Tips Schotland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: Tips Schotland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:18

Links rijden valt reuze mee hoor! Houd er wel rekening mee dat je voor het huren van een auto een creditcard moet hebben.

Ik denk dat er ook wel dagtours georganiseerd worden, maar in Edinburgh zelf is ook genoeg te doen. Ik vond zelf de beklimming van Arthur's Seat echt suuuuper, en ook Mary King's Close is echt héél erg cool. Edinburgh Castle is ook best leuk, en verder lekker shoppen en gewoon een beetje door het centrum slenteren natuurlijk! En 's avonds lekker een pub in. ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:22

Edinburgh Castle is iets waar ik zéker heen wil. Pub ook... haha gezellig! Arthur's Seat en Mary King's Close ken ik niet, ga even googlen. Heb nog weinig research gedaan, haha, normaal pluis ik internet al helemaal uit!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:25

Arthur's Seat ziet er super uit... daar ga ik zeker heen! Wandelschoenen aan, hahaha.
Mary King's Close ziet er eng uit? :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:28

Dagje Stirling is ook heel goed te doen vanuit Edinburgh. Klein uurtje met de trein als ik het me goed herinner. :j

Ook wandelschoenen aan, want het kasteel ligt op het hoogste punt van de stad. En ik zat in het hostel er vlakbij, leuk is dat, bergbeklimmen met bepakking (had een volle rugzak van 55 liter bij me). :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:31

Stirling ziet er echt supergaaf uit!!! :oo

*noteert*

Ik ben niet zo goed met rugzakken, hahaha.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 00:07

Mary King's Close is wel spannend ja. ;) Ik vond het wel heel leuk, je krijgt ook nog wat mee van het verleden van de stad.

Ik heb ook een soort van Ghost Tour gedaan over Greyfriars Churchyard, dat was ook wel heel cool. Zo'n lekker excentrieke gids neemt je dan mee en vertelt heel enthousiast en super vermakelijk allemaal verhalen over de mensen die daar begraven liggen. Soms best wel eng, maar ook gewoon heel leuk.

Arthur's Seat is wel echt cool. Best een hele klim, maar zeker weten de moeite waard. Heel bijzonder ook, want de stad ligt echt om de heuvel heen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 07:26

Oh wat geinig dat hier weer gereageerd wordt!

Ik vond edinburgh castle erg mooi, maar toch wat tegenvallen. Wij waren als een van de eersten binnen, maar in een mum van tijd struikelde je echt over de duizenden toeristen en toen we eruit gingen stond er voor de kassa een rij waar je eng van wordt. Alsnog is 't wel een must see als je toch in edinburgh bent.

wij zijn later ergens anders op eer castle gestuit wat zeer goed bewaard was gebleven, waar je zo in kon lopen en waar wij dus alleen waren, letterlijk, en dat maakte het al een stuk bijzonderder (en spooky...)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:05

Mmmm, leuk te lezen dat jullie het allemaal naar je zin hebben gehad. Ik ga in oktober nog een weekendje naar edinburgh en naar Glasgow naar een voorstelling van een Billy Connolly. Heel veel zin in!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 08:56

Oh dat is gaaf zeg Embe, Billy Connolly is erg leuk!

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:35

Heb mn ouders een reis naar schotland kado gedaan, met de 50e verjaardag van mn moeder(met alle gasten)
Ze gaan waarsch naar E'burgh, Inverness, Oban, Glasgow/Newcastle. Iemand tips?
Ze gaan al naar stirling Castle

Ga zelf eind oktober naar E'brugh, vriendin woont in Glasgow en ik ga dr opzoeken. ben zelf vorig jaar al geweest en dus alle klassiekers al gedaan, nog insider tips?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:57

Is even noordelijker maar ik vond East N*euk erg leuk. Is in Kingdom of Fife met erg leuke vissersdorpjes. Je kan er een mooie wandeling maken van ene naar ander dorpje langs de kust en dan evt met de bus weer terug. Wij hebben het stukje St. Monans naar Pittenweem en weer terug gelopen. In Pittenweem zijn allemaal leuke kunstgallerietjes en leuke pubs. Er zit een vissershaven en je kan er heerlijk verse vis eten.

edit: even naam regio aangepast want anders stond er East Fiets :D

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:15

Ga volgend weekend naar Edinburgh en Glasgow. Weet iemand nog een lekker en gezellig restaurant/pub in Glasgow?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:26

Haha ja, 'Fiets' is een veelgebruikte geografische term in Schotland. :D

Ik ben in Glasgow een avond gaan stappen in de Reflex, een bar met 80's-muziek. Niet typisch Schots, wel erg gezellig als je met een groep 30-plussers bent. :D

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:37

Embe schreef:
Ga volgend weekend naar Edinburgh en Glasgow. Weet iemand nog een lekker en gezellig restaurant/pub in Glasgow?

Heerlijk italiaans restaurant:
Di Maggios city centre
21 Royal exchange square Glasgow. In de buurt van Buchanan galleries

Kijk anders even op www.glasgowguide.co.uk daar kan je alles vinden over eten en drinken in Glasgow.
Wat ook erg leuk is is merchant city, daar zitten allemaal barretjes en terasjes waaronder het beer cafe wat ook erg gezellig is.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:13

Hé, dank voor de tips!