USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:54

ik heb het niet in excel gemaakt (daar snap ik niks van) maar in indesign daar een pdf van gemaakt geupload met imageshack en toen hierin geplaatst.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:58

Nouja, ik doe het wel zo en pas het een beetje aan :) :

Dag 1 Dusseldorf - Los Angeles
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - San Diego 120mijl - 2 uur 4 min 24-9-2012
Dag 5 San Diego
Dag 6 San Diego - Joshua Tree NP 160 mijl - 2 uur 39 min
Joshua Tree NP - Needles 145 mijl - 2 uur 47 min
Dag 7 Needles via Route 66 (Seligman, Kingman, Oatman) -Williams 181 mijl - 3 uur 35 min
Dag 8 Williams - Tusayan 53 mijl - 1 uur 2 min
Dag 9 Tusayan - Kayenta 157 mijl - 3 uur 5 min
Dag 10 Kayenta - Page 100 mijl - 1 uur 47 min
Dag 11 Page - Bryce Canyon 153 mijl - 2 uur 59 min
Dag 12 Bryce Canyon NP via Zion Canyon NP - Las Vegas 250 mijl - 4 uur 53 min
of via Hoover Dam - Las Vegas 314 mijl - 6 uur 18 min
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas via Death Valley NP - Ridgecrest 275 mijl - 5 uur 18 min
Dag 16 Ridgecrest - Three rivers 209 mijl - 3 uur 49 min
Dag 17 Three Rivers via King & Sequioa NP - El Portal-Yosemite NP 205 mijl - 4 uur 45m met
Dag 18 Yosemite Park - San Francisco 221 mijl - 4 uur 35 min
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco via Highway 1 - San Simeon 205 mijl - 4 uur 13 min
Dag 21 San Simeon via Highway 1 - Santa Barbara 147mijl - 2 uur 36 min
Dag 22 Santa Barbara via Highway 1 - Los Angeles 100 mijl - 2 uur 3 min
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles
Dag 26 Los Angeles - Dusseldorf

Misschien dat we nog 2 nachten extra hebben, dan breiden we de reis nog iets uit, maar in principe is het deze route. We vinden het lekker om op het laatst nog een paar daagjes te relaxen. Beetje strand pakken, beetje Hollywood verkennen enz enz.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:27

Deze zat net in mijn inbox op hotmail. Dus voor de mensen die nog naar NYC/USA willen lijkt me dit een top deal!

Beste New York fan!

Extra Nieuwsbrief!

Zelf vlieg ik meerdere keren per jaar naar Nederland en daarom hou ik zelf de prijzen van de tickets nauwkeurig in de gaten.
Vanaf vandaag heeft KLM (/Delta) kunnen we weer voor 499 euro vliegen naar NYC! Helaas niet alle dagen non-stop, maar wel t/m juni.

Wilt u in april-mei-juni naar NYC dan is 499 euro absoluut een goede prijs!

Maar er is meer!
Hotels.com heeft 72 uur lang 50% kortings op veel hotels EN een 10% kortingsbon!

Edit: de 10% code ga ik zelf niet gebruiken, dus als iemand er belang bij heeft....

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:48

Ik zag het inderdaad! Helaas zijn vluchten met retourdatum na 14 mei al niet meer mogelijk..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:26

Wie van jullie heeft tips wat wij de laatste ongeveer 5 dagen nog kunnen doen in Amerika? We zijn dan in Orlando, maar in die omgeving zijn we de voorgaande 2 weken ook al. Wat zijn dan echt nog tips? We vinden het ook geen probleem om nog een binnenlandse vlucht te nemen eventueel.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:46

Wat ga je allemaal al doen in Orlando?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:47

We gaan sowieso naar de Keys. Ook gaan we naar de Everglades, Kennedy Space Center, Wet & Wild, Disney World. En natuurlijk naar het strand en de malls.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:58

De Key's zijn niet echt in dezelfde omgeving als Orlando.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:03

Nee ik weet het :D we vliegen op Miami, rijden dan naar the Keys en daarna naar Orlando.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:27

In Tampa heb je Bush Gardens: een attractie park gecombineerd met een dierenpark. Je kan dan een 2day ticket kopen voor en SeaWorld en BushGardens. Hebben wij wel eens vanaf Orlando gereden.

Ik zie dat je naar Wet n Wild gaat, de Disney waterparken vind ik persoonlijk net wat mooier. Je kan naar Universal Studios (2 parken), vind Island of Escape leukere attracties hebben. Disney World bestaat 4 parken, kijk goed welke je leuk vind. Ik persoonlijk zou alleen voor Magic Kingdom gaan, de andere vond ik niet zo meer (maar dat is persoonlijk, kom er al meer dan 10 jaar).

Zwemmen met dolfijnen @ Discovery Cove in Orlando, zit gelijk een week ticket voor SeaWorld inbegrepen. Of je gaat met beluga's interacteren in SeaWorld (ben zelf in 2004 trainer for a day bij de orca's geweest en is een onvergetelijke ervaring geweest) Shoppen inderdaad, Florida Mall, International Drive.

In Miami Beach is ook heel erg leuk met zijn cafés en het Art Deco gebied. Of naar het huis waar Gianni Versace is vermoord. Miami SeaAquarium zou ik niet doen, vind het geen fijn park hoe ze daar met hun dieren omgaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:11

Discovery Cove vond ik onvergetelijk. Je kunt dan 14 dagen naar een ander park binnen de keten van Seaworld.
Ik heb een verslagje op mijn blog staan: www.florida11.wordpress.com

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 05:14

Wij stoppen volgende week in Florida voor een dag in Fort Myers, schijnt ook heel mooi te zijn. Je kan daar het zomerhuis van Thomas Edison bezoeken.

We zijn nu in New Orleans en het is hier prachtig. Vandaag zijn we naar Oak Alley en Laura Plantation geweest, was heel interessant en indrukwekkend. Maar zoals ik al had gehoord, vertelden ze inderdaad helemaal niet veel over de slaven. En daarin was ik net geïnteresseerd. Maar desalniettemin een mooie dag, prachtig weer, interessante verhalen :)

Alleen hadden we net weer een iets mindere ervaring. We zijn met 5 meisjes aan het reizen en gingen uit eten, dus we liepen zo de straat op. Normale straat, geen achterbuurt, niks vreemds. Alleen niet veel mensen op straat. Tot er plots een kerel achter ons aan komt, dingen begint te zeggen als "ooh girls", "don't start walking faster" en toen we de straat overstaken om hem kwijt te raken "ah don't cross the street!". Hij kwam ook na ons de straat oversteken en kwam steeds dichterbij en bleef maar rare bedreigingen zeggen... We wouden ergens binnengaan, een café oid, want op dat moment waren we echt bang, maar er was geen enkel café, restaurant of iets anders. We hebben dan de straat overgestoken en zagen een taxi staan (dachten we), maar dat bleek een politiewagen te zijn dus die hebben we meteen tegen gehouden en die is er achteraan gegaan. Intussen in een hotel binnen gegaan, om hulp gevraagd, taxi gebeld en zo terug naar ons hostel gekomen. Onderweg zagen we in een zijstraat waar die agent was binnen gereden ook 2 combi's de straat blokkeren, dus volgens mij hebben ze die kerel wel gevonden. Maar toch. Ik dacht dat we met een groep van 5 wel oké zouden zijn, maar morgen blijf ik 's avonds gewoon braaf binnen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 06:19

Brrr, eng zeg! Ik had zoiets een keer in NL met een vriendin van me en dat was echt doodeng. Gelukkig is er niks gebeurd!

Suuszels, je hebt wel een heel druk programma zo. Ik houd wel van drukke reizen, maar je mist op deze manier wel heel veel ... kan je niet een aantal dingen laten vallen? Paar dingen die me opvallen:

- Hurricane is geen handig uitvalsbasis voor Zion. Zoek een hotel in Springdale.
- In 1 dag van Bryce naar Moab is ontzettend zonde. De mooiste route is inderdaad de UT-12; wij vonden het zelfs met een overnachting in Torrey veel te snel voorbij gaan.
- Je maakt nu ontzettend veel KMs om naar Moab te rijden, terwijl je er maar 1 overnachting voor uittrekt. Als je geen ruimte in je route kan vinden om meer tijd in Moab te besteden kan je het misschien beter voor een volgende reis bewaren. Het is juist een geweldig gebied waar ontzettend veel te zien is.
- Mexican Hat ben ik alleen doorheen gereden, maar als je graag naar MV wil kan ik een overnachting vlakbij aanraden. Bij Gouldings hebben ze hele leuke cabins te huur.
- Stop onderweg van Page naar de GC in Lee's Ferry waar je twee verschillende kleuren rivier met elkaar kan zien mengen ... echt een heel bijzonder gezicht.
- Leuk dat je twee overnachtingen voor de GC hebt staan. Je hoort vaak dat 1 overnachting voldoende is, maar ik had er zelf achteraf gezien nog eentje gehad. Ik zou dan weer wel voor een overnachting bij de GC zelf kiezen ... zonsopkomst en ondergang zijn juist de mooiste tijden.
- Jammer dat je maar 1 overnachting bij LA hebt en maar 1 onderweg naar SF.

@Montyrulezz, waarom een overnachting in Williams en in Tusayan? Ik zou sowieso liever bij de GC zitten, maar als dat niet kan waarom dan niet twee overnachtingen in 1 hotel? Jammer dat je geen overnachtingen in DV hebt, 's avonds en 's ochtends is juist zo fijn daar.

Heb zelf eindelijk onze laatste overnachting in Hawaii geregeld! Nog 1 week *\o/*

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:23

Guinevere schreef:
@Montyrulezz, waarom een overnachting in Williams en in Tusayan? Ik zou sowieso liever bij de GC zitten, maar als dat niet kan waarom dan niet twee overnachtingen in 1 hotel? Jammer dat je geen overnachtingen in DV hebt, 's avonds en 's ochtends is juist zo fijn daar.

Hmmm ja, het ligt ook nog niet vast, die 1,5 uur kunnen we eigenlijk best verder rijden, dan hebben we 1 nacht extra. We hebben de vorige keer ook in Tusayan geslapen omdat dat de helft goedkoper was dan in GC city. En van daaruit was het 15 minuten naar de GC. Dat stuk tussen LV en yosemite is sowieso een stom stuk vind ik. We willen graag de route via Kings en Sequioa park doen. En dan ben je wat langer onderweg. Ik vond DV de vorige keer niet zo geweldig, maar misschien is het handiger om wel daar te overnachten en dan van daaruit door te rijden naar Three Rivers.

Bah Yasmine, daar voel je je niet echt veiliger door!! Dan denk je dat je weinig kan gebeuren met 5 meiden in een normale straat en dan krijg je nog een of andere gek achter je aan. Wat een geluk dat jullie bij de politiewagen uitkwamen!! New Orleans staat ook nog op mijn verlanglijstje :D . Lijkt me een geweldig mooie stad!!

Heerlijk Guinevere Hawaii!!!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:06

EvaC: KLM wereldealweken zijn begonnen gisteren dus zal daarom daar ook wel goedkoper zijn.

Ik had gister mijn tickets geboekt bij KLM met korting tijdens de werelddealweken. Scheelde niet veel met normale prijs. Van 2011,- voor 1785,-. Maar dacht doe het maar gewoon veel goedkoper worden ze waarschijnlijk. Keek ik later bij een site (expedia.com), boden ze dezelfde tickets, zelfde vluchtnr, zelfde tijden, met klm toestel aan voor 1530 dollar, dus 1200 euro!! KLM gebeld en je mag binnen 24 uur kosteloos annuleren. Dit heb ik gedaan en andere toen de andere geboekt. Scheelt gewoon bijna 600,-! Bij expedia.nl zijn de prijzen hetzelfde als bij klm maar bij de .com scheelt het dus enorm. Misschien ook voor anderen die nog tickets moeten boeken de moeite waard om even te kijken ;) .

USA here we come *\o/* !

@ Yasmine: Wat een eng verhaal zeg, bah. Gelukkig is er niets gebeurd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:07

Weet iemand of ze in de victoria secret winkel ook de pumps en laarzen hebben staan of dat alleen op de site staat

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:18

Heerlijk Zefana :D . Haha cool dat je ze zoveel goedkoper hebt gekregen nu. Ik ben ook gelijk gaan kijken net, maar helaas, daar kosten de tickets die wij willen 920 dollar, op de nl site 728 euro, dus daar zit niet veel verschil tussen.
Wij gaan morgen boeken :D .

Lesilla, ik heb de vorige keer geen schoenen gezien in de victoria secret winkel, maarja het kan dat ze die nu wel in het assortiment hebben.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:26

Ik zag geen schoenen en laarzen in zowel de NY als de Toronto Victoria Secret winkels. :)

Ik ben inmiddels alweer sinds zaterdagavond thuis en alweer volledig terug in de dagelijkse routine. :+ Blijf nog wel jullie verhalen en plannen lezen, want vind dat erg leuk om te lezen. En zo kan ik nog ideetje opdoen voor een volgend tripje. :D

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:45

Zefana, waar ga je heen in Amerika? Wel tof dat je ze alsnog voor flink minder geld hebt kunnen krijgen!

Stacey, ik heb precies hetzelfde! Erg leuk om te lezen! :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 07:28

Ik ben al in minstens 5 Victoria Secrets binnen geweest en geen enkel paar schoenen gezien. Wat zijn ze daar trouwens vervelend, zeg. Om de 2 minuten komt iemand vragen of alles oké is, als je ook maar één blik gooit op een artikel komen ze het uitgebreid aanprijzen en dan vragen ze je nog 5x of je zeker bent of je niet dit of dat wilt kopen omdat het in promotie is. En zomaar even een beha passen gaat al helemaal niet, want ze willen je eerst uitgebreid opmeten en dan krijg je nog 10 andere beha's in je handen geduwd, terwijl je er maar één wilt passen. Echt niks voor mij, die winkel. Je hebt Amerikaanse vriendelijkheid en pure opdringerigheid. Laat me gewoon op mijn gemak passen wat ik zelf heb uitgekozen :+

Wij hebben vandaag een city tour van New Orleans gedaan in een busje. Heel interessant, duurde 3 uur en we zijn door alle wijken gereden en hebben erg veel gezien. Maar ik vond het wel ongepast hoe de Lower 9th Ward buurt die zwaar was toegetakeld door Katrina als een toeristische attractie werd beschouwd.

Morgen vliegen we naar Miami! :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 08:32

Volgens mij kun je alleen in de online shop andere artikelen dan lingerie kopen. Maar ik weet niet of ze ook in Europa leveren. Ik zag toen wij in juni op Schiphol waren dat ze daar ook een Victoria's Secret aan het openen waren. :):)

Apart is dat inderdaad Yasmine, soort ramptoerisme...
Veel plezier in Miami!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:55

Jakkes Yasmine, wat eng zo'n man en dan ben je nog wel met z'n vijfen :oo

Dat ramptoerisme vind ik ook bij de citytour in NY langs ground zero. Amerikanen zijn wel goed in het uitbuiten van hun ellende :=
Alhoewel ik ook niet weet of dat iets typisch Amerikaans is.

Stacey en Eva, niks aan alweer terug zijn :(:) gauw plannen maken voor de volgende trip :D

Ben nog nooit in Victoria's Secret geweest, maar staat wel op de planning deze zomer. En ben nu voorbereid op de opdringerigheid ;)

Leuk die werelddeal weken van KLM, geldig tot 15 juni :+ Heb je niks aan in de zomer (logisch hoor ;) )
Ach, we hebben onze tickets toch al.

Montyrulez, is Tusayan zoveel goedkoper? Ik vond GC city idd erg duur :$ , maar nu heb ik gekeken naar een plaatsje onder Williams dat misschien wel een stuk rijden is dan nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:26

Yasmine schreef:
Ik ben al in minstens 5 Victoria Secrets binnen geweest en geen enkel paar schoenen gezien. Wat zijn ze daar trouwens vervelend, zeg. Om de 2 minuten komt iemand vragen of alles oké is, als je ook maar één blik gooit op een artikel komen ze het uitgebreid aanprijzen en dan vragen ze je nog 5x of je zeker bent of je niet dit of dat wilt kopen omdat het in promotie is. En zomaar even een beha passen gaat al helemaal niet, want ze willen je eerst uitgebreid opmeten en dan krijg je nog 10 andere beha's in je handen geduwd, terwijl je er maar één wilt passen. Echt niks voor mij, die winkel. Je hebt Amerikaanse vriendelijkheid en pure opdringerigheid. Laat me gewoon op mijn gemak passen wat ik zelf heb uitgekozen :+

Haha, zo gaat het daar inderdaad en als je dan wil passen, dan komen ze je ook nog helpen met een hoop geduw en getrek. Victoria en haar Secret kunnen mij dus ook gestolen worden en al hun mega, extra, ultimate push up bh's ook :D.

Have fun in Miami en doe iedereen de groeten.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:00

Zefana schreef:
EvaC: KLM wereldealweken zijn begonnen gisteren dus zal daarom daar ook wel goedkoper zijn.

Ik had gister mijn tickets geboekt bij KLM met korting tijdens de werelddealweken. Scheelde niet veel met normale prijs. Van 2011,- voor 1785,-. Maar dacht doe het maar gewoon veel goedkoper worden ze waarschijnlijk. Keek ik later bij een site (expedia.com), boden ze dezelfde tickets, zelfde vluchtnr, zelfde tijden, met klm toestel aan voor 1530 dollar, dus 1200 euro!! KLM gebeld en je mag binnen 24 uur kosteloos annuleren. Dit heb ik gedaan en andere toen de andere geboekt. Scheelt gewoon bijna 600,-! Bij expedia.nl zijn de prijzen hetzelfde als bij klm maar bij de .com scheelt het dus enorm. Misschien ook voor anderen die nog tickets moeten boeken de moeite waard om even te kijken ;) .

USA here we come *\o/* !

Wat goed! Wat een superdeal!

Als ik naar expedia.com wil wordt ik automatisch geredirect naar expedia.nl?

/edit; nevermind, heb al gevonden hoe je er komt! :)

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:37

@ MontyRulezz: jammer dat jullie tickets er niet tussen staan. Kijk anders ook nog even op vayama.com. Daar stonden mijn tickets ook voor minder.

@ Evac: We gaan een rondje SF-LA-LV-SF doen en natuurlijk ook langs een aantal parken zoals GC, Bryce, Zion.

Wil ook zeker naar victoria secret, maar als ik jullie verhalen hoor :? :? Heb ook zo'n hekel aan dat opdringerige.

@ MacavityL: Irritant he dat je automatisch wordt doorgezet naar de NL site.

Via welke sites boeken jullie de hotels?