Wel duidelijkheid, maar niet wat ik hoopte.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veldbloem schreef:Wat jammer!![]()
Wel duidelijkheid, maar niet wat ik hoopte.
Marilu schreef:Oh, dat heet dan van een kale kermis thuiskomen. Spijtig, maar goed dat je alle onderliggende addertjes in het gras al direct gedetecteerd hebt.
Zoektocht moet dus weer verdergezet worden ... Houd de moed erin !
tamary schreef:Jammer.
Aan de andere kant, je had het toch over korte vakanties willen? Geen oppas nodig voor de paarden & katten en wel een nachtje van huis kunnen. Dat lukt nu wel aardig zo te lezen.
Qua trekpaard en dus alles in de hals opvangen, niet buigen en lastig te remmen, ja dat is trekpaard bouw eigen en sec voor het werk van trekken, ploegen, slepen in zekere zin essentieel. Voor een rijpaard echter is het ongewenst.
Kaatastrof schreef:Oh heel jammer om te lezen, maar snap ook zeker dat je aan zoiets niet meer wilt beginnen.
Tinka schreef:Wat jammer dat Malik tegenviel.
Bij een manege rijden is ook een optie. Of een soort bijrijpaard. Hier in de buurt hoor ik van die Engelsen die regelmatig bij een ander gaan rijden.
Prairy schreef:Misschien kun je eens kijken of er een manege zit waar ze ook lease doen van een soort verkoop paarden? Wellicht dat je dan wat meer op je gemak kunt kijken of je een klik hebt met een paard. Zo niet dan zeg je de lease weer op
vopo914 schreef:Wat jammer Monique..maar niet wanhopen
Ik snap je teleurstelling maar zoals je zegt..je bent nog maar net op zoek.
Er komt echt wel een paardje op jou pad.
Het nadeel van manegepaarden vind ik vaak dat ze op de manege heel braaf zijn, maar als ze gaan verhuizen en alleen naar buiten moeten het dan vaak hele andere paardjes worden.
Rustig doorzoeken..ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is..
En ik kan er soms zelfs beetje chagrijnig van worden
Mijn zoektocht naar een shetje begin dit jaar vond ik ook vreselijk en dacht zijn er nu echt geen shetlanders voor een beetje een normale prijs en waar ik een beetje een klik mee heb
En toch zo ineens komt er dan 1 op je pad
En misschien is toch rondkijken in Nederland ook nog een optie.
Er is vast wel een bokker die voor je zou willen kijken en alles filmen.
balance schreef:Jammer dat Malik niet was zoals hij werd voorgesteld. Zonde van je tijd eigenlijk, maar ja. Ik denk dat op maneges rijden en of bijrijd paarden inderdaad nog de beste oplossing is. En wie weet, komt toch dat Nederlandse of Belgische paard op je pad dat eigenlijk een oplossing zoekt voor de laatste jaren van zijn leven.
TinkerTreas schreef:Wat een teleurstelling zeg, van Malik. De zoektocht naar een geschikt paard is niet makkelijk. Hopelijk vind je snel wat.
noordje schreef:Wat vervelend Mo dat jullie zo'n eind hebben gereden en dan (toch wel) zo teleurstellend
Zit je op Facebook?
Anders daar een berichtje plaatsen voor bijrijdpaard
Maar niet opgeven hoor, er komt heus wel een geschikt paard op je pad
TinkerTreas schreef:Dat zijn dan in ieder geval wel paarden die al een hoop gezien hebben.
Ik denk dat je nog teveel de paarden prijzen van vroeger in je hoofd hebt. Paarden zijn echt heel erg duur geworden. Ook (of misschien juist) in Nederland.
Marilu schreef:Die slechte communicatie vind je ook in België terug, hoor. Ik denk, hoe zuidelijker je gaat, hoe erger het wordt![]()
Nederlanders zijn écht wel heel wat beter in klaar en duidelijk communiceren, is mijn ervaring.
Ik vermoed het dus ook wel, dat de prijzen voor paarden sterk gestegen zijn op betrekkelijk korte tijd.
Zeker voor een paard dat papieren heeft en 'alles al kan'.
Ik vermeldde het al eens eerder, er was recent een topic hier op Bokt, exact daarover. Iemand die al geruime jaren uit het circuit was en die een nieuw paard zocht.
Ik probeer het te traceren. In ieder geval, TS kreeg de boot vol aan commentaar over haar 'naïeviteit' in deze
noordje schreef:Maar als het goed is,koop je niet elk jaar een paard.
De laatste x dat ik een paard kocht, was 17 jaar geleden.
En ja,er zijn veel dingen veranderd,waaronder de prijs.
Maar ik vind een paard kopen een vermoeiende bezigheid![]()
Fijn dat je toch een productieve dag hebt gehad
Dat scheelt weer