London

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:19

Even een vraagje in dit topic omdat ik 3 december richting londen vertrek voor een lang weekend. Is het nodig om de bus (o.a. easybus) te boeken voordat ik die kant op ga of kan je op het vliegveld stansted gewoon een retourkaart kopen? Thanks alvast.

Stitatio

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:34

Weten jullie of het makkelijk is om van Londen st. Pancras naar London Euston te komen? :)
Alvast bedankt.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:42

Hier iemand die een 4 maandjes in engeland heeft gewoont en heel veel in Londen is geweest. Dit is alleen al zo'n 12 jaar terug!
Nu ga ik 25 Juni eindelijk weer naar Londen (weet het is ver weg) om naar Hard Rock Calling te gaan. Hier treed Bon Jovi op en ik ben fervent fan.
Ik wil zeker weer naar Covent Garden absoluut mijn favoriet!

Iemand tips hoe naar Londen te gaan trein of goedekoop vliegen?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:59

Aster, je kunt of 1 halte met de northern (zwarte) lijn gaan, of een stukje (5-10min) lopen..

Sas, goedkoop vliegen heeft mijn voorkeur, maar dat is ieder voor zich natuurlijk..

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:01

Dankjewel! :)

Mijn voorkeur gaat uit naar de trein. Maar dat is niet helemaal eerlijk want ik ben erg bang voor het vliegtuig. Vind het daarbij wel lekker dat je gewoon gaat zitten in NL (overstap in Brussel) en dan in het centrum uitstapt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:38

Martine__ schreef:
Haha, die bankrekening is inderdaad wel een probleem :o
Neemt niet weg dat Londen ingaan erg leuk is :))

Jij hebt ook een Erasmusbeurs?

Scheelt dat je schone huisgenoten hebt :j Maar gadverdamme, roken in de keuken, hoe smerig :?

Hebben ze geen paprika chips... Das nou een nadeel :+

hebben ze wel :j is alleen even goed zoeken...

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:40

Ik ga komende vrijdag! Shopweekendje, we gaan niet voor de bezienswaardigheden dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:15

Ik ben weer terug! En wil nu eigenlijk alweer vertrekken :D

Wij zijn op een avond van Leicester Square naar Kings Cross St. Pancras (ons hotel) gelopen... Hebben er ongeveer een uur over gedaan... Van Euston naar St. Pancras is echt peanuts :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:21

Dat is 1 halte van de Northern toch? Zo uit mijn hoofd.

Edit: Kaartje er even bij gepakt - 1 halte van de Victoria of de Northern. Peanuts dus :j

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:26

Karin schreef:
Yup, iig in de buurt van de Cadbury choco. :j

Het is iets met granen en volgens mij staat er een mensje of beestje met een slaapmuts op de verpakking. :D

Volgens mij heb ik het mysterieuze goedje gevonden! :D
Ben nu weer even vergeten hoe het heet, zal er de volgende keer even een foto van maken om het te onthouden :+

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:29

Aster_ schreef:

Mijn voorkeur gaat uit naar de trein. Maar dat is niet helemaal eerlijk want ik ben erg bang voor het vliegtuig. Vind het daarbij wel lekker dat je gewoon gaat zitten in NL (overstap in Brussel) en dan in het centrum uitstapt.

Ik vond de eurostar tegen vallen. Zo krappe plaatsen, kon je amper je benen bewegen. En die toiletten walgelijk gewoon. En voor dat geld, vliegen zou goedkoper zijn. Volgende keer toch eens kijken daarvoor.
Vond het wel handig, het hotel lag op geen 5 minuten van het treinstation dus dat was simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:32

Wij zijn met Ryanair gevlogen van Eindhoven naar Stansted en dat is ons heel goed bevallen. Met de trein op Stansted sta je met iets meer dan een half uurtje in hartje Londen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:40

Heb ooit eens gelezen in dit topic dat met de bus van Stansted naar het centrum ook prima te doen is, is goedkoper dan de trein. Zo gaan wij het aankomend weekend ook doen.

Wij komen zaterdag vroeg in de avond aan en willen daarna wel de stad in (zitten bij Hyde park in t verlengde van Oxford street), iemand die een gezellige pub weet? Is er ook wat leuks in de buurt van ons hostel?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:09

Ik heb bij Bondstreet wel eens in een gezellige pub gezeten :) Zat vlakbij de grote Primark daar.
Weet alleen niet meer hoe het heet, en ook niet waar het precies zit :=

Heb je ook niet zoveel aan :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:29

Ach, genoeg leuke pubs in Londen!

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:48

Tempus schreef:
Aster_ schreef:

Ik vond de eurostar tegen vallen. Zo krappe plaatsen, kon je amper je benen bewegen. En die toiletten walgelijk gewoon. En voor dat geld, vliegen zou goedkoper zijn. Volgende keer toch eens kijken daarvoor.
Vond het wel handig, het hotel lag op geen 5 minuten van het treinstation dus dat was simpel.

Heb vorige keer gevlogen, nou noooooit meer! (Echt te bang) En in dit geval was de eurostar een stuk goedkoper (moet door naar Birmingham)
Maar dat klinkt niet erg fijn inderdaad. Ach, zolang ik op de grond ben, ben ik altijd blij :D!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:05

Mareska schreef:
Heb ooit eens gelezen in dit topic dat met de bus van Stansted naar het centrum ook prima te doen is, is goedkoper dan de trein. Zo gaan wij het aankomend weekend ook doen.

Wij komen zaterdag vroeg in de avond aan en willen daarna wel de stad in (zitten bij Hyde park in t verlengde van Oxford street), iemand die een gezellige pub weet? Is er ook wat leuks in de buurt van ons hostel?

Kost 10 pond p.p enkele reis en het duurt anderhalf-2 uur voordat je in het centrum bent.. Wij hebben de laatste nacht bij Standsted overnacht omdat je anders wel heel vroeg de bus moet hebben..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:19

Ik ben nu 2x met de Eurostar geweest en vond er niet heel veel slechts aan. Ja idd niet giga veel beenruimte klopt O:)
2e keer had ik daar geen last van want toen zat ik 1e klas. :')

Maar die wc's heb ik niets van gemerkt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:47

Paula1990 schreef:
Mareska schreef:

Kost 10 pond p.p enkele reis en het duurt anderhalf-2 uur voordat je in het centrum bent.. Wij hebben de laatste nacht bij Standsted overnacht omdat je anders wel heel vroeg de bus moet hebben..

Dat is dus niet heel veel goedkoper dan de trein. Een treinretourtje dat je in een half uur naar de stad brengt is 28 pond. Retour.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:27

Ben toen met de bus van Stansted naar het centrum gegaan, vond het echt prima te doen en wij waren 4 pond p.p kwijt voor een enkele reis.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:20

Raden jullie het aan om een kaartje voor de Stansted express van te voren online te kopen, of kun je beter op Stansted zelf kijken wat je mogelijkheden zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:22

Ik ga ook graag met eurostar naar London, is me (ondanks alle vertragingen) prima bevallen. Heb nog nooit zo lekker geslapen in een trein _O-

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:34

NieneWiep schreef:
Raden jullie het aan om een kaartje voor de Stansted express van te voren online te kopen, of kun je beter op Stansted zelf kijken wat je mogelijkheden zijn?

Die kun je daar gewoon ter plekke kopen. Trein was niet afgeladen vol of zo, toen we daar afgelopen weekend waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:34

Trein valt altijd mee inderdaad.. ik kocht mijn kaartje in het vliegtuig (easyjet)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:40

Oke, doen we dat daar gewoon. Ik zag op internet 2 retourtjes voor 53 pond, veel duurder is het daar niet?