Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:52

casperrr schreef:
euh.. met haaien zwemmen hebbe Ntlie_ en ik heeeel stoer gezegd 'dat doen we' maar we hebben filmpjes op youtube gezien hoe die beesten eruit zien, en ik geloof dat het even onderaan ons to-do-list is gezakt :')

En terecht, want die zien er niet heel erg lief en aaibaar uit en hebben best grote tanden :Y)

Volgende vraag voor ervaringsdeskundigen: mams wil weten of ik vanuit Egypte met een prepaid direct kan bellen naar Nederland of dat ik daar een extra code o.i.d. voor nodig heb.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:32

Narya schreef:
Ah! Nou, ik zag gisteren Dahab in 'De weg naar Mekka' en dat zag er nou niet heel erg afschuwelijk uit, daar zou ik best een vakantie willen doorbrengen. Alleen het idee om aan de Egyptisch-Israelische grens te zitten, dat zou mij wel een beetje benauwen.

Dahab ben ik ook geweest, dat is echt een supergezellig plaatsje. :j Heel toeristisch ook.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:33

casperrr schreef:
Dat pak ik heel subtiel aan, ik ga met een vriendin naar de stad, en kom thuis met een reisje egypte :') (zo ging het de eerste keer nl _O- ) nadat mijn ouders van de schrik bekomen waren en de eerste keer uitstekend ging hadden we al doodleuk de 2e reis geboekt. Dat zorgde even voor wat opschudding, maargoed de kinders waren weer van straat :Y)
Toen we thuis kwamen met een 16 daagse vakantie naar Mexico was het heel even stil hier thuis :') Maar daar zijn ze ook weer van bekomen :Y)
Voor dat rondtrekken moet ik eerst 1. een slachtoffer vinden die even gek is als mij om die reis te maken 2. geld hebben 3. tijd hebben en ook om die gehele reis uit te stippelen, vind het nl niet echt een Australië iets om backpackend de woestijn door te gaan.... :+

*Meldt zich vrijwillig aan* :Y)

Narya

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:28

Ik wil stiekem ook wel :P

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:08

Afganistan lijkt mij ook niets nee. Wil je daar als vrouw alleen heen? Sharm El Scheik lijkt me wel heel mooi!

Ik ben weer terug van Hurghada (Sinbad Aquapark) en heb echt een hele leuke vakantie gahad! Super! Na 3 dagen alleen maar bij het strand en aan het zwembad te liggen :z zijn we een dag gaan duiken & snorkelen. Ik ben alleen gaan snorkelen ivm mijn rug (vorige maand van paard gevallen en stukjes in mijn rug gebroken). Maar dat snorkelen is echt te gek! Zoooooo ontzettend mooi onder water. Wow! Nu snap ik waarom de rode zee een van de mooiste plekken is om te duiken :# 8-) 8-) De crew gaf aan dat het voor mij toch mogelijk was om te gaan duiken, omdat ze aangaven dat ze mij ook de duikuitrusting (fles e.d.) IN het water konden omdoen omdat het dan geen gewicht had voor mij. Dussss zijn we nog een dag gaan snorkelen EN duiken :D :D En damn good dat we dat gedaan hebben, want op een gegeven moment zagen we 5 wilde dolfijnen zwemmen waardoor ik samen met iemand van de bemanning als de wiedeweer in het water ben gesprongen en naar de dolfijnen zijn gesnorkeld. +:)+ Wow, dat was echt te gek. Als ik mijn hand zou uitsteken kon ik ze zo aanraken. ze hebben zeker een 10 minuten om ons heen gezwommen *\o/* :+: _/-\o_ De rest van de groep was gewoon (heel duf) op de boot blijven staan en hebben al dit gewoon gemist := De gids noemde mij echt een Lucky girl dat ik dit van zo dicht bij heb kunnen meemaken, maar wow, hoe sjiek was dat!
Ook het duiken (had ik nog nooit gedaan) was heel sjiek, wat is de onder water wereld toch moooooiii! In mijn volgend leven wil ik terugkomen als visje, wat een leven hebben die beesten ;) :Y)

Ook nog (natuurlijk) naar Luxor geweest, wárm! We wisten niet meer waar we het zoeken moesten :o Maar wel heel mooi! Ongelooflijk dat men dat in die tijd allemaal kon bouwen! Nog tochtje over de Nijl gemaakt en toen weer terug de bus in.

Leuke tip voor als je op stap wilt gaan in Hurghada, dan moet je de taxi nemen naar Ministery of Sound. Een proffesionele beachparty met dansvloer, lounge ruimtes en veel zand :P Leuke bar waar je naast barkrukken ook op schommels aan de bar kon zitten :D Op aanraden van twee belgen zijn we hierheen gegaan maar echt leukleukleuk! Supergoede muziek (halleluja) en gewoon heel tof!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 00:10

Morgen al *\o/*

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:51

Ohhhh heerlijk, hééél veel plezier... :D

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:59

Toen ik een week naar egypte ging (luxor en hurghada) heb ik het erg naar mijn zin gehad, maar ben gelijk donateur van Brook hospital geworden. de paarden die je daar ziet zijn echt mega zielig. dat heeft bij mij wel een beetje een stempel gedrukt hoor...
half kreupele paarden voor een kar, die flink geslagen worden omdat ze de berg op moeten... ik ben uit de kar gesprongen en gaan duwen...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:17

Narya veel plezier.

Ja_nee heb je ook foto's gemaakt?
Is dat snorkelen en duiken duur?
Lijkt mij namelijk fantastisch om een keer te doen.

Wij hebben inmiddels de stoelen voor de heenreis gereserveerd.
Zitten heerlijk vooraan in het vliegtuig.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:04

Foto's zijn gemaakt ja. Een dag snorkelen was 25 euro en een dag duiken (én snorkelen) 50 euro. Valt reuze mee. Je gaat eerst met de boot naar de eerste duikplek waar je een duik maakt en je tijd hebt om te snorkelen. Vervolgens ga je lunchen en nog meer zwemmen :D en vaar je verder naar een andere duikplek waar de 2e duik is en je eveneens weer kunt snorkelen. Je bent echt een dag op pad, van 09.00 uur tot een uurtje of 5 uur.

Ik had beide nog nooit gedaan maar wóoowww 8-) Weet ik iedergeval wat ik straks in Australie ga doen, hoop eigenlijk nog mijn duikbrevet/diploma te halen zodat ik tegen die tijd tot 20 meter diepte mag duiken :o :D

Oh sjiek, stoelen vooraan in het vliegtuig. Dan kijk je tenminste niet op die stomme vleugel want ohh, het is zooo mooi kijken boven Egypte. Zeker als je boven El Gouna vliegt en je Hurghada bereikt! Schitterend met al dat mooie water!!

driebergen schreef:
Toen ik een week naar egypte ging (luxor en hurghada) heb ik het erg naar mijn zin gehad, maar ben gelijk donateur van Brook hospital geworden. de paarden die je daar ziet zijn echt mega zielig. dat heeft bij mij wel een beetje een stempel gedrukt hoor...
half kreupele paarden voor een kar, die flink geslagen worden omdat ze de berg op moeten... ik ben uit de kar gesprongen en gaan duwen...

Ik juich deze paardenkoetsen ook niet toe door er uberhaupt niet in te stappen. Als je dat doet blijf je het stimuleren.. Maar ik moet zelf toegeven dat de ezels voor de karren (in de omgeving van Luxor) er nog best goed bijliepen! De meeste hadden allemaal bitloos hoofdstel in. Er was een ezeltje die had wél een bit in en die werd me toch een partij van links naar rechts getrokken (ezeltje was, zoals het een echte ezel hoort, erg koppig := ). Paarden heb ik daar weinig gezien en ook niet op gelet. Ik zag wel een bord van Brooke Hospital hangen, dus ik neem aan dat ze wel actief zijn in de buurt van Luxor.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:36

ja_nee bedant voor je info over het snorkelen.
Staat nu hoog op mijn to do list.

Wij vliegen comfortclass, extra beenruimte.
Dat zijn maar 6 stoelen per vliegtuig.
We hadden keus tussen links of rechts.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 01:00

Snorkelen is idd errug gaaf daar!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:17

Oh wauw Egypte :D Ik ben er vorig jaar geweest, niet aan de kust maar een korte rondreis in Cairo en Luxor. Heel bijzonder vond ik het, je ziet wel nare dingen, maar het was echt onvergetelijk :) Ik heb dus heel veel culturele dingen gezien. Oa het Egyptisch museum (met Toetanchamon, erg mooi!), de piramides, verschillende moskeeën in Cairo, de Koptische wijk (echt een oase van rust in het hectische Cairo), de Khan Al Kalili bazaar (erg leuk om rond te snuffelen ;) ) en in Luxor de Valley of the Kings, de tempels van Karnak en Luxor etc.

Nog een tip voor als je in Luxor bent en het erg heet is; aan de Nijl heb je een luxe hotel, het Winter Palace Hotel, achter het hotel ligt een prachtige tuin waar je heerlijk een frisse lemon juice oid kunt drinken en even tot rust kunt komen in de schaduw. En verder is het leuk om in Luxor (als het niet te heet is ;) ) fietsen te huren. Je kunt dan gemakkelijk een kijkje nemen op de wat minder toeristische plekken. Was ook wel heftig, bij een dorpje renden allemaal kindjes achter ons aan, die zien natuurlijk bijna nooit een toerist en willen van alles van je. Maar aan de andere kant is dit wel de manier om het echte Egyptische leven wat beter te bekijken.

En nu wil ik na al jullie verhalen over duiken en snorkelen ook nog heeel graag een keertje een kijkje nemen aan de kust :D

@ Ja_nee; ik ben heeel benieuwd naar je foto's :D

ja_nee schreef:
driebergen schreef:

Ik juich deze paardenkoetsen ook niet toe door er uberhaupt niet in te stappen. Als je dat doet blijf je het stimuleren.. Maar ik moet zelf toegeven dat de ezels voor de karren (in de omgeving van Luxor) er nog best goed bijliepen! De meeste hadden allemaal bitloos hoofdstel in. Er was een ezeltje die had wél een bit in en die werd me toch een partij van links naar rechts getrokken (ezeltje was, zoals het een echte ezel hoort, erg koppig := ). Paarden heb ik daar weinig gezien en ook niet op gelet. Ik zag wel een bord van Brooke Hospital hangen, dus ik neem aan dat ze wel actief zijn in de buurt van Luxor.

Ik vond ik Luxor de paarden en ezels er ook beter uitzien dan in Cairo, maar sommige die er tussen liepen waren wel triest.. Je moet idd ook echt niet gebruik gaan maken van de koetsjes e.d. :n Hoe hard ze ook roepen.. Hebben jullie trouwens ook die serie op tv gezien over drie diergeneeskundestudentes die naar Egypte gingen voor stage bij Brooke? Toch wel heel erg soms...

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:52

ik ben ook weer net een dag terug uit sharm el sheikh, vind het er zo kicken dat ik er al voor de 5e keer ben geweest, en het verveeld me nog lang niet. heb met mams heerlijk genoten van een super de luxe 5 sterrenhotel aan het strand.

heb nu alweer heimwee terug naar het geweldige egypte

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:53

Gaaf zeg, in welk hotel ben je geweest arabgirl?

Ik ben ook helemaal weg van Sharm, ben er nu 3x geweest en daar zal het vast niet bij blijven.. :))

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:33

hai ntlie, ik had al een aantal topics van je meegelezen,
en zo te zien hebben jij en je vriendin het ook helemaal te gek gehad daar.

dit keer zat ik in hotel savoy, echt helemaal geweldig,
wat een luxe zeg, de vorige keren heb ik in hotel magic life gezeten, ook helemaal top maar het savoy sloeg werkelijk waar echt alles, wat een feest daarzo en een service, en de accomodatie,
heb er bijna geen woorden voor :o .

ben uiteraard ook veel gaan paardrijden in de sinai........wat kicken is dat op die hete woestijnarabieren. }>

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:36

ik heb zo het idee dat het ook voor mij niet bij 5x zou blijven :9

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:17

Hoiii Iedereen

Wij zijn ook weer terug vanuit Egypte Hotel Sindbad Aquapark Club
Wat was het daar PRACHTIGG !!
Echt 15 super toffe dagen gehad.

We hebben via keesjan een Quadsafari geboekt dit was echt zo top !!
Ook hebben we een snorkeltrip gedaan en ook gingen we naar het bounty eiland , wat ook allemaal weer goed geregeld was..

Luxor hebben we via Neckerman geboekt dit was 80 euro maar ook goed geregeld , was alleen jammer dat het daar zo heet was dat ik het niet vol kon houden maar goed ben er geweest...

Afgelopen maandag hebben we nog een boottocht gedaan incl snorkelen ook via keesjan geboekt , dit was zo rond de avond en we hebben nog een schildpad en dolfijnen gezien ..
S'avonds zat er nog weer eten bij in , wat ook lekker was.

Zelf hotel Sindbad aquapark vindt ik te groot , eten vondt ik matig .
Wel vaak dezelfde dingen maar je kan ook naar de andere hotels toe als je afwisselend wil eten.
Ook kan je naar de griek , libanees en de italiaan ..
Dus achteraf gezien keuze genoeg.

Als iemand nog meer dingen wil weten of fotos wil zien , geef maar een gil..

Mocht je hier naar toe gaan zou ik zeker wel 15 dagen gaan , wy vonden dit nog te kort namelijk.

Iedereen die nog op vakantie gaat heel veel plzier !!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:21

Plaats maar wat foto's, altijd leuk om te zien! :D

Ohhh als ik al die verhalen enzo zo lees dan krijg ik echt zo'n heimwee.. :oo
Ga zelf van de zomer 16 dagen naar Mexico maar wil echt ook nog eens naar Egypte, geweldig daar! :+:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:31

Ik wil eigelijk zo rond oktober nog die kant op. Weer naar Dahab.
Maar heb ook de aanbieding om naar Italië te gaan volgende week. Dus hoop dat ik beide kan betalen. Wil wel graag m'n advanced halen nl.

En jaaa, foto's!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:37

Dahab vind ik ook zo'n geweldig gezellig plaatsje :+:
Zou er niet zo snel in een hotel zitten, vind het daar net iets te klein, Sharm vind ik wat bruisender.. :j
Maar ohh Dahab straalt echt iets uit, vond het zo super daar, met al die restaurantjes langs de zee en die gezellige straat met winkeltjes.. :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:38

Ohhhh gave foto's ja_nee!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:39

Dahab ga je ook niet heen voor het bruisende uitgaansleven. :D
Maar juist dat relaxte vind ik geweldig.
Beetje back to basic.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:45

Afbeelding Uitzicht op Saoudi Arabië

Afbeelding Sinbad camp