Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 13:49

Hij was nu ook al niet recht dus dat boeit niet en het is een oud huis dus dan is niks recht. Ze hebben wel erger gehad al eens, daar was een meter verschil over een muurlengte van 4 meter _O-

Ik vond nog een hoofdstel in de schuur. *\o/*

En de dakman is voor nu klaar, hij had helaas niet meer genoeg dak materiaal voor achter. Hij belt vanmiddag terug voor wat er te krijgen is. Er is wat probleem begreep ik ook al van de isolatie mannen met materialen.dakje komt dat ergens deze week. Mogelijk morgen ochtend.

Overigens de isolatie mannen hebben een verleden met de vorige eigenaar. O:) :') Enne eeh daar laat ik het maar bij. :+

Wat mij al dit weekend opviel bij mijn keukenkachel viel hun ook op met de koffie. Ook daar zijn dingen gebeurd zonder kennis, als in geen brandveilige isolatie gebruikt. :oo Na wat peuteren omdat ze zich afvroegen wat er nu precies zat en ze dezelfde plek raar vonden wipten ze het lelijke losse plafonnetje eruit dat er inzit. En ze verschoten van kleur. %) heel het verkeerde materiaal gebruikt en er zat al een schroeivlek. Slik

Dat wordt dus ook maar meteen aangepakt net als de achterwand. Ze hebben het spul tpch bij zicb. En de brancveilige wanden hebben een heel gave oudroze kleur ook nog <3

Ach ja. Het dak is goedkoper dan gedacht omdat er voor niks aan te doen is. Dan kan dat er ook nog wel bij :P

Prairy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:23

Investeren in veiligheid is altijd een goed idee :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 14:32

Inmiddels nog meer schrik. Ze hebben net na de pauze nu de kachel uit is nog eens goed rondom gekeken. De achterplaat leek hard materiaal maar is geschilderde houten plaat. Achter een kachel :oo %) jakkes. Waar het eerst achter voor het zicht was is het dus een veiligheidsrisico als het niet wordt vervangen. Ik houd van vakmensen :j

Waarom gebruik je hout bij een houtkachel? :? 8)7

Excuus voor de tikfouten, -O- ik ben echt enorm moe en ben niet lekker instaat om de fouten eruit te halen. Ik mag van de mannen mijn neus voorlopig ook niet laten zien in huis. Ben naar de camper gestuurd. :') Voor mij geen probleem. Even goed rust nemen. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:01

Verstandige mannen! Je hebt wel echt mazzel met hen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:10

senna21 schreef:
Verstandige mannen! Je hebt wel echt mazzel met hen.

Zeg dat! Je kunt bijna nergens aan vakmensen komen, en in Frankrijk kunnen z dan ook nog eens meteen beginnen,super lijkt me dat

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 15:17

Ik ben ook heel blij met de keuze om te zoeken naar mensen die bekend waren in de buurt. En niet voor goedkoper? Of sneller maar van verderweg. Omdat ze allemaal uit de buurt komen hebben ze hun bedrijfsnaam goed te houden. En deze groep werkt vaak samen met elkaar ook. Korte lijnen, snel contact en allemaal voor een nette prijs goed werk leveren. Door lokaal te kiezen heb ik kennelijk ook voor hun een voordeel.

En het feit dat ik frans spreek werkt ook in mijn voordeel lijkt het. Je spreekt ze natuurlijk en ik vang genoeg op over (mogelijke) werkzaamheden bij medelandgenoten die nagenoeg alleen nederlands spreken. Met heel moeizame communicatie of boos worden als ze 10 minuten later arriveren. Of dusdanige eisen hebben kwa dingen dat het percee zoals nederland moet gebeuren terwijl hier de regels, materialen of gewoontes anders zijn. Dan werk je je zelf aardig in de nesten vrees ik, -O- en ik schaamde me eigenlijk plaatsvervangend soms van de dingen die ik hoor. :o niet dat ze veel vertellen maar als ze me zeggen dat ik bijvoorbeeld niet op tijd loop te kijken dat ze dat zo niet nederlands vinden. Dan hoor je wel eens hoe het ook wel gebeurd bij ze :(:)

Ik kan alleen maar zeggen, tot nu toe sympathieke mensen, aardig, netjes op tijd, goed werk leveren en allemaal vinden ze het niet erg wat extra dingen te doen die onderweg ook nog blijken te moeten gebeuren. Waarom geen idee maar ik ben er echt heel blij mee.

Allemaal checken ze toch dingen die binnen hun vakgebied ligt, of adviseren of bellen zelf iemand wiens vakgebied het wel is voor overleg als ze wat aantreffen waar ze over twijfelen.

Feit dat deze isolatie mensen eigenlijk vol zaten tot eind maart maar ze naar voren getrokken hebben zodat ik zo snel als kan weer fatsoenlijk kan wonen. <3 Ja daar word ik al alle sjit van de afgelopen jaren emotioneel van en heel erg blij en gelukkig. Ben ze ook dankbaar voor wat ze voor me willen doen en zeg dat ook tegen ze :j

Ik wacht voor de vloer en de stroom natuurlijk al sinds pakweg april vorig jaar he :+ dat is zowat een jaar. :P Maar nu zij eenmaal aan het werk gaan gaan de lijnen daarna een heel stuk vlotter. En de schuurvloer demontage mannen kwamen aan de deur. En de dak meneer is gewoon stom toeval dat ik ermee aan de praat raak :')

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:05

Dat is wel fijn hoor al die vakmensen. Hier niet te vinden, of een wachttijd van 2 jaar.
Wij hebben speciale roze gipsplaten gebruikt om de schoorsteen dicht te maken, hebben we toen naar gevraagd bij de bouwmarkt. En achter de kachel zit een gietijzeren plaat, dat was vroeger een open haard.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 17:52

Dat roze gips komt hier ook. Hier ook een jaar gewacht op de eerste klussen maar daarna loopt het contact via de vloer meneer die veel contacten heeft en een grote in de regio waar anderen weer graag mee samen werken. Dat is nu mijn geluk.

Ik merk nu al verschil in de woonkamer nu de oostmuur zijn laagje heeft. Zo veel aangenamer al. Benieuwd hoe de noordmuur gaat zijn. Die voelt nu kil en klam aan. En met mijn extra bed wat er tegen aan staat zal dat echt fijn zijn.

Kwa ruimte zal het hetzelfde blijven waar eerder de vloer niet vlak was voor meubels raak ik dat nu kwijt aan isolatie.

Daarna wel nadenken wat te doen aan muur afwerking. Verven stuccen of behang?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:01

Stuccen, kan je altijd verven later als je een ander kleurtje zou willen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:33

Ik zou voor glasvlies behang gaan... Kun je altijd weer overschilderen, maar niet zo kwetsbaar als stucwerk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 19:38

Ik kan nog even nadenken en heb de mannen ook gevraagd of ze ideeën hebben en wat dat zou kosten. Ik moet wel rekening houden met niet continue bewoning. En ik weet aldat stuccen te duur gaat worden. Het materieel is peperduur geworden

Vanmiddag wel grappig. Ik werd geroepen het laatste stukje oost muur komt erop. Een half uur later halve muur weer leeg en een stuk frame eraf. Er bleek 2 cm verschil te zitten over 7 m. Dat is nu hersteld :+

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 08:11

Zo dat ziet er lekker ingepakt uit! Dat zal je zeker voelen ja +:)+

Wat goed dat je voor deze mensen hebt gekozen. Inderdaad een slimme keuze en als je je waarderend en dankbaar opstelt dan zal goed volk graag een stapje meer zetten voor je. Fijn zeg dat het nu zo goed loopt +:)+

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:11

Renovlies behang is sterk en ziet er uit als gestuct

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 11:32

Ik neem alles mee aan ideeën

Inmiddels wordt er alweer hard gewerkt
Binnen

Afbeelding

En buiten

Afbeelding

Afbeelding

En ik ben bij de bank geweest om een afspraak te maken vanmiddag terug om een rekening te openen eindelijk.

Morgen een en ander bellen voor de septic tank check en de volgende stap voor de subsidie. Dat is gemakkelijker als de dakmeneer klaar is.

Nog een dagje verwarming om het e ergste vocht weg te krijgen en dan kan ik weer in het huisje slapen. Fijn

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 13:15

Pauzestand

Afbeelding

Huisje bijna klaar ook veel materiaal gebruikt uit de garage voor extra afwerking rondom. Nu laatste dicht maken, rot vorm waardoor haakse slijper (jawel dit keer een duim geraakt) nodig is om een passende afdichting te maken

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:17

Goed bezig Karuna. Het wordt steeds een beetje mooier

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:20

Het wordt lekker comfortabel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 14:09

Ik doe niet veel meer dan heen en weer draven en betalen en tuig schoonmaken en ehbo bedrijven en mensen van drank voorzien en overleggen. Anderen doen het zware werk.

Huisje klaar, stukje kunstgras past precie (ligt nu recht) en de deur sluit ook weer fatsoenlijk. Dat is meteen meegenomen ook. Uv plaat staat nu te warmen om het vocht eruit te krijgen. Komende zomer schilderen vloer vervangen en wanden en dak isoleren en dan is het winterklaar en o ja dakgoten aan beide zijden met een regenton

Binnen is de stand dit.

Nu snel mijn soep opwarmen en dan komen de isolatie mannen weer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn lunch uitzicht
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:12

Leuk dat je zo over dat glooiende groen uitkijkt +:)+

Dat het tuinhuisje niet helemaal wegrot aan de onderkant zeg, zo op dat gras.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 14:15

Dat valt nog mee voor nu maar wordt aangepakt van de zomer samen met de vloer

Dit is mijn keuken' avond zons ondergang voor uitzicht :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:54

ziet er goed uit, daar ga je heeeeeeeel veel plezier van hebben

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:59

Wat knapt het fijn & comfortabel op allemaal!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 16:50

Ik wacht inmiddels bij de bank. Ik wilde net wegrijden zie ik de electricien auto staan die was opgeroepen voor de stroom naar buiten voor de platen erop gezet werden kennelijk :+
Volgende week maakt hij af beneden alles. Dan zijn de isolatie mannen weg en mogelijk de vloer mensen er ook weer. Zucht :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 19:46

Affijn bijna 2 uur later _O- arme mevrouw :(:) een gevalletje computer says NOOOOO :n >;) :') nadat ze na 1,5 uur worstelen de helpdesk belde ging het in een keer wel. :+

Affijn ik heb een bankrekening, *\o/* het werkt wel anders dan in nl. internet bankieren is een duurbetaalde extra. Helaas wel nodig waardoor ik aan de duurste rekening optie zit. Daardoor wel ook alle aankopen en betalingen verzekerd, kan ik hem als soort van credit card gebruiken en meer extras. Misschien bevalt dat wel zo goed dat ik mijn credit card kan opzeggen. En met het rekening nummer kan ik niet gewoon overboeken, om van mijn eigen nl rekening naar deze over te boeken krijg ik nog een ander nummer :+

Over een week krijg ik een bende codes en kan ik de bankpas ophalen. Niks nie opsturen nie :n die haal je af bij je bankkantoor. Ik kan daarna ook een offerte vragen voor de woonhuis verzekering kan best dat ik goedkoper uit kan zijn dan wat ik nu heb.

En de woonkamer zit dicht lijkt het kwa platen. En ik zag een stroom kabel aan de buitenkant uitsteken ook. Niet de beste fotos in de schemering. Sorry daarvoor

Afbeelding

Afbeelding

En de schuurvondst verder schoongemaakt voor de eerste keer, de tweede vondst lijkt een reserve hoofdstel te zijn dat degelijk versleten is en een byzonder halster met een anti drink optie op de neus? Tenzij iemand een andere functie kan bedenken voor deze nogal brrr aanpassing.

Het tuig lijkt compleet en een een leidsel sturing te hebben. Een kort leidsel van hoofdstel naar haam met een kort riempje, en een lang enkel leidsel door naar achter, de broek is compleet, zonder rem maar met grappig genoeg extra bevestigingsriempjes, hier mist een gespje en een musketon haak.

Eerste schoonmaak van het goede halster

Afbeelding

En een merk op het haam, er staat ook een maat maar die liet zich niet lekker fotograferen. De haam werkt, kan los en op maat gemaakt worden. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-03-24 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:00

Dat was weer een productief dagje +:)+
Dat onderste ding is waarschijnlijk voor grote kalveren/koeien die alsnog bij andere koeien melk willen drinken (met het gevaar op uierontsteking). Misschien iets wat ook bij paarden is gebruikt.