Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:32

Hebben wij 3 weken Elske weer even terug, sorry hoor maar wij hebben af en toe heimwee naar Elske en die is al 2,5 jaar weg.
Gelukkig voor ons komt ze zo nu en dan even terug dus kom op die 3 weken zonder Elske gaat vast lukken gewoon lekker hard werken veel op bokt, facebook en het is allemaal zo voorbij en als je weer in NL ben denk je o ik zou wel weer terug willen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:34

rumay schreef:
Hebben wij 3 weken Elske weer even terug, sorry hoor maar wij hebben af en toe heimwee naar Elske en die is al 2,5 jaar weg.
Gelukkig voor ons komt ze zo nu en dan even terug dus kom op die 3 weken zonder Elske gaat vast lukken gewoon lekker hard werken veel op bokt, facebook en het is allemaal zo voorbij en als je weer in NL ben denk je o ik zou wel weer terug willen.

Haha ja ze is ook erg blij dat ze weer naar NL gaat, is een jaar geleden zei ze.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:46

Doe haar maar de groeten van Sandra en zeg maar dat de patat met en frikandel klaar staat.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 15:06

rumay schreef:
Doe haar maar de groeten van Sandra en zeg maar dat de patat met en frikandel klaar staat.

Zeg dat nou niet, ik snak echt naar een frikandel!!! :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:24

TS spijtig dat je heimwee hebt :(:) maar die 3 maanden zijn helaas zo om! Ik ben zelf niet zo'n heimwee persoon, nooit moeite mee gehad iig. Toen ik in mei naar Amerika ging voor 3 maanden wist ik ook niet hoe ik het zou overleven :') Mijn eerste nacht was een hel! Het is een heel droog klimaat waar ik in terecht kwam en ik was ziek geworden van de lange vlucht. Kon amper ademhalen, lag bijna te hyperventileren :') Maar ik heb het overleefd, heb de eerste week wel heel slecht geslapen, moest echt aan het klimaat wennen :j Maar op een gegeven moment moet je je er overheen zetten en zeggen tegen jezelf "komop, als andere 3 maanden naar een ander land kunnen, kan ik het ook!" Ik heb die 3 maanden helemaal "uitgezeten" en wou helemaal niet meer weg :') het liefst bleef ik in Amerika wonen :j

Geniet van Spanje nu je er bent, ook al is het moeilijk, Nederland is niet zo ver en je zit nog steeds in Europa. Het is een wereldse ervaring!
Koester elk moment! Heb ik ook gedaan :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:31

Ik heb vanmorgen terwijl ik op Daphne naar boven reed besloten dat ik deze 3 maanden gewoon vol ga houden! Deze eerste maand is echt heel snel gegaan, het lijkt wel gister dat ik in het vliegtuig hierheen zat, dus de komende 2 maanden moet ik ook nog wel vol kunnen gaan houden. Ik leef gewoon van dag tot dag en werk naar me vrije dagen toe (zondag weer jeej!). Komende week wordt een stukje rustiger omdat het toppaard van stal op concours gaat, dat paard vergt echt wel 2 uur van je tijd per dag. En Dani komt volgende week dan ook niet dus we hoeven ook voor hem geen paarden klaar te maken, we moeten dan wel elke keer die paarden gaan longeren maar dat maakt niet uit. Dus komende week kan ik het denk ik lekker rustiger aan gaan doen. Ik ga het gewoon volhouden! Wel wil ik eigenlijk 27 oktober weer thuis zijn want dan zijn mijn moeder en stiefvader 12 1/2 jaar getrouwd. Als ik 3 maanden bleef kreeg ik me vliegticket terug, dus ik hoop dat ze dan niet moeilijk gaan doen over die 3 dagen ofzo...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:41

Er was vanmorgen trouwens een ongeluk op stal! Seamus, een man die hier werkt en meer met natural horsemanship en de trekpaarden bezig is, was op 'buitenrit' 'training' geweest. Hij zat op Zizzi en Nimue liep op dat moment achter Violetta aan een soort van lange lijnen. Daarvoor had ze er buiten even opgezeten geloof ik. Seamus wilde de stalgang inrijden (vraag me niet waarom, super stom want op- en afstappen doe je buiten de stal en niet in de stalgang.) Waarschijnlijk pakte die een stalen buis vast waar die onderdoor reed, die buis kwam los, kwam tegen zijn hoofd aan waardoor denk ik Zizzi schrok en hij achterover van het paard knalde, zo op ze achterhoofd. Of hij viel er al af door de buis zelf. Ik was een paard aan het klaarmaken voor Dani en hoorde opeens: somebody call an ambulance!! Dus ik haal heel snel dat zadel van dat paard af (ik was bezig met de singel vastmaken en dat paard kon niet met een los zadel op ze rug blijven staan) en ren die kant op. Ligt Seamus daar op de grond, Elske was er al bij en Nimue ook nog. Uiteindelijk besloten om hem toch zelf naar de dokter te brengen, daar moest die door naar Ronda had ik begrepen om foto's te laten maken. Het bloed wat eruit kwam kwam wel van de achterkant van ze hoofd vandaan hoewel wij eerder daar geen wond zagen, maar wel dus..... ik heb enkel in films enzo een plas bloed gezien en nu dus ook in het eggie. Later moest ik die buis even wat verplaatsen omdat ik er met de kruiwagen langs moest en dat ding was echt mega zwaar!!! Hij heeft toch best wel geluk gehad.... hoe het nu met hem is weet ik niet, er was nog geen nieuws. Wel zal die een poosje uit de running zijn denk ik. Ik merk dat ik het zelf ook moet verwerken, is toch best een impact op je.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:57

hier een stille meelezer die nu toch maar even gaat reageren. pff wat een verhaal. ik hoop dat alles geod komt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 16:18

Ik heb nu het juiste verhaal. Hij zag dat die stalen buis los hing en die wilde die dus proberen goed te doen (vanaf het paard, dat is gewoon echt super dom!). Die buis kwam helemaal los en kwam rond zijn buikstreek terecht waardoor hij achterover van het paard werd geworpen en toen kwam die buis op ze hoofd en knalde hij met ze hoofd op de grond. Hij heeft nu een scheurtje in zijn linkerschouder en heeft nu een mitella om. In ze voorhoofd heeft die 4 hechtingen en achterop zijn hoofd 3. Schijnbaar heeft die geen hersenschudding ofzo. 2 vrienden van hem blijven dit weekend bij hem om hem te 'verzorgen'.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:23

Helaas doen mensen wel eens iets waarvan je denkt niet slim maar ja dan is het al gebeurd, kan me voorstellen dat je je rot schrikt als je bloed ziet en iemand op de grond ligt.
Veel met de andere over praten dan kan je het snel een plekje geven
En zo te lezen heeft hij nog geluk gehad dat het niet ernstiger is of dat het paard nog rare dingen heeft gedaan..

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:26

_Linn_ schreef:
LadySpring schreef:
.

Stond daar iets wat ik niet meer mocht lezen??

Dat was al meerdere malen gevraagd ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 16:32

rumay schreef:
Helaas doen mensen wel eens iets waarvan je denkt niet slim maar ja dan is het al gebeurd, kan me voorstellen dat je je rot schrikt als je bloed ziet en iemand op de grond ligt.
Veel met de andere over praten dan kan je het snel een plekje geven
En zo te lezen heeft hij nog geluk gehad dat het niet ernstiger is of dat het paard nog rare dingen heeft gedaan..

Nouja ik schrok me niet rot maar toch maakt het wel even een indruk op je en kom je er maar weer achter hoe snel iets gebeurd kan zijn.
En idd, Zizzi is gelukkig een heel braaf, wel pittig, paard. Ieder paard zou hier van schrikken. Hij heeft idd heel erg geluk gehad!

Daar ging trouwens me gedachte dat we het volgende week wat rustiger zouden hebben.... we hebben volgende week niemand om te stallen te mesten, dus dat moeten we de hele week zelf doen....aarggh... ik vind de zaterdag echt de stomste dag van de week omdat we dan altijd zelf moeten mesten omdat die man niet in het weekend werkt. Maar nu heeft die een week vakantie hoorde ik net.....pffffff

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:07

Dat is niet leuk, maar hoort er wel bij helaas..
Jammer om te horen dat je heimwee hebt en het toch niet zo naar je zin hebt dan dat je had verwacht.

Het is een geweldige ervaring en ik denk dat het heel goed is dat je de keus hebt gemaakt om toch te blijven :D
Hou vol he!
We blijven benieuwd naar de updates!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:00

Heb net je topicje doorgelezen. Het lijkt me een mooie en schone stal om te werken. Ik moest ook even fronsen dat je geen zakgeld krijgt, maar net wat je zegt, het is een mooie ervaring en je leert veel.
Jammer dat je heimwee krijgt. Is het alweer een beetje over?? Ik heb ook altijd snel last van heimwee gehad, maar met de jaren is het minder geworden gelukkig. Jammer dat ik nog een heel stuk van je vandaan zit als ik in Altea ben, dan hadden we misschien eens kunnen afspreken :+ Veel plezier nog!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:14

Hmm had ik vrijdag besloten de 3 maanden gewoon vol te maken, zit ik nu weer te twijfelen.

Ik zal even uitleggen waarom. Ik moet voor me gevoel zoveel inslikken, dat ik echt denk: oke Linda gewoon maar doen, laat maar...
En, ik pas gewoon niet lekker bij de groep. Ze zeggen hallo tegen me omdat ik dat tegen hen zeg, maar daar blijft het ook wel bij. Verder luister ik enkel naar gesprekken die andere voeren en reageer daar soms op maar vaak is er voor mij niet eens wat te reageren omdat ik toch niks begrijp. Heel soms vraagt Miguel aan me hoe het met me gaat maar dat is tot nu toe ook maar 3x gebeurd. Ik praat soms wel met Alba maar dat is ook niet je van het omdat we elkaar vaak niet begrijpen en geen moeilijke dingen kunnen zeggen omdat de ander het dan niet begrijpt. Dat maakt me aardig alleen dus....

Plus, het samenwonen met Alba. Ik woon nu een week met dr samen maar ben nu al blij wanneer zij niet thuis is, of iig in de bed lig, als ik er ook ben. Heb het gevoel alsof ze me veel in de gaten houdt dan en ik krijg dan misschien wel weer te horen dat ik op de bank niet hoor te eten en dat ik die pan niet daarvoor mag gebruiken.... zucht.

Ik zie het gewoon niet voor me dat ik dit nog 2 maanden moet doen. Het werk is nu ook veel hetzelfde natuurlijk....en ja, dat ken ik nu ondertussen wel. Maarja het is de hele tijd: Linda wil jij dat doen....Linda wil jij dit doen...

Ik weet het gewoon niet....

Ik mis Nederland en iedereen daar ook gewoon echt!

Pfffff.......

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:27

Moeilijk als je zo'n last van heimwee hebt. Aan de ene kant is het natuurlijk een hele ervaring en uitdaging om met Lusitanos te werken vooral omdat het in een ander land is, over de andere kant is het niet leuk als je het gevoel hebt er een beetje buiten de boot te vallen. Zijn er helemaal geen nederlandse meisjes in de buurt?? Of dat er misschien toch een poging gedaan wordt dat ze proberen iets van engels te spreken? Als je wilt dat ik wat voor je in het spaans vertaal moet je het maar zeggen, kost me geen enkele moeite. het blijft gewoon lastig voor je....
Misschien kan je zo denken aan het begin van de dag, " ik ga ervoor en iedere dag is een dag"??

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:33

hey wat jammer dat je zo'n heimwee hebt! Ben je een beetje in de buurt van een dorp/stad? ga er lekker op uit, en leer mensen kennen! gewoon met een lach rondlopen, en hoi zeggen tegen mensen :).

Kom op!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:59

rocymax schreef:
Moeilijk als je zo'n last van heimwee hebt. Aan de ene kant is het natuurlijk een hele ervaring en uitdaging om met Lusitanos te werken vooral omdat het in een ander land is, over de andere kant is het niet leuk als je het gevoel hebt er een beetje buiten de boot te vallen. Zijn er helemaal geen nederlandse meisjes in de buurt?? Of dat er misschien toch een poging gedaan wordt dat ze proberen iets van engels te spreken? Als je wilt dat ik wat voor je in het spaans vertaal moet je het maar zeggen, kost me geen enkele moeite. het blijft gewoon lastig voor je....
Misschien kan je zo denken aan het begin van de dag, " ik ga ervoor en iedere dag is een dag"??

Elske heeft nu vakantie en die is pas over 4 weken terug. En verder is het hier een beetje een gat, het enige waar ik zelf heen zou kunnen lopen is El Gastor. Misschien dat ik daar woensdag even heen loop, maarja het enige wat ik dan doe is door het stadje lopen en meer niet... En Alba probeerd zo goed mogelijk engels tegen me te praten hoor en ze probeerd me ook zo goed mogelijk spaans te leren, zegt dan wat dingen zijn in het spaans enzo. Dus het is zeker niet zo dat ze echt alleen maar spaans tegen me praten ofzo, als ze tegen mij praten dan is het in zo goed mogelijk engels. En ik probeerde ook echt te denken van oke ik leef gewoon van dag tot dag, niet te ver vooruit kijken....
Maar Alba geeft ook echt niets om me.... vanmorgen wilde ze naar de badkamer gaan, hoorde een auto buiten, pakte dr tas, sprintte naar buiten om die auto tegen te houden en riep dr honden. Echt als ik niet had geroepen Wait I come to! dan had ze denk echt zo weggereden en had ik kunnen lopen.... Dus ik heb snel me tas gepakt en de deur dicht gedaan en ging snel naar de auto. Maar ik denk echt serieus dat als ik binnen was gebleven (ik was namelijk me neus aan het snuiten, stel dat ik dat af had gemaakt....) dan had ze zo weg gereden.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:05

Ik dacht vroeger ook altijd dat taal geen barrière was, maar met mijn franstalige vriend in vlaanderen zijn we er ondertussen toch ook achter dat het verschrikkelijk isolerend is om een taal niet goed te beheersen.
Mensen doen wel moeite om een woordje te spreken tegen je, maar niemand gaat 2-3 uur op handen en voeten gaan uitleggen voor het plezier dat plezier is er na 10-20 minuten meestal al af.
Hopelijk houd je het toch nog vol zodat je je ticket kunt terugverdienen en deze ervaring heeft je dan toch geholpen om een realistischere droom achterna te gaan (verloskunde dat je in een post zei).
Werken bij de paarden heeft bij mij toch ook een heel ontnuchterende reactie gegeven. Ik was er toen al snel uit dat ik best wil en kan werken met paarden, maar dat ik nooit of nimmer nog slaafje ben voor paardenmensen. Geniet nog van je prachtige lusitano's en nieuwe ervaringen

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 13:10

Gisteravond even een poosje met me mams gebeld en nu gaat het wel weer! Vandaag was een fijne dag. Toen ik wakker werd kreeg ik van Alba te horen dat zij vandaag vrij was want het ging niet zo lekker met dr omdat een vriend van dr overleden is. Dus ik was alleen en dat was heerlijk! Er was niet veel te doen, enkel voeren en de stallen werden gedaan door Nico. Ik heb vandaag Util en Sao Martinho gereden en verder enkel gevoerd en wat schoongemaakt. Lekker chill dus. Nu siesta en vnaaf weer eventjes voeren.

Nog een nieuwtje: Nimue heeft ons in de steek gelaten! Nu ze niet meer met de werkpaarden en Seamus kan werken (die natuurlijk door ze ongeluk even uit de running is) wil ze ons niet meer helpen in de stal. Zij ging altijd 's ochtends de ruinen binnen zetten, hooi voeren en de paddocks uitmesten. Nu moeten we dat dus zelf doen...vooral paddocks uitmesten vergt best even tijd. Heel vervelend dus. Maar ik weet niet of ze dit zomaar kan maken, dus het zal denk nog wel een staartje krijgen. Ze zit nu bij Dirk, Dirk is een 52 jarige Belg die hier buitenritten organiseerd. Nimue is 23 jaar en we weten bijna wel zeker dat zij het met elkaar doen (BLEGH!!). Ze is namelijk echt heel vaak bij hem, dit hele weekend ook al, en nu dus ook nog.... en dat terwijl Nimue een vriend heeft in Duitsland waar ze vandaan komt.....

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 12:45

Vandaag precies een maand hier! Lekker vrij vandaag!

Ik kwam net hierboven aanrijden op Daphne en toen zag ik tot me verbazing Nimue de paddocks staan mesten! Schijnbaar doet ze nu enkel nog de helft van de paddocks en heeft ze al met de muildier gewerkt en gaat ze zo nog de piste doen. Ze heeft wel dus 'eisen' nu..... zucht. Ik kan dr niks aan doen maar ik zie dr nu echt zo anders als eerst...minder positief...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 12:47

Oke het bewijs is bewezen. Gisteravond zat ik in de deuropening me boek te lezen en toen zag ik Dirk met de auto naar boven rijden. Ik had verwacht dat ik dan even later Dirk samen met Nimue weer naar beneden zag komen maar dit was niet zo.... Komen wij vanmorgen hier boven aan, staat Dirk zijn auto hier. Hij heeft dus hier bij Nimue geslapen, duidelijker kan het niet zijn. Toen ging ik de potros voeren met de auto en toen ik terug reed reed Dirk net naar beneden. Ik reed verder naar boven en zag Nimue lopen.... gadver ik moet er zoooo niet aan denken dat die het samen doen....blegh!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:02

Weet je als je met paarden gaat werken en zeker in een ander land ben je gewoon sloofje zeker omdat je er maar 3 maanden zit, en dan kun je 2 dingen doen, balen en naar huis gaan of het accepteren en gewoon het werk doen wat er gedaan moet worden en de ene keer is dat leuker dan de andere keer dat is nou eenmaal zo, dat is het werkende leven.
Denk je dat Elske in het begin alle leuke klussen mocht doen? En er moet toch iemand de stallen en paddocks mesten of andere nare klusjes doen.
Probeer je eroverheen te zetten en gewoon de dingen te doen die moeten en genieten van de dingen die je leuk vindt. :D

En dat Dirk en Nimue wat hebben is hun zaak en maak daar geen verhaal van.
Vraag Alba of ze op je wil wachten of dat ze zegt dat ze mee kan rijden laat niet alles van een ander afhangen maar kom voor jezelf op.
Het is jammer dat Elske er nu niet is maar oefen je spaans en ga je best doen om te integreren voor de resterende 2 maanden.
Succes.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:34

rumay schreef:
Weet je als je met paarden gaat werken en zeker in een ander land ben je gewoon sloofje zeker omdat je er maar 3 maanden zit, en dan kun je 2 dingen doen, balen en naar huis gaan of het accepteren en gewoon het werk doen wat er gedaan moet worden en de ene keer is dat leuker dan de andere keer dat is nou eenmaal zo, dat is het werkende leven.
Denk je dat Elske in het begin alle leuke klussen mocht doen? En er moet toch iemand de stallen en paddocks mesten of andere nare klusjes doen.
Probeer je eroverheen te zetten en gewoon de dingen te doen die moeten en genieten van de dingen die je leuk vindt. :D

En dat Dirk en Nimue wat hebben is hun zaak en maak daar geen verhaal van.
Vraag Alba of ze op je wil wachten of dat ze zegt dat ze mee kan rijden laat niet alles van een ander afhangen maar kom voor jezelf op.
Het is jammer dat Elske er nu niet is maar oefen je spaans en ga je best doen om te integreren voor de resterende 2 maanden.
Succes.

Argh ik had heel wat getypt en toen was het opeens weer weg.... nog maar een x dus.

Dat is het werk met paarden, I know. Maar nu gaat het wel weer goed hoor. Ik leef gewoon met de dag en kijk niet te ver vooruit.
Over 3 weken komt Elske weer werken en dan wordt het weer een stukje gezelliger! En Alba weet nu ook dat ik met de auto mee wil rijden als ik niet te paard naar huis ben gegaan, dus dat gaat ook goed.

En ik weet dat het de zaak is van Nimue en Dirk maar toch....ik kan er niet helemaal bij en mag het best Blegh vinden toch...??? :P

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:52

tuurlijk mag je iets bleh vinden maar kijk uit met wat je zegt voor je het weet kom je met iets thuis waarvan andere zeggen bleh :D