en gaan! Met wat bochtenwerk natuurlijk, maar daarmee moet je ook uitkijken. Want als je teveel kant en je zit perongelijk op een ijsplaat dan sta je binnen een seconde achterste voren of je ligt op je giegel. Kleine ski's en snowblades zijn gewoon te halen bij wintersportzaken
Ik vind die kleine dingen ideaal! Heb nu 4,5 jaar geskied en 6 jaar op die kleine dingen maar vond die toch echt veel fijner.. Met me ouders doe ik sinds 2 jaar snowboarden .. Maar met school mogen we niet boarden
Wie weet waar er leuke ski-jassen te koop in het noorden het liefste? google is niet echt mn beste vriend dankzij virus zit ik alleen nog maar op bokt op mn telefoon.
fabjheu
Geplaatst: 28-11-12 22:15
zijn de mensen met vakantie +) lang geen reactie meer!
fabjheu, wanneer ga je naar avoriaz? En al vaker geweest daar? Ik ga 4 januari maar nog nooit geweest, ben erg benieuwd..
Hoe is het dorp? en 's avonds eventueel!
araber
Geplaatst: 05-12-12 23:37
iemand nog ideeën hoe ik zo goedkoop mogelijk naar oostenrijk kom naar kaprun? Ik moet daar donderdag 20dec. zijn (precies 2 weken ) en moet mijn reis nog regelen. Terug wil ik met de bus (heen rijden die nog niet pas vanaf 21dec. en ik heb 20dec daar een training) ook zou ik dus alleen een terugreis willen boeken per bus vanuit tips en ideeën zijn welkom zoek me rot!
goedkoopste oplossing is geloof ik de trein voor 100e