[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:04

Wat jammer! -O-
Wel duidelijkheid, maar niet wat ik hoopte.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:09

Oh, dat heet dan van een kale kermis thuiskomen. Spijtig, maar goed dat je alle onderliggende addertjes in het gras al direct gedetecteerd hebt.

Zoektocht moet dus weer verdergezet worden ... Houd de moed erin !

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:09

Jammer.
Aan de andere kant, je had het toch over korte vakanties willen? Geen oppas nodig voor de paarden & katten en wel een nachtje van huis kunnen. Dat lukt nu wel aardig zo te lezen.

Qua trekpaard en dus alles in de hals opvangen, niet buigen en lastig te remmen, ja dat is trekpaard bouw eigen en sec voor het werk van trekken, ploegen, slepen in zekere zin essentieel. Voor een rijpaard echter is het ongewenst.

Kaatastrof

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:19

Oh heel jammer om te lezen, maar snap ook zeker dat je aan zoiets niet meer wilt beginnen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-25 19:03

Veldbloem schreef:
Wat jammer! -O-
Wel duidelijkheid, maar niet wat ik hoopte.

Nee, ook niet wat ik hoopte, maar het is allemaal erg leerzaam dit traject.

Marilu schreef:
Oh, dat heet dan van een kale kermis thuiskomen. Spijtig, maar goed dat je alle onderliggende addertjes in het gras al direct gedetecteerd hebt.

Zoektocht moet dus weer verdergezet worden ... Houd de moed erin !

Erg kale kermis. Nog steeds onderweg nog voor bijna 2 uur te gaan, maar wel zo net even een pizza uit een automaat getrokken. Troostvoer.

tamary schreef:
Jammer.
Aan de andere kant, je had het toch over korte vakanties willen? Geen oppas nodig voor de paarden & katten en wel een nachtje van huis kunnen. Dat lukt nu wel aardig zo te lezen.

Qua trekpaard en dus alles in de hals opvangen, niet buigen en lastig te remmen, ja dat is trekpaard bouw eigen en sec voor het werk van trekken, ploegen, slepen in zekere zin essentieel. Voor een rijpaard echter is het ongewenst.

Haha, ja, erg veel korte vakanties zo. Het was wel een waanzinnig mooie omgeving met schattige dorpjes. Dat dan weer wel.

En lastig te remmen, hoop ik dat dat met oudere meer ervaren trekpaarden toch niet zo zal zijn.

Kaatastrof schreef:
Oh heel jammer om te lezen, maar snap ook zeker dat je aan zoiets niet meer wilt beginnen.

Nee, idd, ik moet echt bij mijn wensen blijven. Ik ben in feite nog maar erg kort aan het zoeken en ik kan altijd nog van mijn wensen afwijken als ik over een lange tijd nog niets gevonden heb.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 20:59

Jammer.
Maar beter zo idd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-25 21:11

Nou, ik zit nu te denken om maar gewoon bij maneges te gaan rijden om de week of zo. Ik denk dat ik het met een budget van 5000 euro gewoon niet ga redden voor wat ik zoek. Stel dat ik een keer of 20 per jaar een buitenrit ga maken, dat kost me ongeveer 50 euro per keer. Dat is 1000 euro per jaar. Daar kan ik al 5 jaar van rijden. En ik vermoed dat ik nu wel richting de 6000 moet besteden of meer, dus daar kan ik 6 jaar minstens van paardrijden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:24

Wat jammer dat Malik tegenviel.
Bij een manege rijden is ook een optie. Of een soort bijrijpaard. Hier in de buurt hoor ik van die Engelsen die regelmatig bij een ander gaan rijden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:43

Misschien kun je eens kijken of er een manege zit waar ze ook lease doen van een soort verkoop paarden? Wellicht dat je dan wat meer op je gemak kunt kijken of je een klik hebt met een paard. Zo niet dan zeg je de lease weer op

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 22:07

Wat jammer Monique..maar niet wanhopen
Ik snap je teleurstelling maar zoals je zegt..je bent nog maar net op zoek.
Er komt echt wel een paardje op jou pad.
Het nadeel van manegepaarden vind ik vaak dat ze op de manege heel braaf zijn, maar als ze gaan verhuizen en alleen naar buiten moeten het dan vaak hele andere paardjes worden.
Rustig doorzoeken..ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is..
En ik kan er soms zelfs beetje chagrijnig van worden
Mijn zoektocht naar een shetje begin dit jaar vond ik ook vreselijk en dacht zijn er nu echt geen shetlanders voor een beetje een normale prijs en waar ik een beetje een klik mee heb
En toch zo ineens komt er dan 1 op je pad
En misschien is toch rondkijken in Nederland ook nog een optie.
Er is vast wel een bokker die voor je zou willen kijken en alles filmen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 23:12

Jammer dat Malik niet was zoals hij werd voorgesteld. Zonde van je tijd eigenlijk, maar ja. Ik denk dat op maneges rijden en of bijrijd paarden inderdaad nog de beste oplossing is. En wie weet, komt toch dat Nederlandse of Belgische paard op je pad dat eigenlijk een oplossing zoekt voor de laatste jaren van zijn leven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 09:54

Tinka schreef:
Wat jammer dat Malik tegenviel.
Bij een manege rijden is ook een optie. Of een soort bijrijpaard. Hier in de buurt hoor ik van die Engelsen die regelmatig bij een ander gaan rijden.

Ik heb idd ook gekeken naar waar ik zou kunnen gaan bijrijden, maar de spoeling is op normale rijafstand erg dun en ik vind het verschrikkelijk duur. Ze vragen met gemak 100 euro per maand! Maar ik houd het in gedachten.

Prairy schreef:
Misschien kun je eens kijken of er een manege zit waar ze ook lease doen van een soort verkoop paarden? Wellicht dat je dan wat meer op je gemak kunt kijken of je een klik hebt met een paard. Zo niet dan zeg je de lease weer op

Dat zat ik ook te denken, stel dat ik op een manege nou het wereldpaard tegenkom, misschien willen ze dan wel verkopen.

vopo914 schreef:
Wat jammer Monique..maar niet wanhopen
Ik snap je teleurstelling maar zoals je zegt..je bent nog maar net op zoek.
Er komt echt wel een paardje op jou pad.
Het nadeel van manegepaarden vind ik vaak dat ze op de manege heel braaf zijn, maar als ze gaan verhuizen en alleen naar buiten moeten het dan vaak hele andere paardjes worden.
Rustig doorzoeken..ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is..
En ik kan er soms zelfs beetje chagrijnig van worden
Mijn zoektocht naar een shetje begin dit jaar vond ik ook vreselijk en dacht zijn er nu echt geen shetlanders voor een beetje een normale prijs en waar ik een beetje een klik mee heb
En toch zo ineens komt er dan 1 op je pad
En misschien is toch rondkijken in Nederland ook nog een optie.
Er is vast wel een bokker die voor je zou willen kijken en alles filmen.

Wat mij vooral frustreert is de enorme non-reacties van veel waar ik op reageer. Maar ook mensen die mij benaderen nav mijn zoekertje, dan zeggen ik heb misschien wat, dan vraag ik wat ze dan hebben en er komt geen reactie meer. Ik schrijf via verkoopsites, facebook, sms, bel, maar dan komt er niets. brrr.
En daarbij komt de tijd en afstand.

Erwin zei gisteren als je dat eerste paard (ik had een tinker van een middeleeuws spectacle gezien van 7500 euro) meteen gekocht had, was je goedkoper uit geweest, bij wijzen van spreken, dan nu met alle reistijd en reiskosten.

Fijn trouwens dat je toch een shet gevonden hebt!

balance schreef:
Jammer dat Malik niet was zoals hij werd voorgesteld. Zonde van je tijd eigenlijk, maar ja. Ik denk dat op maneges rijden en of bijrijd paarden inderdaad nog de beste oplossing is. En wie weet, komt toch dat Nederlandse of Belgische paard op je pad dat eigenlijk een oplossing zoekt voor de laatste jaren van zijn leven.

Heb ik ook aan gedacht om toch een ouder paard te nemen dat wijzer is. Wie weet.

Vooralsnog, ga ik alleen nog met mijn eigen materieel rijden. En ook mijn eigen teugels. Het is kennelijk modern om met een soort van halstertouwen te rijden, ik heb nu een open plekje op mijn rechter wijsvinger door het getrek van Malik. En ook had ik mijn eigen zadel niet meegenomen omdat ik dacht, ze rijdt op een westernzadel, dat zal wel lekker zitten, zooooo ik heb nu zitpijn!

Afijn, ik kom na alles toch terug bij Livaï. De eerste die ik probeerde, dus die met die wolfstandjes die geen voetje wilde geven en die door de hackamoor (door die wolfstandjes) liep. Maar de smid kende hem en vond hem groen, maar had geen beengebreken volgens hem.

Als ik na de ervaringen van de andere paarden terugkijk, met issues waar ik geeneens aan gedacht had, zoals niet kunnen zitten op een paard, nog nooit meegemaakt eigenlijk etc, dan heeft hij nog wel de meeste oplosbare dingen. En daarbij de normaalste prijs in mijn ogen.

Dus ik heb gevraagd of die nog te koop staat. En dan ga ik nog eens rijden als hij niet verkocht is. En dat is dan nog in de buurt op ruim 2 uur.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 10:12

Nou, de eerste Livaï staat ws niet meer te koop, zaterdag neemt iemand anders er een beslissing over.

Dan heb ik nog een comtois en die reageert nu voor het eerst op zeker 5 berichten op div media. We gaan het zien.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 10:21

Wat een teleurstelling zeg, van Malik. De zoektocht naar een geschikt paard is niet makkelijk. Hopelijk vind je snel wat.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 10:21

Wat vervelend Mo dat jullie zo'n eind hebben gereden en dan (toch wel) zo teleurstellend

Zit je op Facebook?
Anders daar een berichtje plaatsen voor bijrijdpaard

Maar niet opgeven hoor, er komt heus wel een geschikt paard op je pad

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 10:32

TinkerTreas schreef:
Wat een teleurstelling zeg, van Malik. De zoektocht naar een geschikt paard is niet makkelijk. Hopelijk vind je snel wat.

Nee, het is zeker niet makkelijk. Ik ben ook eigenlijk NLse kwaliteit gewend. In Frankrijk staat men er heel anders in en rekent ook zeker enorm andere prijzen. Daar ga ik denk ik de mist in, omdat ik in mijn hoofd heb dat je voor 5000 euro een paard hebt, dat al heel wat ervaring heeft, Maar dat is hier dus niet zo. Ik dacht dat e.e.a. misschien de uitzondering was, maar alle 4 die ik heb geprobeerd waren onder de 4500 euro en dan heb je dus eigenlijk een paard dat zadelmak is, maar daar houdt het dan ook mee op.

noordje schreef:
Wat vervelend Mo dat jullie zo'n eind hebben gereden en dan (toch wel) zo teleurstellend

Zit je op Facebook?
Anders daar een berichtje plaatsen voor bijrijdpaard

Maar niet opgeven hoor, er komt heus wel een geschikt paard op je pad

Het was een erg mooie rit, we hadden het gezellig samen, lekker gepicknickt, Zozo ons hondje heeft het megagoed gedaan, ik heb hem daar uit de auto gelaten en er was een hond met de nekharen omhoog en Zozo gaf er niet om, dus winst en ik heb de hele dag in de auto zitten werken en een grote opdracht af gekregen, het is ook weer een ervaring rijker die me steeds meer leert mijn doel voor ogen te houden, dus het was een goede dag, maar wel jammer dat ik kennelijk niet de juiste vragen stel, waardoor ik dingen voor niets doe.

Ik kan idd een adv op fb zetten voor een bijrijdpaard, of aanbieden voor hier een bijrijdpaard neer te zetten, nog handiger, maar ik heb veel paardencontacten dicht in de buurt, dus ik kan daar wel een balletje opgooien.

Ik houd het op maneges gaan rijden op de 2e plaats, en hoop nu op de comtois in Carcassonne. Dat is een tuiger die ook bereden is, en die in de zomer in tweespan in de stad Carcassonne toeristen rondtrekt. Ze stoppen daarmee, dus het tweespan moet weg. De ene 7000 en de andere 6000 euro. Ze verschillen in leeftijd. Gezien dus de prijzen van nauwelijks afgerichte paarden, snap ik deze prijzen wel. Maar het is wel schrikken.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 10:36

Dat zijn dan in ieder geval wel paarden die al een hoop gezien hebben.

Ik denk dat je nog teveel de paarden prijzen van vroeger in je hoofd hebt. Paarden zijn echt heel erg duur geworden. Ook (of misschien juist) in Nederland.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 10:47

TinkerTreas schreef:
Dat zijn dan in ieder geval wel paarden die al een hoop gezien hebben.

Ik denk dat je nog teveel de paarden prijzen van vroeger in je hoofd hebt. Paarden zijn echt heel erg duur geworden. Ook (of misschien juist) in Nederland.

Ja dat laatste denk ik ook. Vroegah... Maar ja 2 jaar geleden toen ik naar een paard erbij ging zoeken en met Prisca thuis kwam, waren de prijzen nog niet zo hoog, ongeveer 2000 lager dan nu.

Maar je hebt gelijk, ik moet me erbij neerleggen.

En ja tuigers in een drukke toeristenstad (van het vorige filmpje) zullen bomproof zijn.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 10:54

Die slechte communicatie vind je ook in België terug, hoor. Ik denk, hoe zuidelijker je gaat, hoe erger het wordt ;)
Nederlanders zijn écht wel heel wat beter in klaar en duidelijk communiceren, is mijn ervaring.

Ik vermoed het dus ook wel, dat de prijzen voor paarden sterk gestegen zijn op betrekkelijk korte tijd.
Zeker voor een paard dat papieren heeft en 'alles al kan'.
Ik vermeldde het al eens eerder, er was recent een topic hier op Bokt, exact daarover. Iemand die al geruime jaren uit het circuit was en die een nieuw paard zocht.
Ik probeer het te traceren. In ieder geval, TS kreeg de boot vol aan commentaar over haar 'naïeviteit' in deze ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 10:57

Marilu schreef:
Die slechte communicatie vind je ook in België terug, hoor. Ik denk, hoe zuidelijker je gaat, hoe erger het wordt ;)
Nederlanders zijn écht wel heel wat beter in klaar en duidelijk communiceren, is mijn ervaring.

Ik vermoed het dus ook wel, dat de prijzen voor paarden sterk gestegen zijn op betrekkelijk korte tijd.
Zeker voor een paard dat papieren heeft en 'alles al kan'.
Ik vermeldde het al eens eerder, er was recent een topic hier op Bokt, exact daarover. Iemand die al geruime jaren uit het circuit was en die een nieuw paard zocht.
Ik probeer het te traceren. In ieder geval, TS kreeg de boot vol aan commentaar over haar 'naïeviteit' in deze ;)

hahaha, ja naïef vermoed ik mezelf ook wel eens. Op dit moment zijn we hier aan het nadenken, of we zoveel geld aan een paard gaan uitgeven of niet. Het is uiteraard altijd een beslissing die we met zijn tweetjes moeten nemen.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 11:00

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 11:02

Ha ja, handig inderdaad! Dank je voor het zoeken Marilu.

Overigens erg fijn dat jullie allemaal met me meedenken, helpt allemaal in het denkproces om dingen helder te krijgen!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 11:03

Maar als het goed is,koop je niet elk jaar een paard.
De laatste x dat ik een paard kocht, was 17 jaar geleden.
En ja,er zijn veel dingen veranderd,waaronder de prijs.
Maar ik vind een paard kopen een vermoeiende bezigheid :')

Fijn dat je toch een productieve dag hebt gehad
Dat scheelt weer

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 11:11

noordje schreef:
Maar als het goed is,koop je niet elk jaar een paard.
De laatste x dat ik een paard kocht, was 17 jaar geleden.
En ja,er zijn veel dingen veranderd,waaronder de prijs.
Maar ik vind een paard kopen een vermoeiende bezigheid :')

Fijn dat je toch een productieve dag hebt gehad
Dat scheelt weer

Ja het is een vermoeiende bezigheid en nogal frustrerend.

De comtois waar ik nu vrijdag naar ga kijken, ja weer een afspraak, die dus toeristenkarren heeft getrokken in Carcassonne, daar ben ik al 10 dagen mee bezig. Ik wil dan niet pushen, dus dag 1 reageer ik op de adv, dag 2 stuur ik een sms, dag 3 heb ik op fb gereageerd etc, dan nu vandaag gebeld, ja ze had eerder niet gereageerd omdat ze veel kijkers "verzameld heeft" en alles op morgen donderdag en vrijdag en dit weekend groepeert. Het weekend zat al vol, morgen ook, vrijdag dan nog een plek.

Verkooptechniek of is het echt zo? Gezien het feit dat goed getrainde ruin comtoisen erg slecht aan te komen zijn, vermoed ik dat het wel echt is.

Vrijdag zien we weer verder. In ieder geval kom ik wel aan mijn rij-uren zo hahhaha

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 11:33

De beauty('s) waar ik vrijdag naar ga kijken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding