Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 01:04

capopjekop schreef:
Met carnaval, idd naar de sj in tirol, komen we al jaren. We gaan dit jaar ook weer stappen in Kirchberg. 's Avonds is er altijd maar weinig te doen in sj. Aantal jaar terug was er zo'n engelse pup nog wel oke en had je nog zo'n kroeg/disco onder dat grote hotel.

Bedoel je Bunny's? Die is er nog steeds hoor! Hmm grote hotel... bedoel je hotel Park? Wist niet dat daar een kroeg/disco zit/zat :? ..
Ik ga altijd naar Michi's Bar (hotel Fischer) RoGi's (tegenover hotel Park) en/of naar Medusa (disco, is zo'n 100 m aan je linker hand, als je vanaf de rotonde waar de Sparkasse zit, naar rechts, richting Kirchdorf gaat).
Verder gaan we vaak naar de ski-bar op Hochfeld :+ en naar Webern (de Schirmbar halverwege Hochfeld en het dal).
Om een uur of 5 dan naar de Schirmbar in het dorp en als het ons te koud wordt, naar binnen in Max-pub.
Haha, er is eigenlijk best wel veel te doen :P !
Ik ga iig het WE van 10-12.2 naar SJ :):) en als ik het hier geregeld krijg ga ik a.s. WE ook. (Is een beetje lüllig dat een goede vriend van ons dan verhuisd en we beloofd hebben om te helpen :o .)

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:19

Fijn dat iedereen weer veilig is teruggekomen en een topweek heeft gehad :D

Nog 24 dagen en dan mogen wij *\o/*

Is weer een grote sneeuwdump geweest gister, 70 cm bijgekomen, zal vast nog wel wat van liggen als wij de pistes onveilig komen maken :D

Anoniem

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:47

Hoi! Hier gaat het goed. Schitterende omgeving en geweldige sneeuw. We zijn iets later vandaag omdat het echt knetterhard sneeuwde maar nu is het gestopt, hoe ideaal :D dus nu met verse sneeuw de piste op :) zondag hadden we regen in de ochtend, dat was niet echt lekker. Maar in de middag klaarde het op en gister hadden we een prachtige dag. Nog wel wat bewolking maar dat trok weg. De komende dagen krijgen we zon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:49

En ik heb de gps mee en mijn topsnelheid tot nu toe is 71 km per uur. :D en ik weet weer waarom ik een helm draag. We zagen gister iemand echt knetterhard crashen, met ong 90 kmpu en die had best veel pijn. Maar dat was z'n eigen stomme schuld!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:50

Wat een fijne berichten allemaal!

Wij gingen zaterdag naar de sportwinkel om skies te huren. We hebben toch allebei maar een paar gekocht :)) ben heel benieuwd hoe ze skien!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:51

Die crash is wel wat minder natuurlijk. De meesten zullen wel een helm hebben tegenwoordig?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:54

Sterre schreef:
capopjekop schreef:
Met carnaval, idd naar de sj in tirol, komen we al jaren. We gaan dit jaar ook weer stappen in Kirchberg. 's Avonds is er altijd maar weinig te doen in sj. Aantal jaar terug was er zo'n engelse pup nog wel oke en had je nog zo'n kroeg/disco onder dat grote hotel.

Bedoel je Bunny's? Die is er nog steeds hoor! Hmm grote hotel... bedoel je hotel Park? Wist niet dat daar een kroeg/disco zit/zat :? ..
Ik ga altijd naar Michi's Bar (hotel Fischer) RoGi's (tegenover hotel Park) en/of naar Medusa (disco, is zo'n 100 m aan je linker hand, als je vanaf de rotonde waar de Sparkasse zit, naar rechts, richting Kirchdorf gaat).
Verder gaan we vaak naar de ski-bar op Hochfeld :+ en naar Webern (de Schirmbar halverwege Hochfeld en het dal).
Om een uur of 5 dan naar de Schirmbar in het dorp en als het ons te koud wordt, naar binnen in Max-pub.
Haha, er is eigenlijk best wel veel te doen :P !
Ik ga iig het WE van 10-12.2 naar SJ :):) en als ik het hier geregeld krijg ga ik a.s. WE ook. (Is een beetje lüllig dat een goede vriend van ons dan verhuisd en we beloofd hebben om te helpen :o .)

Skibar zitten wij ook vaak, we zitten altijd in het appartement bij Hochfeld. Ik mag ook altijd met de eigenaar mee op de sneeuwscooter. Helaas mag ik nooit zelf rijden :') Daarom was het altijd een afknapper als we de piste afgelopen waren om te gaan stappen en er was weinig te doen. JAren terug was het altijd druk s'avonds. We gingen ook vaak de naar karaoke in de max pub.

Bunny's bedoelde ik ja. En die kelderbar is volgens mij onder de goldener lowe? De deur zit iig aan de hoofdweg nog voor de spar. Na het skiemn gaan we op maandag, woensdag of vrijdags naar de maxpub tot een uur of 8, dan kunnen we nog mooi met de liftjes mee omhoog omdat het dan toch verlicht skiën is. Als we in kirchberg gaan stappen laten we de taxi tot halverwege de piste rijden en dan dat laatste stuk lopen. Ben je weer nuchter als je binnen bent :')

Vind het wel erg jammer dat ik dit jaar niet mag skiën. Hoopte eigenlijk dat ik een keer met Zep mee kon. Die woont in sj en heeft jaren lesgegeven en die man kan echt geweldig goed skiën. Daar leer je heel veel van.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:16

Pytje schreef:
Die crash is wel wat minder natuurlijk. De meesten zullen wel een helm hebben tegenwoordig?

Wij hadden 2 jaar terug een meiske in de groep die flink hard viel met snowboarden. Ze heeft nog een tijd last gehad van haar hoofd/nek na de vakantie ook. Maar dat ze een helm zou gaan dragen na zo'n val was echt geen optie. Ze gaat dit jaar weer mee, dus ik ben benieuwd.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:17

Dan gaat haar coupe eraan zeker. Beter een kapotte coupe dan een kapot hoofd (en dan zit je haar ook niet meer goed).

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:20

Pytje schreef:
Dan gaat haar coupe eraan zeker. Beter een kapotte coupe dan een kapot hoofd (en dan zit je haar ook niet meer goed).

Niet eens, want het is een heel naturel meiske (haren gewoon in een staartje). Het is een kwestie van stoer willen zijn/de mening dat het haar toch niet overkomt.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:25

Helaas, hopelijk heeft ze er dit jaar toch eentje. Of ze niet hard valt.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:47

capopjekop schreef:
Skibar zitten wij ook vaak, we zitten altijd in het appartement bij Hochfeld. Ik mag ook altijd met de eigenaar mee op de sneeuwscooter. Helaas mag ik nooit zelf rijden :') Daarom was het altijd een afknapper als we de piste afgelopen waren om te gaan stappen en er was weinig te doen. Jaren terug was het altijd druk s'avonds. We gingen ook vaak de naar karaoke in de max pub.

Bunny's bedoelde ik ja. En die kelderbar is volgens mij onder de goldener lowe? De deur zit iig aan de hoofdweg nog voor de spar. Na het skiemn gaan we op maandag, woensdag of vrijdags naar de maxpub tot een uur of 8, dan kunnen we nog mooi met de liftjes mee omhoog omdat het dan toch verlicht skiën is. Als we in kirchberg gaan stappen laten we de taxi tot halverwege de piste rijden en dan dat laatste stuk lopen. Ben je weer nuchter als je binnen bent :')

Vind het wel erg jammer dat ik dit jaar niet mag skiën. Hoopte eigenlijk dat ik een keer met Zep mee kon. Die woont in sj en heeft jaren lesgegeven en die man kan echt geweldig goed skiën. Daar leer je heel veel van.

Cool, het appartement bij Hochfeld +:)+ !!
Ahh... de Goldener Löwe is al een tijdje dicht, vandaar dat ik het niet ken :+ !
Zijn wel meer goede ski-leraren in SJ; ik heb altijd mijn ehh... privé leraar :D ! (Heb je FB? Gewoon Skischule Sankt Johann toevoegen en Hochfeldstadl natuurlijk ook :D !)

Ik skiede ook altijd zonder helm :o , maar dat had er meer mee te maken dat ik geen snelle skier ben en ik altijd zoiets had van "als ik val, verdraai ik eerder een knie dan dat ik op m'n kop knal :') ".
Vorig jaar heb ik een dag een paar ski's "gehuurd" (mijn binding van mijn eigen ski was kapot en omdat het even duurde voordat Flo dat ding gemaakt had, kreeg ik een paar van hem) en die kreeg ik alleen mee als ik ook een helm op zou zetten :+ .
OK, Car heeft nu ook een helm :P !

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:37

Hij is nu geen skieleraar meer, maar hij woont in sj (geboren en getogen) zijn zus is met een neef van mijn moeder getrouwd, dus vandaar dat ie ons ieder jaar komt opzoeken als we er zijn. Altijd gezellig. Skischule das de rode skischool ofniet? Daar heb ik toen boardles genomen :j Zal eens kijken op fb.

Ik board al een paar jaar met helm. Ben denk een jaar of 5 goed gevallen met boarden, ribben gekneusd en het was even zwart. Toen heb ik besloten om een helm, back en polsprotectors aan te schaffen. Met skien draag ik geen helm, ik val vrijwel niet en als ik val is het altijd op mijn kont of zij :') Anders kan ik mijn hippe muts nooit op.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:44

Ja maar een ander kan net zo goed jou omver skien he ;)
Ik zou er niet rouwig om zijn als ze het gewoon verplicht stellen. Het is wel je hoofd he!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:46

Klopt, risico is er altijd.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:23

Je hebt nog wel zo'n mooie nickname :')

Ik val ook amper, ben altijd heel voorzichtig eigenlijk.. afgelopen wintersport niet 1x onderuit gegaan, maar toch vind ik het wel een fijn gevoel :) en ja ik heb ook een hele fijne muts, maar die moet dan maar wachten..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:30

I know, maar ik heb dus een skioutfit vorig jaar gekocht en daar hoort dus een hippe zonnebril en muts bij. Met helm op match het niet. Hip de piste op is ook belangrijk :')

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:34

capopjekop schreef:
I know, maar ik heb dus een skioutfit vorig jaar gekocht en daar hoort dus een hippe zonnebril en muts bij. Met helm op match het niet. Hip de piste op is ook belangrijk :')

Mijn dochter zegt altijd "als ik het dan toch niet goed kan, moet ik er iig goed uitzien :') !"
(Ze kan overgens prima skien ;) .)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:22

Haha soms wil ik echt een like knop op bokt!

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:32

Ik ga binnenkort ook skiën jippie!
Nu eerst nog examens =(
maar dan ga ik naar Les Menuires in LesTroisVallées *\o/*
Ben er al geweest en het is een heerlijk skiebied ^^
Ik ski van mijn 5jaar behalve de laatste 2 jaar door studies =(
En ik ben tegen paardrijden zonder cap, maar met skiën hoef ik zo'n ding niet op m'n kop! xD

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:33

Dus met paardrijden doe je een cap op en met skien ga je met weet ik veel hoeveel km per uur naar beneden zonder iets op je hoofd? die logica vind ik echt heel ver te zoeken...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:11

Maar zelf doe je dat ook aan je profiel te zien :P

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:22

Hee ik wou even melden dat ik nu in de bus zit richting oostebrijk, der moet heelveel sneeuw zijn gevallen dus moeten we over 10 uur de laatste honderd meter lopen en word ons spul gebracht verder dmv de plaatselijke trekker haha
maa zal als ik weer internet heb wel even wat melden (:

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:28

veel plezier gonny, aan sneeuw in ieder geval geen gebrek!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:39

capopjekop schreef:
Maar zelf doe je dat ook aan je profiel te zien :P

Dat was in 2006... toen was die verstandigheid niet zo algemeen bekend. Maar afgelopen 3 jaar niet meer zonder geskied. :)