Griekenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 20:57

Vond je Kos leuk, raket?
Want dan vraag ik me af of Kefalonia wat voor je is. Dan kun je beter naar Zakynthos.

raket

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:18

Kos ging wel. Het was leuk omdat wij makkelijk zijn. Maar ik zit liever wat minder touristisch. Ik wil liever wat rustiger. Wij houden van authentiek grieks eten, steden en natuur afgewisseld. Wat historische plaatsen en lekker een boek lezen.
Maar in principe kun je overal genieten van je vakantie met de juiste instelling.
Op kos kwamen wel terecht omdat we van donderdag tot donderdag vakantie hadden in het hoogseizoen en dat het enige was met gunstige liegtijden en enigszins betaalbaar.
We hebben het er zeker leuk gehad omdat er veel excursies zijn.
Maar in allinclusive en cafés als hoek van Holland vind je mij niet....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 08:28

Oké, duidelijk.
Kefalonia is zeker minder toeristisch. Maar door de aardbeving van 1953 is het hele eiland verwoest geweest en daarom zul je er geen historische plaatsen vinden, alles is weer 'nieuw' opgebouwd. Je vindt hier dan ook geen typisch Griekse plaatsjes.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:53

Ik heb wel het idee dat steeds meer mensen Kefalonia weten te vinden. Wij zijn 3 jaar geleden geweest, toen kende bijna niemand het, en dit jaar gaan er al 3 mensen uit mijn omgeving heen. Misschien ook omdat wij zo enthousiast waren :)
Na vorig jaar een teleurstellende vakantie op Lefkas gaan we dit jaar denk ik ook weer voor Kefalonia.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:45

We weten het ook nog niet hoor, dit jaar hebben we anderhalve week in het hoogseizoen, dus het is maar net hoe het uitkomt.
We zijn allebei dit jaar een opleiding begonnen en een universiteit en een HBO hebben blijkbaar hele andere roosters. Het wordt dus puzzelen.... Maar goed, nog 2jaar dan kunnen we weer 3 weken buiten het hoogseizoen vrij zijn....
Tot dit die tijd kijken we gewoon wat lukt.

Hydra staat ook op mijn verlanglijstje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 06:11

Esme, ik denk dat dit ook komt omdat mensen een alternatief zoeken voor de eilanden in de Egeische zee met vluchtelingen. En dan kom je al gauw op de Ionische eilanden uit en dus ook Kefalonia.
Wat vond je teleurstellend aan Lefkas? Is toch ook een mooi eiland.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 06:48

Wij zijn 13 jaar geleden al voor het eerst naar Kefalonia gegaan. Het is er gewoon erg mooi. Vind het ook mooier dan Lefkas. Als moet ik zeggen dat ook Lefkas erg mooi is.

Je leest nu ook veel meer over Kefalonia, het word ook meer aangeboden heb ik het idee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:03

Ik vond Lefkas ook heel mooi. Maar wij zijn er meer dan 20 jaar geleden geweest. Wij vonden het toen mooier dan Kefalonia.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:50

Ik vond Lefkas erg toeristisch, veel vakantiegangers uit oost Europese landen die erg aanwezig waren . De sfeer was heel anders dan op andere griekse eilanden, minder gemoedelijk en gastvrij. In het donker op straat lopen voelde niet zo prettig bijvoorbeeld. Komt bij dat we een ongelukje hadden met de scooter en na 5 dagen onverwachts terug moesten vanwege een sterfgeval in de familie, dus misschien heeft het eiland niet helemaal een eerlijke kans gehad.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:24

Misschien iemand die mij kan helpen met wat voorbeelden van redelijke hotels/appartementen in zakynthos.

Wat zoek ik:
-Gaan met z'n 2en (een vriendin en ik, zijn 20 en 22)
-Willen graag in de buurt van een zandstrand waar je ook wel een beetje ruimte hebt om daadwerkelijk te liggen.
-Mag wel toeristisch, maar het liefst niet met allemaal dronken Britten zeg maar.
-Willen graag ook zo'n heel mooi helder blauw strandje opzoeken dus zou fijn zijn als dat in de buurt is of met scooter te bereiken is.
-willen ook graag excursies doen (schildpadden bekijken en een jeepsafari ofzo)
-vertrek rond 24juli voor 8 dagen
-prijs het liefst tot €600,-

Ben benieuwd of jullie iets weten. :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:40

Wij gaan naar kos! heb er echt zin in!

Rianne kijk eens op www.weflycheap.nl staan alle goedkoopste aanbiedingen op een rijtje. Zag er twee maanden geleden een reis naar bali voor 499 per persoon all-incl, das echt weinig :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:50

Het is Parga geworden, weer hebben we maar anderhalve week en dat beperkt toch heel erg. In het hoogseizoen is het overal druk, over 2 jaar zoeken we de rust wel op.
Ik ben benieuwd!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 21:06

Persoonlijk vond ik Parga 20 jaar geleden al te toeristisch, maar anderen vinden het geweldig.
Druk is het idd overal. Je gaat het vast leuk hebben :j

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:14

Ja dat geloof ik ook. We wandelen gewoon het drukste gebied uit. Ik weet meestal wel de plakjes te vinden waar een taverna zit waar de locals gaan eten en die wrs een stuk minder idyllisch is gelegen maar superlekker eten heeft. Lekker dingen bestellen die niet op de kaart staan... Ik verheug me er nu al op.
En dan over 2 jaar na de studies, de mooie plekjes en de rust opzoeken. Of meegaan op een zeilboot, dat staat ook op het verlanglijstje.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:20

Ik was vorig jaar op kos. Hotel psalidie of zo iets. Super fijn hotel. Soms jammer dat je zo een hotel niet mee kan nemen naar een ander eiland. Wij willen graag in sept naar Kreta. We zijn aan de chania kant geweest en willen nu aan de andere kant. Maar vind nog niks.
Zoek nog ff door

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:25

Ik ben aan het twijfelen om dit jaar weer te gaan... Als ik ga dan wordt het sowieso Larissa. Leuke studentenstad en totaal niet toeristisch. En mijn Griekse vrienden wonen daar ook nog eens in de buurt, dus ideaal :D
Vorig ben ik ook nog naar Athene geweest en Santorini. Santorini was mooi maar veel te toeristisch voor mij. Athene vond ik saai :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:09

Mijn buren hebben van de week geboekt. Vertrekken as vrijdag voor een week naar Limnos voor iets meer dan €500 voor 2 pp incl. Vlucht, appartement aan het strand met ontbijt. Vind ik geen geld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 21:38

Het is ook nog wel vroeg in het seizoen, ook al is het goed weer.
Wij zijn in juni wel voor € 199,- pp geweest, ook een koopje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:35

Ja natuurlijk is het vroeg in t seizoen. Maar een huisje huren in Nederland is duurder.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:21

Wij hebben ook geboekt, gaan naar Laganas deze zomer! :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:19

Leuk!! Welk hotel?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:49

Fitzroy schreef:
Persoonlijk vond ik Parga 20 jaar geleden al te toeristisch, maar anderen vinden het geweldig.
Druk is het idd overal. Je gaat het vast leuk hebben :j

Autootje huren en naar de Zagoria dorpen rijden ;-)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 22:33

Dan hoef je niet naar Parga en kun je beter direct de Zagoria intrekken ;) Wij zijn er overigens wel geweest vanuit Parga met een huurauto :))
Nee, Parga is niet mijn plek. Sivota, dat wat noordelijker ligt, is naar mijn mening veel leuker.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:37

Wij vermaken ons overal en kijken wel. Er is in ieder geval genoeg te doen geloof ik.
Ik ben benieuwd. Ik ben wel een beetje bang dat het in augustus bloedheet is.... Dus dat wordt vroeg opstaan om iets te doen en dan siësta.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:04

Ik vond Parga heel leuk, maar dat was in mei... eigenlijk voor het seizoen.