USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:41

-O- Afgelast!

En wat me nog het boost maakt is dat ze niet eens een e-mail gestuurd hebben. Nee, we mochten eerst 45 minuten zonder succes naar het daarvoor aangegeven nummer bellen. Pas toen we stiekem naar ticketverkoop belden kon die man ons vertellen dat alles voor vandaag gecancelled is. Wat een slechte organizatie! :( Nu maar even kijken of we nog iets kunnen regelen voor onze hotel kamer en de musical kaartjes ...

Purny, ik ben niet zo kieskeurig, maar ik vond continental goed te doen. Het maakt me om eerlijk te zijn niet zoveel uit zolang ik maar zo goedkoop mogelijk van punt A naar punt B ga. ;)

purny

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:45

Ik denk dat ik maar voor Continental ga deze keer. Dan heb ik de boeing 757, 767 en 777 gehad. Als ik van JFK naar Newark moet, dan is Newark dichterbij. Ik heb trouwens problemen met het innen van mijn skymiles. Op de een of andere manier lukt dat niet...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 16:53

Wat balen Guinevere! Lekker georganiseerd idd...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:24

Dat is wel heel dramatisch geregeld Guinevere. Ontzettend sneu dat je op die manier je kaarten voor niets hebt gekocht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:22

Geboekt :D Van 16 tot en met 22 oktober zit ik in NY... Het is toch de KLM geworden aangezien dat goedkoper was..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:22

Ja, erg he! Dat mijn reisje niet doorgaat is vervelend, maar niks aan te doen, maar ik ben zo boos op Greyhound! Het is toch van de gekke dat je er zelf achteraan moet bellen?! Voor hetzelfde geld waren we gewoon naar DC gereden.

We zouden eerst met Boltbus gaan en die stuurden gisteren al een e-mail dat het niet doorging. Veel goedkoper dan Greyhound en ook veel betere service ... drie keer raden wie er voortaan op mijn klandizie mag rekenen. ~~}>

Ik denk dat ik als troost vandaag alvast begin met het plannen van ons volgende reisje naar het zuidwesten. :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:24

Leuk voor je purny! Oktober is meestal nog best lekker weer hier; niet te warm en niet te koud. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:30

Net even op internet gekeken en ik vlieg heen in een 747 :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:36

Ah echt balen van je reisje Guinevere! Het was vandaag hier zelfs op het nieuws, dat het in New York zulk nood weer was.

Ben blij dat ik eind april pas ga.. dan zal de sneeuw toch wel over zijn :+ Nu nog flink aan het regelen komende tijd.
Moet nog een hostel in New York en een lijstje op stellen wat we elke dag willen doen/zien.

Iemand ooit goedkoop overnacht in New York?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 20:53

Guinevere, ik zag net op het nieuws een hoop sneeuw in New York idd. Heb je nog iets kunnen regelen met je musical tickets of ben je dat geld gewoon kwijt? En wat zijn je plannen voor het Zuidwesten?

Purny, leuk dat je geboekt hebt! :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:58

Haha, Debbie, ik mag hopen dat de sneeuw rond die tijd weg is! :P Op AA loopt momenteel een topic over goedkoop (in een hostel) overnachten in NY. Daar staat vast wel iets voor jou bij.

Musical tickets krijgen we vrijwel zeker niet terug, aangezien ik ze voor 2x zoveel geld via stubhub gekocht heb. Boltbus heeft alles gelijk terug gestort, maar Greyhound wil alleen een tegoedbon geven dus we hangen nu al bijna een uur aan de telefoon op een manager te wachten. Het hotel zegt dat ze niks in rekening brengen, maar omdat de boeking via Priceline gaat willen zij eerst zelf met de manager van het hotel praten en die kan door de sneeuw blijkbaar ook niet op zijn/haar werk komen. :+ Nou ja, we zien het wel hoor.

Voor het zuidwesten staat nog niks vast, maar het wordt waarschijnlijk 1,5-2 weken een rondje parken begin April. 8-)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:37

Wat denken jullie hiervan:

http://nl.hotels.com/hotel/details.html ... 6246&rooms[0].numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=22-04-2011&hotelId=220355&validate=false#description

Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn! Voor die prijs ben ik heel wat aftandse hostels tegen gekomen..
En hierbij dus gratis ontbijt! En badkamer op je eigen kamer!

Alleen over de locatie kan ik weinig vinden.. wat denken jullie daarvan?

edit: zie dat mijn link via hotels.com niet werkt. Dit is de site van het hotel: http://www.adriahotelny.com/index.html
Ik kwam op een prijs van 77 euro per nacht voor 2 personen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:52

Je zit vrij ver van het touristische centrum van de stad, vandaar dat het zo goedkoop is. Ik betaal zelf liever wat meer om overal dichtbij te zitten en de NY sfeer mee te maken, maar dat is eigen keuze. Ik weet niet precies waar dit hotel ligt, maar als de afstand geen probleem is zou je ervoor kunnen kiezen om een hotel bij het vliegveld te boeken. Verder weg, maar veel goedkoper.

Edit: we krijgen van Priceline en Greyhound ons geld terug! *\o/*

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:56

Hm.. wel ver bij het centrum weg dus? Dat willen we dus liever niet :+

Maar telkens als ik een betaalbaar hostel heb gevonden in het centrum lees ik de vreselijkste beoordelingen :=
En ik weet dat sommige mensen vreselijk kunnen zeiken.. maar toch :o Als ik verhalen over kakkerlakken hoor dan haak ik af :P

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:57

We zijn veilig thuisgekomen hoor, wel eerst een heel eind gelopen.....en weer terug :-) in de sneeuw met mijn nette kleren ( we gingen naar de kerk hahaha)

Guinevere wat een gedoe allemaal zeg, inderdaad slecht organisatie, zonde!

Purny leuk dat je weer geboekt hebt!

Wij willen in feb naar Florida, naar Daytona, Nascar races en een hele goeie vriend wordt 80. Mijn man gaat elk jaar heen, ik ben de laatste keer niet geweest omdat we geen oppas hadden. Weet ook niet of het nu gaat lukken, we hebben zoveel beesten waar iemand dat voor moet zorgen. Dat is het nadeel.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 23:32

Debbie, ik heb ook wel eens gelezen dat men liever niet in het centrum van NY wil overnachten omdat je dan juíst niet de echte NY sfeer kunt proeven maar alleen het toerisme. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. (Ik kan het topic even niet meer vinden.) Ik zou me verder niet blind staren op die beoordelingen, mensen klagen vaker dan dat ze een positieve ervaring op internet zetten. Toen ik op zoek was naar een hotel in New York vond ik het echter wel belangrijk dat het een goed hotel was, daarom hebben we daar ook best wel wat geld voor neergelegd. Dat heb ik liever dan dat ik voor een paar tientjes minder in een aftands en niet schoon hotel zit.

Wat fijn dat je je geld terug krijgt Guinevere! :):)

Wat een avontuur HCRanch! Leuk dat je evt. naar Florida gaat!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:59

Ik zit in New Jersey, in een drie sterrenhotel. Reden ervoor is niet alleen de ligging, maar omdat ik nu wel eens een eigen badkamer wil. Ik zit op ongeveer 3 kwartier reizen af van Manhattan. Het hotel heeft een drie sterren classificatie, is met een 8 aangeschreven door reizigers en ik ben toch maar iets van 150/200 euro meer kwijt dan vorige keren. Bovendien was Manhattan veel te duur voor alleen. Prijzen lagen rond de 1700/1800 of soms 2000 euro voor dezelfde reis en tijd.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:06

Ga je helemaal alleen joh? Spannend!!

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:21

@Geuneverne, wat balen zeg, dat op deze manier je reis niet door gaat. Op het nederlandse nieuws besteden ze veel aandacht aan het slechte weer daar.

@Monique, geen USA meer, jammer dat ik je reisverhalen niet meer kan lezen. Maar ik kan me het goed voorstellen. In Spanje wonen is ook erg leuk, en lekker weer. Zeker met vergelijking met Nederland nu (en Oost USA) ik ben die sneeuw al zo zat! :(

Debbie, ik heb geen ervaring met NY, maar niet alle beoordelingen zijn betrouwbaar, al zou ik het ook niet doen, als ik iets met kakkerlakken lees hoor....moeilijk.

Iemand had de vraag gesteld hoe lang ik ging. 19 dagen, omdat het net in onze bouwvakvakantie moet vallen, waar in in verplicht vrij moet nemen, en het wordt lastig om ervoor of erna nog dagen aan te plakken.
We moeten alleen nog onze ESTA regelen, maar wat ik zo lees, is dat niet zo heel ingewikkeld.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:52

Mijn grootste reden om in het hartje van de stad te zitten is dat ik meestal pas 's avonds laat terug kom en dan zit ik liever in een buurt die ik goed ken en vertrouw.

Joelle, ESTA schijnt inderdaad een makkie te zijn. Gewoon bijtijds aanvragen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:56

@ Joelle: ESTA kan in drie minuten, stelt niks voor zolang je geen strafblad of zo hebt.

Ik vind Manhattan geweldig om te zitten, maar inderdaad wel prijzig.

Enne, ik schrijf vast nog weleens vanuit de USA hoor, maar voorlopig dus niet nee.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:33

Dom Dom.. bedenk me net dat ik compleet ben vergeten om een annulerings-/reisverzekering af te sluiten.
Gelukkig zit ik nog binnen de 7 dagen dus het moet vanavond echt even gebeuren.

Denk trouwens dat ik het big apple hostel ga boeken. Vlak bij times squire, betaalbaar en op het amerika forum lees ik goede reacties.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:41

Wauw Monique ga je in Spanje wonen! Of zit je er al definitief? Gaaf!!

Bijna oud&nieuw! Wordt nu wel (extra) speciaal, want 2011 wordt het jaar met mn langgewenste reis!! :):) Alles is nu definitief, tickets ook al geboekt enzo. Af en toe overvalt het me ineens en vraag ik me af waar ik aan begonnen ben. :+

Ik wens iedereen (alvast) een fantastisch 2011 met veel (USA) reisplezier!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 09:18

Gaaf hoor Toekie! *D

Ik sluit me verder helemaal aan bij jouw nieuwjaarswens! Op een mooi USA jaar! :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:55

@ Toekie: we gaan hopelijk eind 2011 definitief hier wonen, als onze jongste op kamers zit. Ondertussen hebben we al wel een heerlijk huis in Spanje, waar we nu vijf weken vakantie vieren (nou ja, klussen ook, maar zijn ver klaar). Het is prachtig weer hier, verwacht vandaag weer op het terras te kunnen koffie drinken en eten :-)

Meer info: www.nieuwenoord.nl

En o ja, als je nog iemand weer die een huis met stallen zoekt in Nederland ... zie onderschrift!