USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:21

Wat voor apps? heb je nog goeie tips? :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:50

Ik heb nu: (zijn alleen gratis Apps)
City Maps and Walks -->
kun je van heel veel steden downloaden, bijvoorbeeld New Orleans, en dan kun je daar tours van zien met allemaal must see-bezienswaardigheden, en hoeveel tijd het ong. in beslag zou nemen :D Ook kun je van iedere bezienswaardigheid een beschrijving zien en een fotootje.
Kun je bijv. kiezen voor een tour van 1 uur of 4 uur of 6 uur.
Je kunt ook uit die bezienswaardigheden meerderen kiezen die je wilt gaan bezoeken en zo je eigen tour samenstellen. Dat kun je dan ook op de kaart zien. Om echt de route daartussen uit te stippelen moet je de volledige versie downloaden, dat kost dus geld.

Op weg -->
Kun je geldautomaten zoeken in bijv. Atlanta of allerlei andere steden.
Als je het van tevoren voor de steden opslaat kun je ook zonder wifi de adressen zien en op de kaart kijken (geloof ik).
Je kunt ook op vliegveld zoeken.

Travelspender -->
Kun je heel makkelijk koersen omrekenen.

ArrivalGuides -->
Kun je van wat steden (zijn er niet super veel alleen) informatie lezen over de stad, over wat er te doen is, waar je kan eten of shoppen, enz....

UrbanSpoon-->
Kun je zoeken naar restaurants in de buurt. Je kunt zoeken op wat je wilt eten, bijv. Italiaans, en dan zie je op de kaart alle Italiaanse restaurants verschijnen die in de buurt zitten. Ook staat er een rating bij van het restaurant, en soms reviews.

News Clocks -->
Kun je precies het tijdsverschil zien enzo, tussen 2 verschillende steden.
Zo kan ik nu bijv. zien dat het in Atlanta (daar landen we) 8:47 is en in Amsterdam 13:47 :P

Mall Maps -->
Kun je zien welke winkels er allemaal zijn in de verschillende Malls, en waar er shopping malls zijn.
Je ziet dan van de Mall, een floorplan en een store list.
Ook kun je naar de website gaan van de shopping mall.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:09

Aaaaaah! ik vlieg morgen al! Vanavond vertrekken we naar Dusseldorf, nachtje in een hotel en dan morgen half 10 het vliegtuig. Mijn reis duurt in totaal 24 uur, want ik moet 8 uur wachten in Atlanta, blegh. Laptop vol met series, dus ik hoop me wel te vermaken. Zijn er daar wel stopcontacten :p? Mijn laptop kan niet zo lang zonder stroom..

Spannend! Ben nu m'n tas aan het inpakken..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:16

Op het vliegveld? Vast wel toch? Hoewel dan "steelt"iedereen stroom.. Ik hoop voor je dat je wel een omvormer hebt?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:18

Volgens mij hebben ze op de meeste vliegvelden wel van die Charge-stations. Om je mobiel op te laden bijv.
Tenminste ik heb ze wel gezien xD
maar niet actief naar gezocht, had ze zelf nooit nodig.
8 uur is wel lang zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:45

Op vliegvelden zijn vaak wel chargestations, maar meestal zijn de stoelen er omheen als eerste bezet ;). De kans is dus groot dat je iets creatiefs moet bedenken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 17:46

Ja hoor, dat hebben ze op de meeste luchthavens wel!
Heel veel plezier alvast, 8u wachten is lang maar ook dat overleef je wel. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:53

Spannend! Goede reis alvast!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:06

1234, wel opletten of je voor die apps internet nodig hebt. Voor de meesten moet je nl. internet hebben (ik had een currency exchange app die niet werkte zonder wifi). :)

FOG, spannend! Ik ben jaloers, geniet ervan!

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:12

Ik hoop ook dat ik een plekje kan vinden om m´n series te kijken aan de netstroom (zonder houdt ie 't niet langer dan 5 min vol helaas :')).
Mijn tas lijkt veel te leeg! Mijn plan was om een volle trolley als check in bagage mee te nemen en dan nog een kleine trolley als handbagage. En dan nog een laptoptas. Maar ik heb helemaal geen spullen voor in de handbagage tas! Dus nu alleen een kleinere 'handtas', een laptoptas en een trolley met ruimbagage mee. maar ik vind het eng! Wat moet ik absoluut niet vergeten? haha stomme vraag, maar goed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:14

Ik zou sowieso wle een handbagage koffer meenemen, ga er van uit dat je wel dingen gaat kopen? :P

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:23

@FOG: ik heb zelf afgelopen jaar 7 uur op Atlanta moeten wachten en ik weet dat je het niet wilt horen, maar het wordt niet leuk :P Van de weinige stopcontacten die er waren (tip: zoek een lege wachtruimte), deed ook maar een kwart het. Daarnaast is er geen internet, tenzij je iets van 10 dollar voor een uur wilt betalen. Ook zijn de verschillende gates ver van elkaar, wel kan je ertussen reizen door te gaan lopen (ver!) of door een soort metro te nemen. Per gate kan je slechts weinig verschillend eten krijgen en een soort Schiphol met allerlei winkels is het zeker niet.. Dus al met al, heel veel succes!^^

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:24

Paspoort, ID, bankkaarten, documenten voor je studie daar, visumdocumenten, vliegtickets/boarding pass, map met je uitgeprinte documenten van de hotels, een boek om te lezen, iPod, telefoon + lader, camera + lader, laptop + lader... Zoiets? :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:30

Yasmine schreef:
1234, wel opletten of je voor die apps internet nodig hebt. Voor de meesten moet je nl. internet hebben (ik had een currency exchange app die niet werkte zonder wifi). :)

FOG, spannend! Ik ben jaloers, geniet ervan!

Heb het al geprobeerd :) op mn werk bijv., of onderweg, heb ik hier geen wifi en dan doet het meeste het ook gewoon :j vaak staat er ook bij of hij offline te gebruiken is.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:22

1234 schreef:
Ik heb nu: (zijn alleen gratis Apps)
City Maps and Walks -->
kun je van heel veel steden downloaden, bijvoorbeeld New Orleans, en dan kun je daar tours van zien met allemaal must see-bezienswaardigheden, en hoeveel tijd het ong. in beslag zou nemen :D Ook kun je van iedere bezienswaardigheid een beschrijving zien en een fotootje.
Kun je bijv. kiezen voor een tour van 1 uur of 4 uur of 6 uur.
Je kunt ook uit die bezienswaardigheden meerderen kiezen die je wilt gaan bezoeken en zo je eigen tour samenstellen. Dat kun je dan ook op de kaart zien. Om echt de route daartussen uit te stippelen moet je de volledige versie downloaden, dat kost dus geld.

Op weg -->
Kun je geldautomaten zoeken in bijv. Atlanta of allerlei andere steden.
Als je het van tevoren voor de steden opslaat kun je ook zonder wifi de adressen zien en op de kaart kijken (geloof ik).
Je kunt ook op vliegveld zoeken.

Travelspender -->
Kun je heel makkelijk koersen omrekenen.

ArrivalGuides -->
Kun je van wat steden (zijn er niet super veel alleen) informatie lezen over de stad, over wat er te doen is, waar je kan eten of shoppen, enz....

UrbanSpoon-->
Kun je zoeken naar restaurants in de buurt. Je kunt zoeken op wat je wilt eten, bijv. Italiaans, en dan zie je op de kaart alle Italiaanse restaurants verschijnen die in de buurt zitten. Ook staat er een rating bij van het restaurant, en soms reviews.

News Clocks -->
Kun je precies het tijdsverschil zien enzo, tussen 2 verschillende steden.
Zo kan ik nu bijv. zien dat het in Atlanta (daar landen we) 8:47 is en in Amsterdam 13:47 :P

Mall Maps -->
Kun je zien welke winkels er allemaal zijn in de verschillende Malls, en waar er shopping malls zijn.
Je ziet dan van de Mall, een floorplan en een store list.
Ook kun je naar de website gaan van de shopping mall.

Bedankt, handig :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:26

En als je toch internet op je mobiel wilt, kan je bij AT&T een prepaid simkaart kopen waarop je internet tegoed kan zetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:56

Stephanie_M schreef:
Goedemorgen! Ik heb laatst een reisje NY geboekt met een vriendin en 19 juli vertrek ik voor een week!
Wou even vragen of jullie nog leuke ideeen of tips hebben?
We willen een gossip-girl tour reserveren(iemand ervaring)
En ik denk dat we maar zown NY citypass aan moeten schaffen?

Zo'n NY pass is wel voordeliger, ik ga hem ook aanschaffen. Met de dingen die ik wil doen scheelt het mij al 50 dollar.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:12

Douraque schreef:
En als je toch internet op je mobiel wilt, kan je bij AT&T een prepaid simkaart kopen waarop je internet tegoed kan zetten.

Ik zat wel aan zoiets te denken ja, best handig namelijk kwamen we onze vorige vakantie achter. Gewoon lokaal simmetje.

Pas halen wij er nooit echt uit,zijn net altijd te weinig dingen die we uit zo'n aanbieding willen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:16

Ik heb geen mobiel met internet xD k gebruik de apps op mn Ipod :P

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:30

Ik lees nog steeds mee hoor :+
In september naar Atlanta en doorrijden naar de Keys (en natuurlijk heel Florida door).

Ik ben al allerlei sites aan het uitpluizen voor tips, bezienswaardigheden, hotels (B&B's) en aanraders.
Iemand hier nog die een aanrader heeft? Kan van alles zijn. Wij hebben alleen een ticket geboekt en huren een auto, dus we kunnen alle kanten op.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:48

Oh moet ik even gaan gravenvoor je, hebben wij paar jaar geleden gedaan, vanuit Virginia helemaal naar Miami.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:50

MissCharlie schreef:
Bedankt voor de reacties!

Talida, klinkt heerlijk! Wij hebben ook een stapel capitools. Super handig, maar ze mogen niet mee op reis, veel te zwaar :P

Ze zijn binnen, en idd erg zwaar -O- maar goed verder travellen we altijd erg light dus denk wel dat het mee kan

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:01

Wat gaaf! Ben benieuwd :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:10

Zo, zojuist gebeld naar de vrouw die ik ga bezoeken in Colorado, even alles besproken, de ticket enzo. Ik kom aan in de ochtend rond 08:40 in Colorado Springs , we gaan dus naar mustangs zoeken, komt nog 1 iemand mee, word een rit van een uur of 4 :P Dan gaan we daar slapen in een motel.... Oh het word zo gaaf! Een geweldige afsluiting voor mijn 3 maanden durende avontuur :D

Ik ga zo de ticket boeken, had niet heel veel keuze, ik wil niet te laat in Wichita aankomen voor mijn terugreis omdat ik de volgende ochtend rond een uur of 5 in het vliegveld moet zijn :') En ik natuurlijk alles nog 10x moet nachecken voor het inpakken :')

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:32

Phoe, als ik jullie allemaal zo hoor wil ik ook!! Maar voorlopig nog niet. Mijn vraag was of er iemand binnenkort naar de USA gaat en dan ook bij een Wallmart, daar hebben ze namelijk goede allergiemedicijnen voor mij en ze zijn binnen een week of 3 op.. Dus zoek ik iemand die ze mee kan nemen?