Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vivian_ve

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:41

Ik woon samen met mijn vriend dus liever niet. Kan daar ook niet trouwens. Ik moet ook gewoon naar school dus te ver weg is dan ook geen optie. Is een prive stal dus weet niet of ik zomaar die gegevens mag geven.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:08

vivian_ve schreef:
Jeehj ik ben aangenomen op een dressuurstal :) Moet wel behoorlijk ver reizen maar ach, dat heb ik er wel voor over!

Gefeliciteerd !
Wat is je functie daar precies ?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:08

Op het moment gewoon voeren, stallen doen etc. In het voorjaar groomen. Ik mag daar dan ook gratis rijden met gratis lessen dus dat is helemaal mooi natuurlijk :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:15

Ik zag vandaag een Amerikaanse zeearend (Haliaeetus leucocephalus) boven ons huis circelen. Dat zie je niet dagelijks. Prachtige imposante dieren zijn het.

In het stroompje, vlak bij ons huis (door de stad) zwemmen de zalmen stroomopwaarts richting paaigronden. Dat vind ik ook wel heel bijzonder!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 05:11

vivian_ve schreef:
Op het moment gewoon voeren, stallen doen etc. In het voorjaar groomen. Ik mag daar dan ook gratis rijden met gratis lessen dus dat is helemaal mooi natuurlijk :)

Wat leuk, gefeliciteerd met de baan! Gratis rijden, dat is helemaal mooi meegenomen :j

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:59

Happinez schreef:
Ja dat las ik ook dat het al koud was haha , warm aankleden dan maar.
Ach ik hou wel van of goed koud met sneeuw of juist lekker warm.

Dat kwakkelweer wat we vandaag hebben in Nl is ook niets haha

Dankzij linda kan ik hierheen : http://www.wnreining.ca/
Helpen verzorgen van de paarden enz
Vind lijkt me gewoon super voor de ervaring , andere mensen , ander land en toch heerlijk bij de paarden bezig kunnen zijn.

Je komt me waarschijnlijk wel een keer tegen wanneer je bij Wendy bent.
Waar ze woont is dichtbij de foothills, dus je krijgt 'chinooks' daar. Dan kan het de ene dag -20 zijn en de volgende dag +5.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:10

Leuk om je ook dan te ontmoeten, zie ik er een gezicht bij haha :D

oo apart, ja zit al wel te kijken voor 1 setje warme kleding vanuit hier mee te nemen.
Het klinkt zo koud en dan heb ik toch alvast iets haha

Wat is trouwens in canada het handigste om mee te betalen ? Visa , creditcard ?
Ben afgelopen winter in New york geweest, en moet zeggen dat ik behoorlijk baalde dat ik toen geen credit card had, vreselijk irritant om telkens een bank op te moeten zoeken.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:15

Ik heb mijn ticket naar Canada ook weer binnen, van 26 maart tot 22 Augustus!! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:43

Visa is een credit card ;) Ik had gewoon een credit card toen ik daar woonde en daar betaalde ik alles mee. Mijn Belgische bankkaart werkt buiten Europa sowieso niet dus ik had niet echt veel keuze.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:17

Afgelopen weekend weer lekkere soep bij de soup meister gehad, mjamie. Zondag regende het, dan is de pret er voor mij al snel af.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:18

vivian_ve schreef:
Ik woon samen met mijn vriend dus liever niet. Kan daar ook niet trouwens. Ik moet ook gewoon naar school dus te ver weg is dan ook geen optie. Is een prive stal dus weet niet of ik zomaar die gegevens mag geven.

Provincie, stad/dorp is ook al leuk :D . Wie weet kennen we de stal dan wel.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:18

Is in Brentwood bay, maar de stal is erg prive en er worden volgens mij geen lessen aan huis oid gegeven dus betwijfel of je t kent.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:26

Nope, ik ken het niet. Maar ik weet ook niet welke Provincie dat ligt. De naam van het plaatsje ken ik ook niet. Maar goed, toch iets om je op te verheugen, niet dan?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:41

Oh haha sorry ja het is een heel klein plaatsje in de buurt van Victoria, BC

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:48

Creditcard is idd het handigste. Mijn normale bankpasje werkte enkel in bepaalde ATM automaten, dus dan eerst contant geld pinnen en dan gaan shoppen.

Fijn Simoon dat je ticket binnen is!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 02:57

vivian_ve schreef:
Oh haha sorry ja het is een heel klein plaatsje in de buurt van Victoria, BC

Aha, dat zegt meer :D . Nou herinner ik me weer dat er iemand op het eiland zit ja. Ik had er een vriendin wonen. Zou er zelf niet graag anders dan voor vakantie willen zitten. Maar mooi is het wel, daar niet van. De laatste keer met de ferrie hadden we veel geluk, een school orka's zwom mee, 1 ervan vlak naast de boot. Geweldige ervaring!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 02:22

Afgelopen weekend lekker naar Frasier Valley geweest, naar het bald eagle festival. Wow, honderden Amerikaanse zeearenden bij elkaar. En tig duizenden zalmen (om te paaien en te sterven). Heel bijzonder!

Vivian: hoe is het paarden houden eigenlijk op Vancouver Island? Is het erg duur qua onderhoud (hooiprijzen, stalling)? Vancouver area is namelijk wel duur.

Ik heb gezien op http://www.centeredriding.org/instructors-list.asp dat er in Victoria maarliefst 2 Centered Riding instructors zitten! :wow: *Jaloers*

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 06:58

Ik heb eigenlijk geen idee hoe duur het is aangezien ik geen eigen paard heb. Ik ben pas net begonnen met werken op die stal dus weet ook niet hoe duur het hooi etc is..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:50

Na een tijdje me niet gemeld te hebben meld ik me hier weer!! Ik had besloten mijn eindstage in New York te gaan doen van 28 jan t/m 28 jun maar omdat het visum en papierwerk nogal wat tijd ik beslag neemt lijkt het er op dat we alles niet rond gaan krijgen voor 28 jan. Dus vandaag geskyped met mijn tussenpersoon van Abroad Internships en omdat ik Canada als tweede land had opgegeven en Vancouver als stad, heb ik volgende week waarschijnlijk al m'n eerste interview met een sportmarketingbureau in Vancouver!! Best ff een switch, maar wel onwijs veel zin in natuurlijk!!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:56

_Linda schreef:
Creditcard is idd het handigste. Mijn normale bankpasje werkte enkel in bepaalde ATM automaten, dus dan eerst contant geld pinnen en dan gaan shoppen.

Fijn Simoon dat je ticket binnen is!

Als het goed is krijg ik hem binnenkort binnen, inderdaad een stuk makkelijker dan telkens te moeten zoeken naar een bank in de buurt.

Sundral , jammer zeg dat NY niet door kan gaan.
Is een erg bruisende stad. Maar dat zal Vancouver ook vast wel zijn haha

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:29

Groningen -> Vancouver is leuk hoor. Ik kom ook uit Groningen. :)) Tis alleen een tikje duurder.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:40

HippoLogic schreef:
Groningen -> Vancouver is leuk hoor. Ik kom ook uit Groningen. :)) Tis alleen een tikje duurder.

Leuk!! Ben ook bang dat 'k dadelijk niet meer terug wil haha. Ik had inderdaad gelezen dat het een dure ( een van de duurste? ) stad is.. Vind t wel spannend in elk geval!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 01:18

Ik kom nog even wat foto's spammen van vandaag als jullie het goedvinden?

Dit is het uitzicht aan de overkant van Kyra's stalling in Delta, BC. Die rode struikjes zijn (nu kale) blauwe bessenstruiken. En op de bergen in de achtergrond -kun je las je goed kijkt- sneeuw ontdekken. Gaaf he?

Afbeelding

Kyra in een onderonsje met mijn zoontje van 2 jaar.

Afbeelding

Er liep vandaag op klaarlichte dag ook een coyote langs het hek van het weiland. De paarden doen niets, keken er naar. TOen hij aan het einde van het weiland was, besloot een groepje van 3 paarden er naar toe te lopen. Dus de coyote was in no time weg. Ik heb ze 's avonds (in het pikkedonker) ook wel vaak gehoord bij stal.

Afbeelding

Dit is een foto van mijn dagelijkse uitzicht op de stad als ik weer naar huis toe rij. Ik geniet van het landschap dat altijd veranderd. In de herfst de mooie kleuren en nu weer besneeuwde bergtoppen. Prachtig!
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:46

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:07

Wauw wat een geweldige uitzichten allemaal! Ik mis canada dan echt wel onwijs.