@ Nikkey: ik dacht dat je wel ongeveer 12 uur onderweg bent. Maar je bent dus heen "maar" 10,5 uur en terug "maar" 9 uur onderweg?
ontherun
Geplaatst: 09-03-09 14:27
Je bent indd wat zekerder van je aankomsttijd op schiphol als je met de auto gaat ipv de trein. Zou er niet aan moeten denken om door een treinvertraging mijn vliegtuig te missen!
Iemand van mn werk in nu terug vanuit playa del carmen dat resort met al die beesten haha naam kwijt... Hebben 3 dagen bewolkt gehad en de rest rond de 27 graden ziet er lekker bruin uit !
Klinkt goed zeg! Ik ben benieuwd of wij ook zo'n geluk hebben met het weer!
Mijn vriend woont in Rotterdam, dus ik denk dat we vanuit hem de trein pakken. Hoef ik niet zo vroeg uit bed
Nikeyy
Geplaatst: 10-03-09 00:16
Arkefly & martinair waren beiden super qua service en eten. Je krijgt bij beide maatschappijen de mogelijkheid om een mediaplayer te huren. Kost € 10,- per vlucht. Zeker doen, de nieuwste films, muziek, series staan daarop. Als je 2/3 films kijkt vliegt letterlijk de tijd! Als je bij Martinair comfortclass boekt krijg je die er gratis bij. Bij Arkefly weetk het niet of je die er bij hogere stoelklasse er gratis bij krijgt. Arkefly is standaard op de heenweg over Cuba, maar scheelt zeker geld. Dat was idd 12 uur echt in het vliegtuig, we mochten er ook niet uit. Er komen dan mensen bij in die via Playa del Carmen weer naar NL vliegen. Terug vlieg je met Arkefly rechtstreeks naar NL. Martinair was heenweg 10,5 uur rechtstreeks zonder tussenstop. Als je je een beetje instelt op een lange vlucht is het prima te doen hoor
Trouwens tip: Als je je koffers hebt gehaald en je bent door de douane (in Mexico), dan loop je naar buiten en is het een drukte van belang qua mensen. Reisleiders voor ontvangsten en opdringerige buschauffeurs. Wat er ook gebeurt, niet je koffer aan 1 van hen geven!! gewoon no, no, no zeggen. Het is maar 20 meter lopen naar de bus en ze willen alleen euro's in papiergeld voor hun zeer korte dienst van nog geen 30 sec. Wij waren het eerste jaar 10 euro opgelicht! Als je het niet weet, overkomt het je, je bent moe van de reis etc.
Hoe vaker ik het erover heb, hoe meer me weer te binnen schiet
Mijn colega vloog regstreeks met martin air naar Mexico maar heeft heenweg ook 12 uur overgedaan met tegenwind en koude luchtstroom terugweg 9,45 uur dus heenweg net zo lang als met tussenstop haha
Goede tip van die koffers laten jullie je koffers sealen ?
Tooeet
Geplaatst: 10-03-09 10:19
Ik denk dat ik mijn koffers wel laat sealen! Kost niet zoveel geld en is veilig! Ik vlieg ook met Martinair, maar kon geen comfort class boeken?? Zo'n mediaplayer.. Wat bedoel je daarmee? Heeft iedereen een apart scherm dan?
_x_Vace_x_
Geplaatst: 10-03-09 10:42
schiphol site
Het sealen van uw bagage zorgt voor een verminderde kans op beschadigingen, diefstal, ongewenste smokkelwaar én natuurlijk openspringen van uw koffer.
Aanbieding Privium Plus leden Privium Plus leden ontvangen voordeel op de bagage-seal-service Seal & Go. Normaal kost sealen EUR 7,50 per bagage, maar op vertoon van de Privium Plus Card betalen Privium leden slechts EUR 3,50.
Seal & Go vindt u in Vertrekhal 2 (ter hoogte van incheckbalie 9) en Vertrekhal 3 (ter hoogte van incheckbalie 17) en is gemakkelijk herkenbaar aan de oranje kleuren.
Openingstijden Seal & Go sealing balies:
Vertrekhal 2: Maandag t/m vrijdag en in het weekend: 05:00 – 20:00 uur. Vertrekhal 3: Maandag t/m vrijdag en in het weekend: 06:30 – 15:00 uur.
Volgens mij goedkoper om het last minuut te doen op schiphol alleen kans dat het al vol zit
Olrike
Geplaatst: 10-03-09 13:54
Pebblesther schreef:
Oke, mooi! Daar ga ik ook heen Iberostar Quetzal / Tucan
Ik ben benieuwd..... kan nu al niet meer wachten.
Super hotel wij zijn daar eind januari geweest, geheel uitgerust teruggekomen.
Avondvullend animatie programma! Veel plezier.
Nikeyy
Geplaatst: 10-03-09 22:32
Hey mensen!
Heb m'n koffer nog nooit laten sealen. Mexico is ook echt geen 'risk' land wat dat betreft. Die indruk hadk wel een beetje toen we de 1e keer gingen, wist niet echt watk moest verwachten.
Mediaplayer bedoel ik een apart schermpje inderdaad die je kunt huren. Daar vermaak je je prima mee. Comfortclass Martinair is 8 of 10cm meer beenruimte dacht ik, extra koffie en een mediaplayer. Kost (toen) € 49,- per vlucht. Wij wilden de 2e reis bij Arke dat boeken maar kostte € 213,- de man meer, dat werd ons wat te gek. Bij Martinair kun je wel comfortclass op Schiphol en op de terugweg boeken, dan lopen ze er letterlijk mee te leuren bij de incheckbalie of je dat wilt.
Welk hotel je in PDC, Mexico ook neemt, ik weet zeker dat je het fantastisch zult hebben! Ze zijn daar mega vriendelijk en hebben alles voor je over. Het is Spanje in het goud zoals wij dat noemden
Btw als je met Hotelplan/Oad gaat (vliegen met Martinair) heb je een goede reisleidster! Leuke vrouw is dat. Met Arke heb je ook een toffe gozer, maar zooo gay haha Mijn vriend en zwager werden er op het laatste zelfs flauw van, en die zijn nie zo gauw op de kast haha
Voor wie nog wat wil voorgenieten van wat mooie PdC en omgeving foto's : kijk eens op mijn homepage : divehorse.com Ben inmiddels 9 keer naar mexico geweest en hoop in december voor de 10e keer te gaan. WIj gaan er heen omdat de sfeer goed is, super strand, goed hotel, leuk en veilig uitgaan en veel sport, excursie en ontspanningsmogelijkheden. Voor iedereen die binnenkort gaan : maak er een super vakantie van !
Gister middag was er nog een uitzending van een oude Yorintravel. Daarin was Chris Zegers in Mexico Yucatan. Dat heeft toch wel mijn interesse gewekt om ook met walvishaaien te gaan zwemmen, wat gaaf zeg.. Iemand die dat al gedaan heeft?
Wat bedoelen jullie precies met het sealen van je koffer? Ik heb er een cijferslot op zitten.
@ Duikpaardje: Ik zal zo eens op je homepage kijken
@ bambi76: Ik zal die uitzending binnenkort eens gaan kijken op uitzendinggemist.nl Bedankt voor de tip!
@Nikeyy: Bedankt voor de tip dat je je koffer niet moet afgeven. Ik kan er zelf ook wel mee naar de bus lopen. En als je op schiphol alsnog comfort class wil boeken bij Martinair, is dat dan nog veel duurder? Mijn vriend is nl nogal lang en heeft vaak niet veel beenruimte bij economy class. Maar om geld te sparen hebben we toch maar economy geboekt.
@ Olrike: leuk dat je ook in dat hotel bent geweest! Is het centrum ook een beetje dichtbij? Of kan je daar met de taxi/bus heen? En het strand is wel dichtbij toch?
Hmm, ik heb dat yorintravel helaas gemist.. Maar wij wilden als het mogelijk is zowieso ook wel met haaien zwemmen. Naast dolfijnen ook gewoon iets dat je gedaan moet hebben.
@pebblester, comfortclass boeken kost t zelfde bij martinair als op schiphol boekt. Vooraf krijg je geen korting. Dan betaal je € 98,- p.p meer op de reissom.
Wou destijds ook met walvishaaien zwemmen, maar is dat niet seizoensgebonden? In oktober kon het niet
Misschien dat ik dit jaar toch maar weer ga. Niet weer naar Playa del Carmen en Cozumel. Maar gewoon een weekje naar Isla Holbox, heerlijk ff relaxen en niks doen