Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:50

Ik ga waarschijnlijk 4 juni met een vriendin naar Rhodos-stad. Hoe is het daar eigenlijk! Ik ben nog nooit in griekenland geweest, wel in frankrijk etc. maar nooit in Griekenland! Wij boeken via sunwebs

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:00

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:01

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:29

Wij zaten vorig jaar in Agios Sostis, heerlijke vakantie gehad. Zo'n gaaf eiland! Loop s morgens vroeg eens naar de haven vissers gooien dan afgekeurde vis terug in zee 100% garantie dat je de carretta schildpad ziet, huur een bootje en scooter en ga het eiland verkennen. Hebben wij ook gedaan was echt super mooi. <3

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:33

Romytjuuh schreef:
Gisteren terug gekomen uit Zakynthos, prachtig eiland.
2 Boottrips gemaakt, scooter gehuurd en een quad gehuurd. Hele eiland gezien en echt genieten.

Afbeelding
Agios Sostis.

Afbeelding
On the road.

Afbeelding
Keri

Afbeelding
Cameo Island

Afbeelding
Carretta Carretta

Afbeelding
Zakynthos Boulevard.

Afbeelding
Marathonissi eiland

Afbeelding
Xigia Beach

Pffff... over heimwee gesproken..

Onze tijd daar! <3

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:49

Wow mooie foto's die schildpad :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:56

ooh wat een heerlijke foto's! over 2 maanden zit ik als t goed is ook in griekenland, kan niet wachten!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:48

Wauw, mooi daar! Snap dat je het liefst terug wilt...
We wilde al gaan kijken naar Zakynthos, maar eigenlijk zeggen die foto's al genoeg!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:55

Zakynthos vond ik ook zeker aanrader!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:59

Moet je voor die scooters huren eigenlijk een autorijbewijs hebben of is een bromfietsrijbewijs al voldoende?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:14

en hoe is het huren van een quat? kan dat ook op veel plekken en hoeveel duurder is dat?
dat lijkt me namelijk relaxter en veiliger rijden dan een scooter haha.
(ik heb nog nooit op een scooter gezeten, en vriendinnen van me die ook in griekenland scooters hebben gehuurd op verschillende eilanden die kwamen allemaal duistere scooters tegen en zijn ook 1 keer hard onderuit gegaan midden op een druk kruispunt omdat de banden 0,0 profiel hadden en ze daardoor uitgleden)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:16

Daar ben ik dus ook bang voor. Rijd zelf scooter, maar of ik dat in Griekenland ook wil doen... M'n moeder kwam tijdje geleden al met het idee, om 2 scooters te huren (voor 4 personen), maar dat wil je ook niet met 35 graden :))

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:28

Kan je je trouwens een beetje goed redden in het engels? Kijk engels kan ik wel, maar grieks dus absoluut niet haha.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:33

:D
HorseTimeXL schreef:
Kan je je trouwens een beetje goed redden in het engels? Kijk engels kan ik wel, maar grieks dus absoluut niet haha.

Als je in de toeristengebieden verblijft, is Engels goed te doen hoor. Soms proberen ze je restaurants binnen te lokken in het Nederlands. :D

De scooters worden over het algemeen inderdaad wel slecht onderhouden en het wegdek is vooral erg glad. Daarbij nog de bochten en de bergen, dat zijn wij ook niet gewend.
Ik dacht, dat je voor een scooter een motorrijbewijs nodig hebt, maar de meeste scooterverhuurders geven de scooters gewoon mee, is mijn ervaring.
Een quat heb ik geen ervaring mee, wel heb ik op Kos een buggy gehuurd, dat is erg gaaf, vond ik.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:42

wat is een buggy? en hoe duur was dat/ voor hoelang?

edit: oh even gegoogled, soort van auto'tje is t? ging je daar dan mee over de weg? want lijkt me meer zo'n ding waarmee je in het zand/duinen gaat crossen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:45

Zwitsal schreef:
wat is een buggy? en hoe duur was dat/ voor hoelang?

edit: oh even gegoogled, soort van auto'tje is t? ging je daar dan mee over de weg? want lijkt me meer zo'n ding waarmee je in het zand/duinen gaat crossen

Was super leuk. Ze gaan maximaal 60 km per uur ongeveer. Je hebt wel een rijbewijs nodig (dacht ik). Wij hebben er het eiland mee rondgetourd. Het rijdt als een skelter, ongeveer. Echt de moeite waard.
Ik dacht € 50 voor een dag, maar was in september, naseizoen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:50

klinkt wel leuk!
rijbewijs heb ik al een aantal jaar :) (al zou ik toch niet zo snel een auto'tje huren in griekenland denk ik:P ).
kun je met zn 2en in 1 zo'n buggy? of moet je er 1 per persoon hebben?
weet je de naam nog waar jullie dat op kos gehuurd hebben?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:53

Zwitsal schreef:
klinkt wel leuk!
rijbewijs heb ik al een aantal jaar :) (al zou ik toch niet zo snel een auto'tje huren in griekenland denk ik:P ).
kun je met zn 2en in 1 zo'n buggy? of moet je er 1 per persoon hebben?
weet je de naam nog waar jullie dat op kos gehuurd hebben?

Het zijn 2-persoonskarretjes.
De naam van onze verhuurder weet ik niet meer, maar je ziet ze overal op Kos, net als fietsen. Ook ideaal op Kos, mooie fietspaden rondom Kosstad.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:58

ja op kos is fietsen nog wel een optie ja, redelijk vlak eiland toch?
misschien dat we op een ander eiland dan een keer zo'n buggy huren, klinkt wel heel leuk!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:01

Zwitsal schreef:
misschien dat we op een ander eiland dan een keer zo'n buggy huren, klinkt wel heel leuk!

Ik heb die buggy's nergens zoveel gezien als op Kos.
Wij hadden een week fietsen gehuurd. 3 dagen fietsenhuur zat inclusief de reis, de rest hebben wij bijgehuurd, kostte maar een paar euro per dag. Het is gemakkelijk om naar het centrum te fietsen als je wilt eten/shoppen/uitgaan e.d.
De buggy hebben wij 1 dag gehuurd om het eiland te verkennen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:03

hm ik neem aan dat het op een iets groter eiland als santorini ook wel kan of niet?
we blijven maar een paar dagen op elk eiland en moeten een beetje low budget doen, en op de andere eilanden is fietsen niet echt een optie denk ik haha.

achja, we zien wel, voorlopig hebben we nog niet eens tickets geboekt haha

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:04

Wij gaan dit jaar voor het 2e jaar naar het eiland Poros (de boot vanaf Pereas, haven in de buurt van Athene). We zitten hier in appartementen bij een Nederlands gezin (griekse vrouw, nederlandse man, maar allebei zowel grieks als nederlandssprekend). Vorig jaar zijn wij hier ook heen geweest en erg goed bevallen! Wij zijn echte griekenlandgangers, ik ga al vanaf dat ik 3 maanden oud was naar griekenland op vakantie. Zo ben ik op corfu, kreta, rhodos en kos geweest. Ook hebben wij Griekse vrienden die tot 3 jaar terug appartementen verhuurde op Aegina, ook een eiland (een eiland eerder van de boot af dan Poros). Hier kwamen wij elk jaar en soms wel meerdere keren per jaar.

Ik vind het een heerlijk land, leuke mensen, lekker eten, 's zomers altijd mooi weer en vooral ook leuk betaalbaar. Er zijn heerlijke restaurantjes waar je voor onder de 10 euro pp kan eten en wat nog lekker is ook! Vooral rondtrekken met scooters is erg aan te raden, zwemkleren mee, terrasjes pakken enz. En vergeet de snorkels niet! Waar je ook bent, overal kan je leuk snorkelen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:07

Mijn ouders gaan er dit jaar 2 weken heen en een vriendin en ik vliegen er de volgende dag achteraan en blijven dan een week. Het is voor mij de eerste keer alleen reizen (17 jaar) en vind het toch wel erg spannend, maar meer leuk spannend. We vliegen op athene, pakken dan de bus naar de haven en moeten dan nog met de boot. Alles bij elkaar altijd best een lange reis, maar ik heb het inmiddels zo vaak gedaan, dat het goed moet komen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:24

DewiRox schreef:
Mijn ouders gaan er dit jaar 2 weken heen en een vriendin en ik vliegen er de volgende dag achteraan en blijven dan een week. Het is voor mij de eerste keer alleen reizen (17 jaar) en vind het toch wel erg spannend, maar meer leuk spannend. We vliegen op athene, pakken dan de bus naar de haven en moeten dan nog met de boot. Alles bij elkaar altijd best een lange reis, maar ik heb het inmiddels zo vaak gedaan, dat het goed moet komen!

Wij reizen ook altijd op die manier naar Syros. van te voren opzoeken hoe laat welke boten vertrekken, om te zien of het een beetje aansluit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:25

Zwitsal schreef:

Dat ligt eraan waar je zit. Als je bv. in Kardamena zit, valt er weinig te fietsen, dan moet je gelijk tegen een hoge berg op.