Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:35

pluklief schreef:
Ik ook, dit maakt me even zo verdrietig ;( . Ik had er zo'n zin in, we waren zo dichtbij. Alles ligt al klaar. En dan nu weer niet.
Het voelt zo uitzichtloos, begin 2020 dacht ik nog 'dan slaan we een jaartje over en dan volgend jaar maar weer.'

Zo waar...
Wij hebben een appartement daar, dus gaan nog even uitzoeken of zweiwohnsitz wel mag, maar ik ben er bang voor...

Anita158

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:43

Pff

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:53

Jeetje wat ben ik bang voor de aankondiging van morgen zeg... Wij zouden donderdag gaan rijden naar onze familie in Oostenrijk. Een aantal zitten er al, een aantal wonen er en een aantal moesten nog gaan. Ik zou echt heel verdrietig zijn als het niet doorgaat ;( Zo naar uitgekeken...
Wij overwegen om nu morgenavond te gaan rijden, maar dat zullen wel meer mensen doen gok ik zo.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:05

pluklief schreef:
Muurp schreef:
;( ik duim zo dat het niet zo is.... Ik wil zo graag...

Ik ook, dit maakt me even zo verdrietig ;( . Ik had er zo'n zin in, we waren zo dichtbij. Alles ligt al klaar. En dan nu weer niet.
Het voelt zo uitzichtloos, begin 2020 dacht ik nog 'dan slaan we een jaartje over en dan volgend jaar maar weer.'

Inderdaad, zo uitzichtloos -O- Wij hadden februari gepland staan maar zie het (alweer) niet doorgaan.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:29

xLoki schreef:
Jeetje wat ben ik bang voor de aankondiging van morgen zeg... Wij zouden donderdag gaan rijden naar onze familie in Oostenrijk. Een aantal zitten er al, een aantal wonen er en een aantal moesten nog gaan. Ik zou echt heel verdrietig zijn als het niet doorgaat ;( Zo naar uitgekeken...
Wij overwegen om nu morgenavond te gaan rijden, maar dat zullen wel meer mensen doen gok ik zo.

Ik las net dat je voor vrijdag in Oostenrijk moet zijn, anders heb je pech. Maar niets is zo veranderlijk als de overheid hier of daar :+

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:44

lucifertje schreef:
xLoki schreef:

Ik las net dat je voor vrijdag in Oostenrijk moet zijn, anders heb je pech. Maar niets is zo veranderlijk als de overheid hier of daar :+

Ik ben vooral heel bang dat, als dit zo is, de wegen donderdag helemaal vast staan en je na middernacht aankomt.
Daarom is mijn vader nu met zijn werk in overleg of hij zijn vergadering van morgenavond mag skippen...
Maar als ze de regel bijv. al per morgen instellen gaat het feest helaas niet door voor ons.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 06:31

Erg he, die last minute wijziging... ik heb gisteren de hele emotionele rollercoaster beleefd. Het lijkt erop dat de nieuwe maatregelen niet voor Mittelberg gelden en ons feestje dus gewoon door kan gaan. Wij vertrekken donderdagochtend, ben benieuwd hoe druk het gaat zijn.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:33

Doubtless schreef:
Erg he, die last minute wijziging... ik heb gisteren de hele emotionele rollercoaster beleefd. Het lijkt erop dat de nieuwe maatregelen niet voor Mittelberg gelden en ons feestje dus gewoon door kan gaan. Wij vertrekken donderdagochtend, ben benieuwd hoe druk het gaat zijn.

Hoe weet je dat het voor een bepaald gebied wel of niet geldt?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:19

Als ze het instellen voor heel Oostenrijk, gaat het natuurlijk voor heel Oostenrijk gelden.
Spannend donderdagochtend, hoop dat jullie het halen voor 00.00 er te zijn!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:41

Dat zou ik ook denken Celiien.

Wij hebben net afgesproken dat we vanavond om 23.00 gaan rijden, dan zijn we er morgenochtend. Nu de berichtgeving afwachten of dit plan ook daadwerkelijk kan/mag...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:48

Doubtless schreef:

Mittelberg os Oostenrijk dus lijkt me dat je ook gewoon vreselijke pech hebt..
Wij hebben een poos geleden al besloten ook dot jaar over te slaan, net als afgelopen seizoen, ik hoorde de laatste weken steeds meer mensen die wel gaan en had een beetje spijt , hadden we niet alsnog? Maar nu ik dit volg denk ik dat we juiste besluit genomen hebben. Vermoed dat de andere landen deze maatregelen ook gaan volgen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:04

Echt super balen.. vrees voor te hele wintersportseizoen.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:08

Wij wachten in spanning tot donderdag... We nemen aan dat het beleid niet veranderd op kerstavond, eerste kerstdag en etc.
Dus we wachten tot morgen of we wel of niet gaan :=

Duimen draaien overuren

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:31

Eerder die kant op nog een optie Appeltje? Kerst in Oostenrijk, ook leuk :D

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:38

Nee helaas niet. Maandag op z’n vroegst helaas.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:18

xLoki schreef:
Doubtless schreef:

Hoe weet je dat het voor een bepaald gebied wel of niet geldt?

Het hotel communiceerde dit al. Mittelberg was eerder ook al uitgesloten van die PCR test maatregel.

Celiien schreef:
Als ze het instellen voor heel Oostenrijk, gaat het natuurlijk voor heel Oostenrijk gelden.
Spannend donderdagochtend, hoop dat jullie het halen voor 00.00 er te zijn!

Ik vind het niet zo spannend, komt goed. We verwachten rond 15.00 daar te zijn.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:36

Voor ons is het ook duimen draaien.
Hoop dat de nieuwe regels nog niet ingaan, maar heb er een hard hoofd in...
Net al bericht gehad van de appartementhouder. Mocht het zo zijn dat we niet mogen dan krijgen we ons geld terug.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:40

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:47

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:48

Een uur later begonnen maar de conclusie is dat de inreis maatregel niet geld als je een booster hebt gehad en daarnaast nog een PCR test doet.

Voor ons betekent dit dus geen vakantie, we zijn allemaal onder de 30 dus voorlopig komen wij nog niet in aanmerking voor een booster ;( .

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:52

Idd, zo jammer dat je niet gewoon die booster kunt halen bij de huisarts.
Het gezelschap waar wij mee gaan die zijn beide wel geboosterd. Zij werkt in het onderwijs en hij in een ziekenhuis. Wij moeten wachten op een oproep ook al werk ik in het OV.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:58

Is het iemand duidelijk per wanneer de regel ingaat? Per direct of per vrijdag? En als je er voor vrijdag bent, zit je dan 'safe'?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:00

xLoki schreef:
Is het iemand duidelijk per wanneer de regel ingaat? Per direct of per vrijdag? En als je er voor vrijdag bent, zit je dan 'safe'?

Er wordt overal geschreven vanaf vrijdag maar uit de persconferentie werd mij dat niet helemaal duidelijk. Maar als je maar eenmaal binnen bent dan zit je goed volgens mij.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:01

Mijn tip: bij de vaccinatieplekken zijn aan het einde van de dag vaak prikken over. Ga vlak voor sluitingstijd langs met alle ingevulde formulieren en vraag of ze over hebben.
Maar ook als je wacht zal die booster niet zo lang meer op zich laten wachten. Ze gaan best vlot.

Edit: en het schijnt ook vrij simpel te zijn om in Duitsland je booster te halen, maar daar weet ik het fijne niet van
Laatst bijgewerkt door smurffie op 22-12-21 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:01

Afbeelding

Helaas voor ons geen optie… ;(