London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:42

Tate staat op mijn lijstje voor een volgend bezoek. :j

Een collega van me was helemaal onder de indruk toen ik vertelde dat ik vaak in mijn uppie op stedentrip ging (net naar Berlijn geweest, voor mij heel normaal trouwens om in mijn uppie te gaan). Zij wil wel, maar durft niet. Ze wil graag een keer naar Londen en we hebben nu het idee geopperd dat we dat een keer samen gaan doen en dan uiteraard met zo'n fijne 5-euro-vlucht van Ryanair. Gaan we lekker de toerist uithangen, meestal als ik in Londen ben is het voor een concert en/of om vrienden te bezoeken. :D
Laatst bijgewerkt door Karin op 19-08-09 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:43

Was dat die kamer met het volkswagenbusje? :+

Ik ga in Januari weer naar London, kijk er nu al naar uit :) Zijn al op zoek naar hotelletje etc.

Ben trouwens wel benieuwd waar ongeveer jullie in London wonen, aangezien London al zo groot is als de provincie utrecht :oo

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:44

Gezellig :D ! Ben nu met mijn moeder naar London geweest, en binnenkort willen we samen met een vriendin van mij en haar moeder een stedentripje naar Parijs doen :j . Maar daarna wil ik weer back to London :+: .

Karin

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:46

Haha ja, van het noordelijkste randje naar het zuidelijkste randje van Greater London ben je wel ff onderweg. Van oost naar west nog langer. :D

Vriendinnetje van me woont aan het noordelijkste randje, in Enfield. Voor je gevoel lekker buiten (bijna landelijk gebied, overal staan ook paarden), fijn dicht bij Stansted en met de trein sta je in een half uurtje op King's Cross.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:18

Ik woon(de) in Blackheath, Greenwich. Is bijna een dorpje op zich- veel leuke restaurantjes, winkeltjes en heel veel groen, als ik de straat uitliep stond ik in Greenwich park. Omdat het boven op een heuvel is heb je vaak mooi uitzicht over Canary Wharf en de City. Het was ook nog goed te doen naar het centrum- 20/40 minuutjes en je staat midden op Trafalgar Square.

"Helaas" ben ik afgelopen zondag verhuisd en woon ik nu weer in Nederland -O- Na 3,5 jaar is dat toch wel weer even wennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:29

Dat lijkt me inderdaad wel wennen -O- lijkt me fantastisch om in London te wonen, zo anders dan NL..

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:37

dames een vraagje.. ik ben al 2 keer in Londen geweest, per vliegtuig.. en toen met de trein van vliegveld naar centrum gegaan.. toen heb ik voor de heenreis een kaartje van vliegveld naar centrum gekocht en op de laatste dag een kaartje van centrum naar vliegveld..
kan dat goedkoper? als in, bestaat daar een speciaal retourticket voor (als je dus niet op dezelfde dag heen en terug gaat, maar op dinsdag heen en vrijdag terug ofzo)
edit: dit gaat om de trein van Stansted naar Liverpool Street en/of de trein van Gatwick naar Victoria

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:40

Ik had een retourtje standsted express, kun je gewoon kopen :j in het vliegtuig zelfs al

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:42

betaal je dat retourtje in het vliegtuig dan met euro's of met ponden? (aangezien ik mijn ponden meestal pas in Engeland uit de muur haal..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:49

Bij Easyjet kon ik zelfs met Maestro (dus gewoon pinnen) in het vliegtuig betalen :j

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:52

das een goeie.. als ik weer ga ga ik dat zeker proberen en anders verveel ik de mensjes in Londen achter de infodingetjes er wel mee :) thnx :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:53

Leuk :D

Ik ben vorige week 4 dagen naar Londen geweest, met een actie reisje van effeweg.nl
2 volle dagen in Londen geweest.. Soho vind ik een leuke wijk om te bezoeken, Oxford & Regentstreet mag je natuurlijk niet missen :P. De wisseling van de wacht. als je dat leuk vind om te zien
En verder een boot tochtje over de Thames is ook erg leuk!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:00

Ik vind het heerlijk wonen in London, zeker nu het mooi weer is. Ik kom altijd mensen tegen in het park die leuk zijn. Ik woon tegenover tubestation Balham, ideaal.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:16

MacavityL schreef:
"Helaas" ben ik afgelopen zondag verhuisd en woon ik nu weer in Nederland -O- Na 3,5 jaar is dat toch wel weer even wennen!

Balen... Ben je bewust of 'gedwongen' (door werksituatie ofzo) teruggekomen naar NL?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:19

Ik meld me hier ook mar snel even :D

Wij vliegen morgen ochtend naar londen, en gaan maandag weer terug. We logeren bij familie van een vriendin van mij!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:26

Karin schreef:
MacavityL schreef:

Balen... Ben je bewust of 'gedwongen' (door werksituatie ofzo) teruggekomen naar NL?

Een beetje van beiden - ik had nog een baan waar ze erg blij met me waren, maar voor mij was dit meer een tussenstation, helaas nu met de recessie is vooruitgang een beetje moeilijk voor elkaar te krijgen, dus moest er even goed nagedacht worden. Uiteindelijk is het een nieuwe studie in NL geworden :D (in Londen zou dat financieel niet haalbaar zijn geweest, al was het even het overwegen waard). Gelukkig heb ik nog veel vrienden in Londen waardoor een weekendje terug makkelijk te regelen is.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:00

Dames, beetje een erg off-topic vraagje, maar er zitten hier zoveel vlieg-experts dat ik denk wel een goeie kans te maken op een zinnig antwoord. Ik wil in november een stedentrip naar Istanbul doen, en ik kan me verdikkeme toch geen goedkope tickets vinden! RyanAir niet, Transavia niet, alleen maar TurkishAirlines en KLM. Dat moet toch goedkoper kunnen? Wie heeft de gouden tip?

Leuk om te lezen dat er hier mensen in Londen wonen of hebben gewoond, trouwens! Ik zou het zelf niet willen, ik snuit er altijd van dat vieze snot uit mijn neus van de luchtvervuiling en kan me niet voorstellen in zo'n grote stad te wonen, maar eens een maand daar zitten om te kijken hoe dat nou is zou me best wat lijken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:40

Toevallig eergisteren nog met een collega over gehad, zij gaat regelmatig op familiebezoek in Turkije. Turkish Airlines blijkt idd meestal het voordeligst. Low cost airlines vliegen sowieso niet op Turkije, althans niet vanuit NL of een handig vliegveld in Duitsland.

Ik denk ook niet dat ik voor langere tijd in Londen zou kunnen wonen. Maar op het randje... Och, ik voel me wel thuis als ik in Enfield ben. En de omgeving van Brighton is ook leuk, zit je ook zo in Londen. :D

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:51

Ben afgelopen week naar Londen geweest, eigenlijk voor Michael Jackson, maar dat ging dus helaas niet door!

Toen zijn we londen maar gaan verkennen en het volgende vind ik must sees:

- buckingham palace; nu ook open om binnen te kijken! Echt heel gaaf!
- The royal mews: de koninklijke stallen
- The tower of London: oude gevangenis
- The towerbridge: kun je ook in
- Wisseling van de wacht. Doordeweeks om 11.00u geloof ik

Ik heb zelf stage gelopen bij een 4sterren hotel in amsterdam en meestal is het als volgt:
als je daar aan de concierge vraagt wat de must sees zijn, krijg je niet alleen de standaarden daarvan, maar ook de minder onbekenden!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:51

Karin, balen dat ik dan toch duur moet vliegen. Evt. kan ik ook vanuit België vliegen, Antwerpen of Brussel zijn voor mij allebei goed te doen. Maar ik kon zelf ook al niks vinden, en had best goed gezocht, dus het zal dan wel flink dokken worden. Dan gaan we misschien toch maar naar Rome...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:58

Mijn ouders zijn laatst met Air Berlin vanaf Münster-Osnabrück naar Antalya gevlogen. Maar dat is dan ook meteen de enige bestemming in Turkije vanaf die luchthaven. Istanbul wordt idd erg lastig.

Zal mijn zusje ook nog even vragen, al woont haar schoonfamilie in de omgeving van Izmir en ook dan heb je weinig aan een vlucht naar Istanbul. Voor zover ik weet vliegt zij ook 9 van de 10 keer met Turkish Airlines.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:02

In elk geval bedankt voor de info!

Vliegen vanaf Duitsland is voor mij niet te doen, ik woon in het zuidwesten. Maar België dus wel. Jammer dat het zo lastig is, ik wil écht graag naar Istanbul maar als het zoveel duurder is dan andere vluchten, kies je toch wel erg makkelijk voor weer maar eens Edinburgh of Rome ofzo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:10

Ik kies mijn bestemmingen ook vooral op bereikbaarheid van luchthavens (en uiteraard kosten van de vlucht). :))

België is idd voor jou te doen, vanaf Brussel en Charleroi gaat ook nog best aardig wat.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:14

Yup, daar vlieg ik best vaak vanaf. Het is net zo ver als Eindhoven ongeveer, en vaak echt goedkoop. Wel lastiger te bereiken... maar zeker wel te doen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:17

Voor mij is Eindhoven dan weer best een eind weg, zeker 3 uur van deur tot deur (ben vanaf daar naar Milaan gevlogen). Voor mij is het Schiphol of Weeze, en ik denk dat Münster ook best goed te doen is, zelfs met het OV.