Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:57

rOcky_lofz schreef:
Cayenne schreef:
Wat ik me eigenlijk afvraag. Is er geen organisatie of bond voor vrijwilligers waar je dit soort verhalen kunt melden? Dan worden toekomstige gasten of vrijwilligers gewaarschuwd.
Het topic zal in ieder geval via Google te vinden zijn neem ik aan.

dat weet ik wel zeker :j

Klopt idd.

Ff gecheckt: 4de hit. Met als eerste woord: WAARSCHUWING (is de topic titel, maar dat wist iedereen vast wel)[/quote]

klopt, als de alleen al de worden van de titel intypt, zonder waarschuwing ervoor, staat het topic boven aan..
Denk dat dat wel goed is, en hoop echt dat mensen het lezen..

Jeetje zeg..

vraag me steeds meer af, waarom er nog mensen die kant op gaan... Hoop dat mensen nu eerst dit topic lezen, en niet de grote fout(en) gaan maken :(:)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:58

HolyPope schreef:
@maaikemuis ontzettend goed dat ook jij dit op durft te schrijven, ik hoop dat er nog meer 'ervaringen' komen.
Niet om de boel 'zwart' te maken maar om toekomstige slachtoffers te behoeden!

Want het is nu wachten tot het moment dat de boel verschrikkelijk uit de hand zal lopen.

met alle gevolgen van dien....

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:59

Mijn god, de laatste ervaring uit eerste hand doet voor mij toch wel wat...
Wat een verhaal, wat ontzettend zonde dat zoiets moois zo richting de ondergang kan gaan.
Want tja, ik vind het idee van Bedouin mooi, trektochten en vrijwilligerswerk in een Arabisch land met dito cultuur.
Maar jeetje, wat heb ik te doen met de meiden die Abderrahim in zijn tweede persoonlijkheid hebben gezien, agressief en handtastelijk.
Wat ik vreemd vind, Bedouin, is het feit dat jij vrijwilligers laat weten dat ze de franse taal bij moeten spijkeren aangezien jouw man zich dan makkelijker kan uitdrukken en erbij betrokken kan raken.
Is het niet zo dat je, wanneer je een dergelijk bedrijf hebt, je zelf enkele talen moet beheersen?
Ik krijg het idee dat jouw man zich enorm overheersend gedraagd, een macho is en denkt alles te kunnen maken zonder zich maar ergens over te hoeven verantwoorden.
Jammer, ontzettend jammer dat hier mensen aan blootgesteld moeten worden die hier absoluut niet voor hebben gekozen.
Degenen met goede ervaringen, heel fijn dat het blijkbaar toch ook anders kan.
Maar waarom kan het dan niet altijd zo..?
Ook voor Bedouin vind ik het erg jammer, zij is degene die er min of meer tussenin staat, hoewel ze er natuurlijk voor kan kiezen om zo niet te willen leven.
Dat liefde blind maakt, dat jij van je man houd, dat jij je man het hand boven het hoofd houd is allemaal heel begrijpelijk.
Maar voel jij je echt prettig bij deze verhalen, die echt niet allemaal uit de duim zijn gezogen?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:59

Ik heb gewoon gezocht op Ranch Bedouin.

@ Bedouin: het is allemaal ontzettend jammer, want wat kun je een mooi bedrijf hebben!

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:00

Jeetje wat een verhaal.
Ik geloof op dit moment de ts meer dan bedouin.
Puur om het feit dat er meerdere mensen al ervaring met haar en haar man hebben gehad.
Vooral Het verhaal van maaikemuis doet me schrikken.

Bedouin aub dit zijn al meerdere bevestigingen die je hebt en het is dus ook al tegen je gezegd blijkbaar.
Waarom iemand in bescherming nemen die tot zoiets in staat is.
Een man die uit kwaadheid een vrouw in haar gezicht slaat??? Het begint met een klap maar waar eindigt het??
Kom op waar ben je dan mee bezig en dat jij dit blijkbaar goedkeurt (want je weet er van maar doet er blijkbaar niets mee) zegt meer over jou dan je kan denken.
Misschien komt dit wat ik nu zeg hard over maar voor mijn gevoel de waarheid.
Volgens mij kan het jou niets schelen wat er met die meiden gebeurt aangezien je het allemaal maar laat gebeuren.
Ik weet niet waar jij en je man staan met elkaar maar of je bent doodsbenauwd voor hem of je bent simpelweg medeplichtig aan zijn pogingen tot imidatie en geweldplegingen.
Sorry dat ik het zo breng maar voor mij liggen op dit moment de feiten.

Voor de anderen heel goed en respect van mijn kant dat jullie dit naar boven brengen, misschien kan dit in de toekomst andere meiden helpen en gaan ze daar niet meer heen

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:02

Door het verhaal van Maaikemuis ben ik echt geschokt. Je zal maar niet kunnen navigeren in de woestijn.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:04

cam schreef:
bedouin schreef:
Ik vind het moeilijk te geloven dat Sandra is verleid tot een massage of is achtervolgt en ik ga ervan uit dat zij dat direct had gemeld was dat werkelijk voorgevallen, gezien onze pb uitwisseling voorafgaand aan haar komst.

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar deze opmerking van Bedouin suggereert dat zij Sandra heeft gewaarschuwd,voor dat ze naar tunesie kwam,voor de "aanhankelijkheid" van haar man. En heeft afgesproken met Sandra dat zij dit direct aan haar moet melden,of is mijn Nederlands niet correct.

Bedouin zit duidelijk in een moeilijk pakket en heeft zo al zij zelf toe geeft geprobeerd de vrijwilligers te waarschuwen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:07

Ik denk alleen dat als je op de hoogte bent van het overmatig alcoholgebruik van je man en hij zelfs mensen letterlijk fysiek aanvalt en de woestijn injaagt, je véél verder moet gaan dat gewoon waarschuwen met "oh ja, pas op, mijn man is nogal aanhankelijk en een opvliegend karaktertje maar let er maar niet op", bij wijze van. Dan zou ik me gewoon voorhouden dat het in samenbrengen van de arabische cultuur met westerse meisjes niet is weggelegd voor de man en het niet aan re raden is nog vrijwilligers te laten komen totdat dat is opgelost.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:08

@maaikemuis

Je bent als ik het goed begrijp door de man van Bedouin in je gezicht geslagen en hebt 5 uur in je uppie in de woestijn rondgedoold. Dat vind ik nogal heftige dingen. Waarom heb je er dan voor gekozen om het jaar erop toch weer terug te gaan?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:08

Ik heb even de site bekeken van Bedouin, het ziet er allemaal prachtig uit daar.
Uit haar verhalen lijkt het inderdaad alsof zij vantevoren de vrijwilligsters heeft gewaarschuwd.
Hopelijk kan zij nog iets ten goede veranderen aan de situatie.
Wel heel jammer voor de mensen die al geweest zijn, maar wel fijner voor mensen die nog gaan als zulke dingen niet meer gebeuren.
Maar als haar man echt zo is, lijkt het me bijna onmogelijk om daar iets aan te veranderen.
In ieder geval kan zij ervoor zorgen dat er geen situaties meer ontstaan waar haar man alleen is met een groep vrijwilligers. (als dat sowieso mogelijk is)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:09

Ik ben het met je eens hoor,maar weet helaas ook dat het leven in Tunesië niet te vergelijken is met het leven hier.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:10

Authentic schreef:
Jeetje... -O-

Ik hoop dat meiden die dit overwegen eerst google even goed doorzoeken (zo kom je vast wel op dit topic uit), dit kan écht niet..

Ik overwoog met een bokker een trektocht bij haar te maken. Wij kiezen eieren voor ons geld, welk verhaal ook waar is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:11

Helaas wel verography

Fitzroy

Edit: reactie op Mika.
Dan kan ze nooit meer slapen, aangezien hij ook in onderbroek de kamers van vrijwilligers binnen loopt. Ik geloof oprecht dat bedouin dit niet wist. Tevens vraag ik me nog steeds af in hoeverre liefde echt blind maakt of dat ze onder de plak zit bij haar man.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 04-08-12 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

cam schreef:
Ik ben het met je eens hoor,maar weet helaas ook dat het leven in Tunesië niet te vergelijken is met het leven hier.

Dus dan kunnen reisleiders hun klanten o.a slaan en de woestijn in jagen? Hoort dat zo in Tunesie? Nee. Ook niet in een heel ander land met een heel andere cultuur. Dit is not done! Niet in Nederland en niet in Tunesie. Daar valt gewoon niet omheen te draaien.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:13

KirstenVosje schreef:
cam schreef:

Dus dan kunnen reisleiders hun klanten o.a slaan en de woestijn in jagen? Hoort dat zo in Tunesie? Nee. Ook niet in een heel ander land met een heel andere cultuur. Dit is not done! Niet in Nederland en niet in Tunesie. Daar valt gewoon niet omheen te draaien.

Ja dat is echt bizar hoor, te erg voor woorden!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:14

Linda_Bien schreef:
Dat Myour nu achteraf met haar ervaringen komt en dit niet eerlijk tegen zowel Bedouin als Sandra en de anderen heeft verteld vind ik eigenlijk nog wel het meest belachelijke wat ik hier in dit topic heb gelezen. Het feit dat zij (en ik quote) "bij thuiskomst tegen d'r ouders had gezegd dat ze erg benieuwd was of Sandra en de andere twee wel hun hele tijd gingen halen", maar niet het lef heeft gehad om Sandra en de anderen te waarschuwen vind ik ontzettend laag en not done. Hoe haal je het in je hoofd?

Hier wil ik best antwoord op geven en ja, achteraf had ik inderdaad hun in kunnen lichten. Laat ik wel stellen: ik heb het daar helemaal niet verschrikkelijk gehad, maar zeker niet leuk, grotendeels doordat mijn lichaam enorm protesteerde tegen de warmte en de dagen erg lang duurden. En ja die man was nogal typisch maar als ik me eraan stoorde dan ging ik gewoon op m'n kamer zitten en had ik geen last van hem (op het incident na dan, maar ook toen is in principe niets gebeurd).
Sandra zou 1 dag nadat ik terugvloog heengaan, alle drie de meiden hadden hun ticket al geboekt en keken er enorm naar uit, omdat er met mij niets ergs is gebeurd in die zin dat niet ik bespuugd of aangeraakt ben o.i.d. vond ik op dat moment niet dat het aan mij was om hun bij voorbaat met een vervelend gevoel heen te sturen. Wellicht kunnen hun wel goed met de warmte omgaan en vinden hun het wel leuk, en hebben hun geen last van de lengte van de siësta. Ik had nooit voor ogen gehouden dat dit zou gebeuren en dat ze met deze redenen al achtervolgd zouden vertrekken. Maar goed dat is allemaal achteraf praten, en misschien had ik het inderdaad wel kunnen zeggen maar daar kan ik nu niets meer aan veranderen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:15

Topreactie _/-\o_

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:17

Ik hoop alleen dat er op dit moment geen gasten zijn en dat Bedouin kans ziet moet dat nodig zijn weg te komen.
Mijn zus woont al jaren in tunesie en ik weet dat het leven in de bergen echt niet te vergelijken is met het leven in de toeristen plaatsen.
Grote kans dat Bedouin niet veel in te brengen heeft ook al doet ze hier voor komen van niet.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:18

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat voor mailtjes de TS dan van Bedhouin geeft gehad voordat de reis was begonnen...
Echt goed en knap dat mensen hier hun verhaal durven te vertellen!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:19

bedouin schreef:
Sandra en de ander meisjes waren zich vooraf wel degelijk goed bewust van de situatie waarin ze zouden komen, zij besloten allemaal toch te komen.
De werkervaring is een wederzijdse leerervaring, mijn opzet is het om voor zowel Abderrahim als de meisjes dat leermoment er te laten zijn.

Abderrahim is een energieke en passionele man en komt soms wat rauw uit de hoek juist wanneer hij wordt geprovoceerd, maar met hem is prima om te gaan.
Ook dat energieke va Abderrahim heb ik met Sandra vooraf 'doorgeschreven'. en Nee hij is niet geinteresseerd het aan te leggen met andere meisjes, uiteraard is hij wel nieuwsgierig maar heb ik niet de indruk dat hij dat op een intimiderende manier doet.

Dus heb je ze verteld dat ze zich bewust moesten zijn dat je man zich als een idioot gedraagt, aanranding normaal vind, vrouwen zo laag vind dat ze een klap in het gezicht mogen verwachten? Iets zegt me dat je dat niet hebt verteld terwijl het kalm aan duidelijker raakt dat het wel zijn "normale doen en laten" is.

Ook al wordt hij geprovoceerd.. al is m.i. s'nachts in je bedje liggen niet provocerend, dan nog MAG hij niet aan een andere vrouw zitten. En nieuwsgierig wil ik hem niet noemen, vind het honds gedrag en menig moslim keert zich hiervan af. En dat jij het blijft verdedigen is jammer, maar geeft wel aan dat er iets niet helemaal goed gaat.

Als jij in de problemen zit, en om wat voor reden dan ook dit MOET accepteren en hulp nodig hebt om ervan weg te komen, dan hoef je alleen maar te zeggen "help me, ik kan het niet alleen" en dan is er voldoende mankracht in no time om je weg te halen maar je kop in die enorme woestijn stoppen en wachten tot er een keer een meisje onder jouw toezicht, of je man, verongelukt, beschadigd raakt of wat dan ook ben je nog veel verder van huis.

Maar geen vrouw hoeft dit te accepteren, ook niet in Tunesie!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:20

cam schreef:
Ik hoop alleen dat er op dit moment geen gasten zijn en dat Bedouin kans ziet moet dat nodig zijn weg te komen.
Mijn zus woont al jaren in tunesie en ik weet dat het leven in de bergen echt niet te vergelijken is met het leven in de toeristen plaatsen.
Grote kans dat Bedouin niet veel in te brengen heeft ook al doet ze hier voor komen van niet.

Dit lijkt mij een zeer juiste conclusie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:23

Poeh wat heftig allemaal zeg. K moet er niet aan denken daar mij zoiets zou overkomen. Ik zou echt bang zijn

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:23

Er werd op de vorige pagina gevraagd waarom ik terug ben gegaan na mijn ervaring. Na deze avond/nacht in de woestijn heb ik mijn reactie aan Bedouin gegeven en daarin een aantal aanbevelingen gedaan, waaronder niet een groep alleen de woestijn in te laten gaan zonder de zij hierbij aanwezig is. Hier werd positief op gereageerd en hier ontstond een leuk contact uit via bokt en facebook. Ik had het gevoel een vriendin erbij gekregen te hebben. Naar aanleiding van dit contact en het gevoel dat er positieve veranderingen kwamen ben ik teruggegaan.

Helaas om te moeten concluderen dat de situatie niet verbeterd is. Tijdens mijn reis zijn er wederom 2 reisgenoten onheus benaderd. Ik mag hierover niets zeggen, dit zou een verhaal uit tweede hand zijn, maar 1 van de verhalen is heftig.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:24

Je hebt gelijk geen vrouw hoeft dat te pikken. Helaas blijkt het in heel veel landen toch anders te zijn. En ja zelfs in Nederland komen de zelfde schijnende gevallen voor