Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:14

Nee nog nooit gedaan, dus zal het zeker in gedachten houden!

Barbabientje

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:06

Jongens,

ook ik ga er aan geloven, voor het eerst in mijn leven naar Turkije..
Maar nu willen vriendlief en ik ergens heen waar we eventueel wel 'savonds gewoon gezellig een stadje in kunnen maar neit zo heel toeristisch is zoals alanya end. heeft iemand een idee waar we heen kunnen?
Liefst niet te ver van het strand en centrum maar wel lekker 'rustig' toeristisch...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:04

Veerle90, wat leuk dat jullie naar Turkije gaan.
Ik weet niet precies wat je met 'rustig' bedoeld. Heb je het dan over drukte van toeristen of overlast door lawaai?

Een rustig maar toch toeristisch plaatsje is bijv. Kemer. Het ligt aan de kust, het centrum loopt ook door tot aan het strand. Maar er zijn bij de hotels geen discotheken of andere lawaaierige aangelegenheden. Er zijn wel veel hotels en toeristen, maar dat is nooit zo veel als in Alanya.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:07

Kemer vind ik best druk en juist veel discotheken.. Ik denk dat ze meer de wat kleinere plaatsjes bedoeld bij de wat grotere steden.
Dus bijvoorbeeld Titreyengöl (bij Side), klein plaatsje maar wel een hele leuke en gezellige sfeer.
Of Göynük, ook niet zo groot maar toch heel gezellig, is ongeveer 10km van Kemer.
Of Içmeler, ook veel rustiger maar dicht in de buurt van Marmaris. Vind ik een heel lief 'dorpje' met mooie hotels, leuke winkels en vooral een rustige sfeer.
En alles is dicht bij het strand!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:37

Ik vind Kemer nou niet echt druk, maar misschien ligt dat aan mij. :D
Misschien is Kiris dan geschikter, dat ligt 5 km naast Kemer en is een stuk kleiner en rustiger. Vanuit daar kun je ook makkelijk gaan shoppen of wandelen in Kemer.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:13

Ik ga deze zomer ook naar Side :D
Ben 4 jaar geleden ook naar Turkije geweest, maar toen in Dalyan (was ook zeer geslaagd).

Heeft iemand nog tips voor Side? En kun je er ook paardrijden?
Heb er nu al zin in! :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:21

Leuk dat je naar Side gaat _Jolien_! :)
Ik heb verder geen tips voor je, er is daar genoeg te doen. Je kunt er vast wel paardrijden. Gewoon even informeren bij het hotel.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:53

Nadir schreef:
Leuk dat je naar Side gaat _Jolien_! :)
Ik heb verder geen tips voor je, er is daar genoeg te doen. Je kunt er vast wel paardrijden. Gewoon even informeren bij het hotel.

Dank je, zal ik doen :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:56

Ik ben weer op zoek naar tickets voor in de meivakantie... Maar wat zijn ze weer duur zeg! Ik heb er veel voor over maar ga echt geen 600 euro voor neer leggen. En Alitalia spant toch wel de troon met € 1.365,42 .. :+ waar praten we nog over zeg. Dan ga ik liever nog met de fiets :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:06

Dat meen je niet Ikkuh! :oo
Dat is wel heel veel geld, vliegen ze via Tokyo of zo? :+

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:33

Moet je gewoon naar Antalya? Of vergis ik me nou...
Via Corendon heb ik hele lage ticketprijzen gevonden.
Retour ongeveer €300.
Zie: www.corendon.com

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:34

Joehoe!!! Ik ga lekker met mn vriendje weer naar Kümkoy Beach hotel in Side! In September heerlijk. Kan niet wachten. Was vorig jaar ook geweest....... Super vakantie gehad. *D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:33

New-Forest.
Normaal heeft Corendon inderdaad gewoon normale prijzen :j . Maar ik val precies in de meivakantie dus dan gaan de prijzen omhoog. Heb bij Corendon van 1 mei tot 8 mei vanaf Amsterdam voor 598 euro. Vanaf Eindhoven is het ongeveer hetzelfde. Zou ik nog te vroeg zijn? Dat de prijzen nog moeten zakken? Alleen zie nu al dat er bij sommige data's nog maar 2 stoelen vrij zijn... Ik ga is kijken of het via Düsseldorf niet goedkoper kan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:15

Hier hetzelfde probleem Ikkuh... echt torenhoge prijzen voor augustus. Ik wacht nog wel af! Ze zeggen vaak dat het vroeg goedkoper is maar ik merk er niets van.
Nu wil ik nu ook nog niet boeken voor augustus maar houd het gewoon een beetje in de gaten...
Ik vind Cheaptickets toch wel een handige site daarvoor en Turkish Airlines heeft ook vaak goede prijzen. (ik ga daar iig een vlucht boeken voor ons drietjes van ankara naar dalaman voor totaal 121 lira. :+ )

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:34

_Jolien_ schreef:
Ik ga deze zomer ook naar Side :D
Ben 4 jaar geleden ook naar Turkije geweest, maar toen in Dalyan (was ook zeer geslaagd).

Heeft iemand nog tips voor Side? En kun je er ook paardrijden?
Heb er nu al zin in! :D

Je kunt er ook paardrijden, maar heb daar wel slechte ervaringen mee.
Arme paardjes, ben op verschillende plaatsen geweest maar ik vind het echt 3x niks.
Ik ga daar dus ook nooit meer paardrijden.
Side zelf is heel leuk.
Erg leuke winkeltjes enz. waar je wel op moet letten is dat ze je niet de schoenen uit trekken dat heb je in Side heel erg.
Ook als je daar ergens iets gaat eten of drinken zorg ervoor dat je een kaart krijgt waar prijze bij staan.
En in Side zelf lopen ook veel van die mannetjes rond die je aanspreken dat je er zo in trapt dat ze je uiteindelijk een rondleiding hebben gegeven.
Verder kun je lekker van Side uit helemaal naar Kumköy en Çolakli lopen via het strand (ongeveer een uur tot 1,5 uur.
Naar welk hotel ga je als ik vragen mag?

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:52

Citaat:
Je kunt er ook paardrijden, maar heb daar wel slechte ervaringen mee.
Arme paardjes, ben op verschillende plaatsen geweest maar ik vind het echt 3x niks.
Ik ga daar dus ook nooit meer paardrijden.
Side zelf is heel leuk.
Erg leuke winkeltjes enz. waar je wel op moet letten is dat ze je niet de schoenen uit trekken dat heb je in Side heel erg.
Ook als je daar ergens iets gaat eten of drinken zorg ervoor dat je een kaart krijgt waar prijze bij staan.
En in Side zelf lopen ook veel van die mannetjes rond die je aanspreken dat je er zo in trapt dat ze je uiteindelijk een rondleiding hebben gegeven.
Verder kun je lekker van Side uit helemaal naar Kumköy en Çolakli lopen via het strand (ongeveer een uur tot 1,5 uur.
Naar welk hotel ga je als ik vragen mag?

Hmmm.. dat klinkt allemaal niet zo positief.. :(
We gaan naar Nova Beach Hotel/Bungalows (allemaal van die kleine bungalows.. Direct aan het strand en dichtbij het centrum)

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:52

Aah het klinkt negatiever als dat het eigenlijk is!
Dat zijn gewoon de kleine dingetjes waar je op moet letten. En verder is Side een leuk plaatsje. Het ligt aan de haven dus je kunt een tocht met de boot maken enz. En je kunt ook de taxi of de dolmus pakken en naar manavgat gaan. Lekker naar de markt of de winkeltjes in de zijstraten.
Je kunt natuurlijk ook een keertje mee doen met een dagtrip en ga zo maar door. Je kunt er genoeg leuke dingen doen.
Ooh en natuurlijk niet te vergeten lekker aan het strand liggen haha.
Je hebt iig een ideale ligging uitgekozen.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:40

Turkish Airlines heeft inderdaad goede prijzen. Ik heb voor 280 euro tickets gevonden. Eén groot nadeel ik moet overstappen in Ankara. Weet niet of ik daar wel zo zin in heb.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:08

Had Transavia een tijdje ook niet voor 50 euro overal heen? Weet dat Transavia in ieder geval wel op Antalya vliegt?

(haaai trouwens ;) )

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:44

Wat die paarden betreft, in dat soort landen gaan ze toch heel anders met die beesten om. Dat is niet alleen in Side zo natuurlijk... Ik zou in Turkije niet zo nodig te hoeven rijden, maar ik zie niet in waarom je het niet zou doen...

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:23

ikkuh15 schreef:
Turkish Airlines heeft inderdaad goede prijzen. Ik heb voor 280 euro tickets gevonden. Eén groot nadeel ik moet overstappen in Ankara. Weet niet of ik daar wel zo zin in heb.

Op Ankara overstappen is echt heel simpel. Het is een klein vliegveld, dus als het echt zoveel verschild kwa prijs zou ik het zeker doen!

Ik ben nu in Nederland en vanaf Istanbul gevlogen met Lufthansa, met overstap op Munchen. Echt geen problemen gehad en de tijd gaat zo snel joh!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:15

Klopt wel Samcha_19, maar de vraag is of het dat waard is.
Je doet dan al gauw een hele dag over de reis ipv een paar uur...

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:49

Het overstappen is op zich niet zo'n probleem. Ben ook wel is gevlogen via Istanboel naar Adana en dat ging inderdaad prima. Echter duurt het wel veel langer. Vertrek vanuit Amsterdam om 23.00 aankomst om 10.00 uur. En de terugreis vertrek om 20.50 aankomst om 6.00 uur. Ben je dus wel veel tijd kwijt. Toen ik naar Adana vloog had ik een perfecte aansluiting met één uurtje overstappen, dat vind ik geen probleem.

A_lette: Transavia voor 50 euro! Dat heb ik weer gemist dan }:0 Die vliegen inderdaad op Antalya.

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:54

Dat klopt, ik had maar 45 minuten overstaptijd, dus dat was super. Ipv 4 uur deed ik er 5 uur over.

Je moet inderdaad wel heel lang wachten. Je komt dan met de nachtvlucht van THY en moet je wachten tot de volgende ochtendvlucht naar je bestemming. Lastige keuze.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:01

MargrietJonk schreef:
Joehoe!!! Ik ga lekker met mn vriendje weer naar Kümkoy Beach hotel in Side! In September heerlijk. Kan niet wachten. Was vorig jaar ook geweest....... Super vakantie gehad. *D

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Tukije en ook naar Kumkoy Beach...
De vrienden met wie ik ga waren er vorig jaar ook al geweest en waren super te spreken over het hotel.
Gelukkig hoef ik niet zo lang te wachten want ik ga beging juni al :D