Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:12

Ik zit even in een dubio.
Als ik in april naar ZA ga wil ik bereikbaar zijn.
Tuurlijk ik heb een abbo bij vodafone maar om daar nu extra boven te gaan betalen....
Op 11 mei moet ik de skydive bellen of het die ochtend doorgaat ivm weer.
Zou ik een simkaart daar kopen en wat kost dat ?
Zou ook elke dag graag wat fotos online willen zettenben reisblog bijwerken. Heb 8k genoeg aan de wifi ?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:25

Gewoon lekker een simkaart kopen hier. Kost helemaal niet veel en je kunt voor R149 een GB kopen en je telefoon gebruiken als hotspot voor je laptop als je geen WiFi hebt.

Je hebt hier genoeg WiFi punten maar zelf vind ik het zo'n nadeel als je alleen WiFi hebt in openbare gelegenheden. Je wil toch in een restaurant of bar een leuk gesprek hebben en genieten van je eten, en niet dan bij moeten kletsen met het thuisfront?
Dat doe ik liever 's avonds, als ik lekker in mn (hotel) kamer zit en daar heb je helaas niet altijd werkende WiFi.

Dus om dat te voorkomen en omdat ik graag ook in noodgevallen een telefoon heb haal ik altijd, waar ik ook heen ga, een simkaart. Heb dit in de US en China ook gedaan, altijd goed bevallen :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:26

Voor hoe lang ga je?

Wij hebben toen geen extra kaartje gekocht. Gewoon de eigen telefoon gebruikt als dat een keertje nodig was. Ging prima en kosten vallen best mee als je dat maar af en toe doet.

Qua wifi geen idee, de eerste 1,5 week hadden we nergens wifi, maar wij zaten op campings dus dat is wel een beetje anders.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:39

Ik ga 3 weken.
Hoeveel in euro ben ik dan kwijt met zo kaart.
Bel sms en gb zit er dan bij zeker
Met vodafone zou ik een pakket van 5 euro aan moeten zetten voor internet

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 11:53

Ik heb met 4,5 week geen simkaart gekocht. Ik wil bereikbaar zijn voor noodgevallen en verder niet. Dus als er dan gebeld wordt of ik moet bellen dan neem ik de kosten wel voor lief.
Toen we overvallen waren moesten we wel bellen, maar dat kregen we dan ook weer terug van de reisverzekering omdat het noodkosten zijn.

Wij hebben veel accommodaties gehad met wifi, dat was zelden een probleem.
Toen we vorig jaar 9 dagen gingen ging mijn telefoon op dag 1 stuk. Kon dus niet meer appen ofzo (voor nood hadden we nog toestel van mijn vriend). Dat was heerlijk rustig haha.
We hebben toen 2x moeten bellen bij een gate van een accommodatie, maar dat kost eigenlijk bijna niks, zelfs niet met je eigen VF abo.

Foto's uploaden zou ik sowieso niet snel doen zonder wifi. Ik weet niet of je je bestanden gaat bewerken en verkleinen, maar anders kost dat echt wel veel data.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:59

Ik vind het juist heerlijk om even weg te zijn van dat altijd maar bereikbaar moeten zijn.
Sowieso zitten we vaak op plekken waar ook geen ZA telefoonmaatschappij bereik heeft dus dan is een ZA simkaart kopen ook niet nuttig.
En als er wel bereik is, dan lukt dat ook met mijn abbo van thuis en dat is voor nood prima. Meer WIL ik niet eens als ik op vakantie ben :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 12:02

MarijeR schreef:
Ik vind het juist heerlijk om even weg te zijn van dat altijd maar bereikbaar moeten zijn.
Sowieso zitten we vaak op plekken waar ook geen ZA telefoonmaatschappij bereik heeft dus dan is een ZA simkaart kopen ook niet nuttig.
En als er wel bereik is, dan lukt dat ook met mijn abbo van thuis en dat is voor nood prima. Meer WIL ik niet eens als ik op vakantie ben :D

Precies dát :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:29

Ik heb mijn normale abbo voor die 2,5 week, heb vrijwel bij ieder hotel wifi dus al was ik 2,5 maand gegaan had het me nog niet erg nodig geleken.

Update dag 3/4:

Stellenbosch was super leuk! Plaatsje zelf viel me wel wat tegen (had het wat kleinschaliger verwacht), maar de lunch bij Delheim maakte alles goed. :9

Vandaag zijn we via Franschoek naar Swellendam gereden en pohhhh wat een gave route! <3 zelfs nog een aantal baboons gezien op de pas! En zitten nu 2 dagen in een fantastische B&B aan een kabbelend beekje met 3000 kolibries in de tuin. :+:

Stellenbosch/Delheim (elandvlees met pinotage rose :9)
Afbeelding

Onderweg naar Swellendam
Afbeelding

Afbeelding

Super te gek cafétje/winkeltje onderweg
Afbeelding

Kolibrie in de tuin
Afbeelding

Morgen gaan we naar Bontebok NP, en de dag erna reizen we alweer naar Wilderness!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:48

Ziet er niet verkeerd uit xLoki!
De kolibrie is volgens mij een greater double-collared sunbird, of grote kraaghoningzuiger in het NL.
Kolibrie's komen namelijk alleen in Noord en Zuid Amerika voor ;)

Hier 2 foto's van een van de weinige witte leeuwen in Kruger wat dus een natuurlijke mutatie is en niet op doorgefokt zoals in sommige prive game parks of fokkerijen.
Afbeelding
Afbeelding

Vergeleken met een gewone leeuw uit dezelfde pride:
Afbeelding
Vandaag de bevestiging gekregen van SANParks dat het idd de witte leeuw uit de super pride van de S100/S41 is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 23:52

Ik zou hem nooit als witte leeuw hebben herkend :o
Wel gaaf zeg!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:24

Hij mist bv de zwarte aftekening op de achterkant van de oren en de huid bij bv de bek en oogleden is ook niet zwart maar lever kleurig.
En de ogen zijn heel erg licht al komt dat wel vaker voor bij gewone leeuwen.
Ik had eerst ook m'n twijfels maar gezien de plek waar ik hem had gezien en de pride van 16 leeuwen paste dat wel bij de witte leeuw die al ruim 2 jaar in het gebied bij Satara leeft. Dus nagevraagd bij SANParks en idd is hij het.
Was sowieso al heel gaaf want je ziet niet vaak 16 leeuwen bij elkaar :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 16:05

Ja ik zie de verschillen idd.
Wij hadden ook een grote groep afgelopen oktober. Echt te gek is dat.

Wat anders: het is leuk om Africa Geographic te volgen op FB. Die hebben (bijna?) dagelijks een live-video dat ze op gamedrive gaan. Kan je dus met ze "mee".

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:43

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:12

Wow ziet er goed uit! Dat wil ik ook wel gaan kijken als dat online mogelijk zou zijn straks :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:01

Ziet er leuk uit

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 21:50

Hoe is het daar xLoki??? Lekker aan het genieten?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:20

manzano schreef:
Hoe is het daar xLoki??? Lekker aan het genieten?

Het is hier helemaal top! :j
Segwaytour gedaan in Wildernis, was echt humor. :') daar ook nog naar Map of Africa geweest.
Toen doorgereden naar Addo (Paterson), naar een familieboerderij op 200 hectare privéland waar ze een halve dierentuin hadden. (Kudde zebra's, giraffes, apen, struisvogels, warthog en nog een boel 'normale' boerderijdieren). Vrij bijzondere ervaring, tussen de zebra's in het pikkedonker naar je huisje lopen! Om daar vervolgens een huntsman spider ter grootte van mijn hand in mijn kamer aan te treffen... :oo ;( (ik heb spinnenfobie) mijn vader heeft hem met een pan moeten vangen, want hij pastte niet in een kopje of kommetje. :=
En nog een selfdrive in Addo gedaan, waar we giga veel olifanten en kudu's hebben gezien! En 2 leeuwen die lagen uit te buiken nadat ze een buffel uit elkaar hadden getrokken :')

Zit nu in Sabie, zijn gisteren van PE naar Johannesburg gevlogen en gelijk doorgereden. Vertrekken straks naar Phalaborwa!

Foto's volgen!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:49

Onderweg

Afbeelding

Bontebok NP

Afbeelding

Afbeelding

Segwaytour + resultaat ervan _O- (mijn vader dacht even stoer te zijn en achteruit te gaan rijden)

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht op Addo vanaf ons terras <3

Afbeelding

En twee van de 'huisgenoten' bij onze boerderij haha!

Afbeelding

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:55

En nog wat bewerkte foto's van Kaapstad!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:09

Prachtige foto's weer, Loki! :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:19

Stiekeme meelezer en meegenieter meldt zich. Het kwijl op mijn buro van de foto's. Ik wil zooooo graag weer terug.

Kleine, maar hopelijk volledig overbodige hint voor allen die hier zulke prachtige foto's plaatsen. Sla die dingen aub op genoeg plekken op voor het nageslacht.

Ik ben 6.5 jaar terug in zuidelijk afrika geweest. Schitterende rondreis gemaakt. Prachtige foto's geschoten. Een zeeeeeeer klein deel heb ik nog.

De rest is gestolen. Bij een inbraak zijn camera's, geheugenkaarten, computer en externe harde schijf (dus alle items waar mijn foto's op stonden) gestolen.

wel een extra reden weer een keer terug te gaan, dat dan wel. Maar was (en is) wel enorm zuur)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 11:48

Vreselijk Rocamor!!!
Wij hebben al onze foto's dubbel opgeslagen op een externe harde schijf die niet bij ons in huis ligt. We updaten elk half jaar zo'n beetje (of na zo'n grote reis uiteraard). Juist om dit soort ellende te voorkomen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:06

Gaaf xLoki!

Rocamor, oooohh dat is echt vreselijk als je foto's weg zijn.
Apparatuur is te verzekeren en te vervangen maar de foto's zelf...

Ik moet nog weg voor 2017 maar ben ondertussen al weer aan het kijken voor 2018 :o
Misschien dat hier iemand interesse heeft?
[BEU] Reismaatje gezocht, fotoreis Zuid Afrika najaar 2018

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 19:10

Zeker interesse maar kan voorlopig niet zo ver vooruit plannen helaas.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:47

Wat heerlijk om al die foto's te zien Loki! Waar is die 2e foto van Kaapstad gemaakt?