Dominicaanse Republiek 2012!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Dominicaanse Republiek 2012!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:54

En foto's?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:22

Sorry, ik ben heel erg druk op het moment en alle foto's moeten eerst verkleind worden enz voordat ik ze kan plaatsen.
Ik ga er waarschijnlijk het weekend mee aan de gang!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:04

Prima hoor, ik ben benieuwd! :)

Gaat er binnenkort nog iemand naar DR?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:30

Oke, met vertraging maar hier komt ie:

Mijn vriend en ik zijn dus eind mei/begin juni naar de DR geweest. In Puerto Plata, hotel Riu Merengue. We hebben het heeeeerlijk gehad!

De eerste dagen hebben we vooral genoten van de zon, de zee (ook gaaf gesnorkeld), het strand en het lekkere zwembad.
Afbeelding

We hebben ook een massage gehad op het strand. De masseuse was echt onwijs leuk! Ze noemde mijn vriend de hele tijd "lekkerdieng" :D
Afbeelding

We kregen op een gegeven moment allemaal een kokosnoot met een rietje er in. Was een leuke actie van het hotel!

Na twee dagen zonnen, zijn we per paard de natuur gaan ontdekken. Dat was super gaaf! Van te voren hoorden we dat de paarden goed verzorgd werden en dat de eigenaar uit Europa kwam.
Afbeelding

Afbeelding

De dag daarna zijn we met dolfijnen gaan zwemmen. Suuuuuuuuuper mooie ervaring!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het dolfijnenpark zaten ook nog andere beesten...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tussendoor hebben we echt ontzttend genoten van het heerlijke hotel!! Ik snap niet dat sommige mensen klagen over het eten enz...
Afbeelding

De dag daarna hebben we een trip gemaakt met jeeps (die bijna uit elkaar vielen :o )
Dit was de eerste stop, meneer de reisleider vroeg of we rum door onze cola wilden... 9 uur 's ochtends :Y) :
Afbeelding

We hebben ergens in het diepe donkere bos "coffee mama" bezocht. De koffie daar is trouwens echt heerlijk!
Afbeelding

En een schooltje
Afbeelding

En we hebben een huisje van binnen bekeken:
Afbeelding

Ik kan echt iedereen het land aanraden! En maak, als je gaat, ook echt gebruik van de excursies. We hebben daar zo van genoten :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:45

Ziet er super uit zeg... krijg gelijk weer zin om te gaan :D

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:46

Wauw.. Wat ziet het er daar toch prachtig uit :+:

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:26

De DR is gewoon prachtig!
Alle fotos die ik tot nu toe heb gezien lijken allemaal op mijn foto's! :))

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:32

Willeke_, bij welk bedrijf zijn jullie gaan zwemmen met de dolfijnen? Ik heb al een aantal bedrijven opgezocht op internet maar er zijn best wat tegenstrijdige berichten..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:19

Ocean World

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:23

Ik heb het ergens anders gedaan, zal de naam van de week eens opzoeken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:46

Dolphin Explorer.

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:12

Waterparken met zeezoogdieren zijn niet meer dan een walgelijke miljoenenindustrie....vraag en aanbod. Steeds vaker zie ik foto's van mensen terwijl ze gekust worden door een dolfijn. Ja dolfijnen zijn leuk en aandoenlijk, maar een echte dolfijnenliefhebber zou zich eerst verdiepen in het hele gebeuren en daarom juist deze parken links laten liggen! Puur omdat zij een leuke ervaring willen hebben met deze geweldige dieren wordt er niet nagedacht over de dieren zelf, heel egoistisch. Dus mensen, verdiep je er eerst in voordat je besluit met dolfijnen te zwemmen in parken en ze leuke kunstjes wil laten uitvoeren. En wil je het dan nog, dan mag je nog eens goed nadenken wie er op zo'n moment op de eerste plaats staat, het dier of jijzelf.

Zie de link voor meer informatie. Ook al staat de organisatie je niet aan, dan nog heeft het een grote kern van waarheid in zich. Zo jammer dat mensen zich niet eerst verdiepen in zaken over dieren voordat ze betalen voor "gebruik" van de dieren. Over die paardenritjes ook, egoistisch en schijnheilig dat sommige mensen hier toch op een paard stappen dat ze er zelf slecht uit vinden zien. Maar eigen genot gaat voor he 8)7 En wil je de bevolking van de DR economisch sponsoren, doe dat dan met zaken die verantwoord zijn. Vraag en aanbod, zo werkt het echt!

http://www.peta.org/issues/animals-in-e ... parks.aspx

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:55

Oh daar is ie. Zat er al op te wachten.

Denk niet dat dit de plek is om te discussiëren over het dierenleed in waterparken.

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:02

Niet mijn bedoeling om een discussie op gang te brengen. Er wordt gevraagd om informatie en die geef ik deels ook al is 't niet een specifiek antwoord op je vraag. Je hebt het echter wel over dierenwelzijn, dus voelde ik mij aangesproken en wilde daarom mijn mening zetten in het topic. Snap niet dat dit niet gezegd zou kunnen worden. Lijkt mij dat als je naar een attractie gaat met dieren je wilt weten hoe de dieren er bij zitten of iig gaat inlezen, 'Or is that just silly caring me?' Daarnaast ga ik in januari naar de DR, dus lees al een tijdje mee als voorpret voor de vakantie. Dit wilde ik echter wel even gezegd hebben. Ik zou zelf NOOIT naar zo'n park gaan, zeker niet in de Caraiben waar dolfijnen vanuit het wild worden gevangen. Ieder zijn eigen keuze, maar het mag zeker wel gezegd worden.

Ik ga trouwens gewoon lekker genieten van het strand en het water en hopelijk wat locals verantwoord spekken. Mij zie je iig niet bewust bij zaken waar dieren (op een rotte manier) worden uitgebuit. Wordt voor mij mijn eerste verre reis en ben mij aan het inlezen in het land en de excursies. Moet zeggen dat ik 't best wel moeilijk vind om 't kaf van 't koren te scheiden. Er worden zoveel excursies aangeboden waar ik mijn bedenkingen bij heb als ik zoveel mogelijk verantwoord bezig wil zijn (voor mij belangrijk, zeker wbt dierenwelzijn). Wil denk ik wel zo'n excursie doen waar je natuur, stadjes ziet en in contact komt met de bevolking. Zag al de tip van de belgische meneer dus op zijn site heb ik al gekeken.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:43

Het mag inderdaad gezegd worden hoe jij erover denkt, maar waarschijnlijk zal je er niet veel reacties op krijgen. Vaak willen mensen eenmaal graag een keer met dolfijnen gezwommen hebben, omwille van het dierenwelzijn.

Ik heb mijn excursies geboekt bij inderdaad Wimpie en bij Seavis excursies. http://www.seavisbayahibe.com/Welcome_nl.htm
Als ik internet mag geloven gaan deze mensen met respect voor flora en fauna om. Misschien ook wat voor jou? :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:17

Wanneer ga je precies xnatas?
Excursies met Wimpie schijnen super leuk te zijn. Ik heb met hem gemaild maar helaas zaten we te ver van hem af. Hij raadde trouwens aan om schoolschriftjes mee te nemen die je tijdens de excursie kunt uitdelen op de schooltjes.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:25

Zeg maar gewoon Natasja hoor haha :D. Ik ga pas 26 augustus. Ik had inderdaad gezien/gehoord dat schoolspulletjes daar altijd welkom zijn.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:51

Oh sorry! Haha!
Nu is alles aan schoolspullen makkelijk te krijgen in de winkels, dat was toen wij gingen helaas niet!

Waar ga je precies heen?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:20

IFA Villas Bavaro in Punta Cana *\o/* *\o/* Nog een maandje wachten..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:25

Ow Natas, het is daar helemaal geweldig :D

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:22

Bedankt voor de tip en link! Die had ik nog helemaal niet gevonden. En schoolspulletjes meenemen is idd ook een goed idee zeg. Mijn vriendin deed dit ook toen zij naar Indonesie ging en vertelde dat ze er zo ontzettend blij mee zijn.

Jaloers dat sommige al bijna gaan ;) Ik moet nog ruim 5 maanden wachten. Door het enthousiasme hier krijg ik er echt heel veel zin in. Nooit verwacht dat ik daar heen zou gaan, maar lijkt mij toch superleuk.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:19

Ik hoop dat ik dat ook snel mag zeggen djuulsie! Ik heb er zo'n zin in!

Ik ga sowieso even langs de Action om schoolspulletjes te halen; schriftjes, kleurpotloodjes en pennetjes. Heeft iemand enig idee hoeveel je ongeveer moet meenemen wil je genoeg hebben?

Heeft er iemand wel eens met Arkefly gevlogen? Wij vliegen met hun alleen.. ik hoor veel negatieve ervaringen..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:25

xNatas schreef:
IFA Villas Bavaro in Punta Cana *\o/* *\o/* Nog een maandje wachten..

Daar ben ik ook geweest. :j

Heb met Arkefly gevlogen dit jaar, maar niet naar de DR. Was gewoon prima. :)

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:20

Ja, ik heb 2 keer met Arkefly gevlogen. Alleen niet zo ver, naar Griekenland. Geen problemen gehad. De beenruimte is echter erg klein, zeker vergeleken met andere maatschappijen, en je moet echt voor bijna alles bijbetalen!
DR vakantie hebben we weer via Arke geboekt, dus ook weer vliegen met hun, maar nu wel voor extra beenruimte betaald anders is het voor mijn vriend qua beenruimte niet uit te houden bij zo'n lange zit. Hij moest zijwaarts zitten met zn benen anders kwam hij tegen de stoel voor zich aan met zn knieen. Belachelijk eigenlijk, bij andere maatschappijen is een standaardstoel veel ruimer dan een standaardstoel bij Arke.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:29

Wij wel met Arkefly naar DR. was prima hoor... voor zover 12u in een vliegtuig prima kan zijn. We hadden wel vooraf extra beenruimte genomen, maar dat was echt prima te doen!