Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:20

Marmaris misschien? Is niet zo'n grote hotel stad zeg maar. Niet alleen maar ubergrote resorts om je heen maar wat kleinere hotelletjes en Marmaris zelf is ook redelijk klein en erg gezellig. :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:26

ik kan echt niet wachten tot mn vakantie!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:52

Als je een dure camera meeneemt is het zeker ook verstandig om de bon mee te nemen?
Wil m'n stijltang ook graag mee.. is dat ook wel een goed idee?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:22

Stijltang is echt geen probleem. :n
Van een dure camera kun je idd beter de bon mee nemen. Vaak doen ze niet moeilijk bij toeristen hoor maar je weet het nooit.
Volgens mij is dat ook meer bij binnenkomst in Nederland belangrijk, maar correct me if i'm wrong.
Zo kun je bewijzen dat je de camera al had en niet daar voor een prikkie gekocht hebt. (en dat het dus ook een originele is)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:19

Nathalie schreef:
Stijltang is echt geen probleem. :n
Van een dure camera kun je idd beter de bon mee nemen. Vaak doen ze niet moeilijk bij toeristen hoor maar je weet het nooit.
Volgens mij is dat ook meer bij binnenkomst in Nederland belangrijk, maar correct me if i'm wrong.
Zo kun je bewijzen dat je de camera al had en niet daar voor een prikkie gekocht hebt. (en dat het dus ook een originele is)

Ohw jawel :P

Vorig jaar werd ik er door de douana uitgevist in Turkije, had het snoer om mn stijltang gedaan maar eronder hing nog een stukje, toen ie door die bagage check ging mn koffer leek het net een vuurwapen :=
Dus mn hele koffer overhoop gehaald :oo, kreeg ze niet uitgelegd dat het een stijltang was dus moest ook echt mee :=

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:46

Raar dat ze niet weten wat een stijltang is!
Maar opzich is de stijltang dus niet erg, maar leek het dus op een vuurwapen bij dat rontgen apparaat. Dat is toch iets anders. :P
Een stijltang kun je echt wel gewoon mee nemen normaal gesproken. :j
Ik heb er al 7 kado gedaan en nooit problemen gehad. :P

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:49

hahaha die bewaking keek ook een beetje beteuterd toen er echt een stijltang uit mn koffer kwam :P
Toen begrepen ze het wel, maar ze riepen mij tijdens de rontgen om uit te leggen "wat dat vuurwapen" was, dus ik zeg dat is voor mn haar en dat begrepen ze niet :+
Achteraf is het eigenlijk hilarisch, maar op dat moment :oo

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:39

Haha ja zulke dingen heb ik ook vaak! Bijv met deodorant flessen enzo.
Vorige keer hadden we zoooveel kados bij dat ze het niet echt vertrouwden. Ook een paar verzorgingssetjes met o.a. spuitbussen. Maar alles was ingepakt in kadopapier! Ze hebben wel uitbundig staan voelen en geloofden ons maar op ons woord. :+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:42

Hee ik ga dit topic volgen! Want ik wil ook naar Turkije, maar weet nog niet precies waar..
Heeft iemand tips voor een: Zon, zee, strand, uitgaan- / maar ook actieve (sport en recreatie)- vakantie in Turkije? :D

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:38

@ Nathalie: en als je nou met een 4 jaar oude & zeer stoffige & duidelijk veelvuldig gebruikte Nikon D50 aan komt zetten? O:) Heb zo gauw geen idee waar ik m'n bonnetje heb namelijk...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:18

Oh-oh mijn stijltang móet echt mee en heb geen idee waar bonnetje gebleven is.
Nou ja, anders mijn oude stijltang maar mee, daarvan is het niet erg als het ingenomen wordt ofzo :))

En bon mee van mijn camera, wilde die wel graag meenemen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:14

Sjukke schreef:
Hee ik ga dit topic volgen! Want ik wil ook naar Turkije, maar weet nog niet precies waar..
Heeft iemand tips voor een: Zon, zee, strand, uitgaan- / maar ook actieve (sport en recreatie)- vakantie in Turkije? :D

Klinkt als mijn vakantie _O-

Ik ga naar Alanya :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:30

Sjukke, dat kan echt in elke badplaats wel hoor. ;) Zeker de grotere...

Van een stijltang hoef je je bonnetje niet mee te nemen hoor!! Die nemen ze echt niet in. :D
En van een oude camera ook niet... Het gaat er dacht ik meer om dat ze zeker weten dat je die niet heel goedkoop op de kop getikt hebt ergens. Dan moet je geloof ik bijbetalen bij de douane.
Die kans is klein, maar wel aanwezig. Maar bij een oude camera is t niet echt nodig hoor. :n
Ik heb hier zelf trouwens nog nooit problemen mee gehad, maar ik heb het wel eens gehoort..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:33

Ik heb een spiegelreflex camera, denk dat ik daar beter wel bonnetje van mee kan nemen?
Van mijn andere camera neem ik niks mee, die is toch half kapot :))

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:03

Nathalie schreef:
Sjukke, dat kan echt in elke badplaats wel hoor. ;) Zeker de grotere...
Hihi oke :D ;) Thanks!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:25

Ik ben gister aangekomen in Antalya. We zouden eerst rechtstreeks vliegen maar kregen een telefoontje van Corendon dat de vlucht was veranderd. We vlogen nu eerder, maar ook met tussenlanding in Istanbul. Volgens hun geen aanrader. We mochten kosteloos 1 dag eerder of later omboeken, maar dan konden we niet.

Maar ik snap nu wel waarom ze het ons niet aanraadden...we vlogen nu met pegasus en bij het inchecken van de bagage werd ons verteld dat we op Istanbul airport niks hoefden te doen. We moesten het vluchtnummer in de gaten houden en dan kwam het allemaal goed. Klopte dus niks van. We moesten eerst ons visum halen en daarna nieuwe tickets halen. Met dank aan behulpzame omstanders is dit ons gelukt. Uiteindelijk moesten we nog een uur naar Antalya vliegen. Dat ging allemaal prima en we zijn veilig geland. We hadden inmiddels al wat andere Nederlanders gespot die hetzelfde traject af moesten leggen. Dus hun gevolgd en met een busje richting terminal vertrokken. Vrouwtje van het vliegveld zou ons helpen. Maar busje stopte en vrouwtje vertrok. Wij moesten wachten. We wisten van niks en er werd ons ook niks verteld. Bleek de groep uit Amsterdam veel groter te zijn, maar de rest was in het verkeerde busje gestapt. Dus wachten wachten wachten. Uiteindelijk waren we compleet en reden we met het busje naar de andere terminal. Wilden ze ons eerst weeeer door die stomme poortjes laten lopen, maar iedereen was ontzettend pissig en een medereiziger heeft dat heel goed duidelijk kunnen maken. Dus uiteindelijk hoefden we alleen nog een paspoortcontrole en toen mochten we onze bagage gaan zoeken. Wonder boven wonder was dat wel goed gegaan. Maar iedereen was het inmiddels behoorlijk zat...geloof dat er wel een aantal klachten naar corendon zullen gaan. En terecht.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:03

ik ga 25 juli naar Marmaris, Turban Palace :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:23

Corendon hoor ik niks anders als klachten van. Die is toen ook bij red mijn vakantie geweest.

Blij voor jou dat alles goed gekomen is, je zal er maar staan en je vliegtuig missen omdat je niet weet waar je heen moet.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:19

Heeft er iemand ervaring met Lara? Ben wel benieuwd! :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:21

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:00

Ik zit nu in Lara :)
Plaatsje stelt weinig voor, maar je hebt een paar prachtige hotels en je zit vlakbij Antalya. Verder ben je met een uurtje rijden in Side en Manavgat, da´s zeker een aanrader om even een kijkje te gaan nemen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:03

heb je mijn hotel toevallig nog gezien? Is het wat? :D

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:07

Volgens mij zit jouw hotel ergens in de buurt van het Titanic hotel waar ik 2 maanden geleden ben geweest. Ben tijdens deze vakantie nog niet aan die kant van Lara geweest. Maar geloof dat andere Nederlanders die toen dezelfde vlucht hadden als wij, daar ook zaten en er erg tevreden over waren :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:10

dat is een goed vooruitzicht :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:53

Vrienden van ons zijn in Royal Wings geweest en die vonden het een geweldig hotel. :j
Wij zitten ook te denken om daar heen te gaan! Maar wij willen nog even wachten met boeken. :D

Lara zelf is idd niet zoveel dat is wel jammer. Maar wel heerlijk voor een relax vakantie!!