Australië 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:22

Ja het laatste stukje dan niet, maar in mn reisgids staat dat je in oktober het beste van noord naar zuid kan reizen. :j Cairns kwam ook pas op het laatste moment erbij.

Misschien dat ik Cairns ook ergens anders kan zetten.. *gaat nadenken*

/edit; ik heb al snel een beslissing gemaakt, ik start in Cairns. :j Via Australian Backpackers heb je daar namelijk ook een startpakket en niet vanuit Darwin, dus daar baalde ik al van..

_Michelle_

Re: Australië 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:26

Klopt dat je dan het beste van noord naar zuid kan gaan :) Kan je dan niet beter in Cairns beginnen en van Cairns naar Darwin? En ga je niet naar de Whitsundays en Fraser Island? En wil je op Tasmanie alleen naar Hobart? Ik was op Tasmanie rond de kerst. Geloof dat het dan zomer hoort te zijn maar het was nog aardig koud, het is daar nogal wisselvallig qua weer.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:30

Ik las het dat het op Tasmanië best kan spoken. Ik zit er nu idd aan te denken van Cairns naar Darwin te gaan, das nog een kortere afstand dan van Sydney naar Cairns. Maar is het niet zo dat de oostkust niet zo'n last heeft van regen- en droogteseizoenen? ik dacht dat dat alleen gold voor het binnenland.
Ik weet nog eigenlijk niet precies wat ik in Cairns wil gaan zien. :o :+ Whitsundays en Fraser Island wordt idd wel veel aangeraden. :) Ik wil iig daar wel gaan snorkelen en genieten van de mooie stranden. :D

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:37

Sorry, niet het hele topic nog gelezen. Ben jaloers... Ik heb 12 jaar geleden een jaar door Australië getrokken.
Ook een deel WOOFFing, weet niet of het hier al genoemd is. Dan ga je werken bij een (biologische) farm (3 a 4 uur per dag) en krijgt dan gratis kost en inwoning.
Was erg leuk en scheelt een hoop kosten!

Zelf ben ik echt verliefd geworden op Cairns en omgeving (Port Douglas, the Boulders, Undara). Als je daar nog komt moet je zeker een Kebab (of Falafel rol) halen Bij Sinbad's Kebabshop op de Esplenade (ja die zit er nog steeds). Daar heb ik gewerkt in de nachtdiensten en echt super leuke en leerzame (levens)ervaring opgedaan.

Heel veel plezier iedereen die die kant op gaat. Genieten van de ervaring, je doet er een leven lang je voordeel mee!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:43

Volgens mij heb je rond Cairns nog wel last van het regenseizoen, verder naar het oosten toe geloof ik niet zo. Jij noemde in je rijtje net allemaal grotere plaatsen, maar daar tussenin kom je ook nog zoveel mooie dingen tegen wat ik persoonlijk erg zonde vind als je dat over zou slaan. Dan bedoel ik dus onder andere Whitsundays en Fraser Island, beide zooo mooi! Zelfde geld voor Tasmanie, daar heb ik een 6 daagse tour gedaan rond heel het eiland en dan krijg je er ook een goed beeld van :) Zou zonde zijn om alleen Hobart aan te doen want er is zoveel meer dan dat, juist Tasmanie is heel divers in de natuur.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:44

Klopt inderdaad, in Tasmanië ga ik een 6daagse tour doen, deze start in Hobart. :j Ik ga 3 maanden weg dus ik blijf denk ik wel een tijdje op dezelfde plekken, dus dan kan ik ook makkelijker vanaf de grote steden naar kleinere plaatsjes reizen. :) Ik probeer ook zo min mogelijk met het vliegtuig van plek naar plek te gaan, dan zie je zo weinig. :P

In de reisgids die ik heb (Insight Guide) staan ook echt hele leuke tips om idd wat verder uit de stad te gaan doen.
Vooral de omgeving van Melbourne lijkt me geweldig! En Alice Springs lijkt me ook fantastisch. :) En in Sydney moet ik natuurlijk even Bondi Beach aandoen. :D

Wat gaaf Suusje, dat je een jaar bent geweest! Zou ik ook wel willen maar ben bang dat ik dat niet volhoud in mn eentje..

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:51

:D Meld mij!!!

Ik vlieg 10 oktober naar Australië!
Ik ga daar werken met Friese paarden www.friesians.com.au
Ze hebben daar ook twee huisje die ze verhuren aan backpacker`s :D Dus ik zou zeggen, kom eens langs!
Laatst bijgewerkt door Blackmystery op 26-09-10 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:53

Gaaf Blackmystery! :D Jammer genoeg niet in mijn route (voor ik zover kan zien op het kaartje op de site), maar tegen de tijd dat ik daar ben ben je alweer weg denk ik. :') Hoelang ga je?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:53

Ohh oke :D 6 daagse tour met Adventure Tours? Die heb ik gedaan iig :) Ben je niet van plan om een busticket voor de Greyhound ofzo te kopen? Kan je makkelijk van plek naar plek reizen en kom je ook op de wat kleinere plaatsen. Manley Beach is trouwens ook wel leuk :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:57

Maatschappij heb ik nog niet om die tour te doen, excursie stond in een boekje of in mn gids ofzo. :)

Qua vervoer heb ik eigenlijk nog geen idee hoe ik het wil gaan doen. := Bus lijkt me wel handig om ook ter plekke te gaan reizen enzo..

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:58

SpikkelFire schreef:
Gaaf Blackmystery! :D Jammer genoeg niet in mijn route (voor ik zover kan zien op het kaartje op de site), maar tegen de tijd dat ik daar ben ben je alweer weg denk ik. :') Hoelang ga je?

:D Een jaar, want dan moet ik terug voor mijn visum. En als het bevalt, hoop ik te kunnen blijven.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:02

Nee sorry, dan loop ik je net mis haha. Ik ga pas over een jaar. :\

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:06

Oh jongens, ik word jaloers!! Ik ben vandaag precies 2 maanden en 2 dagen terug van mijn geweldige reis door Ozzie. Ben krap een half jaar geweest en het was veel te kort. Ik zou met liefde weer terug gaan!

Ik las dat iemand schreef over wat er in Cairns te doen viel, die stad viel mij behoorlijk tegen. Het is véél kleiner dan ik had verwacht, absoluut niet te vergelijken met Sydney oid. Maar, het kan ook daar vast geweldig zijn hoor, ben er niet zo lang gebleven ;)

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:08

SpikkelFire schreef:
Nee sorry, dan loop ik je net mis haha. Ik ga pas over een jaar. :\

:P Heb daar nu een vaste baan, zooooooo spannend.
Ze hebben mijn ticket betaald, krijg een eigen huisje op het terrein, een auto, kost en inwoning en betaald!
:D Ga daar de paarden trainen en uitbrengen op wedstrijden en shows!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:11

Woow, klinkt goed hoor :D

@djodjodjo; dat was ik ja :j maar zijn de stranden en eilanden daar ook niet leuk dan? Ik kom voornamelijk voor GBR in Cairns. :)

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:14

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:16

Leuk! In welke plaats zit je precies? :)

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:20

SpikkelFire schreef:
Leuk! In welke plaats zit je precies? :)

:D In Yea! Is ongeveer 2 uur rijden vanaf Melbourne!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:21

Leuk! Ik ga ook die kant op. Doet die stal ook buitenritten of is het alleen uitbrengen en wedstrijden? :)

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:24

SpikkelFire schreef:
Leuk! Ik ga ook die kant op. Doet die stal ook buitenritten of is het alleen uitbrengen en wedstrijden? :)

:D Ze maken ook lange trails! Maar niet met de friese! Daar hebben ze andere paarden voor, volgens mij.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:30

Gaaf!! Ga ik in gedachten houden. :D

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:33

SpikkelFire schreef:
Gaaf!! Ga ik in gedachten houden. :D

:D Ik hoop daar ook te kunnen bokken, anders moet je mij tegen die tijd maar mailen. Misschien kan ik wel wat voor je regelen!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:35

Leuk, je moet zowieso wel updates geven als je internet hebt, he?! :D

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:38

:D Ik word zenuwachtig, hahahahahah! Maar dat ga ik zeker doen!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:39

Haha ja is ook superspannend! Ik rijd om de week langs Schiphol, begint telkens dan te kriebelen. :+